Räkkipeli: Ei soundin tapauksessa. Soittamisessa ehkä jossain määrin. Kyllä se soittamisestakin nimenomaan tulee se saundi - siitä miten pikkaat kielet ja liikuttelet sormia otelaudalla, demppailet vähäsen jne., kyllä se saundikin kuulostaa muuttuvan kun joku, joka osaa, soittaa. |
hapan 29.03.2010 15:28:21 | |
---|
Räkkipeli: Ei soundin tapauksessa. Soittamisessa ehkä jossain määrin. Kyllähän se on soittajastakin paljon kiinni, minkälaiseksi sen olemassa olevan soundin muokkaa. Tähän vois lainata jostain sitä juttua, kun Eddie Van Halen soitti Santanan setupilla ja loppu on siirappia. |
sepisti 29.03.2010 15:30:33 | |
---|
Meikäläinen ei jostain syystä ole myöskään yhdistänyt sanaa groove mihinkään soundeihin. Etenkään Panteran soundeihin:) Jos mun olisi ihan pakko puhua groove-soundista, se olisi tässä: http://www.youtube.com/watch?v=nfLEc09tTjI Sitä en kiistä, etteikö heviäkin voi/pidä soittaa groovaavasti. Sori OT. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
PJS 29.03.2010 17:37:00 | |
---|
sepisti: Meikäläinen ei jostain syystä ole myöskään yhdistänyt sanaa groove mihinkään soundeihin. Etenkään Panteran soundeihin:) Jos mun olisi ihan pakko puhua groove-soundista, se olisi tässä: http://www.youtube.com/watch?v=nfLEc09tTjI Sitä en kiistä, etteikö heviäkin voi/pidä soittaa groovaavasti. Sori OT. Meigällekkin tuli ekana mieleen enempi tommonen afro.amerikkalainen näkemys groove-saundeista. Mut kuten muutkin on jo sanonu, se groove tulee soitosta eikä saundeista. Opettele soittamaan ni sit tiedät miten saadaan se groovesaundi. Peace! |
Hugezlica 03.04.2010 11:36:11 | |
---|
Räkkipeli: Niin siis sitä että noilla kamoilla ei todellakaan saada sitä Pantera -soundia, vaikka niitä ruuvailisi päiväkausia. Ehkä vähän huonosti tosiaan muotoilin, tottakai on hyvä kokeilla soundeja ja käyttää aikaakin siihen, mutta jotenki tuo aloittajan pohjimmainen tarkoitusperä noihin kamoihin nähden sai tokaisemaan tuon. E: Ja joo, eihän se Century 200 II (mm.) ollut kalleimmasta päästä, mutta toki niiden laitteiden, mitä tyyppi käytti, kokonaishinta on sitten toinen. :) On muuten harvinaisen tosi, et noilla laitteilla en saa täysin Panteramaista soundia, uudella vahvarilla asiat muuttus jo kummasti. Oon kyllä ruuvvaillu, ja edelleen soundi on hieman puuromainen, joskin se muistuttaa jo paljon Panteraa muuten. Kiitokset neuvoista! Naiset antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa |
kimurantti1 03.04.2010 15:36:22 | |
---|
Hugezlica: On muuten harvinaisen tosi, et noilla laitteilla en saa täysin Panteramaista soundia, uudella vahvarilla asiat muuttus jo kummasti. Oon kyllä ruuvvaillu, ja edelleen soundi on hieman puuromainen, joskin se muistuttaa jo paljon Panteraa muuten. Kiitokset neuvoista! Olennainen kysymys kuuluu, kuinka paljon sun soitto muistuttaa Panteraa? |
Hugezlica 04.04.2010 13:46:31 (muokattu 04.04.2010 13:46:45) | |
---|
kimurantti1: Olennainen kysymys kuuluu, kuinka paljon sun soitto muistuttaa Panteraa? Niin no se, kyllähän se muistuttaa jossakin määrin Paanteraa, mutta jokaisella soittajalla on oma persoonansa, eli on varmaan aika turhaa siis etsiä lähes täydellistä panterasoundia, jos sitä tarkoitit? :) Naiset antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa |