Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hankala kohta biisissä
1 2
BassoSisko
28.03.2010 14:12:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisikohan joku auttaa tuon Bad Companyn "Can't gt enough" biisin kanssa.
 
Minulla on siitä mp3 versio jossa noin 2:50 kohdassa tulee mun mielestä modulaatio, mutta en nyt kuitenkaan ole varma johtuuko tuo minun mp3 versiosta vai mistä mutta en tosiaankaan saa niitä säveliä poimittua.
 
Normaali chorus menee: C F
Tämä on se kohta joka on tavallaan kertsi mutta revitellään vähän lisää, siinä soitetaan riffiä jonka perussävelestä en nyt sitten ole varma.
 
Toivottavasti teillä jollain on sama mp3 kuin mulla, jospa joku saisi tuosta selvyyden.
 
kiittäen, vääräkorva
 
ekikoo
28.03.2010 16:02:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=336VjTLUleU
 
Jos kyseessä on tuo biisi, niin kyllä siinä mun mielestä soinnut pysyy tuossa (seiskasointuja) C - F - C - F - C -F - G - G.
 
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
BassoSisko
28.03.2010 20:11:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekikoo: http://www.youtube.com/watch?v=336VjTLUleU
 
Jos kyseessä on tuo biisi, niin kyllä siinä mun mielestä soinnut pysyy tuossa (seiskasointuja) C - F - C - F - C -F - G - G.

 
Kiitos, näin itsekin arvelin.
 
Jotenkin vaan kuulen jonkin pienen eron tuossa mp3:ssa verrattuna omaan soittoon ja sitten ei kuitenkaan ole aina ihan varma kummassa on vika. Vaan onhan noissa mp3:kin joskus vikaa.
 
hollstro
28.03.2010 20:38:55 (muokattu 28.03.2010 20:39:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisihän ei missään vaiheessa moduloi, mutta toki siinä on muitakin sointuja kuin nuo edellä esitetyt. Esim. Eb
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
BassoSisko
29.03.2010 08:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Biisihän ei missään vaiheessa moduloi, mutta toki siinä on muitakin sointuja kuin nuo edellä esitetyt. Esim. Eb
 
Tarkoitinkin vain tuota yhtä kohtaa, jossa mun mp3 suorittaa jonkin valtakunnan osamoduloinnin. Tekee samaa aina joskus harvoin, varmaan jotenkin konvertointi tai jokin mennyt pieleen joissain biiseissä.
 
Kandeis vain luottaa omaan intuitioon ja jos ei siihen niin asiathan on sitten sovittavissa bändin kanssa, onneks.
 
jvakeva
31.03.2010 10:33:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bändin.. siis oman bändin kanssa kun soittaa, nini on sinänsä helppo vedota aina että tää on oma sovitus. hehheh.
 
Bassoneuvos
poppamies
31.03.2010 11:31:52 (muokattu 31.03.2010 11:36:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Tarkoitinkin vain tuota yhtä kohtaa, jossa mun mp3 suorittaa jonkin valtakunnan osamoduloinnin...
 
Tässä minun näkemys kohdasta...
 
http://dl.dropbox.com/u/4167330/can%27t_get_enough.pdf
 
Lord Of The Strings
BassoSisko
31.03.2010 12:39:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jvakeva: bändin.. siis oman bändin kanssa kun soittaa, nini on sinänsä helppo vedota aina että tää on oma sovitus. hehheh.
 
Juuh, se on mahti juttu ku kaikki on omaa sovitusta. :D
 
BassoSisko
31.03.2010 12:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Tässä minun näkemys kohdasta...
 
http://dl.dropbox.com/u/4167330/can%27t_get_enough.pdf

 
Kiitos! Testaan tuota heti kun pääsen bassoon käsiks, mulla olikin vaikeuksia juuri tuon kohdan kanssa. Vaan tuokin osoittaa ettei siinä modulaatiota tehdä.
 
hollstro
31.03.2010 12:58:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Tässä minun näkemys kohdasta...
 
http://dl.dropbox.com/u/4167330/can%27t_get_enough.pdf

 
Tuossa on aika hankalat sormitukset. Sen voi soittaa yhdestä asemastakin. Silti, mahtihomma että viitsit laittaa. Löytyypähän ne äänet jos ei korvalla erota.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
AriaProII
31.03.2010 20:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Biisihän ei missään vaiheessa moduloi, mutta toki siinä on muitakin sointuja kuin nuo edellä esitetyt. Esim. Eb
 
No missä sävellajissa sitten esiintyvät nuo edellämainitut sekä Eb?
 
J.Hollström
31.03.2010 22:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AriaProII: No missä sävellajissa sitten esiintyvät nuo edellämainitut sekä Eb?
 
Mikä kysymys tämä on? Modulaatio tarkoittaa sitä että koko biisin sävellaji muuttuu kesken biisin.
 
hollstro
31.03.2010 23:34:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AriaProII: No missä sävellajissa sitten esiintyvät nuo edellämainitut sekä Eb?
 
No siinä sävellajissa missä tämä biisi menee, eli C duurissa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
poppamies
31.03.2010 23:38:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: No siinä sävellajissa missä tämä biisi menee, eli C duurissa.
 
Tuskin siellä on mitään Eb soituja mutta ohimennen kyllä Eb ääni.
 
Lord Of The Strings
hollstro
01.04.2010 09:24:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Tuskin siellä on mitään Eb soituja mutta ohimennen kyllä Eb ääni.
 
Kyllä siinä kitara ottaa Eb5 soinnun
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
BassoSisko
01.04.2010 09:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Kyllä siinä kitara ottaa Eb5 soinnun
 
Jaa, mä olen kylläkin tällaiset soinnut kaivanut tästä esiin kuin C-Hm-F-G, jotka sitten toistuu läpi koko biisin. Bassolla tulee sitten loppupuolella paljon tuota tiluttelua, esim C-duuri asteikko alaspäin kolme kertaa jne.
 
Oonkohan kuullut jotain pahastikin väärin jos siellä Eb-sointu pitäis olla jossain?
 
hollstro
01.04.2010 09:35:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Jaa, mä olen kylläkin tällaiset soinnut kaivanut tästä esiin kuin C-Hm-F-G, jotka sitten toistuu läpi koko biisin. Bassolla tulee sitten loppupuolella paljon tuota tiluttelua, esim C-duuri asteikko alaspäin kolme kertaa jne.
 
Oonkohan kuullut jotain pahastikin väärin jos siellä Eb-sointu pitäis olla jossain?

 
Tuossa on kohdassa 39 s 1. kerran Eb5. Sama sointu tulee joka kerta säkeistön lopulla juuri ennen kertosäkeistö alkua. http://www.youtube.com/watch?v=WSUdqC8c71w&feature=related
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hollstro
01.04.2010 09:38:49 (muokattu 01.04.2010 09:43:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Jaa, mä olen kylläkin tällaiset soinnut kaivanut tästä esiin kuin C-Hm-F-G, jotka sitten toistuu läpi koko biisin. Bassolla tulee sitten loppupuolella paljon tuota tiluttelua, esim C-duuri asteikko alaspäin kolme kertaa jne.
 
Oonkohan kuullut jotain pahastikin väärin jos siellä Eb-sointu pitäis olla jossain?

 
Sointukierto on C/Bb/F.... ja säkeistön loppu G/Bb/F/Eb#
 
Kerosäkeistö C/F-toistoa ja sen loppuun G/C/G
 
Hm-sointua siellä ei ole, vaan alennettu H eli rokkitermein Bb (duuri)
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
BassoSisko
01.04.2010 09:56:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Hm-sointua siellä ei ole, vaan alennettu H eli rokkitermein Bb (duuri)
 
Joo, mulla on joskus termit vähän hakusessa tuon Hm:n ja Bb:n kanssa. Pahoittelut.
 
Täytyy testata tuota Eb:tä ennen kertsiä.. kunhan tässä nyt vain joutaisi.
 
JaS
02.04.2010 03:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla lainasointu mollin puolelta toi Eb, niin ku myös Bb.
 
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «