Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mitkä ihmeen studiokuulokkeet??
1
jazrokOnni
29.03.2010 13:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä muutamaan otteeseen kuullut mainintaa studiokuulokkeista.. mitkäs kuulokkeet sellaiset ovat? Sellaiset ulkoisia ääniä eristävä, samalla sisältäpäin äänilähde- kuulokkeetko? Voitteko auttaa?
 
passe
29.03.2010 13:50:22 (muokattu 29.03.2010 13:51:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazrokOnni: Olen tässä muutamaan otteeseen kuullut mainintaa studiokuulokkeista.. mitkäs kuulokkeet sellaiset ovat? Sellaiset ulkoisia ääniä eristävä, samalla sisältäpäin äänilähde- kuulokkeetko? Voitteko auttaa?
 
Studiokuulokkeilta halutaan yleensä, että ne ovat mahdollisimman neutraalit soundeiltaan. Perus Gigantti-kuulokkeet korostavat yleensä bassoa ja diskanttia tai muuta raadollista ja ovat kaukana "aidosta" soundista.
 
Suljetut kuulokkeet tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, etteivät kuulokkeet vuoda ääntä ulos (ainakaan niin paljoa). Esim. lauluja nauhoitettaessa äänen vuotaminen ei ole kovin jees juttu. Sama juttu rumpalin klikin kanssa, tylsää jos rumpumiksissä kuuluu vaimea klik klik klik taustalla.
 
(Mulla on myynnissä suorastaan legendaarisen upean ihanan mahtavat AKG K240 Monitor, puoliavoimet kuulokkeet. Saattavat kylläkin mennä tänään.)
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «