Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hush/Noisegate
1
Perza
29.03.2010 12:44:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt pitäs löytää hyvä ja simmppeli Hush/Noisgate pedaali!
 
Millasia kokemuksia jengillä yleisesti on nuista pedaalin mallisista "hiljentäjistä"?
 
Lähinnä tulee kotona soiteltua Mesan Nomadilla, ni tekis mieli saada nuo ylimääräiset kohinat ynnä muut veke! Miks ei tietenki satunnaiseen keikka käyttöönki!
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
Vladi
29.03.2010 12:52:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu omistuksessa Bossin NS-2:n ja Rocktronin Hush ja noista voin suositella jälkimmäistä. Hush:han ei ole noisegate vaan häiriönpoistaja ja hoiti sen homman mielestäni varsin mainiosti. Poisti just ne pienet hurinat mitkä tuli, kun polkaiset säröpurkin ja kompuran päälle. Eikä syö mielestäni soundiakaan sen kummemmin, paitsi tietty jos laitat sen täysille.
 
Suosittelen myös kiinnittämään huomiota virtalähteisiin, pedaalien välisiin piuhoihin, maadoitukseen ja muihinkin kaapeleihin. Hyvillä piuhoilla eliminoidaan jo todella paljon hurinaa ja pörinää, samoin panostamalla hyvään virtalähteeseen. Vaikka nuo asiat oiis kunnossa, niin joskus silti tuommoinen suhinanpoistaja vois olla paikallaa, silloin suosittelen tuota Hush:ia.
 
Kyllä se siitä.
Perza
29.03.2010 13:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, näyttää ihan järkevältä, jos tarkoitit tätä?
 
http://www.thomann.de/fi/rocktron_hush_super_c_bodenpedal.htm
 
Tarkoitus olis myös ostaa hyvä kompura jolla pyrin saamaan vähä lisää mehuja ja zukka zukkaa, mut tietyllä tavalla haluaisin pitää soundin kiinteänä ilman ylimääräisiä häröääniä ja hurinoita?
 
Olisko se sit NoisGate, vai ihan vaan lisää treeniä?
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
Vladi
29.03.2010 13:07:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: Jeps, näyttää ihan järkevältä, jos tarkoitit tätä?
 
http://www.thomann.de/fi/rocktron_hush_super_c_bodenpedal.htm
 
Tarkoitus olis myös ostaa hyvä kompura jolla pyrin saamaan vähä lisää mehuja ja zukka zukkaa, mut tietyllä tavalla haluaisin pitää soundin kiinteänä ilman ylimääräisiä häröääniä ja hurinoita?
 
Olisko se sit NoisGate, vai ihan vaan lisää treeniä?

 
Jeps, juurikin tuo härveli kyseessä. Mulla oli senaikaisessa setupissa säröpurnukka jolla boostasin särökanavaa ja joskus käytin myös kompuraa siihen päälle. Kyllähän se jonkun verran suris silti, mutta tuo Hush vaimenti sopivasti sitä mökää pois.
 
Noisegatehan toimii vähän eri periaatteella. Noisegate tappaa kaikki tietyn tason alapuolelle jäävät äänet, kun taas Hush vain vaimentaa häiriöitä. Noisegatekin on joillekkin sopiva, mutta itse en kauheasti tykännyt, en vain tullut toimeen sen kanssa. Tällä hetkellähän mulla ei oo mitään vaimennusta ja ihan hyvin pelaa.
 
Kyllä se siitä.
Perza
29.03.2010 13:18:11 (muokattu 29.03.2010 13:26:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin tuolle Mesalle mausteeksi tosiaan compuraa, särö/buusteria ja sit jotain jolla pitäis koko paketin hyvin kasassa!
 
Mesan saundi on jo itsessään aika compuroiva joten sää nähä tarviiko sitä osastoa lisää.
 
Buusteriksi ajattelin BB-preamppia?
 
Olisko tuo noisgate sit se parempi ratkaisu jos hakusessa olis tosiaan soundin kiinteytys ja häiriöiden poisto!
 
Ehkä jotain tällasta!
 
http://www.youtube.com/watch?v=Hefa-eo5kxo
 
Kivan kiinteä vaikkakin muuten aika shaibaa!
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
Räkkipeli
29.03.2010 13:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole tota pedaaliversiota kokeillut, mutta itellä on räkissä Super C. Näyttäis olevan melko sama vehje, ehkä vähän extraominaisuuksia räkkiversiossa.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Mandarax
29.03.2010 14:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: Millasia kokemuksia jengillä yleisesti on nuista pedaalin mallisista "hiljentäjistä"?
 
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen ISP Decimatoriin. Joissain noisegateissa on sen säätämisen kanssa hankalaa saada hommaa toimimaan muuten kuin "on-off" -tyyppisesti joko ihan veitsellä leikaten tai sitten juuri ja juuri huomattavasti. Tuo ISP tuntuu reagoivan jotenkin luonnollisemmin siihen vaimennukseen - siis se raja ei tule niin ääntä pätkien tai liian jyrkästi kuin joissakin noisegateissa. Toki tuonkin saa säädettyä sinne övereille jos on tarve, mutta itse pidän sellaisesta "lievästä" hissuttelusta jotta saa vain ne ylimääräiset pienet älämölöt ja kierronalut kuriin esim. biisien välissä.
Tuommoinen siis on purkki:
http://www.thomann.de/fi/isp_technologies_decimator_pedal.htm
 
Itselläni oli toisena kandidaattina MXR:n Smart Gate, mutta sitä en ole päässyt testaamaan. Kehuja kuullut kyllä tuostakin.
http://www.thomann.de/fi/mxr_smart_gate_m135.htm
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Kibe
29.03.2010 14:57:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä myös kannatusta Rocktronin Hushille, hyvin on pelittänyt.
 
Perza
29.03.2010 15:32:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/isp_technologies_decimator_pedal.htm
 
Tää vaikutta ihan hyvältä vaihtoehdolta kans!
 
Jos tätä ja Rocktronia vertaa teknisesti? Esim jos vertaa niitä vaan Gatena ja Hushina, mitä toisella saavuttaa ja toisella ei?
 
Muistetaan, että mukana on myös compura!
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
Grugi
29.03.2010 15:42:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaiskohan tästä olla apua.
 
http://www.ehx.com/products/hum-debugger
 
SDMF
Perza
29.03.2010 15:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Mahtaiskohan tästä olla apua.
 
http://www.ehx.com/products/hum-debugger

 
Toki, ihan varteenotettava vaihtoehto, mut jotenki alkas tuntumaan, että tuo gate olis kuitenki se jutska mitä haen!
 
Eli jos olen ymmärtäny oikein, ni se vähä kuitenki tiukentaa saundia ja samalla poistaa häiriötä vai tä?
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
Krice
29.03.2010 16:20:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: Tarkoitus olis myös ostaa hyvä kompura jolla pyrin saamaan vähä lisää mehuja ja zukka zukkaa, mut tietyllä tavalla haluaisin pitää soundin kiinteänä ilman ylimääräisiä häröääniä ja hurinoita?
 
Aktiivimikit voisi olla hevihommiin kätevä vaihtoehto. Ne on vähemmän alttiita häiriöille, vähän enemmän gainia (eli gainia voi vähentää vahvistimesta) ja myös kompressiota ääneen valmiiksi, ei tarvita kompressori-pedaalia. Niiden lisäksi vielä ehkä kohinanpoistaja jos on vielä tarpeen.
 
Perza
29.03.2010 16:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Aktiivimikit voisi olla hevihommiin kätevä vaihtoehto. Ne on vähemmän alttiita häiriöille, vähän enemmän gainia (eli gainia voi vähentää vahvistimesta) ja myös kompressiota ääneen valmiiksi, ei tarvita kompressori-pedaalia. Niiden lisäksi vielä ehkä kohinanpoistaja jos on vielä tarpeen.
 
Hyvä vinkki, mut pitäs vääntää muutaki ku Hevanderia, ni tuo Dimarzion Tone Zone ajaa asiansa!
 
Lähinnä kiinnostas edelleen mitä saavutan compura/gate yhdistelmällä ja onko lopputulos juurikin sellenen mitä kaipaan!
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
s8na
29.03.2010 16:35:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: Toki, ihan varteenotettava vaihtoehto, mut jotenki alkas tuntumaan, että tuo gate olis kuitenki se jutska mitä haen!
 
Eli jos olen ymmärtäny oikein, ni se vähä kuitenki tiukentaa saundia ja samalla poistaa häiriötä vai tä?

 
Mulla on MXR:n Smart Gate. En sanois et se tiukentais soundia. Se vaan katkasee äänen tyylikkäästi kun ei soita. Soundin pitäis olla tiukka alkuunsa jos aikoo saada sellasia rammstein "pysäytyksiä" aikaseks. Tuo MXR:n versio aiheesta ainakin pikkasen muuttaa soundia. Liian suurilla asetuksilla toi muhjentaa ääntä, ei tiukenna.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Juicy
29.03.2010 16:42:47 (muokattu 29.03.2010 16:56:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gate on vähän kuin automaattinen volapedaali. Se vaan hiljentää signaalin heti kun kitaralta tuleva signaalintaso laskee alle tietyn rajan. Yleensä pystyy säätämään sekä raja-arvoa, että vaimennuksen nopeutta. Eli se sulkee hanat heti kun lopetat soittamisen, jolloin taustakohinat ei tule kuuluviin.
 
Häiriönpoistajat sitten taas aktiivisesti suodattaa häiriöitä kitaran signaalin seasta, mikä vaikuttaa soundiin enemmän tai vähemmän.
 
Mulla on kytketty Bossin NS-2 silleen ristiin sekä vahvarin eteen että looppiin, jolloin se hiljentää myös vahvarista itsestään sekä efektiloopista lähtevät kohinat silloin kun ei soita. Ja eihän niitä kohinoita kuule, jos soittaa?
 
Tuo mun ristiinkytkentä-tapa on tarpeen lähinnä higainilla soittaessa, sitä kohinaa ja kiertoherkkyyttä kun tulee väkisinkin enemmän noilla mun asetuksilla, kun pitää välillä kompata ja liidata.
 
Voiko noita häiriönpoistajia muuten kytkeä edellämainitulla tavalla "ristiin"? Vai onko niiden yleinen paikka loopissa, viimeisenä pedaalina? Eihän ne muuten voi mitään sen suodatuksen jälkeen lisääntyvälle kohinalle? Tosin tähän perustuukin varmaan suositukset että piuhoina pitäisi olla parasta mitä rahalla saa. =)
 
E: Meinaapa senat olla sakaisin, jokohan ne oli siinä?
 
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Perza
29.03.2010 17:11:27 (muokattu 29.03.2010 17:42:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelinki tuota NS-2:sta, mut nythän se käy järkiinsä ihan hyvin :)
 
Tuntus, että tuo compura/gate yhdistelmä olis ehkä juurikin se mitä haen tässä takaa eli vähä lisää mehua/zhukka ilman, että tulee lisää hirveätä hurinaa ja vonkumista?
 
Tuo NS-2 vaikuttas ihan ok peliltä siinämielessä, et sais "pörinät pois useammasta kohtaa signaalitiestä?
 
Tiukkuutta ajattelin kokeilla listä buustaamalla tuota Mesaa Bb-preampilla?
 
Olisko tää yhdistelmä jonkunmielestä edes vähän järkevä?
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
hevikukko
29.03.2010 18:28:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On varmasti. NS-2 on itsellä käytössä ja kokoajan päällä. Se on loistava ja ihan ehdoton laite. Kun klikkaat päälle wahi tai minkä vaan, pitää klikit poissa ja muutenkin vie huminat tipotiehen, vaikka et olis laittanut parasta kaapelia systeemiin. =)
 
Niin tai näin & aina väärinpäin!
Perza
29.03.2010 18:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällasta settiä tosiaan ajttelin!
 
MXR DYNACOMP
Boss NS-2
XOTIC BB PREAMP
 
Mehua/zhukka ja tiukkuutta pitäs saada leadeihini. yleis saundiin vähä särmää ja helpposoittoisuutta? ylimääräiset pörinät pois!
 
Eiks se olis niikö tässä sitte?
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
hevikukko
31.03.2010 18:50:45 (muokattu 31.03.2010 18:52:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaa itse omat pedaalisi ja vaihda mielesi mukaan, mutta aja ne Boss NS-2:n läpi.
 
Efektilenkki:
Kitarasta piuha >Bossin Inputtiin>Sendistä lenkki muihin purkkeihin>viimisen purkin output>Bossin Returniin takas>viimisenä Bossin Output nupin/Räkin inputtiin.
 
Virtapiuhat:
Laita virtapiuhan eka lenkki vaikka bossin virta-outputtiin ja siitä se kiemurtelee muihin pedaaleihin, niin ei tule mitään surinoita virrasta. "Tavallaan Boss ruokkii loput" =)
 
I hope this helps......mulla ainakin ilman hurinoita ja sirinöitä.
 
Niin tai näin & aina väärinpäin!
McNulty
31.03.2010 18:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MXR Smart Gate on pirun hyvä "pikkurasia" hoitamaan gaten virkaa. Suosittelen enemmän kuin lämmöllä. Toimii kuin tauti ja kestää ydinsodan. PLOP!
 
Getcha Pull - 6604
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «