Aihe: Korvatulpista
1 2
Boltsa
24.02.2008 15:22:23
Onko muuten jollain faktaa että käyttääkö finfonic vielä elacinin suotimia?

Marraskuussa vielä ainakin käyttivät, kun asiasta kysyin.
Joo.
IJarro
24.02.2008 19:44:00
Mielenkiintoinen pointti sinänsä, että pysyvät paremmin päässä, kuin oman korvakäytävän muotoiset tulpat? Mahtavat olla epämukavan tuntuiset noihin verrattuna... Mun Elacineissa on myös reunus suotimen päällä, ei meinaa saada yrittämälläkään aina irti.

Oli miten oli, molemmat hyviä. Elacin ja Finfonic!

tana...
Let's do some living after we die...
Wersus
29.04.2008 22:20:38

Mahtoko Helsingin suunnalta olla jotai kimppaa vielä elossa tällä hetkellä?
http://www.circusnecropolis.com
Tovrleaf
16.03.2010 23:04:16
Vanha ketju mutta menköön. Eli käykö FinFonicin tulppiin esim. nämä suodattimet sitten http://www.thomann.de/fi/in_ear_elacin_25_filter_gehoerschutz.htm ?

Kimppatilausta valuista, joo joo!
Dro))) NN O)))
jannu
17.03.2010 01:57:10
Tovrleaf: Vanha ketju mutta menköön. Eli käykö FinFonicin tulppiin esim. nämä suodattimet sitten http://www.thomann.de/fi/in_ear_elacin_25_filter_gehoerschutz.htm ?

Kimppatilausta valuista, joo joo!

Mikset tilaa Finfonicilta suoraan niitä suodattimia? 89 ekiä/pari, joten isosti ei eroa t-kaupasta.
Tovrleaf
17.03.2010 06:42:33
jannu: Mikset tilaa Finfonicilta suoraan niitä suodattimia? 89 ekiä/pari, joten isosti ei eroa t-kaupasta.

Kunhan spekuloin, että mikä käy ja mihin. Pitäisi nyt ensin hankkia ne tulpatkin, mutta eniten olen koettanut miettiä noiden Elacinien ja FinFonicin tekemien tulpien eroja, vaikka suurimmat erot onkin kait käyttäjämieltymyksissä - kun kerta suodattimetkin ovat samat.
Dro))) NN O)))
32788
25.03.2010 16:48:09
Mulla on synnynnäinen kuulovika, diskanteissa selvää alenemaa. Tietääkö kukaan, oisko mahollista saada jonkinlaista kela/tms. korvausta valetuista tulpista? Motiivina siis kuulon rippeiden suojeleminen. Keikoilla tykkään käydä, mutta paska tulpat tuppaa viemään kuuntelunautinnosta puolet.
Kailis
26.03.2010 00:39:25

tiluman: Mulla on synnynnäinen kuulovika, diskanteissa selvää alenemaa. Tietääkö kukaan, oisko mahollista saada jonkinlaista kela/tms. korvausta valetuista tulpista? Motiivina siis kuulon rippeiden suojeleminen. Keikoilla tykkään käydä, mutta paska tulpat tuppaa viemään kuuntelunautinnosta puolet.

Ei tietoa mutta en usko. Kelaa/tms. kiinnostaa ehkä just paskan verran sun kuuntelunautinto. Kerro toki jos menee läpi.
Seba
27.03.2010 14:36:54

tiluman: Mulla on synnynnäinen kuulovika, diskanteissa selvää alenemaa. Tietääkö kukaan, oisko mahollista saada jonkinlaista kela/tms. korvausta valetuista tulpista? Motiivina siis kuulon rippeiden suojeleminen. Keikoilla tykkään käydä, mutta paska tulpat tuppaa viemään kuuntelunautinnosta puolet.

Juuei.
Tuolla perusteella joutuisivat muuten joka ikiselle hakijalle maksamaan osuuden.
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
Pieni rumpalipoika
28.03.2010 12:05:27

Dugeroow: Olisikos taas jonkunlaista kiinnostusta kimppatilaukselle?

Voisi hyvinkin olla. Näyttää nimittäin siltä, että olen hukannut valetut tulppani saatana. Lankomies olisi varmasti myös kiinnostunut aiheesta.

Ajattelin itse asiassa tällä kertaa tilata kahdet, toiset kotiin kuuntelutarpeisiin ja toiset treenikselle omiin soittopuuhiin.

Mulle sinänsä on aika sama onko Elacin vai Finfonic. Nykyiset (tai edesmenneet) olivat Finfonicit eikä valittamisen aihetta löytynyt mistään.
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Seba
28.03.2010 12:20:08

noista tulpista pitää kyllä sen verran todeta että itse en mitenkään erityisen loistavina niitä pysty pitämään vaikka hyvät onkin.

jos hommat rajoittuisivat pelkästään soittamiseen, niin varmaan toimisivat, mutta kun joutuu välillä aukomaan päätä yrittäen laulaa, niin silloin nuo on ainakin mulle epämukavat.

ääni kaikuu pään sisällä luonnollisesti, ja falskaavatkin vähän.
Voi toki olla että en ole vaan pitänyt niitä tarpeeksi että tottuisi, mutta treeniksellä mieluummin laskettiin volumeita ettei tulppia tarvitse.

Jäänyt lähinnä siihen käyttöön että pidän niitä ainoastaan kun menen katsomaan keikkoja, ei itse soittaessa vaan tunnu hyvältä.
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
Pieni rumpalipoika
28.03.2010 12:44:54

Seba: jos hommat rajoittuisivat pelkästään soittamiseen, niin varmaan toimisivat, mutta kun joutuu välillä aukomaan päätä yrittäen laulaa, niin silloin nuo on ainakin mulle epämukavat.

ääni kaikuu pään sisällä luonnollisesti, ja falskaavatkin vähän.
Voi toki olla että en ole vaan pitänyt niitä tarpeeksi että tottuisi, mutta treeniksellä mieluummin laskettiin volumeita ettei tulppia tarvitse.

Tämä on tietysti yksilöllistäkin, mutta tulpat päässä laulaminen vaatii totuttelua. Aiemmin tuli rumpujen soiton yhteydessä laulettua melko paljonkin ja laulavan rumpalin monitorointi on melko hankala paikka kulmilla toteutettuna. Tulpat päässä juuri tämä mainitsemasi äänen kaikuminen tekee koko hommasta helpompaa. Periaatteessa pystyy vetelemään ilman monitorointia laulut tarvittaessa, kun vain siihen tottuu...ja pitseriakeikoillahan tätä tuli toteutettuakin vaikka kuinka.
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Seba
28.03.2010 13:12:31

Joo eniten tuo on varmaan ihan vaan tottumiskysymys, ja kun ei tulpat päässä ole muutenkaan tottunut soittamaan saati laulamaan, niin melko shokkihoitoa se oli kokeilla :)

Muutenkin tulee korvat kaikenlaisista tulpista korvat herkästi kipeiksi niin vähän rankkaa oli yrittää..

Kokeilin myös rumpuja niiden kanssa ja soundit kärsi mun mielestä todella rankasti niiden kanssa pallilla istuessa.
Bassoa soitellessa kokonaisuus kuulostaa hyvältä, mutta ei tunnu hyvältä mulle :)

Meitin rumpali oli samaa mieltä, mikä oli hienoinen yllätys kun noista valetuista kuulee vaan järjestään hyviä juttuja, niin kieltämättä itselle oli pieni pettymys.

Ehkä porukka ei viitsi valittaa kun maksavat ensin niistä pitkän pennin (keisarin uudet vaatteet) :)

Minusta nuo toimii aivan loistavasti kun käyn katsomassa keikkoja, kun soundit säilyy hyvänä, mutta soittaessa nou tänks mulle.
Kalliit tulpat harvakseltaan keikoilla käymiseen, mutta lasken nuo silti sen arvoisiksi kun ei tarvitse paljoa äänenlaadusta tinkiä vaikka kuinka kovaäänistä mölinää kävisi kuuntelemassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)