Jii-Gee 27.03.2010 19:04:45 | |
---|
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
Thule 27.03.2010 19:32:47 | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=406456 Hivenen ilmaa, mielestäni. Eikös noita myyty silloin vajaalla parilla tonnilla, noin Standardin hinnoissa? Ja sitäpaitsi, miksi kitaraan on jyrsitty humppareille kolot, kun sitä kasiykkössoundia saa P-90-koossakin... Obi-Wan Kenobi is like god, but with better weapons. |
Mandarax 27.03.2010 19:40:08 | |
---|
Thule: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=406456 Hivenen ilmaa, mielestäni. Eikös noita myyty silloin vajaalla parilla tonnilla, noin Standardin hinnoissa? Ja sitäpaitsi, miksi kitaraan on jyrsitty humppareille kolot, kun sitä kasiykkössoundia saa P-90-koossakin... Juuri meinasin saman postailla. 1690e taisi olla uutena T-kaupassa hinta ja ei nuo modaukset ainakaan hintaa kauheammin nosta - ehkäpä päinvastoin.. Tuo otsikointi on myös pilkkua viilaten hiukan harhaanjohtava, vaikke kuvat sun muut tietenkään sitä peittelemäänkään ryhdy - siis kyseessä on CLASSIC Custom eikä ihan vaan LP Custom. Sellainen "aito" bläkbjuutihan löytyykin torilta kelpo hintaan, ja saa ainakin minut kiroamaan lompakkoni rajallisuutta.. Lieventävänä asianhaarana todettakoon, että myynnistä saatava eurotukko näyttää menevän seuraavaan hankintaan. Ja sellainen 5k lasku lienee tuon Helvetinkissan johdosta lävähtävän... I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Ziggy Bubba 27.03.2010 20:19:28 | |
---|
Thule: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=406456 Hivenen ilmaa, mielestäni. Eikös noita myyty silloin vajaalla parilla tonnilla, noin Standardin hinnoissa? Haiskahtaa kyllä tarkoitukselliselta harhaanjohtamiselta, sillä kyllä tuota tavan Customina tuossa kauppaillaan... Vai tuleeko sitten Ruokankaan "maagisesta kosketuksesta" noin paljon lisäarvoa ;) |
juikkipuikki 27.03.2010 21:11:57 (muokattu 27.03.2010 21:13:46) | |
---|
sikki-six: Haiskahtaa kyllä tarkoitukselliselta harhaanjohtamiselta, sillä kyllä tuota tavan Customina tuossa kauppaillaan... Vai tuleeko sitten Ruokankaan "maagisesta kosketuksesta" noin paljon lisäarvoa ;) Pakko mun on tohon hintaan jonkin sortin arvon nousua heittää. Koko remontti maksoi mulle puoltonttuu. Plus sitten mitä muuta siihen on rahaa laitettu. Ihan ok hinta siinä mielessä. E: Classic Custom kyllä juu. Laitoin kommentteihin tarkat specsit skebasta http://www.speedyshare.com/files/21644692/LP_Classic_Custom.pdf Ruokangas Hellcat Artist/Custom tulossa :) |
Ziggy Bubba 27.03.2010 21:26:50 | |
---|
juikkipuikki: Pakko mun on tohon hintaan jonkin sortin arvon nousua heittää. Koko remontti maksoi mulle puoltonttuu. Plus sitten mitä muuta siihen on rahaa laitettu. Ihan ok hinta siinä mielessä. Olen tuosta vahvasti eri mieltä, sillä eihän kitara edes ole ykselitteisesti parempi kuin ennen tuunausta. Usein peruuttamattomat modaukset _laskevat_ kitaran arvoa. Se, että olet tuunannut siitä sinulle mieleisen, ei meinaa että se olisi sitä muille. 2500e olisi ihan passeli pyyntö oikeasta Customista, tuosta ei missään nimessä. |
Teppo2 27.03.2010 21:41:17 | |
---|
"Tämä on kai tällainen heavy bottom-tyyppinen ratkaisu, eli ei ihan kovin ZOG." |
Ziggy Bubba 27.03.2010 21:43:58 (muokattu 27.03.2010 21:44:49) | |
---|
juikkipuikki: Pakko mun on tohon hintaan jonkin sortin arvon nousua heittää. Koko remontti maksoi mulle puoltonttuu. Plus sitten mitä muuta siihen on rahaa laitettu. Ihan ok hinta siinä mielessä. Poistit sitten kommentoinnin tosta ilmotuksesta... Oliko siinä jotain virheellistä tietoa? Laita nyt edes tuohon ilmoituksen otsikkoon mikä kitara on oikeasti kyseessä, niin ollaan jo pitkällä. |
Neponen 27.03.2010 21:46:23 | |
---|
Mandarax: Lieventävänä asianhaarana todettakoon, että myynnistä saatava eurotukko näyttää menevän seuraavaan hankintaan. Ja sellainen 5k lasku lienee tuon Helvetinkissan johdosta lävähtävän... Veikkaanpa, että rahat on kyllä jo helvetinkissaan kasassa, myy vaan pois muuten tuota keppiä. Ja luuletteko te kaikki, että se jyrsiminen on ilmaista, en ainakaan itse usko? Ja itse en tiedä saako p-90 aktiiveita mitenkä, mutta se, että joku väittää, että omaan mieleen on modattu ja _kaikille_ muille modaus olisi hyödytön, niin miksi sitten tuo les paulien varustaminen EMG-mikeillä on niin suosittua? Wyldehän sen on tainnut aikoinaan laittaa liikkeelle. Tokihan tuota hintaa pikkasen olisi vara laskea, mutta pitäisikö hinta automaattisesti laskea 0,7 x 1690e? En usko. Tämä ketju heilahti juuri aika kovasti toisten ilmoitusten mustamaalamiseksi, eikä hintojen ohjeelliseksi korjaukseksi. |
Tande 27.03.2010 21:48:49 | |
---|
Neponen: niin miksi sitten tuo les paulien varustaminen EMG-mikeillä on niin suosittua? Wyldehän sen on tainnut aikoinaan laittaa liikkeelle.
Uskon vakaasti, että Wylde kuulostaisi paremmalta kuumilla passiivimikeillä. Anteeksi. |
Järvisen kitarasta: eiköhän kuka tahansa joka sen 50 k siihen olis laittamassa olis tietoinen mihin sen on laittamassa? Ei tollasia summia kukaan laita kitaraan ja jälkeenpäin funtsaa: "Nyt mua sumutettiin!" "I'd say it's a solid top but then again I don't know the difference" - anonymous, Harmony-Central |
Räbbänä 27.03.2010 21:51:55 (muokattu 27.03.2010 21:53:14) | |
---|
Neponen: Veikkaanpa, että rahat on kyllä jo helvetinkissaan kasassa, myy vaan pois muuten tuota keppiä. Ja luuletteko te kaikki, että se jyrsiminen on ilmaista, en ainakaan itse usko? Ja itse en tiedä saako p-90 aktiiveita mitenkä, mutta se, että joku väittää, että omaan mieleen on modattu ja _kaikille_ muille modaus olisi hyödytön, niin miksi sitten tuo les paulien varustaminen EMG-mikeillä on niin suosittua? Wyldehän sen on tainnut aikoinaan laittaa liikkeelle. Tokihan tuota hintaa pikkasen olisi vara laskea, mutta pitäisikö hinta automaattisesti laskea 0,7 x 1690e? En usko. Tämä ketju heilahti juuri aika kovasti toisten ilmoitusten mustamaalamiseksi, eikä hintojen ohjeelliseksi korjaukseksi. Melkein kiloeuro lisähintaa modauksilla on aika paljon... Kuitenkin rakenteellisestikin isoja muutoksia nuo routtaukset yms. Varsinkin kun tuntuu Gibsonien kanssa olevan suht tarkkaa mitä kepille uskaltaa tehdä ilman, että myytäessä ei alan harrastajat ole roviota kasaamassa pihamaallesi. Edit: Tietenkin aivan eri juttu olisi, jos kitarassa olisi jo alkujaan ollut normaaleille humppareille sopivat routtaukset, jolloin puutyöt eivät olisi olleet välttämättömiä. Modauksen olisi saanut helposti purettua ennen myyntiä ja laitettua kepin alkuperäiseen kuosiin. "50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
Thule 27.03.2010 21:52:26 | |
---|
Neponen: Ja luuletteko te kaikki, että se jyrsiminen on ilmaista, en ainakaan itse usko? Ei tietenkään ole, mutta ei se myöskään automaattisesti tarkoita sitä, että kitaran arvo siitä nousee vaikka työ olisi teetetty ammattilaisella ja jälki olisi sen mukaista, vaikka se kuinka maltaita olisikin maksanut. Ja itse en tiedä saako p-90 aktiiveita mitenkä, mutta se, että joku väittää, että omaan mieleen on modattu ja _kaikille_ muille modaus olisi hyödytön, niin miksi sitten tuo les paulien varustaminen EMG-mikeillä on niin suosittua? Wyldehän sen on tainnut aikoinaan laittaa liikkeelle. EMG:llä on 81-, 85- ja 60-malleista P-90-kokoiset versiot, jos tätä tuolla ensimmäisella lauseella hait takaa? Ei tässä ollut kysymys siitä, kannattaako Les Pauliin laittaa EMG:t, vai ei. Obi-Wan Kenobi is like god, but with better weapons. |
fox 27.03.2010 21:55:51 | |
---|
Neponen: Ja luuletteko te kaikki, että se jyrsiminen on ilmaista, en ainakaan itse usko? Tämä ketju heilahti juuri aika kovasti toisten ilmoitusten mustamaalamiseksi, eikä hintojen ohjeelliseksi korjaukseksi. Tuota, jos kysseessä on tuo Classic Custom, niin kyllähän se on hyvin etäällä "oikeasta" Customista, onpahan vaan juurikin LP Classicin "customoitu" versio. Ja, oli jyrsiminen sitte vaikka kuinka kallista, kitaran "peruuttamaton modaaminen" ruukaa pudottaa sitä myydessä saatavaa hintaa muillakin, kuin vintagekepeillä, joissa se hinta saattaa pudota jopa 60 prossaa ei-modatun hintaan verrattuna. Toisaalta omaan makuun modattu kitara ei kiinnosta kuin sellaisia, joille se modi sopii/on haluttu moista. Että Neponen, kukaan ei varmaan luule että nuo modaukset olis ilmaseks tulleet, vaan ne ei nyt kerta kaikkiaan ole mitään hintaa nostavia, sen sijaan päinvastoin. Ja kitara ei ole malliltaan se, mitä ilmoitus antaa olettaa. Kannattaa vaikka googlettaa Gibson LP Custom ja sitten LP Classic Custom, saattaa huomata eroja muitakin, kuin ne otelautamerkit.. |
Tande 27.03.2010 22:00:11 | |
---|
Anteeksi. |
fox 27.03.2010 22:05:27 | |
---|
Thule: Ei tietenkään ole, mutta ei se myöskään automaattisesti tarkoita sitä, että kitaran arvo siitä nousee vaikka työ olisi teetetty ammattilaisella ja jälki olisi sen mukaista, vaikka se kuinka maltaita olisikin maksanut. Tähän vielä tuolta "huoneen puolelta" hinnoitteluperusteita isosta maailmasta.. 2007 price guidesta seuraavia ohjeistuksia listahintoihin, jos soitin ei ole alkuperäiskuntoinen: - refin -50% tai enemmän, riippuen työn laadusta - huonosti tehty kaularemontti -50% - merkittävä bodyn korjaus -50% - ammattimainen uudelleen nauhoitus -5% - lähes huomaamaton bodyn korjaus -5% - vähäinen värin haalentuminen -5% - merkittävä haaleneminen 25...50% Tähän sitten toki kaikki alkuperäisosien vaihdot ym. sitä hintaa vaihtelevasti tuovat alaspäin...
EMG:llä on 81-, 85- ja 60-malleista P-90-kokoiset versiot, jos tätä tuolla ensimmäisella lauseella hait takaa? Ei tässä ollut kysymys siitä, kannattaako Les Pauliin laittaa EMG:t, vai ei. EMGien vaihto ei oo se ainoa jyrsintä, onhan siihen patskulootakin sovitettu.. :( |
Ziggy Bubba 27.03.2010 22:17:31 | |
---|
fox: EMGien vaihto ei oo se ainoa jyrsintä, onhan siihen patskulootakin sovitettu.. :( Eikös tuo patsku muuten olisi mahtunut sinne "konehuoneeseen", luulis ainakin.. Ja normi EMG:iden sijaan ois laittanut ne P90-kokoiset - eipä olisi tarvinnut tehdä noita peruuttamattomia muutoksia! |
Tande 27.03.2010 22:20:14 | |
---|
sikki-six: Eikös tuo patsku muuten olisi mahtunut sinne "konehuoneeseen", luulis ainakin.. Ja normi EMG:iden sijaan ois laittanut ne P90-kokoiset - eipä olisi tarvinnut tehdä noita peruuttamattomia muutoksia! Jepulis.. Tekee oikein pahaa ajatella kitaran kohtaloa. Nasty Suicide-henkisestä hyvästä perus Lessukasta on "raiskattu" sirisevä hevikeihäs "patskulootalla"! :) Anteeksi. |
Neponen 27.03.2010 23:10:50 (muokattu 28.03.2010 01:14:55) | |
---|
Ihme perinnehörhöjä. = vanhoillisia/konservatiiveja |
juikkipuikki 27.03.2010 23:28:45 | |
---|
Mandarax: Lieventävänä asianhaarana todettakoon, että myynnistä saatava eurotukko näyttää menevän seuraavaan hankintaan. Ja sellainen 5k lasku lienee tuon Helvetinkissan johdosta lävähtävän... Eikä muuten mene. Tolla ostetaan kuule Powerpallo ja kaappi :DD Ruokangas Hellcat Artist/Custom tulossa :) |