Teijo K. 11.03.2004 13:43:46 | |
---|
Noniin, joku saattaa vielä muistaakin taannoisen putkivahvistinkyselyni, ja se asia ratkesi sitten yllättäen niin, että ostinkin putkipäättärin. Monster merkkinen 120w pääte sieltä -70 alkupuolelta. Eli vuosimalli meni haaveiden mukaan, ja se on Pleximarsun pääteasteen kopio, eli mikäs siinä. Mutta se etunen siitä sitten puuttuu. Tällä hetkellä käyttelen sitä Behkun minimikserin kanssa, ja jo sillä ja keskeneräisellä kaiuttimella se kuulostaa hyvältä. Mutta mitäs sitten kun saan sopivan putkietusen, ja sen kaiutinkaapin valmiiksi. Lienee juhlien paikka. Mutta pikkuhiljaa tässä nyt ajattelin kysellä näistä uusista putkietusista. Eli käyttökokemuksia? Ideoita? Itse olen varovaisesti katsellut FatMan tubepreamp/kompressoria. Hinta on vain vähintäänkin hidasteena siinä. Niin, budjetti on sitten mallia "köyhä". Ja plussaahan tuossa olisi se laite äänityksissä toimisi myös preamppina lauluun, akustisiin soittimiin jne. sen laajakalvokonkan kaverina. Etukäteen kiittäen: arva. Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
M.Hanski 11.03.2004 13:48:22 (muokattu 11.03.2004 13:48:43) | |
---|
|
Kieppi 11.03.2004 16:21:03 | |
---|
Mä olen miettinyt hiukan samaa, ja voisin hämmentää soppaa sen verran, että mites Tech21:n SansAmpit tai Warwickin Quadruplet? Ampegit? Mesat? Soveltuvuudesta muihin soittimiin kuulisin minäkin mielelläni. |
Niskamies 11.03.2004 16:41:44 | |
---|
Testasin vähän aikaa sitten Ampegin SVP-pro etusta. Hyvältä se kuulosti silloin, mutta olen mielestäni löytänyt paremman vaihtoehdon, ja ostan nupin. Soita bassoa ja ole uromies! |
Cornflake 11.03.2004 17:25:26 | |
---|
Kieppi: mites Tech21:n SansAmpit Esmes SansAmpin PSA-1 ei ole putkietunen, mutta kokeilemisen arvoinen jokatapauksessa. Hiton monipuolinen peli ja soundit ovat todella mehevät. Käy niin bassolle kuin kitarallekin. Lick my lovepump! |
hemmo 11.03.2004 17:44:47 (muokattu 11.03.2004 17:45:35) | |
---|
Käy niin bassolle kuin kitarallekin. Tiedetään, tiedetään. Onhan mullakin BassDriver DI vakikäytössä, muttei se silti ole sitä mitä arva hakee, siis putkivehjes. Kaikki on hyvää, paitsi.... |
Cornflake 11.03.2004 17:56:23 | |
---|
hemmo: Tiedetään, tiedetään. No no! Herne pois nokasta. Tuossahan mietittiin, jopa kysyttiin, juuri SansAmpin etusista jollainen PSA-1 nimenomaan on. Pitäisikö olla hissukseen? Sorry vaan isukki. Molempia (PSA-1 ja BassDriver DI) käyttäneenä voin suositella kumpaistakin, tosin tuo Di:n vahvuudet ovat siellä puhtoisen puolella + että se on mainio DI-boxi, PSA-1 on puhdas etunen. Itseasiassa molempi parempi. Putkietuset ja kokemukset niistä kiinnostavat toki minuakin, eli jauhakaa niistä ihmeessä lisää, kellä kokemusta (ja jopa vertailupohjaa) löytyy. Lick my lovepump! |
Kumma kun niskamies ei ashdownin etuastetta maininnut.. Varmaan ihan pätevä vehje se... Kallis tosin.. http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
Niskamies 11.03.2004 18:07:39 | |
---|
Kumma kun niskamies ei ashdownin etuastetta maininnut.. Varmaan ihan pätevä vehje se... Kallis tosin.. Näin sen Soundatassa, mutten mä siihen uskaltanu koskea :) Sillä on jo yksinään enemmän hintaa kuin ABM-500 nupilla. Ja onkos se muka putkivehje, nupeissahan on vaan se etuaste-putki? Soita bassoa ja ole uromies! |
Cornflake 11.03.2004 18:09:09 (muokattu 11.03.2004 18:17:48) | |
---|
Niskamies: Ja onkos se muka putkivehje, nupeissahan on vaan se etuaste-putki? Jos siinä nupin etusessa on etuasteputki, niin eikös siinä ole silloin putkietuaste?:-) EDIT: Niin, onhan ABM 500:ssa näemmä kumpaakin, ainakin nupissa. Eli ei täysi putki. Lick my lovepump! |
Niskamies 11.03.2004 18:19:59 | |
---|
Jos siinä nupin etusessa on etuasteputki, niin eikös siinä ole silloin putkietuaste?:-) No, onhan Marshall Valvestatessakin etuasteputki, muttei siinä silti ole putkietustetta. Etuasteputkihan on eri kun putkietuaste, eiks nii? Soita bassoa ja ole uromies! |
Cornflake 11.03.2004 18:29:07 | |
---|
Niskamies: Etuasteputkihan on eri kun putkietuaste, eiks nii? Kuten tuossa editissä jo hokasin: näin on. Tsekkaanpa specsit seuraavan kerran etukäteen. Lick my lovepump! |
hemmo 11.03.2004 20:56:53 | |
---|
No no! Herne pois nokasta. Hernesoppaa siellä on, niinku. Tuossahan mietittiin, jopa kysyttiin, juuri SansAmpin etusista jollainen PSA-1 nimenomaan on. Pitäisikö olla hissukseen? Sorry vaan isukki. Mietittiin, mietittiin, mutta aiheen aloittaja (arva) on useaan otteen ilmaissut, ettei SaMsAmppi ole hänen laitteensa. Ni. Kaikki on hyvää, paitsi.... |
Teijo K. 11.03.2004 20:57:42 | |
---|
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
Niskamies 11.03.2004 21:36:27 | |
---|
Kyllä noissa ideaa on, hinta vain on aika kova, kun vertaa FAtMan 2. Jossa saa samaan hintaan putkikompressorin. Mutta korvan taakse laitan, vekkulinnäköisiä pelejä. Mutta käy ihmeessä kokeilemassa sitä Ampegin SVP-pro etusta. Yks unitti kokoa, painoa joku kilon verran. Putkisäröäkin saa. Kyllä se vaikutti hyvältä vehkeeltä kaikin puolin, muttei se kuitenkaan oo mun juttu. Soita bassoa ja ole uromies! |
Teijo K. 11.03.2004 21:40:21 (muokattu 11.03.2004 21:46:02) | |
---|
Mutta käy ihmeessä kokeilemassa sitä Ampegin SVP-pro etusta. Yks unitti kokoa, painoa joku kilon verran. Putkisäröäkin saa. Kyllä se vaikutti hyvältä vehkeeltä kaikin puolin, muttei se kuitenkaan oo mun juttu. Täytyy katsella, josko pääsisi Helsinkiin käymään jossain vaiheessa. Täällä Jyväskylässä voi olla, että ei löydy kokeiltavaksi. Ps. Toisaalta 749.00 EUR, on kyllä vähän hurja. Liian hurja, ja tuo on Toomannin hinta. Täällä varmaan lisempää. Kyllä se 500€ on ihan ehdoton katto minulle. Pps. Kun koko muu kalusto on siinä noin 300€. Vahvistin 200€ ja kaapin tarvikkeet ja elementit sen vähän reilu satasen, niin... Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
Teijo K. 12.03.2004 14:56:18 | |
---|
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |
Ylläri 12.03.2004 16:32:25 (muokattu 12.03.2004 16:32:38) | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-147216.html Onkohan kukaan tuota testannut bassoetusena? Hinta olisi ainakin kohdallaan, mutta tuleeko tarpeeksi tökyä, ja onko hyvä soundi? Olen käyttänyt tuota DI-boksina (niin livenä kuin äänityksissäkin) ja ainakin siinä hommassa se toimii vallan mainiosti. En ole mikään kultakorva, mutta pikkuisen ekstralämpöä olen aistivinani aina kun sen läpi soitan. Ja limitterikin on yllättävän hyvä. Henk.koht. kyllä vähän hirvittäisi ajatus elämästä ilman minkäänlaista EQ:ta, mutta toisaalta sormistahan se soundi lähtee. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Ylläri 12.03.2004 16:41:14 | |
---|
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Teijo K. 12.03.2004 16:46:57 | |
---|
Olen käyttänyt tuota DI-boksina (niin livenä kuin äänityksissäkin) ja ainakin siinä hommassa se toimii vallan mainiosti. En ole mikään kultakorva, mutta pikkuisen ekstralämpöä olen aistivinani aina kun sen läpi soitan. Ja limitterikin on yllättävän hyvä. Henk.koht. kyllä vähän hirvittäisi ajatus elämästä ilman minkäänlaista EQ:ta, mutta toisaalta sormistahan se soundi lähtee. No onhan se tietysti, mutta kun minä en ole enää vuosiin koskenut niihinkään EQ namiskoihin mitä käytössä on ollut. Ja tuossa Ashdownissakin paras ominaisuus munsta on se, että equn saa napista ohitettua. ;-) Sehän tuossa ainoastaan askarruttaa, että riittääkö tehot tuossa etuseksi? Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi |