Freewheeler 21.03.2010 10:52:49 | |
---|
sami-s: Telenistit hoi, Haluaisin suosituksia tallamikin vaihtoon, elikkä hakusessa olisi sinkkukokoinen humppari telen tallaan. Soundiltaan haluaisin sen olevan paksumpi kuin nykyinen singlecoili. Nykyinen on suht kirkas joten tummempi ja paksumpi särökäyttöön ois hakusessa. Eli satunnaiset higain soittelut hoituisi ja raskaampi rokki ja vanhat hevit löytyisi myös. Kitarana toimii tämä: http://www.thomann.de/fi/fender_62_tele_custom_rw_bk.htm (jos sillä mitään merkitystä asiaan on?) Kiitosta jo etukäteen ehdotuksista, tässä on basisti vähän ymmällään kitarakamoista :) Noooh... Jospa et soittelis hevanderia Telelläsi vaan hommaisit siihen tarkoitukseen sopivamman skitan. Tai sitten jonkin sirkkelisoundisäröpurkin. Telessäsi on traditionaalinen mikki, josta kyllä saa irti tuhdimpaakin soundia, esim. tonepotikkaa käyttämällä. Toki voit ruuvata siihen esim. Seymour Duncanin humbuckermikin, mutta siitäpä ei saakaan taas aitoa Telesoundia. http://www.seymourduncan.com/products/electric/telecaster/ Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
HTMono 21.03.2010 11:04:35 | |
---|
Freewheeler: Noooh... Jospa et soittelis hevanderia Telelläsi vaan hommaisit siihen tarkoitukseen sopivamman skitan. Tai sitten jonkin sirkkelisoundisäröpurkin. Telessäsi on traditionaalinen mikki, josta kyllä saa irti tuhdimpaakin soundia, esim. tonepotikkaa käyttämällä. En nyt oikein ymmärtänyt kommenttiasi. Miks ei saisi soitella hevanderia telellä? Ja ei se tonepotikan pyörittely siitä nyt sen tuhdimpaa tee. Toki voit ruuvata siihen esim. Seymour Duncanin humbuckermikin, mutta siitäpä ei saakaan taas aitoa Telesoundia. No ei sitä tainnut kysyjä pyytääkkään vaan juurikin paksumpaa sointia. Mutta itse kysymykseen, Duncaneita minäkin suosittelen. Hot Rails tai Little '59 ajaa luultavasti asiansa täydellisesti. Fake Noir ---
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
nikovirtala 21.03.2010 11:08:57 | |
---|
HTMono: Mutta itse kysymykseen, Duncaneita minäkin suosittelen. Hot Rails tai Little '59 ajaa luultavasti asiansa täydellisesti. Tai, jos haluaa pitäytyä single coileissa kannattaa harkita Duncanilta Quarter Poundia. Lähes tyhjä. - http://ikon.name |
Freewheeler 21.03.2010 12:31:18 (muokattu 21.03.2010 12:32:15) | |
---|
HTMono: En nyt oikein ymmärtänyt kommenttiasi. Miks ei saisi soitella hevanderia telellä? Ja ei se tonepotikan pyörittely siitä nyt sen tuhdimpaa tee. No ei sitä tainnut kysyjä pyytääkkään vaan juurikin paksumpaa sointia.
Toki Telellä voi soittaa heviä, mutta jos haluaa kitarasta "hevisoundin" on helpompaa hommata siihen tarkoitukseen joku humpparikeppi. Ja jättää Tele muuhun käyttöön. Jos heittää tuhdin yksikelahumpparin Teleen menettää samalla skitan niin tärkeän twangin. Kyllä tonepotikalla saa Teleä tummemmaksi ja rouheammaksi, soundi sopii aika hyvin ihan äärisäröihinkin. Mutta hevanderikepiksi en Teleä (varsinkaan tuollaista vintagemallia) kyllä sanoisi, vaikka sitä sellaisena jotkut käyttävätkin. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Ziggy Bubba 21.03.2010 14:21:24 (muokattu 21.03.2010 14:25:03) | |
---|
Freewheeler: Toki Telellä voi soittaa heviä, mutta jos haluaa kitarasta "hevisoundin" on helpompaa hommata siihen tarkoitukseen joku humpparikeppi. Ja jättää Tele muuhun käyttöön. Jos heittää tuhdin yksikelahumpparin Teleen menettää samalla skitan niin tärkeän twangin. Esimerkiksi itelle tuo Telen tallamikkisoundi ei ole se rakkain ominaisuus kitarassa, vaan enemmänkin heleät puhtaat ja pikkurosot jotka irtoavat kaulamikillä ja väliasennolla. Itellä on toki noita hevimpään menoon sopivia kapuloita onneksi muitakin, niin voin pyhittää Telen tuohon "twängimpään" kamaan - ymmärrän silti hyvin, jos joku haluaa Telestään tuommosten monitoimikoneen. Lil '59 on ainakin tuohon hommaan varsin oiva ratkaisu, suosittelen. E: Katotaas miten twängää oma Mex Tele kun saan asennettua myös tallaan Dimarzion Twang Kingin... Nykyinen Duncanin STL-2 on hiukan turhan ärjy pikkurutuille ja kliineille, meinaa honottaa soundi liikaa ilman riittävää särön määrää. Jynkympiin rokkihommin tuo on toki omiaan, mutta niihin tarkoituksiin mulla on kapulat sitten erikseen. E2: Ai niin, pistäkää viestiä jos STL-2 kiinnostaa... |
sami-s 22.03.2010 12:31:39 | |
---|
Hot Rails tai Little '59 ajaa luultavasti asiansa täydellisesti. Ilmeisesti tämä hot rails kuumempi mikki kuin little '59? Entäpä Dimarzion super distortion tai tone zone, ilmeisesti hot railsin suuntaan nämä kallellaan? Ja ei tässä mitään mörkömetallia olla telellä soittelemassa (tai mitäpä se muille kuuluu mihin sitä käyttää), eli tele on tuore ostos mulle ja vielä ollaan tutustumassa kitaran soundiin ja mikkien ominaisuuksiin. Ja takamikkiä käyttäessä on tunne että tuhdimpi ja semmonen paksumpi soundi on tarpeen miulle. Pääasiallisena käyttökohteena tulis olemaan raskaampi rock. Eli antakaa kuulua jos jollain kokemuksia esim. dimarzio vs. duncan ja muista vastaavista. "Mitä vaikeampi ongelma sen helpompi se on ratkaista"- Anssi Kela |
Andy Six 22.03.2010 13:37:36 | |
---|
Onko kenelläkään 52 Vintage Teleä....? Kyseinen keppi on mulle tietyllä tavalla "se oikea" telecaster,butterscotch värinä ja musta pleksi....Millainen soittaa vaikka nyky stankkuun verrattuna....? Entäpä mikit...? "Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter |
weelie 22.03.2010 14:55:08 | |
---|
CeeCeeÄr: Onko kenelläkään 52 Vintage Teleä....? Kyseinen keppi on mulle tietyllä tavalla "se oikea" telecaster,butterscotch värinä ja musta pleksi....Millainen soittaa vaikka nyky stankkuun verrattuna....? Entäpä mikit...? älyttömän hieno on. En tiedä stankusta kun se ei mua kiinnosta (vintake-talla pittää olla). Mikit ovat mielestäni erinomaiset. Joissain 52RI:ssa on mielestäni ollut tahmainen kaula. Muuten ei kyllä valittamista ole ollut. No olen vain liikkeessä soitellut. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
thejmh 28.03.2010 23:36:54 (muokattu 28.03.2010 23:38:04) | |
---|
Mä olisin hommaamassa ekaa teleäni ja budjetti olis jotain tonnin päälle. Toi talla mietityttää, miten paljon tommosen vintagetallan kanssa joutuu tekemään kompromisseja intonaation kanssa? Mulle hyvä vire on tärkeä asia. Ja onko suurikin ero saundissa verrattuna American standard telen tallaan? Ihan vaan perus poppi rokki saundit kuitenkin haluan. Onko kellään kokemuksia esim. tälläsestä: http://www.dv247.com/guitars/fender … -electric-guitar-black-maple--48122 Olisko toi hyvä perus tele vai suosittelisitteko jotain muuta mieluummin? |
SirElwood 29.03.2010 00:08:40 (muokattu 29.03.2010 00:09:07) | |
---|
thejmh: Toi talla mietityttää, miten paljon tommosen vintagetallan kanssa joutuu tekemään kompromisseja intonaation kanssa? Mulle hyvä vire on tärkeä asia. Minä tilasin täältä http://www.axesrus.com/axeteleh.htm kompensoidut messinkiset "vintage" tallapalat teleeni. Toimivat erittäin hyvin. Myös firman asiakaspalvelu pelaa (yhden kokemuksen perusteella). Lähettivät ensin vasurikitaran palat, yksi sähköposti ja oikeakätisen kitaran palat tuli veloituksetta postissa, eikä vääriä tarvinut edes palauttaa. Hintaa ennen postikuluja oli 7.50 puntaa, eli ei edes budjettia räjäyttänyt. |
duc 29.03.2010 00:14:10 | |
---|
thejmh: Mä olisin hommaamassa ekaa teleäni ja budjetti olis jotain tonnin päälle. Toi talla mietityttää, miten paljon tommosen vintagetallan kanssa joutuu tekemään kompromisseja intonaation kanssa? Mulle hyvä vire on tärkeä asia. Ja onko suurikin ero saundissa verrattuna American standard telen tallaan? Ihan vaan perus poppi rokki saundit kuitenkin haluan. Onko kellään kokemuksia esim. tälläsestä: http://www.dv247.com/guitars/fender … -electric-guitar-black-maple--48122 Olisko toi hyvä perus tele vai suosittelisitteko jotain muuta mieluummin? Itellä on tuota edeltäneen sarjan, American Seriesin tele, ja se on kyllä kaikin puolin mainio soittopeli. Tuo tallaratkaisuhan on mielipidekysymys hyvin pitkälti, toiset tykkää kolmipalaisen ulkonäöstä ja toisille se ei ole niin tärkeä juttu. Soundiin vaikuttaa tallapalojen määrää enempi se metalli mistä ne on valmistettu. |
tuhdimpi ja semmonen paksumpi soundi on tarpeen miulle. Pääasiallisena käyttökohteena tulis olemaan raskaampi rock. Elikkä itseäni lainaillen. Kernaasti kuulisin vielä tallamikki- vaihtoehdoista. Tätä Little '59 suositteli muutama jannu mutta entäs se verrattuna hot railsiin? Nytky kitara on menossa huoltoon tässä lähiviikkoina nii mietin että jos sitä muutaman roposen sijoittaisi lisää ja vaihdattaisi vaikka kaulamikin samaan syssyyn. Eli huudelkaas hyviä kaulamikkejä joihin kannattaisi tutustua. Vaatimuksena single coili lämpimillä ja erottelevilla puhtailla ja crunch-särö meiningissä hyvin toimiva mikki. "Mitä vaikeampi ongelma sen helpompi se on ratkaista"- Anssi Kela |
Andy Six 04.04.2010 11:22:55 | |
---|
Bajasta on paljon bajatettu,mutta taitaa se olla aika optimaalinen peli,jos tahtoo vintage ulkonäköisen telen edullisesti....Mieli tuollaista tekevi,kun toi 52 vintage on niin pirun hintava....Tele on mun mielestä kitara,jossa värillä on erittäin paljon väliä... Ota ny kato ihan relaa vaan.... |
MoreK 04.04.2010 12:38:50 | |
---|
CeeCeeÄr: Bajasta on paljon bajatettu,mutta taitaa se olla aika optimaalinen peli,jos tahtoo vintage ulkonäköisen telen edullisesti....Mieli tuollaista tekevi,kun toi 52 vintage on niin pirun hintava....Tele on mun mielestä kitara,jossa värillä on erittäin paljon väliä... Itellä on jonkun aikaa ollu Baja, loistopeli. Kaula on tukeva, etten sanoisi miehekäs, ja tollanen jytäkämpi vaan jotenkin sopii tunnelmaan. Soundit ovat mielestäni erittäin maukkaat Kaveri osti myös Bajan (soitettuaan minun Teleä parit kerrat), mutta hän on valittanut, että ei ole saanut kaulaa säädettyä niin hyväksi kuin minulla. En tiedä mikä on vikana, mutta tämän hintaluokan soittimissa toki voi pientä eroa olla. Niin ja väristä, mielestäni toi Blonde on ainut oikee väri Bajalle, se hiekan värinen on vähän laimea. Tuon mä kyllä ehkä ostaisin seuraavaksi kokoelmaan, jos ei olisi pelkoa, että tulee kaulimesta päähän: http://www.coda-music.com/product_i … =21_34_145_159&products_id=7054 |
Kuha 04.04.2010 13:41:02 | |
---|
|
Andy Six 05.04.2010 11:55:58 | |
---|
Ota ny kato ihan relaa vaan.... |
Don Make 05.04.2010 15:36:56 (muokattu 05.04.2010 15:37:07) | |
---|
CeeCeeÄr: Teleen liittyen,onko jollakulla tälläinen: http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren_koffer_tweed.htm Jos on,onko laadultaan millainen....? Meikältä löytyy. Tarpeeks jämäkkä ja helvetin tyylikäs kun nappasee Thoman-lätkän kyljestä veks. Ainut miinus tulee kahvasta joka on muovinen ja hiukan hölmön näköinen. "Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010" |
Jii 05.04.2010 21:37:54 | |
---|
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home. |
Kuha 05.04.2010 22:12:55 | |
---|
Jii: Tuo saitti voisi mennä suodattimeen. :D Aivan mieletön gas itsellä päällä. Juu, oon kaksi Stratoa tuolta ostanut, paras palvelu. |
Jii 05.04.2010 23:13:06 | |
---|
Kuha: Juu, oon kaksi Stratoa tuolta ostanut, paras palvelu. strato ja lp ovat tuolta saapuneet. palvelu on tosiaan loisteliasta! Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home. |