Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lehmänkello polkimesta..
1
jazrokOnni
24.03.2010 15:27:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa lehmänkellolleni, jonka sain soittajaystävältäni hiljattain, omaa tukitelinettä poljettavaksi. Olette kenties nähneet sellaisia vilaukselta tai enemmänkin, mutta jos tunnette asiaa, niin voisitteko neuvoa, aiheuttaako normaali pedaali (halpispedaali) vahinkoa lehmänkellolle sitä poljettaessa?
Eli tämä lehmänkello toimisi ikään kuin "bassorumpuna" sille tarkoitetussa telineessä. Teline voidaan sijoittaa mieluiten tai ainakin itse sijoittaisin sen haihatin polkimesta vasemmalle.
Motivaationi telineen hankkimiselle selittyy yksinkertaisella syyllä: se laajentaisi rytmin eri mahdollisuuksia, voisin käyttää useampia raajoja samanaikaisesti tuottaen erottuvamman soundin.
 
BanZai88
24.03.2010 16:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän ne lehmänkellot sen polkemisen kestää. Itse oon käyttänyt muovipäistä nuijaa ja semmoista vähän kovempaa huopanuijaa.
 
Itsellä on Pearlin PPS-20 teline käytössä ja hyvin on pelittänyt. Useat ovat myöskin rakentaneet telineen lehmänkellolle itse, tuo härpäke ei ole kovin vaikea toteuttaa.
 
http://www.smi-music.com/product_in … ts_id/257?osCsid=e7.?ref=PandoraISP
 
joonama
24.03.2010 21:22:44 (muokattu 24.03.2010 21:26:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on muistaakseni Gibraltarin teline (käyn tarkastamassa kohta). Toimintaperiaate ja hintataso on kaikissa mitä tiedän kokolailla sama, itse tuollaise tekisi melko pienellä vaivalla, varsinkin kun jättäisi säätöjä pois (kun tietäisi pedaalin ja kellon tai muun blokin mittoja).
 
Polkimen nuijana oli kumi, mutta silti overin läpi ei tullut mielestäni riittävän afro-cuban kilaus läpi, vaan se oli sellainen pehmeä. Kuulin jonkun tehneen vanhasta kapulasta jonkun virityksen, ja sitä täytyy seuraavaksi kokeilla.
 
Mulla on haitsuständinä tuossa setissä kolmijalkainen Millenium (kyllä, kehtaan tunnustaa), jossa pyörivä tripodi. Silti en saanut lehmänkelloa niin lähelle haitsun poljinta, että yhtessoitto olisi toiminut tai sitten nuija tuli palatessaan aina haitsun jalkaa vasten.
 
Mutta muuten sen kanssa soitto toi juuri sitä kuin kaipasinkin. Eli jossain vaiheessa joillakin virityksillä se pitää tuohon tunkea.
 
edit: teline olikin Meinl PM-1. Ja se basarin nuijan kumipuoli ei tosiaan tehdyn mitään jälkeä kelloon. Huopapuolta kokeilin aluksi, ja siitä on sellainen pöllähdysympyrä nuijan kohdalla. Lähtee varmaan rätillä, mutta ei tuu kovin usein pölyjä pyyhittyä...
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
hutikuti
26.03.2010 13:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reissussa törmäsin tällaiseen lehmänkello/poljin sydeemiin;Katso omat kuvat.
 
Kuvan rajaus keturallaan,mutta muistaakseni lehmänkello oli kiinnitetty siihen puristimeen jolla pedaali normaalisti kiinnitetään bassariin ja kuten kuvasta näkee
jesarimöykky haitsun jalaassa toimii rajoittimena. Huopanuijalla poika siinä jolkotti menemään ja hyvin kuului lehmänkello.
 
Tangon työntäminen valssiin kielletty!
arse
27.03.2010 05:28:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jesarimöykky haitsun jalaassa toimii rajoittimena.
 
Siis mitä se rajoittaa ja miten liittyy siihen lehmäkelloon?
 
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
Nottis
27.03.2010 10:12:35 (muokattu 27.03.2010 10:13:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arse: Siis mitä se rajoittaa ja miten liittyy siihen lehmäkelloon?
 
Rajoittaisko se sitä ettei spedu tai kello kolise haikkaan?
 
hutikuti
27.03.2010 11:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arse: Siis mitä se rajoittaa ja miten liittyy siihen lehmäkelloon?
 
Jesarimöykky rajoittaa nuijan varren liikerataa ja samalla estää kolisemisen haitsun jalkaan.
 
Tangon työntäminen valssiin kielletty!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «