M.Hanski 30.03.2010 10:33:14 | |
---|
calster: KYSYMYS? ..Mitä tuo high pass tekee?. Suodattaa alapään pois. |
calster 30.03.2010 11:29:55 | |
---|
unskelotti: Suodattaa alapään pois. Ymmärrys. ! zaigazaiga zääää, A hoooooi! |
Dropped C 30.03.2010 12:47:25 | |
---|
Suodattaa alapään poies siis särötetystä signaalista, eli ei tuu muhjua niin paljon. Vähän hämäävästi nimetty, luulisi että se siis päästäisi ylemmät taajuudet purnukan läpi sellaisenaan, mutta toimii juurikin päinvastoin. |
M.Hanski 30.03.2010 12:54:24 | |
---|
Dropped C: Suodattaa alapään poies siis särötetystä signaalista, eli ei tuu muhjua niin paljon. Vähän hämäävästi nimetty, luulisi että se siis päästäisi ylemmät taajuudet purnukan läpi sellaisenaan, mutta toimii juurikin päinvastoin. Särötetyn signaalin filtraukseen on tossa purkissa ylipäästön lisäksi näköjään low pass- eli alipäästösuodin, joka puolestaan leikkaa yläpäätä. |
Dropped C: Ostin sitten Maken Distorsore-purnukan. Ihan julma pörinä lähti, kun oppi käyttämään. Aluksi ihmettelin, että miksi on näin pliisu särö, vaikka gaini ja tube drive ovat kummatkin täysillä? Volume potikka näköjään sääti säron äänenvoimakkuutta, eikä siis koko purnukan. Hyvän kuuloinen kyllä tämä high pass ominaisuus, melkein kuin kahdella styrkkarilla posottais. Tuosta purnukasta taitaa olla kaksi eri mallia vai onko tuo "köyhempi malli poistunut valmistuksesta paremman tilalta. ?. T-kaupasta kattelin Distorsonea, siinä ei ollut low passia, kompressori puuttui myös ja MarkBassin sivuilla purnukassa oli High, Low pass ja se kompura . T-kauppa http://www.thomann.de/fi/mark_bass_distorsore.htmMB- http://www.markbass.it/dett_im.php?id_pro=135 Mitä mahtaa paremman mallin hinta olla ja mistä niitä saa? zaigazaiga zääää, A hoooooi! |
Dropped C 31.03.2010 13:25:12 | |
---|
En tiiä kumpi on parempi malli, mutta omani ostin SoundStore:sta. Oli siis tuo missä on enemmän namiskuukkeleita. En oo ees varma, että saako tuota yksinkertaisempaa versiota, eli voipi olla että sitä ei ole edes olemassa... Olisi melki ehkä jopa parempi tuo yksinkertaisempi versio, tossa mun purnukassa on melkein liikaa säädettävää. Itse jätän mielelläni turhat räpläämiset tuonne kitaristiosastolle. |
calster 31.03.2010 15:39:02 (muokattu 31.03.2010 15:41:18) | |
---|
Dropped C: En tiiä kumpi on parempi malli, mutta omani ostin SoundStore:sta. Oli siis tuo missä on enemmän namiskuukkeleita. En oo ees varma, että saako tuota yksinkertaisempaa versiota, eli voipi olla että sitä ei ole edes olemassa... Olisi melki ehkä jopa parempi tuo yksinkertaisempi versio, tossa mun purnukassa on melkein liikaa säädettävää. Itse jätän mielelläni turhat räpläämiset tuonne kitaristiosastolle. No kappas, siellä S-storen sivuilla on myös tuo yksinkertaisempi malli kuvassa MUTTA videoesittelypätkässä on tuo "uudempi malli. :D Dropped C: Oletko tarvinnut sitä kompuranappia siinä? zaigazaiga zääää, A hoooooi! |
Dropped C 31.03.2010 16:49:57 | |
---|
Enpä liiemmin sitä räplänny. Kai se jotain tekee. Sininen valo ainakin vilkahtelee kivasti, kun se on päällä =) |
calster 16.04.2010 11:38:33 | |
---|
Dropped C: Ostin sitten Maken Distorsore-purnukan. Ihan julma pörinä lähti, kun oppi käyttämään. Aluksi ihmettelin, että miksi on näin pliisu särö, vaikka gaini ja tube drive ovat kummatkin täysillä? Volume potikka näköjään sääti säron äänenvoimakkuutta, eikä siis koko purnukan. Hyvän kuuloinen kyllä tämä high pass ominaisuus, melkein kuin kahdella styrkkarilla posottais. Kerroppas lisää säröttimestä, oletko ollut tyytyväinen hankintaa?. Onko hiljainen, ei sihise ja suhise?. Oletko tutustunut jo kompuraan, onko se käyttökelpoinen?. zaigazaiga zääää, A hoooooi! |
Dropped C 16.04.2010 12:04:11 | |
---|
Kerran vieläkin vasta päässy soittaan, kun ei sen bändin kanssa oo ollu reenejä viime aikoina. |
Dropped C 17.04.2010 03:53:49 | |
---|
Juu, Kompura oli perseestä, kun se vähensi säröä. Kunnon särö tuli Maken purkista, kun kunnolla rankaisi kieliä (niinhän se varmaan aina)... Ilmeisesti tuo kompura tuossa Distorsore purnukassa on kuitenkin ennen säröasteita. |
calster 08.06.2010 10:49:33 | |
---|
Dropped C:. Kerroppas lisää säröttimestäsi. Mä olen nyt ostamassa uutta säröä ja tällä hetkellä olisi myös yhtenä vaihtoehtonä tuo Distorsore. Onko nuo ala ja yläpään säröfiltterit mitenkäs ajaneet asiaansa. Onko hintansa väärtti?. Plussat ja miinukset . Kaikki kommentit kaikilta tulee, KIITOS. wa evö mään! |
Dropped C 08.06.2010 11:00:47 | |
---|
No kun perskeles ei oo ollu käytössä liiemmin viime aikoina... Ainoastaan muutaman kerran. Toisen bändin kanssa väsättiin reenisdemo ja rumpali ja kitaristi saivat päättää että otetaanko pörinät Distorsoresta vai EBS ValveDrive:stä. ValveDriveen päädyttiin. Eli mitään näytettäkään ei oo tässä pistää. Mut kyllä siitäkin (siis Distorsoresta) mun mielestä hyvät rutinat lähtee. |
calster 08.06.2010 11:20:11 | |
---|
Dropped C: No kun perskeles ei oo ollu käytössä liiemmin viime aikoina... Ainoastaan muutaman kerran. Toisen bändin kanssa väsättiin reenisdemo ja rumpali ja kitaristi saivat päättää että otetaanko pörinät Distorsoresta vai EBS ValveDrive:stä. ValveDriveen päädyttiin. Eli mitään näytettäkään ei oo tässä pistää. Mut kyllä siitäkin (siis Distorsoresta) mun mielestä hyvät rutinat lähtee. Oletko säröttänyt koko kaistan vain peltkästään ylä tai alapäätä? wa evö mään! |
Dropped C 08.06.2010 11:27:34 | |
---|
Joo, siis säröttäny vaan yläpäätä. Sen takia sen ostinkin. |
calster 08.06.2010 11:39:43 | |
---|
Dropped C: Joo, siis säröttäny vaan yläpäätä. Sen takia sen ostinkin. Ymmärrys! Joo perkll! Kyllä tuo hotsittaa , VT Bass myös polttaa näppejä. wa evö mään! |
calster 17.06.2010 20:42:32 | |
---|
No tuli sitte ostettua Distorsone. Testiä otettu korvalappu/combo yhdistelmällä ja toimii. Lisää kommenttia kunhan pääsee reeniksellä koittelee... wa evö mään! |
Dropped C 17.06.2010 22:18:39 (muokattu 17.06.2010 22:22:17) | |
---|
Ostin sitten Little Mark 800:n toiseksi nupiksi Soundstoren Markbass alennusmyynneistä. Kylläpäs jytisöö ihan yhteenkin 8ohmin 1x15" kaappiin! Bändikavereiltakin tuli kommenttia, että jopas tulee musa tykimmin ja munakkaammin nyt, kun aiemmin oli käytössä Warwick Sweet 15. Ja niinhän se tulikin. |
calster 19.06.2010 14:14:29 | |
---|
Nonni, on sitte kolmena päivänä tullu testattua Distorsonea ja erimukavat ovat nuo High ja LowPass numiskat. LowPass ollu nyt täysillä ja digaan kyllä säröstä silleen kovasti. Särön laatu näin käytettynä tosiaan tumma ja sulautuu mukavasti cleanin sekaan "luonnollisen oloisesti. Compressori numiska myös löytänyt toistaiseksi asennon, täysillä. Compura tosiaan kuten Dropped C:kin puhui nii syö tuota säröä, mutta itse kun en hae mitään suurenmoista turinaa niin se on hyvä tässä minun tapauksessa. Kyllä silti compura täysilläkin sitä säröä saa huolella tulemaan. Muotoilussakin on mielestäni onnistuttu hienosti ja valmistus materiaali lootassa on alumiinia. Hintakin oli kohtuullinen kun oli tuo 20% ale S-Storessa (184€) . Kyllä pystyy suosittelemaan moista purnukkaa säröksä, toimii. wa evö mään! |
PnukBassist 23.06.2010 09:38:00 | |
---|
Dropped C, paljonkos se vehke maksoi? Itse kävin just Soundstoressa katselemassa kaikkia ihkuja vehkeitä, mutta kun myyjää ei näkynyt ja oli krapula niin en uskaltanut pikkukiireessä jäädä kyselemään asioista enempää. Jotta niin, lieneekö Markbassin valikoimissa yhtään kahdeksan ohmin 2x12" kaappia? En näytä noilla Ampegeilla tekevän enää juuri mitään, että jos Markkuun vaihtais joko kaapin tai nupin... Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |