Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 5 6 7 8122 123 124 125 126
fox
27.03.2010 23:32:02 (muokattu 28.03.2010 00:02:28)

sikki-six: Eikös tuo patsku muuten olisi mahtunut sinne "konehuoneeseen", luulis ainakin.. Ja normi EMG:iden sijaan ois laittanut ne P90-kokoiset - eipä olisi tarvinnut tehdä noita peruuttamattomia muutoksia!

Olen ainakin ite saanut vallan hyvin mahtumaan. Eikä se sitä patterin vaihtoa suuremmin haittaa, vaikka joutuu 4 ruuvia aukomaan.

"Ihme perinnehörhö"-no tuo on kyllä loistava kommenttina. No, mieluummin vaikka perinnehörhö kuin joku surkee..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
juikkipuikki
28.03.2010 00:48:43

Just. En mä tot kitaraa viel oo kokonaisuudessaan maksanu,
mut gibsonista tulevat rahat menis powerball+kaappiin :)
Ruokangas Hellcat Artist/Custom tulossa :)
H-Diddy
28.03.2010 14:09:28
juikkipuikki: Just. En mä tot kitaraa viel oo kokonaisuudessaan maksanu,
mut gibsonista tulevat rahat menis powerball+kaappiin :)

Onhan toi silti aivan tavaton hinta kyseiselle kitaralle. Ei mahdu mun kaaliin miten noi modaukset nostaa melkein tonnilla kitaran arvoa. Yleensä tollaset jyrsinnät yms. joiden jälkeen soitin ei ole enää se mikä se oli alun alkaen laskee hintaa huomattavasti. En nyt tarkoita sitä että muutaman millin katoaminen vaikuttaa sointiin millään tavalla, mutta se ei nyt vaan ole enää se kitara.

Liian paljon muutenkin näkyy näitä ilmoituksia missä ylistetään kitaran käyneen ammattilaisella säädettävänä yms. Mitä sitten? Eihän se että kitara on säädöissä voi vaikuttaa hintaan mitenkään. Moni säätää kitaransa ihan itse mielesekseen. Se on yhtälailla perus juttu kuin kielten vaihto. Käytetyn ainakin mun järkeilyn mukaan pitää aina olla edullisempi kuin uusi, vaikka kitaran ollessa kyseessä se että sillä on soitettu ei vaikuttaisikaan mitenkään sen käyttöarvoon. Vintage seinäkoristeet tietenkin asia erikseen.
zuppermuhle
28.03.2010 14:38:42
Mikäs tuossa Classic Customissa on erona Customiin muu kuin otelautamerkit?

Tietenkin tuo hintapyyntö on mielestäni päätön ja myyntiotsikko harhaanjohtava.
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
reverend
28.03.2010 14:47:03
Myöskin on naurettavaa väittää että takuu olisi vielä voimassa noin suurten modausten jälkeen.
Lunnu
28.03.2010 15:11:26 (muokattu 28.03.2010 15:12:34)
zuppermuhle: Mikäs tuossa Classic Customissa on erona Customiin muu kuin otelautamerkit?

Tietenkin tuo hintapyyntö on mielestäni päätön ja myyntiotsikko harhaanjohtava.

Itselläni oli tuollainen vielä hetki sitten. Kyse on lähinnä Classic -mallista, ei customista. Perus classicista se eroaa siten, että sitä on modattu (bindingit - lapa - golden hardware). Se oli näitä 'guitar of the week' -malleja, joita tehtiin aikoinaan 400 kpl erä.
Ihan hyvä kitara, mutta ei tosiaankaan custom shopin tuotoksia.

EDIT - perusmuodossaan tuon hinta liikkunee 1500 kieppeillä...
Nostalgy is not what it used to be
Dunga
28.03.2010 15:30:04
Ton custom classicin hinta naurattaa kunnolla.

Tuolla hinnalla saa jo aitoa customia, kuka ihme ostaisi samalla rahalla modatun classicin? Varsinkin kun kitaraa ei ole mitenkään parannettu modauksilla...
War... war never changes.
Morri
28.03.2010 15:44:55
fox: Tähän vielä tuolta "huoneen puolelta" hinnoitteluperusteita isosta maailmasta..

2007 price guidesta seuraavia ohjeistuksia listahintoihin, jos soitin ei ole alkuperäiskuntoinen:

- refin -50% tai enemmän, riippuen työn laadusta
- huonosti tehty kaularemontti -50%
- merkittävä bodyn korjaus -50%
- ammattimainen uudelleen nauhoitus -5%
- lähes huomaamaton bodyn korjaus -5%
- vähäinen värin haalentuminen -5%
- merkittävä haaleneminen 25...50%

Tähän sitten toki kaikki alkuperäisosien vaihdot ym. sitä hintaa vaihtelevasti tuovat alaspäin...

EMGien vaihto ei oo se ainoa jyrsintä, onhan siihen patskulootakin sovitettu.. :(

Noi "arvonalentumiset" on vissiin ns Vintage-peleihin tehtyihin modauksiin? Ihan sarjatuotantokamaan suhteutettuna en uskoisi esim uudelleennauhoituksella olevan arvoa alentavaa vaikutusta..päinvastoin.
"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
Juicy
28.03.2010 17:41:32

Ostakaas siitä pojat customi! ;-)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=406664
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
petrin1
28.03.2010 17:42:18
Juicy: Ostakaas siitä pojat customi! ;-)

just katoin samaa:D mitä VITTUA!!!
Antti1
28.03.2010 17:43:01
petrin1: just katoin samaa:D mitä VITTUA!!!

Nyt ei taida oikein tutka pyöriä täysillä kierroksilla? :)
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
petrin1
28.03.2010 17:43:44
Antti1: Nyt ei taida oikein tutka pyöriä täysillä kierroksilla? :)

? itse maksaisin tuosta 50€
Juicy
28.03.2010 17:45:05

petrin1: just katoin samaa:D mitä VITTUA!!!

Lue tämän ketjun pari edellistä sivua...
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
lavaamo
28.03.2010 17:45:26

Katoin ensin että kaula on laitettu väärinpäin :)
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Antti1
28.03.2010 17:45:47
Juicy: Lue tämän ketjun pari edellistä sivua...

Ja samalla kannattaa myös katsoa ilmoituksen kirjoittajan sekä tänne postanneen henkilön nimimerkkiä. Myös kiero luonteenlaatu kannattaa ottaa huomioon.
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
petrin1
28.03.2010 18:00:15
Antti1: Ja samalla kannattaa myös katsoa ilmoituksen kirjoittajan sekä tänne postanneen henkilön nimimerkkiä. Myös kiero luonteenlaatu kannattaa ottaa huomioon.

katos prkl kun mulla kesti kauan tajuta mistä on kyse:D
uskomatonta touhua.
Neponen
28.03.2010 18:36:18

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=406380

Kuinkakohan paljon tuossa on laskettu mahonkikuorille hintaa?

Ilman mahonkikuoria näyttäisi irtoavan uutena 1399$
munkero
28.03.2010 19:22:48

Kommentit päälle saatana!
Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010 "Mukavaahan se on asua suomessa kun tollainen tyyppi hoitaa olkiluotoa ja kattoo samalla korealaisia koulutyttöjä." - Traditional
Juicy
28.03.2010 19:25:47

munkero: Kommentit päälle saatana!

Ajattelin pitäytyä esikuvalle uskollisena, mutta siinon nytte kommentiraidat notta perkele!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)