Aihe: DV247 verkkokauppa kokemuksia?
1 2 3 4 5116 117 118 119 120122 123 124 125 126
Marshallga
29.03.2010 00:05:38
Veli osti kyseisestä lafkasta aikoinaan pedaalipurnukan, rahat meni sen sileän tien vaan purkkia ei koskaan saapunut omistajalle. Minä kun luulin tätä luotettavaksikin lafkaksi.
"Support music, not rumors."
Juicy
29.03.2010 00:08:09

Marshallga: Veli osti kyseisestä lafkasta aikoinaan pedaalipurnukan, rahat meni sen sileän tien vaan purkkia ei koskaan saapunut omistajalle. Minä kun luulin tätä luotettavaksikin lafkaksi.

Eikä luonnollisesti lähtenyt selvittämään asiaa, viisas mies.
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Muuki
29.03.2010 00:27:13
Juicy: Eikä luonnollisesti lähtenyt selvittämään asiaa, viisas mies.

Olit varmasti myös paikalla.
Keksitään kun keretään.
Juicy
29.03.2010 00:41:59

Muuki: Olit varmasti myös paikalla.

Kyllä, kun luin viestin jossa kerrottiin ainoastaan miten rahat meni mutta mitään ei koskaan saapunut.
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Louhimo
29.03.2010 09:56:34

Ja tänään haki dpd:n kuriiri kitaran pois, saas nähdä kauanko huolto kestää:
Tampere -> Lontoo -> Jenkkeihin huoltoon -> Lontoo -> Tampere
Muutama välietappi voi matkalla olla...
Nähdään kuukauden päästä!

Louhimo
Miks sä soitat noi nopeesti?
ankkiz
29.03.2010 11:42:05 (muokattu 29.03.2010 11:49:35)

Louhimo:
Moro,

syksyllä tilasin Gibsonin les paul studio version ja nyt huomattiin sen kaulassa pieni twisti jonka takia tietyt nauhat särisevät... Lähetin dv247:lle mailia asiasta ja lupasivat että ylihuomenna tulee kuriiri hakemaan kitaran pois korjattavaksi!

Muilla kokemuksia, meneekö hommassa yhtä kauan kuin voisi olettaa? Olisiko viksumpi viedä suomalaiselle soitinrakentajalle kaula suoristettavaksi ja kärsiä se satanen-pari omissa nahoissa?

Päivitys:
Ja tänään haki dpd:n kuriiri kitaran pois, saas nähdä kauanko huolto kestää:

Louhimo

Mitenkäs tällaiset tapaukset yleensä toimivat? Meneekö oikeasti aina näin?
Jos kitarassa on selvä valmistusvirhe, niin onko takuu vain velvollinen korjauttamaan, eikä korvaamaan uudella, kunnollisella tuotteella? Etenkin jos aletaan puhua tuotteista, jotka maksavat yli 1k äyriä.

Itse ainakin kuluttajana vaatisin, että saisin rahalleni odottamaani vastinetta.
Kun ostan tuotteen, "uuden ja toimivan" mukaisella hinnalla, tahtoisin mielelläni saada uuden ja virheettömän tuotteen, enkä valmistusvikaista josta juuri ja juuri "saa kyllä korjaamalla melkein uuden veroisen".

EDIT:
Ainakin luulisi, että pitäisi vähintään saada jotain rahallista hyvitystä? Vai elänkö ihan toivemaailmoissa?

a) Jälleenmyyntiä ajatellen, jos joskus tulee toisiin aatoksiin -
Voi olla aika nihkeää yrittää saada samaa hintaa korjautetusta tuotteesta, kuin vain vähän käytetystä, vaikka mitenkä mainostaisi ammattimaista jälkeä.
b) Jo pelkän odottelunkin takia (1kk - pahimmillaan jopa vuosi(a), jos hommat ei kulje suunnitellusti)
Numb
29.03.2010 11:55:35

ankkiz: Mitenkäs tällaiset tapaukset yleensä toimivat? Meneekö oikeasti aina näin?
Jos kitarassa on selvä valmistusvirhe, niin onko takuu vain velvollinen korjauttamaan, eikä korvaamaan uudella, kunnollisella tuotteella? Etenkin jos aletaan puhua tuotteista, jotka maksavat yli 1k äyriä.

Itse ainakin kuluttajana vaatisin, että saisin rahalleni odottamaani vastinetta.
Kun ostan tuotteen, "uuden ja toimivan" mukaisella hinnalla, tahtoisin mielelläni saada uuden ja virheettömän tuotteen, enkä valmistusvikaista josta juuri ja juuri "saa kyllä korjaamalla melkein uuden veroisen".

Melkein uuden veroinen ei riitä, vaan korjaamalla pitää tulla uuden veroinen. Eli myyjällä on kyllä oikeus päättää korjaako vai vaihtaako.

EDIT:
Ainakin luulisi, että pitäisi vähintään saada jotain rahallista hyvitystä? Vai elänkö ihan toivemaailmoissa?

Ei saa rahallista hyvitystä, jos se tosiaan tulee korjatuksi uuden veroiseksi.

a) Jälleenmyyntiä ajatellen, jos joskus tulee toisiin aatoksiin -
Voi olla aika nihkeää yrittää saada samaa hintaa korjautetusta tuotteesta, kuin vain vähän käytetystä, vaikka mitenkä mainostaisi ammattimaista jälkeä.
b) Jo pelkän odottelunkin takia (1kk - pahimmillaan jopa vuosi(a), jos hommat ei kulje suunnitellusti)

Näinhän se menee.

Mutta mutta, ei se myyjä välttämättä rupea Kipsånia korjaamaan, vaan toteaa että juu vikahan tässä on, ja laittaa uuden tilalle. Jos kaula on kiero, niin se on sen verran paha korjattava, että liike pääsee luultavasti helpommalla / halvemmalla kun se lähettää uutta tilalle. Siinä kun on sekin riski, että asiakas rupeaa riitelemään juuri tästä uudenveroisuudesta.

Joskushan näissä tapauksissa käytetään myös järkeä. Coda Musicilta tullut Hiwatt tarvitsi pientä laittoa, ja antoivat sieltä mahdollisuuden joko viedä paikalliseen laitettavaksi tai lähettää takaisin britteinmaalle.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Harris
29.03.2010 23:23:48
Louhimo: Ja tänään haki dpd:n kuriiri kitaran pois, saas nähdä kauanko huolto kestää:

Louhimo

Ihanan ekologista...
Louhimo
30.03.2010 07:52:57 (muokattu 30.03.2010 07:53:04)

Hyviä pointtejahan tuossa! Voipi olla, että juuri tarkastuksen takia kitara kiertää lontoon kautta, josta sitten viksuna miehenä joku engelsmanni huomaa ongelman laadun jne.. Mailissa tosin sanoivat että huolto kestää noin kuukauden, riippuen Gibsonista.
Noo, jos ei reilun parin viikon jälkeen ole tullut minkäänlaista päivitystä missä kitara menee, voisi olla aika ottaa yhteyttä ja kysellä korvauksia / uutta vastaavaa tuotetta? Muilla kokemuksia vastaavasta?

Louhimo
Miks sä soitat noi nopeesti?
19691970
31.03.2010 12:36:23
Tilasin kitaran, ja pikkaisen jättää ns. toivomisen varaa tuo DPD:n Suomen toiminta, jos kitara tulee 3 päivän kuluessa Briteistä Suomeen, mutta kestää täällä melkein viikon tulla Turusta Tampereelle Valintataloon :

03/22/2010 12:00 Newbury Barkshire (GB)
03/23/2010 04:23 Oldbury (GB)_
03/24/2010 01:26 Kolding (DK)
03/24/2010 04:40 Taastrup (DK)_
03/25/2010 22:03 Turku (FI)
03/29/2010 07:54 Turku (FI)
03/29/2010 18:21 Vantaa FI (FI)

Eli soitin ja ihmettelin DPD:lle, jotta mikä kestää, niin sanoivat jotta Matkahuolto jakelee nuo Suomen sisällä, ja Tampereen Matkahuollon mukaan tänään tai huomenna pitäisi olla Valintatalosta noudettavissa..
Jii-Gee
31.03.2010 13:49:13 (muokattu 31.03.2010 13:49:55)

19691970: pikkaisen jättää ns. toivomisen varaa tuo DPD:n Suomen toiminta, jos kitara tulee 3 päivän kuluessa Briteistä Suomeen, mutta kestää täällä melkein viikon tulla Turusta Tampereelle Valintataloon :

03/29/2010 07:54 Turku (FI)
03/29/2010 18:21 Vantaa FI (FI)

Eli soitin ja ihmettelin DPD:lle, jotta mikä kestää, niin sanoivat jotta Matkahuolto jakelee nuo Suomen sisällä,

Matkahuoltoa vois valistaa että dösät kulkevat edelleen myös ihan Turku - Tampere reittiäkin,eli ei kande 'oikaista' Vantaan kautta..heh..
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Tami
15.04.2010 19:42:50

Stain: joo. aivan uskomattoman huonoa palvelua. tänään tuli sähköposti jossa kerrottiin jo neljännen tai viidennen kerran että valitettavasti tilauksesi siirtyy jälleen tuonnemmaksi, vaikka pari viikkoa sitten osasivat jo kertoa tarkan päivämäärän jolloin tavara saapuu heille. peruin sitten tuon tilaukseni kun en jaksanut enää tuollaista perseilyä. saas nähdä miten kauan kestää ennen kuin tulee rahat tilille ja ilmeisesti saan vielä kympin vähemmän johtuen kurssin muutoksesta tai jotain.

Heh!

Hauskaa asiakaspalvelua tuolla...

Tilasin tuolta kombon kitaralle... No mr Theo laittoi mailia notta kestää kuukauden ennenkuin vekotinta tulee..ehkä. Theo kuitenkin kivasti tarjosi 4 eri vaihtoehtoa odottamisesta tilauksen peruuttamiseen ja rahojen palauttamiseen. En jaksa odotella, joten vastasin Theolle että perun ja tahon hillot takaisin tilille... Sitten ei olekkaan kuulunut mitään.
Olen ihan piruuttani laittanut KAIKKIIN tuolta sivuilta löytyviin mailiosoitteisiin mailin päivässä ja ilmoittanut että haluan perua tilauksen ja sitten rahat takaisin. KAhden viikon jälkeen ei vielä vaikutusta vaan tilaukseni on edelleen vahvistettuna odottelemassa kombon saapumista.

No sinänsä mua ei haittaa vaikka se kombo sieltä tulisikin, ompahan jotain tekemistä. Mutta perusajatus on, että kyllähän sieltä joku voisi ottaa kantaa / ilmoitella jotain.

.... niin enkä soita sinne ihan vaan periaatteen vuoksi.... ***tana!
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Fantasmic
15.04.2010 20:10:17
No kyllä on ihan mahtava periaate. :D
Olisi nyt ehkä kannattanut soittaa, iskeä luuri kiinni heti kun alkaa hälyttää niin olisi
edes voinut sanoa ettei siellä vastata puhelimeenkaan.
Tami
15.04.2010 22:46:49

Fantasmic: No kyllä on ihan mahtava periaate. :D
Olisi nyt ehkä kannattanut soittaa, iskeä luuri kiinni heti kun alkaa hälyttää niin olisi
edes voinut sanoa ettei siellä vastata puhelimeenkaan.

Juu, mutta mä olen semmosen styrkan ajatellut ostaa ja kun ei tässä ole kiirettä, hinta on kohillaan ja rahatkin odottelevat jo tilillä niin ei kiirusta..

Sitte kun se tulee joskus (ikinä) niin mä lupaan soittaa sinne ja selkeällä kymenlaakson murteella haistattaa niillä huilut...

"Homon kosto on kauhee" niinkuin telkussa on joskus sanottu!!! :D
keppi2
15.04.2010 22:49:48
Tilasin tossa viikko sitten maanantaina kitaran DV:ltä ja tänään tuli paketti kotiovelle. DPD:ltä hyvää työtä ei mitään moittimista, kitara oli siistissä paketissaan. Tulee varmaan tilattua tulevaisuudessakin DV:ltä! :)
Moro osta poro...
N33m0
15.04.2010 23:56:21

Itse tilasin keyboardin kotistudioon. Yllätyksekseni tunti tilaamisesta paketti oli kuitattu ja lähetetty. Sähköpostilla tuli seurantakoodit ja muut härpäkkeet. DPD:n sivut eivät antaneet tuloksia koodille silloin eivätkä anna vieläkään. Tilauksen tein 6.4.

Pistin sähköpostia perään ja kyselin et missäpäin paketti liikkuu, kahtotaan mitä vastaavat.

Toistaiseksi kuitenki vielä ihan neutraalit kokemukset DV:stä.
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
kerbdogg
16.04.2010 12:38:26
Täältä kun lukee näitä niin tuntuu olevan hiukan kahta sorttia kokemukset, joko tulee heti tai sitten saa odotella/tapella.

Omalle kohdalle kävi näin: Tarvitsin kuulokkeet jotka oli tuolla halvimmat ja otin päälle samalla spedun ja akustisen kitaran ;) Kaikilla ilmoitettu "saatavuus 3-12 päivää". No otin riskin ja tein tilauksen.

Sieltä ilmoitettiin että kaikki itemit ovat saatavana vasta kolmen viikon päästä ja annettiin ne neljä vaihtoehtoa tilauksen kanssa. Olisivat voineet ilmoittaa kyllä tuotteiden saatavuuden erikseenkin, mutta taitaa olla niillä tuo sähköposti joku generoitu versio. No spekuloin vähän valuuttakurssin kanssa ja päädyin maksamaan koko tilauksen ja odottelemaan. Kolmen viikon päästä ilmoitettuna päivänä (joka oli lauantai) tuli viesti että tilaus lähetetty ja seurantakoodi. 1,5 viikkoa myöhemmin (pääsiäinen oli välissä) paketti saapui lähimpään Valtsuun. Kamat on OK, tosin spedu oli kokeiltu versio jossa oli pieni naarmu. Samat kamat oli koko tämän ajan kaikki "saatavuus 3 -12 päivää" eli joko oli uudet tilatut mennyt samantien tai sitten tilattu vaan mun kamat omaan varastoon.

Tässä siis esimerkki että viivästynytkin tilaus tuli sentään luvatussa ajassa.

P.S: ja tuli muuten ilman postikuluja vaikka tilaus oli vain n. 200eur.
Only dead fish go with the flow
Tami
17.04.2010 10:19:52

Tami: Heh!

Hauskaa asiakaspalvelua tuolla...

Tilasin tuolta kombon kitaralle...
No sinänsä mua ei haittaa vaikka se kombo sieltä tulisikin, ompahan jotain tekemistä. Mutta perusajatus on, että kyllähän sieltä joku voisi ottaa kantaa / ilmoitella jotain.

No niin, viime yönä 02.33 oli tullut sähköpostia, jotta ovat lähettäneet kombon... Heh! On se toimiva firma ;D

Eli loppu hyvin, kaikki hyvin... Ja taaskaan ei DV:n sedän tarvinnut palauttaa rahoja vaan saatiin vahvistin Suomeen!!
doctrine
17.04.2010 11:20:32

Otin yhtyksiä sähköpostilla uuden kitaran merkeissä, kyselin postikuluja suomeen ja että tuleeko laukku mukana. vastasivat parin tunnin sisään että tulee laukku eikä tule postikuluja ollenkaan. kitara meni tilaukseen. masterilla maksaessani huomasin että olivat saaneet sivuilleen suomalaisen securecode tunnistuksen, ohjas suoraan mun pankkiin. aivan loistavaa. aikasemmin joutu säätää, nyt menee todella kivuttomasti. Vielä kun saisi kitaran pian (ei varastotuote). :)

10p / 10p so far.
http://www.payloadband.info/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)