Kuha 27.03.2010 00:15:50 | |
---|
Halvalla ei oikein hyvää Stratoa tahdo saada; onhan se kiva harrastus modailla niitä, mutta ei ne siitä juuri parane. |
petrin1 27.03.2010 00:19:01 | |
---|
|
jumara 27.03.2010 00:24:36 | |
---|
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa. |
Ziggy Bubba 27.03.2010 00:26:45 | |
---|
Kuha: Halvalla ei oikein hyvää Stratoa tahdo saada; onhan se kiva harrastus modailla niitä, mutta ei ne siitä juuri parane. Jos puut on hyvät, viimeistely kohillaan ja kaula sopii räpylään, niin miksei? |
petrin1 27.03.2010 00:35:36 (muokattu 27.03.2010 00:37:00) | |
---|
jumara: Eiköhän tuo ihan luotettava ole - jos maksaa luottokortilla, niin eikös korttifirma kanna silloin riskin? Tokaita lawsuit-lavalla, mutta ilman verkkokauppaa: http://www.tokai-guitars.co.uk/inde … option=com_virtuemart&Itemid=31 pystyykö tuolta sivustolta ostamaan? jees..tollasen tokain ottaisin todella mielelläni. ei haittaa tuo tokain teksti lavassa kun on lapa sentään oikeanlainen. nyt alkaa hahmottumaan jo mitä ostan. se on japanin fender tai japanin tokai lawsuit lavalla.. |
jumara 27.03.2010 00:36:40 (muokattu 27.03.2010 00:43:49) | |
---|
Kuha: Halvalla ei oikein hyvää Stratoa tahdo saada; onhan se kiva harrastus modailla niitä, mutta ei ne siitä juuri parane. Totta toinen puoli. Fundamentaalisia heikkouksia ei pysty muuttamaan. Esim. jos kitara ei toimi akustisilta ominaisuuksiltaan, niin mikkien vaihdosta ei ole hyötyä kuin mikkien myyjän bisnekselle. En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa. |
jii.haanpaa 27.03.2010 22:18:05 (muokattu 27.03.2010 22:27:30) | |
---|
sikki-six: Itellä vähän saman suuntaisia kokemuksia, vaikka kyseiset kehnot yksilöt ovat varmaan sitä tuttua "maanantai-painosta". On siellä kyllä ihan passeleitakin kapuloita välissä, mutta laatu heittelee liikaa. Sama homma musta koko meksikon ja (halvemman osaston) jenkkien tehtaiden suhteen. Nuo vanhan Highway Onen ja ainakin tiettyjen CP-malliston kapuloiden mikit ovat kyllä täyttä hurisevaa kuraa... Aiemmin parjatun 60 classic pleijerin samaan syssyyn turpaansa saaneet mikit muuten ovat Custom 69:t, jotka ovatkin parasta koko kitarassa. Samaa hurisevaa herkkua tosiaan löytyy mm. Custom shopin 69-stratosta ja monesta muustakin CS-värkistä. Ymmärtääkseni ko. mikkien ajatus on olla ennemminkin uskollinen aikakaudelle, jota ne kumartavat eikä niinkään tehdä hurina-allergikkoja onnelliseksi. Esim keskimikki on samaan suuntaan kieputeltu kuin muutkin jne. Omaan korvaani erittäin hienosoundiset mikit siihen nähden minkä hintaisesta kitarasta ne löytyvät. Samassa ällistyttävässä hintamikkilaatusuhdekarsinassa voisivat painia esimerkiksi deluxe roadhouse/lone star, jotka ovat varustettu texasin spesiaaleilla ja lone starin tallahärvelinä duncanin pearly gates. |
Kuha: Halvalla ei oikein hyvää Stratoa tahdo saada; onhan se kiva harrastus modailla niitä, mutta ei ne siitä juuri parane. Mielestäni voi, ainakin tuo oma 50s Road Worn Strato on kerrassaan loistava kapistus :) Mutta aiheeseen. Eilen kävin täällä paikallisessa musiikkivälineliikkeessä pyörähtämässä ja soittelin läpi kaikki Tokait (tele, strato ja lespaul-tyyppiset) ja voin kyllä suositella Made in Japan-Tokaita, viimeistelyltään oikein hyviä tapauksia eikä soundissakaan ollut mitään moitteen sijaa. "Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-" |
petrin1 28.03.2010 15:42:13 | |
---|
Morri: Mielestäni voi, ainakin tuo oma 50s Road Worn Strato on kerrassaan loistava kapistus :) Mutta aiheeseen. Eilen kävin täällä paikallisessa musiikkivälineliikkeessä pyörähtämässä ja soittelin läpi kaikki Tokait (tele, strato ja lespaul-tyyppiset) ja voin kyllä suositella Made in Japan-Tokaita, viimeistelyltään oikein hyviä tapauksia eikä soundissakaan ollut mitään moitteen sijaa. itse testailin paikallisessa liikkeessä road worn 60s mallia ja se oli jotenkin todella vaisun oloinen laitos..soundi tukossa vaikka olikin nitrolakattu.. |
Morri 28.03.2010 15:46:06 | |
---|
petrin1: itse testailin paikallisessa liikkeessä road worn 60s mallia ja se oli jotenkin todella vaisun oloinen laitos..soundi tukossa vaikka olikin nitrolakattu.. Nooh, sulta arvasinkin tuonlaista kommenttia... ;) "Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-" |
petrin1 28.03.2010 15:50:36 | |
---|
Morri: Nooh, sulta arvasinkin tuonlaista kommenttia... ;) mistäs arvasit?jos keppi ei soi niin ei se soi?!? yksilöitähän nää kaikki ovat ja toki voi olla että se sun oma yksilö on hyvä kappala.. itse olen nyt päätynyt japsi fenkkuun tai tokaihin..jos löytyy kohtuu hintaan niin ostoon lähtee.. |
Morri 28.03.2010 15:52:33 | |
---|
petrin1 itse olen nyt päätynyt japsi fenkkuun tai tokaihin..jos löytyy kohtuu hintaan niin ostoon lähtee.. En usko, että tuolla valinnalla metsään menet. Mutta kuten sanottua, yksilöitä kaikki tyyni. "Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-" |
petrin1 28.03.2010 15:55:20 | |
---|
Morri: En usko, että tuolla valinnalla metsään menet. Mutta kuten sanottua, yksilöitä kaikki tyyni. uskon että tasalaatuisempia ovat nämä japsi tuotokset.. uskaltaa helpommin tilatakin kun tulee todennäköisemmin toimiva peli kuin meksikon fenkujen kanssa on ehkä enemmän tuurista kiinni mitä tulee.. |
Morri 28.03.2010 15:58:43 | |
---|
petrin1: uskon että tasalaatuisempia ovat nämä japsi tuotokset.. uskaltaa helpommin tilatakin kun tulee todennäköisemmin toimiva peli kuin meksikon fenkujen kanssa on ehkä enemmän tuurista kiinni mitä tulee.. Voi hyvinkin olla näin. Tokaita suosittelen lämpimästi, eilen hain itselleni Tokain LS-75:n (ei tietysti liity millään tavalla tähän stratokeskusteluun) ja todella vakuuttunut olen Tokain laadusta. "Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-" |
petrin1 28.03.2010 16:04:11 | |
---|
Morri: Voi hyvinkin olla näin. Tokaita suosittelen lämpimästi, eilen hain itselleni Tokain LS-75:n (ei tietysti liity millään tavalla tähän stratokeskusteluun) ja todella vakuuttunut olen Tokain laadusta. joo kaikki tokait millä olen soitellut on ollut tosi hyviä.. japsi tokailta saa melkeimpä parhaat les paulit tossa 1000€ hintaluokassa mitä suomesta tohon hintaan uutena saa..alkuperäiset mikit tosin vähän kiertoherkät.. |
Ziggy Bubba 28.03.2010 16:13:30 | |
---|
petrin1: joo kaikki tokait millä olen soitellut on ollut tosi hyviä.. japsi tokailta saa melkeimpä parhaat les paulit tossa 1000€ hintaluokassa mitä suomesta tohon hintaan uutena saa..alkuperäiset mikit tosin vähän kiertoherkät.. LP Studiota on saanut joskus myös Suomesta tohon hintaan. Se musta pärjää Tokaille oikein hyvin, varsinkin rautojen suhteen, jotka ovat ihan selkeesti parempaa laatua. |
petrin1 28.03.2010 16:17:00 (muokattu 28.03.2010 16:17:51) | |
---|
sikki-six: LP Studiota on saanut joskus myös Suomesta tohon hintaan. Se musta pärjää Tokaille oikein hyvin, varsinkin rautojen suhteen, jotka ovat ihan selkeesti parempaa laatua. ei mun mielestä..MUN mielestä tokait on selkeesti parempia kuin studiot.. ne vanhat studiot 90-luvun alusta on kuulemma parempia kuin nykyiset.. miten ne raudat on muka parempia? tokailla gotohin laaturautaa ainakin .. siis pärjää joo tokaille varmasti mutta ei ne tosiaankaan parempia aina ole.. |
Morri 28.03.2010 16:28:00 | |
---|
Paha mennä kommentoimaan Gibson/Tokai väittelyyn kun en ole esim. Studiota koskaan kokeillut (paljon pahaa kyllä kuullut kerrottavan), mutta täytyypä seuraavalla Helssingin reissulla korjata tämä puute. Sen jälkeen olen viisaampi. Sen verran vaan sanon, että kitara on hyvä jos se on hyvä, riippumatta siitä mitä lavassa lukee. Se että siinä lukee Gibson/Fender/ESP/Tokai yms ei tee siitä yhtään parempaa jos itse soitin on schaissea. "Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-" |
petrin1 28.03.2010 16:33:45 | |
---|
. Sen verran vaan sanon, että kitara on hyvä jos se on hyvä, riippumatta siitä mitä lavassa lukee. Se että siinä lukee Gibson/Fender/ESP/Tokai yms ei tee siitä yhtään parempaa jos itse soitin on schaissea. ihan oikeestiko?! |
Ziggy Bubba 28.03.2010 16:40:42 (muokattu 28.03.2010 16:42:02) | |
---|
petrin1: ei mun mielestä..MUN mielestä tokait on selkeesti parempia kuin studiot.. ne vanhat studiot 90-luvun alusta on kuulemma parempia kuin nykyiset.. miten ne raudat on muka parempia? Gibsonilla on mm. selkeästi paremmat potikat ja mikit.... Hyviä kitaroita molemmat - ja ohi aiheen ankarasti... Mun puolesta voi kyllä lopetella tän väännön.. |