Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkejä vaahterabodyiseen stratoon
1
PIM
29.03.2010 08:46:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain vanhan Marsun plexi Super PAni vihdoin useamman vuoden kirjaimellisen hiljaiselon jälkeen soittokuntoon (kiitos Kitarakuun, Tampereella) ja sitä tossa parina iltana testaillessani alkoi itämään ajatus, että voisi alkaa modaamaan tuosta muuten niin käteenistuvasta Fenderin John Jorgenson Hellecaster stratosta vähän monipuolisempaa soundimaailmaa kuin mitä noista vakioista split coil tyyppisistä humppareista (vai lasketaanko sittenkin sinkuiksi kun yhden kielen värähtelyjä napsii yks kela) irtoaa. 42 vuotiaan Marsun järjettömän dynamiikan hyödyntämiseksi olisi hyvä jos mikeistä löytyisi todella laajalla skaalalla sekä kuumaa hottia että viileää coolia niin ei tarvistisi olla joka välissä säätämässä vahvistimen volanuppeja, jotka yleensä mulla on kaikki neljä kanavaa kympillä ja kanavat linkitettynä. Noilla asetuksilla irtoaa humpparilla aika muikea rokkisärö ja tavoitellun soundiskaalan toisessa ääripäässä voisi olla joku 70-luvun lopun ZZ Top soolosoundi ja toisessa päässä sitten joku heleä yksikelainen komppisoundi. Jos jotain tyylisuuntia pitäisi mainita niin classic rock - blues akselilla painitaan.
 
Itse ajattelin jotain mini- tai single coil kokoista humpparia tallaan, keskelle P90 tyylistä ja kaulaan jotain sinkkua, mutta kaipailisin lähinnä vinkkejä tarkemmista malleista. Tosin en ole vielä selvittänyt minkälaiset routtaukset bodystä löytyy ja koska en aio lähteä kitaraa tärvelemään niin routauksen rajoittaa mikkivaihtoehtoja.
 
Kitara:
http://freespace.virgin.net/john.blackman4/signature.htm
 
koponen
29.03.2010 09:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ehkä kannattaa ne routtaukset tarkastaa ja kysellä sitten uudestaan.
 
I'm endorsed by Marshall
PIM
29.03.2010 09:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: No ehkä kannattaa ne routtaukset tarkastaa ja kysellä sitten uudestaan.
 
Joo, tänään haen kitaran kotiin ja tsekkaan asian. Sellanen kutina mulla kyllä on että siinä täytyy olla aika isot kolot, ellei peräti olympiamitat täyttävä uima-allas, koska orkkismikit on tuplasti leveämmät kuin standardi stratomikit.
 
koponen
29.03.2010 10:23:47 (muokattu 29.03.2010 10:24:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Joo, tänään haen kitaran kotiin ja tsekkaan asian. Sellanen kutina mulla kyllä on että siinä täytyy olla aika isot kolot, ellei peräti olympiamitat täyttävä uima-allas, koska orkkismikit on tuplasti leveämmät kuin standardi stratomikit.
 
Jani Sievinen -signature :p
 
I'm endorsed by Marshall
fox
29.03.2010 11:32:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM:
Itse ajattelin jotain mini- tai single coil kokoista humpparia tallaan, keskelle P90 tyylistä ja kaulaan jotain sinkkua, mutta kaipailisin lähinnä vinkkejä tarkemmista malleista. Tosin en ole vielä selvittänyt minkälaiset routtaukset bodystä löytyy ja koska en aio lähteä kitaraa tärvelemään niin routauksen rajoittaa mikkivaihtoehtoja.

 
Pete hei, se voi olla siihen malliin johdotettukin, ettei oikein kannata tuohon ruveta modeja tekemään - ostat jonkun kohtuuhintasen "rojektiaihion" ja siihen modailet. Tai ehken sun kannattaa jahdata fleaBaysta Gibsonin joku 3P Nighthawkki?? =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
PIM
29.03.2010 12:07:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Pete hei, se voi olla siihen malliin johdotettukin, ettei oikein kannata tuohon ruveta modeja tekemään - ostat jonkun kohtuuhintasen "rojektiaihion" ja siihen modailet. Tai ehken sun kannattaa jahdata fleaBaysta Gibsonin joku 3P Nighthawkki?? =)
 
Jos toi ei olis ihan suosikkiskeba muuten niin voisin tehdäkin noin, mut nyt mä heivaan, siis pistän talteen, koko pleksin mikkeineen myöhempää restauraatiota varten, ja ruuvaan tilalle uuden plexin ja uudet mikit. Mut nyt kun tulit apajille niin kerropas, Kettusetä, että mistä kannattais etsiä samanlaista kullanväristä pleksilevyä kun tossa mun marsussa on etulevynä? Tois sillai kivasti yhtenäistä lookia ja sopis hyvin muutenkin ton kitaran väritykseen.
 
fox
29.03.2010 13:56:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: mistä kannattais etsiä samanlaista kullanväristä pleksilevyä kun tossa mun marsussa on etulevynä? Tois sillai kivasti yhtenäistä lookia ja sopis hyvin muutenkin ton kitaran väritykseen.
 
Jos ei esmerkiks Etolasta löydy mitään sisustuspleksiä, niin SP-Elektroniikka? Tai sitte suuresta maailmasta? WD?
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
PIM
29.03.2010 14:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SP-elektroniikalta näyttäisi löytyvän juuri oikeannäköinen plexi, mutta pahus kun on valmiiksi kolmelle yksikelaiselle leikelyt kolot. Paitsi tietysti jos laittaisi tallaan singlen kokoisen humpparin ja jyrsis keskikoloa pikkasen isommaksi soapbar tyylistä P90:stä varten. Eikös toi soapbar ole kokolailla saman kokoinen pituudeltaan kuin mikä on normaalin stratomikin kiinnitysruuvien ulkoreunojen välinen etäisyys eli sen saisi leikeltyä pleksiin aika siististi stratomikin paikalle, vai mitä sanoo arvon raati?
 
http://www.spelektroniikka.fi/tuott … ngemikki-akryylipeilipleksit-100984
 
PIM
30.03.2010 07:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän ketjun voi unohtaa. Bodyssä on niin erikoiset routaukset, ettei siihen sovi normaalimikeistä kuin korkeintaan yksikelaisen kokoinen tallaan, että olkoon tuollainen kuin on.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «