AP 30.03.2010 13:22:46 | |
---|
Boratihan sitä tuli eilen tirskahdeltua. Eihän tässä mitään tolkkua ole. Paremmat naurut kuin pissakakka-huumorista saa kyllä kielellisistä heitoista jotka tietty mennen tullen pohjautuvat Boratin takapajuisuuteen, kuten kohta jossa kaverinsa esittää Oliver Hardya ja Borat valittaa tämän esittävän Hitleriä. Rasismia tai ei, mutta jokusen tyrskeen tuosta sai. Olkoon nyt seiskapuoli, ei tätä toiste jaksa katsoa siltikään. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
bedlam 30.03.2010 14:59:01 | |
---|
AP: kuten kohta jossa kaverinsa esittää Oliver Hardya ja Borat valittaa tämän esittävän Hitleriä. En muista kyllä leffasta paljoakaan, mutta eikös se sotkenut Charlie Chaplinin Hitleriin? |
AP 30.03.2010 15:54:53 | |
---|
bedlam: En muista kyllä leffasta paljoakaan, mutta eikös se sotkenut Charlie Chaplinin Hitleriin? Mä katsoin sen Oliver Hardyksi, eleiden ja repliikistä "That's another fine mess you've gotten me into.", jota paksukainen aina hoki :D "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
author 30.03.2010 16:59:12 | |
---|
Sälski: The Holy Mountain (1973). Arvosanani 96/100. Loistavaa symboliikkaa, uskaliasta kritiikkiä propagaa, rahataloutta ja erinäisiä uskonlahkoja ym. vastaan. Todellakin ajansa tuote! Vaiko sittenkin vain hallusinogeeni/psykoosi-huuruissa tehty tekotaidepläjäys? Eeii kyllä aivan, vaikka olenkin kuullut huhuja erinäisten psykoaktiivisien aineiden ollen osana inspiraatiota. Näin kylläkin vasta ekaa kertaa ja vielä riittää sulateltavaa.. Aika psykedeelinen leffa ainakin trailerin perusteella :) |
Milkop 30.03.2010 19:33:12 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
mulukukka 31.03.2010 05:16:48 | |
---|
Miracle http://www.imdb.com/title/tt0349825/ tuli katsottua ties kuinka monenteen kertaan ja jumalauta on se kova! Iskee ja todella kovaa. Kylmää värettä pukkaa. Heitän arvosanaks tälle ysipuolen "Valmistautumisessa ei ollut mitään ongelmaa" Jalonen USA - Suomi pelin jälkeen. Ekan erän jälkeen tilanne 6-0. |
Milkop: Itseäkin rupesi kiinnostamaan ja tämähän vaikuttaa "kohtalaisen" hämärältä. http://www.youtube.com/watch?v=V_k8oaeHsnc Tääkin leffa kiinnostaisi, jos se ei sisältäisi eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa. En vaan kykene enkä hyväksy. |
JCM 01.04.2010 13:46:30 | |
---|
bedlam: Tääkin leffa kiinnostaisi, jos se ei sisältäisi eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa. En vaan kykene enkä hyväksy. Itse en hyväksy mm. ihmisiin kohdistuvaa tarkoituksellista väkivaltaa, ahdistelevia pervoja, massamurhausta, koulukiusausta, Hitlerin toimia jne. Jäis aika moni leffa noilla perustein katsomatta:( Ps. tosin tuota alkuperäistä linkkiä en edes tsekannut, koska töissä ei näy youputki. Eli yleisenä huomiona vain:) |
author 01.04.2010 14:43:56 | |
---|
JCM: Itse en hyväksy mm. ihmisiin kohdistuvaa tarkoituksellista väkivaltaa, ahdistelevia pervoja, massamurhausta, koulukiusausta, Hitlerin toimia jne. Jäis aika moni leffa noilla perustein katsomatta:( Harvemmin kyllä oikeaa holokaustia järjestetään elokuvakohtauksia varten. |
itsy 01.04.2010 15:01:10 (muokattu 01.04.2010 15:01:33) | |
---|
JCM: Itse en hyväksy mm. ihmisiin kohdistuvaa tarkoituksellista väkivaltaa, ahdistelevia pervoja, massamurhausta, koulukiusausta, Hitlerin toimia jne. Jäis aika moni leffa noilla perustein katsomatta:( Mutta joitakin juttuja ei vain kykene katsomaan, kuten Bedlamkin viestissään mainitsi. Vaikka hyvä taide onkin monesti jollain asteella epämiellyttävää, niin ei sen takia kaikilla kauheuksilla viitsi itseä kiusata. |
bedlam 01.04.2010 15:03:03 (muokattu 01.04.2010 15:05:06) | |
---|
JCM: Itse en hyväksy mm. ihmisiin kohdistuvaa tarkoituksellista väkivaltaa, ahdistelevia pervoja, massamurhausta, koulukiusausta, Hitlerin toimia jne. Jäis aika moni leffa noilla perustein katsomatta:( Harvemmin kai leffoissa oikeasti murhataan ihmisiä? Niitä kutsutaan näyttelijöiksi ja ne vain näyttelevät väkivaltaa. Tarkoitin nyt siis noita leffoja, joissa ihan oikeasti kidutetaan tai tapetaan eläimiä. |
JCM 01.04.2010 22:55:48 | |
---|
bedlam: Harvemmin kai leffoissa oikeasti murhataan ihmisiä? Niitä kutsutaan näyttelijöiksi ja ne vain näyttelevät väkivaltaa. Tarkoitin nyt siis noita leffoja, joissa ihan oikeasti kidutetaan tai tapetaan eläimiä. Tsekkasin tuon trailerin. Missä kohtaa siinä tapettiin eläimiä? Ihmisiä siinä kyllä polettiin ja se on ihan oikein, mutta en oikein ehtinyt nähdä eläimiä tapettavan. Jossain vaiheessa oli joku sammakon ympärille virittänyt ariskiristimen, mutta eipä tainnut eläimiä kohtaan olla muuta väkivaltaa. Ihmettelen hiukan, koska enemmänhän tuossa ihmisiä lahdattiin. |
NHR 02.04.2010 00:14:09 (muokattu 02.04.2010 02:28:17) | |
---|
Inglorious Basterdsin sain viimeinki kateltuu loppuun asti (joskus viimevuoden puolella tätä jo alotin, mut tais kone/netti kaatuu sillon keskenkaiken tai jotai), ja hyvin piti kyl otteessaan, ei tuntunu oikeen yhtään kaksjapuoltuntiselta leffalta, yheltä istumalta jaksoin hyvin kattella. Se italialaisiks tekeytyminen (tai siis Pittin järjettömän vahva jenkkiaksentti) naurattiki oikeen, samoinku Hitler, vaik leffa muuten melko vakava oliki. Christoph Waltz veti hienon roolin kans mun mielestä. Ja kylse Tarantino vaan tuntuu haltsaavan nää hommat. Neljä tähtee viidestä tälle vois antaa. E: Kattelin vielä tämmösenki ku The Men Who Stare at Goats ja tykkäsin ihan simona! Odotin kuulemani/lukemani perusteella suht paskaa leffaa, joten yllätyin positiivisesti. Just niin sekopäistä meininkii, etteio kovinkaan vaikee uskoo, että USA:n armeijallon varmaan melko liki tommosiaki kokeiluja joskus ollu. Yllättävän kovia nimiä löyty näyttelijäkaartistaki. Clooneyki näytti muuten ihan Dave Grohlilta (pitkätukkasena niissä "nuoruuspätkissä") ja Tom Selleckiltä (sit vanhempana viiksivalluna). Ne Jedi-höpinät huvitti mua erityisesti siitä syystä, että kuuntelijana oli just Ewan McGregor. Enpäs ny heti muistakaan koska oon viimeks nähny leffan, jolle oisin yhtämonta kertaa naurahdellut ihan ääneenki. Täydet viis pojoo multa tälle, ihan aliarvostettu leffa (ainaki IMDb:n mukaan)! "I don't know anything about music. In my line you don't have to." - Elvis Presley |
Mechanizm 02.04.2010 11:08:32 | |
---|
|
jarkkkk 02.04.2010 11:54:28 | |
---|
Hargon: Triangle http://www.imdb.com/title/tt1187064/ Arvosana: 4/5 Meni kertaheitolla viime vuosien parhaiden elokuvien joukkoon. Juonesta ei parane paljastaa mitään, mutta käsikirjoitus on todella nokkela. Tämä on jostain syystä luokiteltu kauhuelokuvaksi, mutta ei tämä kyllä mikään säikyttelyleffa ole. Juu tämä tuli katteltua. Juma mitä settiä. Jostain syystä aika ahistavan olotilan jätti vielä seuraavalle päivällekin. 9/10 miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski |
päänahka 02.04.2010 15:20:41 | |
---|
Hargon: Triangle http://www.imdb.com/title/tt1187064/ Arvosana: 4/5 Meni kertaheitolla viime vuosien parhaiden elokuvien joukkoon. Juonesta ei parane paljastaa mitään, mutta käsikirjoitus on todella nokkela. Tämä on jostain syystä luokiteltu kauhuelokuvaksi, mutta ei tämä kyllä mikään säikyttelyleffa ole. Ei tuolla IMDB:ssä ainakaan lue horroria. Tärkeä huomautus jälleen meikäläiseltä... Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. |
NHR 03.04.2010 00:13:30 | |
---|
Tänään (siis eilen) oon kattellu vaihteeks vaan huonoja leffoja: The Book of Eli * Henksel Wasinktoni samassa roolissa ku aina ennenki, tai siltä ainaki rupes hyvin äkkii tuntuun. Että KAIKKI raamatut onnistuttas hävittään maanpäältä ikinäkään, vaik ihan tosissaan yritettäski, ni sitä enkyl usko! Vituttaa tämmönen uskontopaasaus. Mädmäxiä summuita oli sotkettu tarinaan aika paljo kans. Yks tähti Gary Oldmanille ja Tom Waitsille yhteensä, muille ei mitään. Alice in Wonderland (2010) * Juu, ensiis nähny tätäkään 3D:nä isolta kankaalta, vaan netistä kattelin, mut sanon silti, että EI näin. Ei mua kiinnosta hienot efektit niinkään, vaan enempiki hyvä tarina/kerronta, mut tässei mitään semmosiakaan musta ollu. Depp kans samassa prkleen vilivonkka/johnsparrow/suksikäsieetu-roolissa ku niimmonesti ennenki, eikä Lewis Carrollin alkuperäsestä tarinasta oikeemmitn jäljellä, tiässit pitikö taas ollakaan? Lopputappeluki oli vaan tyhmä ja tuntu väkisin mukaantungetulta. Entie ees MIKS tääki piti taas loppuunasti tuijottaa, ku heti alusta jo näki, ettei mitään tuu. En muista Burton/Depp-parivaljakolta kauheesti mitään hyvää koskaan nähneeni, eikä tää ainakaan ollu mikään poikkeus. "I don't know anything about music. In my line you don't have to." - Elvis Presley |
päänahka 03.04.2010 00:51:48 | |
---|
NHR: En muista Burton/Depp-parivaljakolta kauheesti mitään hyvää koskaan nähneeni, eikä tää ainakaan ollu mikään poikkeus. Tästä kohdasta oon eri mieltä (mun mielestä Edward Scissorhands on hyvä, ja lisäksi Ed Wood ja Sleepy Hollow), mutta muuten en. Ihan paskahan toi Liisa oli. Mut niin, ei se tosiaan perustunu siihen Carrolin kirjaan, vaan oli ikään ku jatko-osa. Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. |
NHR 03.04.2010 03:08:14 | |
---|
päänahka: Tästä kohdasta oon eri mieltä (mun mielestä Edward Scissorhands on hyvä, ja lisäksi Ed Wood ja Sleepy Hollow), mutta muuten en. Ihan paskahan toi Liisa oli. Mut niin, ei se tosiaan perustunu siihen Carrolin kirjaan, vaan oli ikään ku jatko-osa. Nojoo, Ed Wood oli muistaakseni mustaki aika OK, Sleepy Hollow taas muistaakseni ei niinkään. Ja jonkullainen "jatko-osahan" ton Liisan tosiaan kai piti ollakki, kun se oli siinä jo jotai parikymppinen, tai aika liki kuiteski. Ehkei mulle sit vaan oikeen putoo nää tämmöset "aikusille suunnatut sadut"... tai no, esim. Benjamin Buttonista muistan kyl tykänneeni, vaik melkosta satuiluahan seki kyl oli... ;) "I don't know anything about music. In my line you don't have to." - Elvis Presley |
bedlam 03.04.2010 20:15:32 (muokattu 03.04.2010 20:22:29) | |
---|
JCM: Tsekkasin tuon trailerin. Missä kohtaa siinä tapettiin eläimiä? Ihmisiä siinä kyllä polettiin ja se on ihan oikein, mutta en oikein ehtinyt nähdä eläimiä tapettavan. Jossain vaiheessa oli joku sammakon ympärille virittänyt ariskiristimen, mutta eipä tainnut eläimiä kohtaan olla muuta väkivaltaa. Ihmettelen hiukan, koska enemmänhän tuossa ihmisiä lahdattiin. Siis missä kohtaa minä olen väittänyt, että trailerissa tapetaan eläimiä? Tarkoitin ihan nyt itse elokuvaa, mitä ihmeen merkitystä koko trailerilla tässä nyt on? Ja sitäpaitsi kyllähän tuollainen sammakon kiristelykin on eläinrääkkäystä, vai eikö sammakko ole mielestäsi eläin? Je ihmisiä ei takuuvarmasti tuon leffan teossa ole lahdattu yhtään kappaletta. Sulta tais mennä edelleenkin koko pointti ohi. |