Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä efekti bassossa tässä biisissä?
1
VSu
25.03.2010 10:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=8VKwiHnscXQ
 
Osaako joku sanoa?
 
The world is a tragedy to those who feel, but a comedy to those who think.
hollstro
25.03.2010 10:48:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei siinä mun mielestä sen kummepaa efektiä ole. Nauhaton basso sopivasti equtettuna.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
j4kk1
25.03.2010 11:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VSu: http://www.youtube.com/watch?v=8VKwiHnscXQ
 
Osaako joku sanoa?

 
Behringerin Super Fart 30000.. Noei, ihan perus nauhaton. Soittaapa kyllä minimalistisesti.
 
Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
hollstro
25.03.2010 11:49:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j4kk1:Soittaapa kyllä minimalistisesti.
 
Alkuperäinen on niin paljon kovempi veto. Tais olla Pino Palladino silloin kehissä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Basismi
28.03.2010 02:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisi olla Larry Klein alkuperäisessä.
 
Aika tykillä soundilla tulee tämä uudempi.
 
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
aho
28.03.2010 09:29:51 (muokattu 28.03.2010 09:30:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basismi: Taisi olla Larry Klein alkuperäisessä.
 
Aika tykillä soundilla tulee tämä uudempi.

 
Bassosoundi oli tässä kyllä munkin mieleen, muuten oli vähän fiilis herroilla kateissa.
 
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO
mitaha
28.03.2010 19:21:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Alkuperäinen on niin paljon kovempi veto. Tais olla Pino Palladino silloin kehissä.
 
Alkuperäinen kovempi veto? Erikoista.
 
hollstro
28.03.2010 20:35:35 (muokattu 28.03.2010 20:37:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitaha: Alkuperäinen kovempi veto? Erikoista.
 
Siis tämä levytetty versio. Tuo linkin veto on aneeminen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=Ype2L--Q1pY
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
k0iran0mena
06.04.2010 21:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietäiskä kukaan mikä efekti tässä soolossa on kohdassa 0:52 ---> http://www.youtube.com/watch?v=w_8NtbKsYuA
 
absqua
06.04.2010 21:30:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

k0iran0mena: Tietäiskä kukaan mikä efekti tässä soolossa on kohdassa 0:52 ---> http://www.youtube.com/watch?v=w_8NtbKsYuA
 
envelope filter + säröä.
 
ehx:n "enigma"-pedaalilla pääsee tuohon suuntaan, jos kiinnostusta on.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
k0iran0mena
06.04.2010 21:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paljon kiitokssi :D
 
Antti K.
06.04.2010 21:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Ei siinä mun mielestä sen kummepaa efektiä ole. Nauhaton basso sopivasti equtettuna.
 
Nauhaton Lakland 4-94 näkkyypi olevan. Soundin murakkuudesta päätellen aika paljon tallamikkiä kehissä. Hyvä soundi.
 
Muusikon "paras" ystävä...
molder
08.04.2010 14:27:52 (muokattu 08.04.2010 14:32:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: envelope filter + säröä.
 
ehx:n "enigma"-pedaalilla pääsee tuohon suuntaan, jos kiinnostusta on.

 
+ oktaaverikin kuulostais olevan ( yks oktaavi alaspäin ) . Mutta anyway, tosi vinkeä ja hyvänkuuloinen ääni siitä lähtee; Enigma tai mikä onkin. Joo ja tallamikillä taitaa mennä.
 
"The SOUND of VOLUME"
Lökis
13.04.2010 23:08:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa
 
Alkuperäiseen kysymykseen liittyen. Eipä tuossa mitään mulinexia taida olla, mut eipä noin hyvää soundia millään härpäkkeellä saakaan pilata. Kyllä vetää mallikkaan yksinkertaisesti. Maltti on taitolaji.
 
Tuo claypoolen veto menee mössöksi tuolla efektoinnilla. Mut sit kun ukko lähtee kunnolla käyntiin on meno vallan mahtavaa.
 
Itse en ole oikein basson efektointiin koskaan päässyt sisään. Chorus nauhattoman kans käy, mut muuten nurkassa nuo mulinexit pölyttyy.
 
Rantsula
14.04.2010 09:23:24 (muokattu 14.04.2010 09:25:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipas tuo live-veto aneeminen, ihan jees nauhaton saundi sinänsä. Bassoon ja sen värittämiseen pätee mun mielestä sanonta että vähemmän on enemmän.
 
Mr.Sit.com
14.04.2010 14:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rantsula: Bassoon ja sen värittämiseen pätee mun mielestä sanonta että vähemmän on enemmän.
 
Tämä taas riippuu täysin musiikin tyylistä ja basistin roolista bändissä. Tietysti ääripäitä jos ajattelee niin kyllä puhdas signaali yliefektoidun voittaa lähes kaikessa - paitsi epätavallisuudessa. Hyvällä maulla efektoitu bassosoundi voi taas olla jotain niin älyttömän siistin kuulosta ja biisin äänimaisemaan paremmin sopiva kuin puhdas "humppa-basso". Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, tulee mieleen se sanonta mäyräkoiran munista...
 
Rantsula
14.04.2010 15:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^Niin, totta tuokin. Lähinnä koitin sanoa että basson efektoinnissa monesti vain pikkasen chorusta, säröä ja snadisti kompuraa tuo yleensä todella mukavia tuloksia. Soittelin pitkään melko raaoilla raskaasti kompressoiduilla särösaundeilla, kunnes löysin tän mun jutun. Nyt mulla on pari erilaista säröä, analogi chorus, kompura ja noisegate setissä. Efektointia ei pistä juurikaan merkille, paitsi sitten kun ottaa ne pois päältä.
 
molder
14.04.2010 15:11:59 (muokattu 14.04.2010 15:12:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rantsula: ^Niin, totta tuokin. Lähinnä koitin sanoa että basson efektoinnissa monesti vain pikkasen chorusta, säröä ja snadisti kompuraa tuo yleensä todella mukavia tuloksia. Soittelin pitkään melko raaoilla raskaasti kompressoiduilla särösaundeilla, kunnes löysin tän mun jutun. Nyt mulla on pari erilaista säröä, analogi chorus, kompura ja noisegate setissä. Efektointia ei pistä juurikaan merkille, paitsi sitten kun ottaa ne pois päältä.
 
Tosi paljon delayta, chorusta ja EHX microbass-syntikkaa ja kompuraa ja kaikkia mahdollisia mulinexejä niin tulee kans hyvän kuuloista jos sen tekee vaan hyvin ja tyylitajulla ja omaperäisesti :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=EiR1hmpk-x4
 
"The SOUND of VOLUME"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «