Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Groovesoundin löytäminen
1 2
Hugezlica
28.03.2010 19:16:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olen yrittänyt epätoivoisesti saada kitaraa soitellessani ja vahvistinta säätäessäni hieman "panteramaisen" soundin, mutta tuloksetta. Yleensä soitto kuulostaa hyvin puuroutuneelta tms.
 
Olisiko neuvoja, millä saisin paremman soundin, vehkeinä toimii Jackson RR3 ja Behringer GMX 212. Ei mitenkään erikoiset pelit, mutta kuvittelsi pääsevän edes jollakin tapaa lähelle tuota mukavasti groovaavaa soundia.
 
Toivottavasti teillä on antaa säätövinkkejä, etukäteiskiitokset neuvoneille jo nyt!
 
Naiset antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa
kid ego
28.03.2010 19:33:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko säröä liikaa? Se tuppaa monesti puurouttamaan soundin.
JIRPPI
28.03.2010 19:40:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kESKIÄÄNIÄ (oho caps lock) pois ja trebleä lisää. Tulee semmonen Cowboys From Hell tyylinen soundi.
 
EATEN... My one desire, my only wish is to be EATEN...
Räkkipeli
28.03.2010 21:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei soundi varsinaisesti groovaa mitään mihinkään. Se on se soitto, joten kannattaa harjotella goovaavaa soittoa.
 
Ja noilla kamoilla tuskin saat kovin kummosia soundeja aikaiseksikaan. Eli sinänsä en näe hyödylliseksi käyttää tuntitolkulla soundien hakuun tolla setupilla.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
kimurantti1
28.03.2010 22:10:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Ei soundi varsinaisesti groovaa mitään mihinkään. Se on se soitto, joten kannattaa harjotella goovaavaa soittoa.
 
Ja noilla kamoilla tuskin saat kovin kummosia soundeja aikaiseksikaan. Eli sinänsä en näe hyödylliseksi käyttää tuntitolkulla soundien hakuun tolla setupilla.

 
Ekan jutun allekirjoitan ehdottomasti, mutta mitä meinaat tuolla toisella, miksei kannattaisi käyttää aikaa kunnolla halpojen laitteiden ruuvaamiseen? Musta nimenomaan kannattaa kokeilla kaikkea ja opetella, että miten oma laitteet toimii, maksoi ne sitten 500 tai 5000 euroa. Kitarassa ei varmaan ole mitään vikaa tuohon tyyliin, eikä se Dimebagin Cowboys From Hellillä käyttämä trankku-Randall mikään tuhansien eurojen peli sekään ollut.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Räkkipeli
28.03.2010 22:16:36 (muokattu 28.03.2010 22:19:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Ekan jutun allekirjoitan ehdottomasti, mutta mitä meinaat tuolla toisella, miksei kannattaisi käyttää aikaa kunnolla halpojen laitteiden ruuvaamiseen? Musta nimenomaan kannattaa kokeilla kaikkea ja opetella, että miten oma laitteet toimii, maksoi ne sitten 500 tai 5000 euroa. Kitarassa ei varmaan ole mitään vikaa tuohon tyyliin, eikä se Dimebagin Cowboys From Hellillä käyttämä trankku-Randall mikään tuhansien eurojen peli sekään ollut.
 
Niin siis sitä että noilla kamoilla ei todellakaan saada sitä Pantera -soundia, vaikka niitä ruuvailisi päiväkausia. Ehkä vähän huonosti tosiaan muotoilin, tottakai on hyvä kokeilla soundeja ja käyttää aikaakin siihen, mutta jotenki tuo aloittajan pohjimmainen tarkoitusperä noihin kamoihin nähden sai tokaisemaan tuon.
 
E: Ja joo, eihän se Century 200 II (mm.) ollut kalleimmasta päästä, mutta toki niiden laitteiden, mitä tyyppi käytti, kokonaishinta on sitten toinen. :)
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Tonski
28.03.2010 22:20:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: ...mutta mitä meinaat tuolla toisella, miksei kannattaisi käyttää aikaa kunnolla halpojen laitteiden ruuvaamiseen?
 
Kannattaa, muttei kannata koettaa ettiä protason soundia microcubesta kolmee tuntia. Vaihtuu kysymys siitä käytätkö vai tuhlaatko aikaasi ;)
 
ihku
kimurantti1
28.03.2010 22:24:24 (muokattu 28.03.2010 22:30:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Niin siis sitä että noilla kamoilla ei todellakaan saada sitä Pantera -soundia, vaikka niitä ruuvailisi päiväkausia.
 
Ei tietenkään saa, eikä kyllä saa millään yksittäisellä 3000 euron laitteellakaan, niillä levyillä kun on todellakin tuplailtu kitaroita ym, mutta eikös tää ole kuitenkin itsestään selvää. Näkisin että noilla aloittajan kamoilla on mahdollista päästä kuitenkin niin lähelle, että homma jää ennemmin siitä omista näpeistä kiinni.
 
Tonski: Kannattaa, muttei kannata koettaa ettiä protason soundia microcubesta kolmee tuntia. Vaihtuu kysymys siitä käytätkö vai tuhlaatko aikaasi ;)
 
Ei ole kyse siitä, että pitäisi yrittää hakea pro-tason soundia 99 euron laitteesta. Kyse on siitä, että opetellaan miten omat kamat toimii ja yritetään hakea paras mahdollinen soundi niillä laitteilla, joita nyt sattuu olemaan käsillä. Kyllä mä voisin hyvinkin käyttää pari tuntia jonkun halpisvahvarinkin ruuvaamiseen, jos mulle sellainen lyötäisiin ja sillä pitäisi soittaa. Itse asiassa oon mä monesti käyttänytkin, kun on pitänyt vetää keikka ties millä lainavahvarilla. Ei sillä ole mitään väliä, että minkä hintainen se laite on. Ja btw, mulla on laitteissa suurinpiirtein kymppitonni kiinni.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Räkkipeli
28.03.2010 22:29:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Ei tietenkään saa, eikä kyllä saa millään yksittäisellä 3000 euron laitteellakaan, niillä levyillä kun on todellakin tuplailtu kitaroita ym, mutta eikös tää ole kuitenkin itsestään selvää. Näkisin että noilla aloittajan kamoilla on mahdollista päästä kuitenkin niin lähelle, että homma jää ennemmin siitä omista näpeistä kiinni.
 
Ai että kuullostaa Dimeltä? :D No joo joo, ymmärrän sun pointin.
 
Ei ole kyse siitä, että pitäisi yrittää hakea pro-tason soundia 99 euron laitteesta. Kyse on siitä, että yritetään hakea paras mahdollinen soundi niillä laitteilla, joita nyt sattuu olemaan käsillä. Kyllä mä voisin hyvinkin käyttää pari tuntia jonkun halpisvahvarinkin ruuvaamiseen, jos mulle sellainen lyötäisiin ja sillä pitäisi soittaa. Ei sillä ole mitään väliä, että minkä hintainen se laite on. Ja btw, mulla on laitteissa kuitenkin lähemmäs kymppitonni kiinni.
 
Exactly!
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
kimurantti1
28.03.2010 22:33:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Ai että kuullostaa Dimeltä? :D No joo joo, ymmärrän sun pointin.
 
Niin. Jos laitettaisiin Dimebag soittamaan noilla aloittajan kamoilla ja ruuvaamaan niistä itselleen mieleinen soundi, niin todennäköisesti se saisi sen soundin ruuvattua tarpeeksi lähelle niin, ettei kukaan tulisi keikalla valittamaan, kun ei ollutkaan Randall käytössä.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Räkkipeli
28.03.2010 22:45:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Niin. Jos laitettaisiin Dimebag soittamaan noilla aloittajan kamoilla ja ruuvaamaan niistä itselleen mieleinen soundi, niin todennäköisesti se saisi sen soundin ruuvattua tarpeeksi lähelle niin, ettei kukaan tulisi keikalla valittamaan, kun ei ollutkaan Randall käytössä.
 
No en ihan allekirjoita tota. :)
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
kimurantti1
28.03.2010 22:55:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: No en ihan allekirjoita tota. :)
 
Mä olen taas alkanut koko ajan olla enemmän tota mieltä, mitä enemmän fyrkkaa noissa laitteissa on kiinni. Ei se Dimebagin CFH-soundi nyt niin ihmeellinen ole, etteikö tarpeeksi lähelle pääsisi halvemmillakin laitteilla. Kun laitetaan sama jamppa soittamaan samalla tatsilla samat omat juttunsa ja ruuvaamaan jostain laitteesta X itselleen samanlainen soundi jolla yleensä tykkää soittaa, niin yllättävän samalta monet eri hintaisetkin laitteet voi kuulostaa, ainakin niin että harva asiaan vihkiytymätön kuulija huomaa keikalla todellista eroa. Tää on tietty vaan se, mitä mun korvani sanoo.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Räkkipeli
28.03.2010 23:03:19 (muokattu 28.03.2010 23:03:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Mä olen taas alkanut koko ajan olla enemmän tota mieltä, mitä enemmän fyrkkaa noissa laitteissa on kiinni. Ei se Dimebagin CFH-soundi nyt niin ihmeellinen ole, etteikö tarpeeksi lähelle pääsisi halvemmillakin laitteilla. Kun laitetaan sama jamppa soittamaan samalla tatsilla samat omat juttunsa ja ruuvaamaan jostain laitteesta X itselleen samanlainen soundi jolla yleensä tykkää soittaa, niin yllättävän samalta monet eri hintaisetkin laitteet voi kuulostaa, ainakin niin että harva asiaan vihkiytymätön kuulija huomaa keikalla todellista eroa. Tää on tietty vaan se, mitä mun korvani sanoo.
 
Siis tossa on vinha perä noin niinkuin yleisesti ottaen! Olen siinä samaa mieltä.
Ekana tulee mieleen joskus pentuna kun ihmetteli, että miten kummassa joku sai sen oman kitaran soundaamaan niin paljon paremmalta kuin itse. :)
 
Sitä tosin pidän aika absurdina ajatuksena, asiaan vihkiytyneenä, että juurikin noilla kamoilla, mitä aloittaja listasi, voisi vetää Pantera keikan ilman, ettei kukaan huomaisi eroa. Heh.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
hapan
29.03.2010 00:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Siis tossa on vinha perä noin niinkuin yleisesti ottaen! Olen siinä samaa mieltä.
Ekana tulee mieleen joskus pentuna kun ihmetteli, että miten kummassa joku sai sen oman kitaran soundaamaan niin paljon paremmalta kuin itse. :)
 
Sitä tosin pidän aika absurdina ajatuksena, asiaan vihkiytyneenä, että juurikin noilla kamoilla, mitä aloittaja listasi, voisi vetää Pantera keikan ilman, ettei kukaan huomaisi eroa. Heh.

 
Asiaa vois ehkä lähestyä myös siten, että sillä jokakodinlandolalla, josta puuttuu kieli ja kenties viritin kaupan päälle, ei saa hyvää soundia millään, kunhan rämpytellään mitä jäljellä olevilla kielillä voi. Mutta annahan sama kitara jonkun klasarihirmun käteen... rupes soundaamaan hyvälle.
 
Räkkipeli
29.03.2010 01:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän suhteellisia asioitahan nämä ovat.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
hapan
29.03.2010 01:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Vähän suhteellisia asioitahan nämä ovat.
 
Niin, miten sen vaikeimmin haluaa hyväksyä.
 
Räkkipeli
29.03.2010 01:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: Niin, miten sen vaikeimmin haluaa hyväksyä.
 
Mitä tarkoitat?
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Tonski
29.03.2010 12:44:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: Asiaa vois ehkä lähestyä myös siten, että sillä jokakodinlandolalla, josta puuttuu kieli ja kenties viritin kaupan päälle, ei saa hyvää soundia millään, kunhan rämpytellään mitä jäljellä olevilla kielillä voi. Mutta annahan sama kitara jonkun klasarihirmun käteen... rupes soundaamaan hyvälle...
 
Ehkä pitäs kuitenkin muistaa, et sähkökitaran kanssa sitä soundia muokkaa monet muutkin laitteet ja vempaimet, kun vain soittaja.
 
ihku
hapan
29.03.2010 13:21:20 (muokattu 29.03.2010 13:21:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonski: Ehkä pitäs kuitenkin muistaa, et sähkökitaran kanssa sitä soundia muokkaa monet muutkin laitteet ja vempaimet, kun vain soittaja.
 
Mutta periaate on sama, akustisella se korostuu, muttei katoa yhtään mihinkään sähköisen kanssa.
 
Räkkipeli
29.03.2010 13:46:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapan: Mutta periaate on sama, akustisella se korostuu, muttei katoa yhtään mihinkään sähköisen kanssa.
 
Ei soundin tapauksessa. Soittamisessa ehkä jossain määrin.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «