Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss DD-3 säröprobleema
1
saheyl
09.03.2010 15:41:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaako kellekään tutulta sellainen ongelma liittyen otsikossa mainittuun pedaaliin, että efektoituun soundiin, jota tämä laite siis lykkää ulos alkuperäisen äänilähteen lisäksi, tulee "alkupäähän" rätinää, eli itse efekti siis jostakin syystä säröytyy/röpöttää.
 
Alkuperäinen ääni ei siis säröydy. Samassa laudassa kiinni myös DD-7, jonka tuottama efekti ei säröydy ja purkit jakavat saman virtalähteen (1-spot). Sekä puhdas että (tarkoituksella) säröytetty soundi pierevät efektoituna yhtä lailla.
 
Perimmäinen kysymys siis kuuluu, että onko kaikki toivo mennyt ja mötikkä valmis uuteen elämään paperipainona, vai kannattaako yrittää jonkinlaisia huoltotoimenpiteitä tms.?
 
Wespa
09.03.2010 15:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiles ihan alkuun patterilla tai jollain muulla virtalähteellä. 1-Spot ja muut modernit "digital switching"-periaatteella toimivat virtalähteet ovat tunnettuja ihmeellisestä häiriökäyttäytymisestään tiettyjen spedujen, varsinkin dilsojen kanssa. Siksi en itse koske niihin kitarakamojen kanssa pitkällä kepilläkään, vaikka ne näppärän kokoisia olisivatkin. Esim. ryssämuffi alkoi piipittää kummasti kun sille yritti antaa virtaa tuontyyppisellä muuntajalla, vanhanmallisella isolla murikalla sen sijaan futaa hyvin.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Lunnu
09.03.2010 15:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia 1spot + DD3:n kanssa. Yhdessä välissä mullakin oli mukana myös DD7. Toimii. Tosin mulla noi on efektiluupissa.
Mulla meni DD3 muuten vaan mykäksi jokin aika takaperin. Suihkaus kontaktisprayta ja taas toimii.
 
Nostalgy is not what it used to be
Volle
09.03.2010 16:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Kokeiles ihan alkuun patterilla tai jollain muulla virtalähteellä. 1-Spot ja muut modernit "digital switching"-periaatteella toimivat virtalähteet ovat tunnettuja ihmeellisestä häiriökäyttäytymisestään tiettyjen spedujen, varsinkin dilsojen kanssa. Siksi en itse koske niihin kitarakamojen kanssa pitkällä kepilläkään, vaikka ne näppärän kokoisia olisivatkin. Esim. ryssämuffi alkoi piipittää kummasti kun sille yritti antaa virtaa tuontyyppisellä muuntajalla, vanhanmallisella isolla murikalla sen sijaan futaa hyvin.
 
Mulla taas hakkurilähde piipittää öbaut kaikkien särkijöiden kanssa, mutta digidelayn kanssa se pelaa ihan hyvin. Muutenhan olen tokin samaa mieltä käyttökelpoisuudesta kitarakamojen kanssa. Btw. huonosti suodatettu pakkamuuntajakin on huono.
 
LassiÖ
09.03.2010 19:11:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla muuten on ollut juuri sama ongelma DD-3:n kanssa ja kiinnostaisi tietää kyllä mikä voi olla vialla, tällä hetkellä pedaali lojuu vain kaapin perällä kun oon siirtynyt G-majoriin efektitouhuissa. Itselläni on käytössä joku suht kallis reguloitu 1000ma muuntaja. Sellaisen jutun olen huomannut että tuota säröä/rätinää esiintyy sitä vähemmän mitä pienempi on delay time ja feedback että liittyisikö tuo johonkin delay-bufferiin ja sen riittämättömyyteen tai jotain?
 
saheyl
09.03.2010 20:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellaisen jutun olen huomannut että tuota säröä/rätinää esiintyy sitä vähemmän mitä pienempi on delay time ja feedback että liittyisikö tuo johonkin delay-bufferiin ja sen riittämättömyyteen tai jotain?
 
Jep, juuri näin se menee mullakin. Sama ilmiö tuon puolesta. Lieneekö siis kyseessä enemmänkin ominaisuus kuin vika?
 
Testasin pelkällä patterilla ja tuntui kyllä, että olis ollut vähemmän rätinää erityisesti puhtaalla, mutta kyllä siinä silti vielä jotakin suttua oli.
 
McLeach
09.03.2010 20:22:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saheyl: Jep, juuri näin se menee mullakin. Sama ilmiö tuon puolesta. Lieneekö siis kyseessä enemmänkin ominaisuus kuin vika?
 
hmm no ei kyllä ole, noi pitäis olla kuitenkin aika laatutavaraa. Itsellä toiminut hyvin muuntajan kuin muuntajan kanssa sekä lenkissä että kitaran jatkeena.
 
Stone
27.03.2010 15:49:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittelläni sinänsä 1-spot muuntaja toiminut, mutta nyt se hajosi sikäli että ne metalli koskettimet tipahtivat muuntajan sisään. Onkohan mitenkään operoitavissa. Täytyy ottaa maanantaina yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kysyä että vieläkö menee takuuseen (joskaan kuitteja ei enään ole).
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
Boozer
27.03.2010 18:00:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saheyl: Kuulostaako kellekään tutulta sellainen ongelma liittyen otsikossa mainittuun pedaaliin, että efektoituun soundiin, jota tämä laite siis lykkää ulos alkuperäisen äänilähteen lisäksi, tulee "alkupäähän" rätinää, eli itse efekti siis jostakin syystä säröytyy/röpöttää.
 
Alkuperäinen ääni ei siis säröydy. Samassa laudassa kiinni myös DD-7, jonka tuottama efekti ei säröydy ja purkit jakavat saman virtalähteen (1-spot). Sekä puhdas että (tarkoituksella) säröytetty soundi pierevät efektoituna yhtä lailla.
 
Perimmäinen kysymys siis kuuluu, että onko kaikki toivo mennyt ja mötikkä valmis uuteen elämään paperipainona, vai kannattaako yrittää jonkinlaisia huoltotoimenpiteitä tms.?

 
mulla on danelectro cool cat choruksen kanssa samanlainen ongelma kun se on vahvistimen edessä. onko muilla?
 
johnny-boy
28.03.2010 11:42:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla teki dd-3 tota samaa nykysen vahvarin kans efektiloopissa, kun taas entisessa se toimi ihan oikein ilman rätinöitä..
 
And you wanted to be my latex salesman?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «