Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Spriipetsi
1
Jykki
26.03.2010 19:08:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tänään Vantaan RTV:llä hakemassa liuottimia ja katselin heidän petsivalikoimia. Hyllystä löytyi myös spriipetsiä, mutta myyjän mukaan se täytyy aina laittaa suoraan puulle, ei lakatulle pinnalle. Olen tähän asti käyttänyt vain vesipetsejä, mutta vaihteeksi voisi kokeilla tuollaista lakatulle pinnalle tehtävää petsausta. Jotenkin tuntui oudolle tuo myyjän väittämä. Lakkana olen käyttänyt aika paljon Unica Superia Tikkurilalta.
 
Mikä liuotinpetsi olisi sopiva lakalle ja mitä saisi täältä pääkaupunkiseudulta.
 
Mielenkiintoinen tuote tuolla RTV:llä oli sävytettävät lakat. Tuota Unicaakin voi sävyttää ja sävykartassa on 20-30 erilaista sävyä. Onko kenelläkään kokemusta tästä sävytetystä lakasta, vai onko tuote samaa kuin petsilakka, jota on ollut iät ja ajat myynnissä.
 
Jyrki
 
tonicaster
26.03.2010 19:32:51 (muokattu 26.03.2010 19:33:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jykki: Kävin tänään Vantaan RTV:llä hakemassa liuottimia ja katselin heidän petsivalikoimia. Hyllystä löytyi myös spriipetsiä, mutta myyjän mukaan se täytyy aina laittaa suoraan puulle, ei lakatulle pinnalle. Olen tähän asti käyttänyt vain vesipetsejä, mutta vaihteeksi voisi kokeilla tuollaista lakatulle pinnalle tehtävää petsausta. Jotenkin tuntui oudolle tuo myyjän väittämä. Lakkana olen käyttänyt aika paljon Unica Superia Tikkurilalta.
 
Mikä liuotinpetsi olisi sopiva lakalle ja mitä saisi täältä pääkaupunkiseudulta.
 
Mielenkiintoinen tuote tuolla RTV:llä oli sävytettävät lakat. Tuota Unicaakin voi sävyttää ja sävykartassa on 20-30 erilaista sävyä. Onko kenelläkään kokemusta tästä sävytetystä lakasta, vai onko tuote samaa kuin petsilakka, jota on ollut iät ja ajat myynnissä.
 
Jyrki

 
Tre:n lakkavalmisteen petsit ovat hyviä mutta niitä ei saa Pk seudulta, täällä vallitsee Tikkurilan monopoli.. En oikein usko tuohon myyjän väitteeseen sprii petseistä, kokeile jollekin jämä pinnalle, siinähän tuo selviää.
 
Sitten nuo sävytetyt lakat, niihin suhtaudun hieman varauksella. Porissa Väriässillä sävytin jotain lakkaa vuosia sitten ja tuli mielestäni sutta. Muuten Väriässät on mainio paikka, sieltä sai mm. tuota Tampereen petsiä!!
 
Antti1
26.03.2010 19:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkasta pohjalle, petsiä lakan joukkoon ja pyssyllä pintaan vaan, kyllähän tuota on yksi maailman sivu tehty.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Jykki
27.03.2010 12:09:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kirkasta pohjalle, petsiä lakan joukkoon ja pyssyllä pintaan vaan, kyllähän tuota on yksi maailman sivu tehty.
 
Tarkoitatko petsijauhetta? Eikös ne ole veteen liuottettavia?
 

 
Jyrki
 
Antti1
27.03.2010 16:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jykki: Tarkoitatko petsijauhetta? Eikös ne ole veteen liuottettavia?
 
Ei jauhetta, vaan alkoholiin liuotettua petsiä. Tossa kuva yhdestä Jacksonista, johon tein tuolla tavoin burstin reunaan: www.simopp.wippiespace.com//random/kitarat/jaska.jpg Joskin on keskeneräinen, kuten hiontapölyn täyttämistä koloista ja kiillon puutteesta voinee päätellä.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
JPHe
31.03.2010 08:19:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jykki: Lakkana olen käyttänyt aika paljon Unica Superia Tikkurilalta.
 
Aika erikoinen lakka valinta. Tuo on aika arvokasta ja kuivaa tosi hitaasti.
Kannattaisi kokeilla 2-komponettista IL-500 PU lakkaa. Saa esim HKW-maalipalvelusta.
 
Jykki
01.04.2010 11:22:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Aika erikoinen lakka valinta. Tuo on aika arvokasta ja kuivaa tosi hitaasti.
Kannattaisi kokeilla 2-komponettista IL-500 PU lakkaa. Saa esim HKW-maalipalvelusta.

 
Joo, kuivumisaika on pitkä. Olen noita alkydimaaleja käyttänyt niinkuin lakkojakin. Pintakäsittely kestää aika kauan, kun joka kerroksen pitää antaa kuivua vähintään pari vuorokautta.
 
Täytyy kysellä hintoja tuolta, kiitos vinkistä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «