Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vetohylly 88-koskettimen kiipparille
1
mwarsell
29.03.2010 21:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko oikealla foorumille, saa siirtää jos meni väärälle.
 
Olen muusikko, en kovin kova nikkari.
 
Onko kellään pöydän alla vetohylly täysmittaista midicontrolleria varten? Hankin semmosen (controllerin) ja nyt tilanpuute vaatisi nikkaroimaan vetohyllyn työpöytään. Minulla on järeä, paksu puupöytä, johon sen varmaan saisi kiiinni.
 
Miten tämä tapahtuu? Hankin jonkinlaiset kiskot ja sitten asetan niiden päälle jonkin tason ja siihen laitan synan?
 
Kiitos avusta :)
 
Leikari
29.03.2010 23:17:44 (muokattu 30.03.2010 09:00:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eipä tässä juuri ole käsillä Bilteman luetteloa, mutta siinä on ollut mallistoissa juuri tarkoitukseen sopivia koneistoja.
 
rakenteesta riippuen liukukoneisto joko suoraan pöytälevyn alle tai apulistan/-puun avulla.
 
hyllyksi tarpeeksi pitkä liimapuulevy.
 
työkaluiksi tarvitset sahan levyn lyhentämiseen mikäli tarvis, mielellään ohuen poran (ainakin mikäli hylly pitää kiinnittää päädyistä - valmiit reiät ruuveille, ettei riko puuta), ruuvimeisesselin tai ruuvinvääntimen, mittanauhan, ruuveja & liimaakin hyvään kiinnitykseen
 
WanhaWetäjä
01.04.2010 02:19:13 (muokattu 01.04.2010 02:20:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vetohylly on aika arvelluttava vaihtoehto jos sen joutuu kiinnittämään pöydän alapintaan, painoa tulee sekä liimapuulevystä että kiipparista melko lailla ja ei ole kiva jos ripustus ajan myötä pettää.
 
Jos työpöytäsi on mallia laatikostot molemmilla sivuilla niin sitten toimii paremmin, saa tukevamman kiinnityksen, sopivien ja tarpeeksi tanakoiden kiskojen löytäminen saattaa olla vaikeaa.
 
Itse päädyin helpoimpaan ja varsin toimivaan monikäyttöratkaisuun :
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/72073.jpg
 
Synan saa helposti siirrettyä taaemmaksi ihan työntämällä ja saan tarvittaessa mukavasti lisätilaa.
 
jon lord
02.04.2010 22:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä rakennutin kokonaisen hyllystön. Alimpana on piano ( nyk G-70 ). Seuraavalla tasolla vinohylly nuotteja varten. Sitten Kolmannella tasolla virittimet ja DVD sun muut. Neljannellä tasolla hyllyt muuta kamaa varten. Kattotasolla televisio, digiboxi ja tilaa muuta sälää varten. Tämän vieressä kulmittain on työpöytä jossa on mm. hyllystöt nuottikansioita varten pc ja näyttö sekä monitoimitulostin. Toimiva systeemi jossa kaikki on rullilla liikkuvan työtuolin ulottuvilla yhden käännöksen ulottuvilla. Ja kestää kun alimmat tasot on rakennettu pöydiksi.
Ei maksanut kovinkaan paljoa ja sain mittojen mukaan tehdyn systeemin.
 
COVS jäsen N.o 3
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «