![]() 29.03.2010 17:54:57 | |
---|---|
Jokapaikanapina: Totta, Neil on kova. Mutta mun mielestä toi Thunderskin ois varmaan ollu aika kova tsekata joskus. Siinä oli silti jotain, joka sai yleisön ihan pähkinöiks. Ois ollu hyvä meno. Ja Iggyhän on kans hyvä esiintyjä ja vaikken sen kummosena laulajana pidä, niin kyllä sitä silti mieluummin kuuntelee ku selkäänsä ottaa ei ollut mitään hyvää ainakaan Lepakon sekoilukeikalla, jossa Thunders veteli mitä sattuu. Jos kloppina hiffas, että ukko on nollakerhoilainen. Niinku olikin. Kuten Stiv Batorit ja muut urpotkin. Suomi tais olla hyvä mesta sekoilla ja vetää ihan mitä sattuu. Tiukempaa linjaa | |
![]() 29.03.2010 17:57:02 | |
ja minä nyt tarkotin tossa aiemmin sitä, että esim. tuon Gingerin biisintekotaidot on ainakin mun mielestä ihan eri tasolla kuin vaikkapa Petanderin Markun vastaavat ja ennemmin minä tsiigailen basson varressa kosmopoliittia rocklegenda Yaffaa kuin Melartinia. On sillä perkele vaan väliä, että onko stagella & levyllä joku sellanen heebo joka on ollut osana muuttamassa koko helkkarin rockmusiikin suuntaa (kuten Yaffa Rocksissa), kuin että siellä soittelis joku Maijasen Masa. En väheksy ensimmäistäkään musikanttia, kyllä tänne kaikki mahtuu, mutta kyllä noiden legendojen touhuja pitää perhana arvostaa. Vaikkeivat virtuooseja oliskaan soittimissaan. Kuten jo aiemmin mainittu, ovat he taatusti jotain tehneet oikein ku musa on niin monelle osunut. En minäkään tosin esimerkiksi Iggyn alkuaikojen hurjimpia rävellyspunkjuttuja oikein kestä kuunnella, mutta onneksi hänellä on huolellisemminkin tehtyä rokkausta repertuaarissaan. Ramones toisti kyllä aika reippaasti itseään, mutta samaahan vois sanoa myös AC/DC:stä tai vaikkapa Wingeristä. Aika tusina hardrokkeja kuullostaa olevan se uusinkin levy pullollaan, kuten myös sitä aiempi. Ei oo minusta suurta eroa siinä, että toistaako bändi itteään monimutkaisesti soittaen vai vähän simppelimmällä kaavalla. Ja oikeestaan mua ei tuo toistelu edes haittaa, koska miksi muuttaa hyväksi havaittua meininkiä. Välillä tulee helmibiisejäkin sekaan. Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee. | |
![]() 29.03.2010 18:01:04 | |
Jos mikään ei liikahda kun esim Ain't It Fun tai You Can't Put Your Arms Around A Memory soi,niin tunne-elämässä on joku vamma....siis jossei siinä kuule kuin huonoa soittotaitoa.Vastapainoksi puolivillainen leipääntynyt 80-lukua haikaileva coverbändi vetämässä baarinnurkassa keski ikäisten junttien parinvaihtohaaveiden soundtrackiksi puhkinussittua kasarivitsiä ei kyllä tervettä ihmistä lämmitä.Tämä IMO jne. Mutta sanos nyt sir jorma:Stoogesin soittajat ja laulaja loi kokonaisen musiikillisen liikkeen jota moni yrittää turhaan apinoida tänäkinpäivänä.Siinä on nimenomaan kysymys "HYVÄSTÄ" soitosta:oma persoonallinen tyyli joka saa jotain liikahtaaan ihmisen sisällä vielä melkein 40 vuoden päästä.Millä lihaksilla sanot että silloin soittotaidoss aon jotain vajavaista?Tarkoittaako soittotaito sinulle vain teoreettista teknistä puhtautta??Tunnekylmää suorittamista siis.Se on yhtälailla huonoa soittotaitoa jos puuttuu tyylitaju ja kyky välittää esim haavoittuvuuden tunnetta kuten Johnny Thunders osasi tehdä aivan omalla tavallaan. "Pelkästään se, että jonkun toisen kirjoitus ärsyttää juuri sinua, ei ole syy painaa varoitusta, etenkään jos kyseessä on asiallinen kirjoitus." Moderaattori | |
![]() 29.03.2010 18:21:52 | |
Mutta tossa rokettirollia, josta paistaa Oikea Asenne; http://www.youtube.com/watch?v=SFpsDAL4oKE&feature=related Tylsää ja kliininen. Ei asennetta. URPO ! had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski | |
![]() 29.03.2010 18:27:34 (muokattu 29.03.2010 18:36:40) | |
jassi: ja minä nyt tarkotin tossa aiemmin sitä, että esim. tuon Gingerin biisintekotaidot on ainakin mun mielestä ihan eri tasolla kuin vaikkapa Petanderin Markun vastaavat ja ennemmin minä tsiigailen basson varressa kosmopoliittia rocklegenda Yaffaa kuin Melartinia. On sillä perkele vaan väliä, että onko stagella & levyllä joku sellanen heebo joka on ollut osana muuttamassa koko helkkarin rockmusiikin suuntaa (kuten Yaffa Rocksissa), kuin että siellä soittelis joku Maijasen Masa.. . Onhan tuo kieltämättä totta. Mä viittasin siihen, että kun naureskellaan aina, että makkosen/andyn bändit kaatuu...niin yleensä ne eivät ole kaatuneet mihinkään, - (poikkeuksena tietysti tapaus realmccoy featuring chris shiflett ja razzlen aikainen Hanoi), vaan ne aloittaa vaan uuden projektin ja muuttaa suuntaa. Esimerkiksi eihän Andy McCoyn ja Iggyn yhteinen rundi kaatunut mihinkään - ne teki rundin ja sitten herrat menivät eri projekteihin. Just noinhan sen pitääkin mennä. Eihän sooloartisteilla ole yleensä samaa taustabändiä tai tuottajaa joka proggiksessa. Miksi pitäisikään olla...Eihän siinä mitään naureskeltavaa ole. Ja näköjään ei ole syytä faneilla olla huolissaan - Hyvinhän noilla näyttää menevän...Makkosen bändillä on takana hyvin mennyt jenkkirundi, tulossa on suomen keikat, englannin rundi ja japanin rundi...eli hyvin menee...itseasiassa menee helvetin hyvin, kun ottaa huomioon, että bändillä ei ole vielä edes levyä ulkona...ja Andykin on studiossa. Ainoa vähän kyseenalainen juttu on se, että Andy tekee levyä Amorphiksen rytmiryhmän kanssa, - mä luulen että noi hevijätkät eivät välttämättä ole paras vaihtoehto Andyn musalle. | |
![]() 29.03.2010 18:36:09 | |
Supreme74: Onhan tuo kieltämättä totta. Mä viittasin siihen, että kun naureskellaan aina, että makkosen/andyn bändit kaatuu...niin yleensä ne eivät ole kaatuneet mihinkään Tuskimpa sitä uusia pykättäis, ellei se edellinen jostain syystä kiinnostais/tuottais/muuten vaan toimis eli ellei se edellinen ois kaatunu | |
![]() 29.03.2010 18:40:25 | |
Hah, teillä on pallo ihan hukassa! Ties kuinka monetta sivua tässä jo väännetään, onko Johnny Thunders enemmän asennetta vai soittotaidottomuutta. Eihän Johnny ees pitänyt itseään kitaristina, vaan muisti aina korjata olevansa viihdyttäjä, ei muusikko. Ja enemmän mä maksaisin, jos näkisin Stiv Batorsin laulamassa nuotin vierestä kuin David Lee Rothin avonaisessa paidassa ja kuvottavassa virneessä. | |
![]() 29.03.2010 18:42:12 | |
Jokapaikanapina: Tuskimpa sitä uusia pykättäis, ellei se edellinen jostain syystä kiinnostais/tuottais/muuten vaan toimis eli ellei se edellinen ois kaatunu Tarkoitin sitä, että aikansa kutakin. Jokaisella projektilla on aina oma luonnollinen elämänkaari ja se on kehuttava ja hieno piirre muusikossa, että se tajuaa vaihtaa suuntaa, ennenkuin se päätyy baariin nurkkaan soittaan coverbändissä. Se voi olla surullista katsottavaa kun jotain bändiä pidetään väkisin pystyssä. | |
![]() 29.03.2010 18:44:13 | |
Abysmal: Ja enemmän mä maksaisin, jos näkisin Stiv Batorsin laulamassa nuotin vierestä kuin David Lee Rothin avonaisessa paidassa ja kuvottavassa virneessä. ..hah hah..niin tai trikoissa tuulikoneen alla. | |
![]() 29.03.2010 18:49:19 (muokattu 29.03.2010 18:50:53) | |
Monet vissiin Monroen laskee tohon Morrison/Iggy/Thunders/Bators -porukkaan tai "jatkumoon". Itelle tommonen porukka merkitsee musaltaan jonkunlaista psykedeelistä transsia (paremman termin puuttuessa). Se on ihmisiltä ihmisille, ei korokkeelta esitettyä musaa vaan just sellasta intiaanitranssitanssimeininkiä nuotion ympärillä länsimaisena versiona. Raakaa, alkuvoimaista performanssia ja ties mitä. Tähän kuuluu tietenkin olennaisena osana se itse live-esiintyminen. Kaikki tämä on vain yksi tapa esittää ja esiintyä. Sitten on toisenlaista musaa, josta kuuluu vaikka sirdickyj:n mainitsema suvereeni instrumentin hallinta vain mielikuvitus rajana. Mulla on taipumus nauttia molemmista, kunhan vain se on hyvin vimmaisesti esitettyä. Ja mitä Iggyn biiseihin tulee, niin tuskin hänenkään biisit aivan paskoja ovat jos olen kuullut ihmisistä jotka niistä nauttivat..? Mää myös, monista niistä. Sirdickyj, olenko paska? | |
![]() 29.03.2010 18:56:42 | |
Supreme74: Siinähän tosin ei ole mitään vikaa, että kokoonpanot vaihtuu. Sehän on aika yleinen käytäntö sooloartisteilla, että taustabändii vaihdetaan. Ja sehän pitää homman mielenkiintoisena, tuo artistin soundiin usein vaihteluakin...mä jopa annan plussaa Makkoselle siitä, että projektit vaihtuu...Sehän on luomisvoimaisen artistin tunnusmerkkejä, että välillä on vähän eri meininki. Kateelliset dickheadit vaan etsimällä etsii purnattavaa. Ginger on maininnut nettisivuillaan, että Monroen bändissä soittaminen on hyvä tauko frontmanin roolista Wildheartsissa. Ja Yaffa ja Conte palaavat mukavaan nosteeseen päässeeseen New York Dollsiin loppuvuodesta. Kaikki osapuolet tietävät, ettei tää tule olemaan ikuissusproggis, mutta suomijuntti ilkkuu silti Monroelle ennen kuin vuosi 2010 on ohi. | |
![]() 29.03.2010 18:57:52 | |
dieter: Ja mitä Iggyn biiseihin tulee, niin tuskin hänenkään biisit aivan paskoja ovat jos olen kuullut ihmisistä jotka niistä nauttivat..? Mää myös, monista niistä. Sirdickyj, olenko paska? ..Niin etenkään kun Iggy on helvetin coveroitu artisti. Puhumattakaan näistä Billy Idolin kaltaisista lauluntekijöistä, jotka pöllii ideat sanoituksiin Iggyltä. | |
![]() 29.03.2010 18:58:10 | |
sirdickyj: Kuten Stiv Batorit ja muut urpotkin. Suomi tais olla hyvä mesta sekoilla ja vetää ihan mitä sattuu. Nyt alkaa kuulostaa jo aika kakaramaisilta nää sun jutut. Onhan se varmaan pettymys huomata kiertävänsä coverbändin kanssa Suomea, kun haaveena varmaankin olisi jonkinmoinen valtionrajat ylittävä rokkitähteys ollut. Tavallaan siinä mielessä ymmärrän sun angstin, mutta ehkä silti voisit olla turhaan mollaamatta muita artisteja tai bändejä, varsinkin kun kyse on kiistatta merkittävistä tyypeistä, oli niiden soittotaidoista tai biiseistä sitten mitä mieltä tahansa. Samat sanat toiselle puolelle myös, ei niistä vanhaleneistäkään tarvii tykätä jos ei haluu, mutta onhan se ihan fakta että kovempia muusikoita ne on kuin kaikki mnetin kaljataitelijat yhteensä. Turha nyt enempää itkeä jostain asenteen puutteesta, korjatkaa ne omat asennevammanne ensin. I used to do a little but a little wouldn't do so the little got more and more | |
![]() 29.03.2010 18:58:21 | |
Trollijormalta on kysytty monta juttua joista se on narahtanut sukkahousut kintuissa. Esim miksi DLR ja Pate saa laulaa falskisti mutta Iggy Pop tai Makke ei.Missäköhän vastaukset.... :-D:-D Trollijorman käsitys mitä on rock: http://www.saunalahti.fi/m040469/JUMP.mp3 :-D "Pelkästään se, että jonkun toisen kirjoitus ärsyttää juuri sinua, ei ole syy painaa varoitusta, etenkään jos kyseessä on asiallinen kirjoitus." Moderaattori | |
![]() 29.03.2010 19:00:21 | |
Trollijorman käsitys mitä on rock: http://www.saunalahti.fi/m040469/JUMP.mp3 :-D :D :D Siinä on rock n roll kaukana :D had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski | |
![]() 29.03.2010 19:00:29 | |
Supreme74: öö tota..niitä on aikamonta muutakin tässä maassa ollut, Marjo Leinonen, Claude, jne..mutta en jaksa väitellä aiheesta. Juu tehdääs pieni lisäys. Tuo Claude-vainaa jäi kyllä meikäläiseltä ihan unholaan. Harmi vaan, ettei koskaan ollut mahdollisuutta kyseistä herraa livenä todista. Se mitä tuolla rock-laulajalla hain, oli nimenomaan sitä asennetta. Tiedät varmaan kun nuo kaksi mainitsemaani ukkoa hyppää lavalle, ei kenellekään jää epäselväksi kuka on illan päällikkö. Vetäähän esim. Ville Valokin hienosti omalla tyylilään livenä, mutta se lavaolemus on sanoisinko hieman "laimea". | |
![]() 29.03.2010 19:03:44 | |
kanisteri: Ginger on maininnut nettisivuillaan, että Monroen bändissä soittaminen on hyvä tauko frontmanin roolista Wildheartsissa. Ja Yaffa ja Conte palaavat mukavaan nosteeseen päässeeseen New York Dollsiin loppuvuodesta. Kaikki osapuolet tietävät, ettei tää tule olemaan ikuissusproggis, mutta suomijuntti ilkkuu silti Monroelle ennen kuin vuosi 2010 on ohi. Niinpä. - Yaffa tosin sanoi Nybergin haastattelussa, että hän ei pidä Monroen bändiä pelkkänä sivuprojektina, mutta tuskin se ikuisesti kestää. Toivottavasti ei - sekin vois olla tylsää. Mä luulen, että Ginger, Michael ja Yaffa tekee kuitenkin ihan hyvän levyn - katsotaan sen jälkeen jatkuuko se kuinka kauan...Noin hyvillä muusikoilla on mahkuja oikeastaan ihan mihinkä tahansa ne haluaa...Tuskin ne mitään "kaljamahaista kasari-permanentti junttiheviä" tulee koskaan tekemään. | |
![]() 29.03.2010 19:07:21 | |
Supreme74: Tuskin ne mitään "kaljamahaista kasari-permanentti junttiheviä" tulee koskaan tekemään. Kato beibe tarkkaan tästä lähtee rock n' roll: http://www.saunalahti.fi/m040469/images/live8.jpg "Pelkästään se, että jonkun toisen kirjoitus ärsyttää juuri sinua, ei ole syy painaa varoitusta, etenkään jos kyseessä on asiallinen kirjoitus." Moderaattori | |
![]() 29.03.2010 19:14:01 (muokattu 29.03.2010 19:16:21) | |
teg: Juu tehdääs pieni lisäys. Tuo Claude-vainaa jäi kyllä meikäläiseltä ihan unholaan. Harmi vaan, ettei koskaan ollut mahdollisuutta kyseistä herraa livenä todista. Oma todistus: - Mä kelasin Clauden keikalla, että huh-huh..joo - nyt mä ymmärrän miksi tästä pikkuäijästä, eli Claudesta puhutaan. Karismaa oli, mieletön räkäinen lauluääni ja kyky ottaa koko mesta haltuun. Ihan legenda ainesta. Suomen Morrison, paitsi että Claude oli Claude eikä Morrison. Ihan oma juttu sillä oli ja vitun hyvä juttu olikin. Harmi, että missasit. Pienellä klubilla Smack toimi todella todella hyvin. Kova äijä. Uudessa Soundissahan Slash kehuu Smackin Losin keikkoja. Claudessa olikin ihan maailmanlaajuisen tähtikartan ainesta. | |
![]() 29.03.2010 19:17:13 (muokattu 29.03.2010 19:17:52) | |
Supreme74: öö tota..niitä on aikamonta muutakin tässä maassa ollut, Marjo Leinonen, Claude, jne..mutta en jaksa väitellä aiheesta. Niitä Rock-laulajia jotka on Pate Mustajärvee kovempia rocklaulajia on miusta ainaskin Hannu Leiden, Maya Paakkari, Marjo Leinonen, Claude, Henry Aaltonen, Zape Leppänen, Stig Tötterman, Ronski, Pave Maijanen, Keke Siuruainen, Mika Tokela, Floyd Superstar, Muska Babitzin, Brandy Ifgray, Olavi Tikka, Ann-Christine ja monta muuta. :-D Edit. Eduardo tietty. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)