Bobana 25.03.2010 00:31:51 | |
---|
henydrum: Niin nuokin perkeleen ilmiöt vielä sen laskuvirheen päälle. Kohta on metronomien päivittäjien markkinat. Ei kun kaikki joukolla osakkeita ostamaan, ennekuin pörssihait hoksaavat tämän sauman. Ja heti välittömästi aletaan suunnittelemaan bugeja noihin vekottimiin ja ohjelmiin. Sittenkohta on kaikki studiot sekasin... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Vieno 25.03.2010 01:09:50 (muokattu 25.03.2010 01:11:32) | |
---|
|
Rumba-Ali 25.03.2010 01:27:25 | |
---|
Bobana: Olin jostain lukevinani niin että Haitin maanjäristys olisi heivauttanut aikaa johonkin suuntaan muutamia kymmeniä millisekunteja ja taasen Chilen järistyksellä olisi ollut päinvastainen vaikutus eli lähes kumosivat toisensa. Jäljelle jäi nyt muistaakseni yhden käden sormien verran millisekunteja eli mihis sitä tempoa nyt sitten väännetäänkään...? Chuck Norris soitti kakkosnelosta ja muu ympäröivä aika joutui suorittamaan pienen korjausliikkeen. *tässä olis tää mun narikkalappu*----> Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Bobana 25.03.2010 01:35:14 | |
---|
Rumba-Ali: Chuck Norris soitti kakkosnelosta ja muu ympäröivä aika joutui suorittamaan pienen korjausliikkeen. *tässä olis tää mun narikkalappu*----> HEho! : ) -80 luvun vastaukseksi tuo kyllä käy. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Gardiner 25.03.2010 05:50:17 | |
---|
moderndrummer88: Siis miten toi setti on oikein aseteltu? Polvet on ihan suussa, mutta silti tomit ei ole mitenkään korkealla tasolla, tai ainakaan näytä siltä. Vai onko sillä joku 12" basari?:D Pitkä hujoppi, ja se tuoli ei oo kovin korkee. :-) Mutta Pöllö ei oikeestaan oo yhtään pöllömpi punk-rumpali. Kyl ne biist pysyy ihan siistissä nipussa. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Cimble 25.03.2010 09:07:59 (muokattu 25.03.2010 09:13:04) | |
---|
moderndrummer88: Kuuntelin ton sun laittaman mikserilinkin. Mites kun mikseriin ei saa laittaa mitään covermatskua yms. kamaa? Hyvä että lähdit kommentoimaan varsin asialinjalla, vaikka itse häröilen. Lainasit minun Pellen pituuskommentointia ja vastasit siihen noin. Anyway, siellä mikserissä mitään laitonta ole... Kailis: Höpsis. Mua lyhyempi ja mä oon 183. Kaillis, tuo on silkkaa puppupuhetta, pajunköyttä parhaasta päästä. :) Pelle on ihan varmuudella vähintään 188 pitkä, veikkaan kuitenkin n. 190 tai jopa ylikin. |
KiiminkiJoe 25.03.2010 12:48:22 | |
---|
Pistetäänpä vaihtelun vuoksi yksi ääninäytekin. Oheisen linkin takaa löytyy kolme näytettä Oiva Väreen 1.5. julkaistavalta "Jetro" -pitkäsoitolta. Kaikki kolme kipaletta edustavat lätyn b-puolen folk-rockahtavampaa linjaa. http://www.myspace.com/oivavare |
Kailis 25.03.2010 16:01:07 | |
---|
Kaillis, tuo on silkkaa puppupuhetta, pajunköyttä parhaasta päästä. :) Pelle on ihan varmuudella vähintään 188 pitkä, veikkaan kuitenkin n. 190 tai jopa ylikin. On se sittenkin. 192. Mitenköhän oon pitäny sitä lyhyempänä? |
dumbass 26.03.2010 13:56:48 (muokattu 27.03.2010 13:59:44) | |
---|
Parin viikon takaisesta Jyväskylä Big bandin konsertista. Muutama asia. älä lue ellet pidä anteeksipyytelystä. Tää oli mun ensikosketus big band-musiikkiin, ja biisit sattu oleen aika haastavia aikatauluun nähden. For kaj-biisissä olin suht. kusessa kun en ollut aikasemmin juuri swingannut kolmeen, ja oli 4 viikkoa aikaa kattoa biisit. Myös kapulanvaihtamista biisin kesken olis pitänyt huomata vähän treenata erikseen. töksähtää vähän ikävästi soolojen aikana :--D Virvelin kalvolle oli mystisesti joutunut jotain tahmeaa joka ahisti sutimeininkiä. Vierailevia soittajia oli 4, joiden kanssa biisejä treenattiin vain läpimenotyyppisesti parina päivänä. No, ainakin nuotinlukeminen on kehittynyt nollasta sataan tässä parin kuun aikana mitä oon ollu mukana, joten ihan hukkaan ei ole mennyt. Onneksi mukana oli myös Kujalan Rasmus jonka kanssa vedettiin setti puoliksi. www.youtube.com/watch?v=_vPUBndvDMMwww.youtube.com/watch?v=PAJT23gg7Yk Seuraava pläjäytys onkin jo vappuna Kurkelan ja Iivanaisen kanssa. Ehkä siihen mennessä on taas opittu jotain, edes kapulan vaihtaminen :--) |
Kailis 26.03.2010 18:02:21 | |
---|
No ei ainakaan näin maallikon korvaan töksähtele se mitä sieltä täältä kuuntelin. Mulle menis läpi =D jazzmies ja jotkut muut asiaa enemmän tuntevat voi anaalisoida tarkemmin. |
Cimble 26.03.2010 21:27:17 | |
---|
Kailis: No ei ainakaan näin maallikon korvaan töksähtele se mitä sieltä täältä kuuntelin. Mulle menis läpi =D Sama täällä. Ei tiedä kuinka käy jätkältä rock'n roll, mut eihän kyseessä mikään jätkä olekaan, vaan sivistynyt herrasmies. :) Jo se, että soittaa jossakin 10 suurimman kaupungin big bandeista, kertoo jotakin tasosta. Saati sitten joidenkin pinnalla olevien vakavasti otettavien artistien taustalla. jazzmies ja jotkut muut asiaa enemmän tuntevat voi anaalisoida tarkemmin. Joo, itsekään en kuule mitään anaalisoitavaa. Ihan hyvin menee... ;) Jazzmies voi teilata hitonmoisella kaunokirjallisuudella, tai sit se on vaan mielissään, kun tämä pätkä ei ole mitään sekundaarista shaissee. ;) |
jazzmies 26.03.2010 22:09:07 | |
---|
dumbass: Parin viikon takaisesta Jyväskylä Big bandin konsertista. Ensinnäkin, onneksi olkoon että pääset soittamaan noin hyvätasoisessa bigbandissa. Se ei ole itsestäänselvyys se. Ja klaaraat jo melko mukavasti sen, ettet jää nuottikuvaan liikaa jumiin, vaan uskallat ohittaa suurimman osan "joutavanpäiväisistä" ensemble-linjoista. Niihin ei kannata juuri ottaa kantaa, ja tuttikohdistakin vain ne välttämättömimmät, jotta svengi ja groove ei katoaisi. Nyt vielä Vellun biisissä se alkupään kommervenkkinen komppi hieman takkuaa, sillä ei ole helppoa toteuttaa samalla säveltäjän tahtoa ja omaa visiota taustaan sopivasta kompista. Vellu kun soittaa itse rumpuja tosi hyvin, on parasta toteuttaa säveltäjän tahtoa tarkastikin, milloin hän on rumpalille osoittanut tarkan kompin. Eli kiltisti vain lusikka kauniiseen käteen ja hammasta purren todeta "Vellu, väärin sävelletty!" Bigbandeissa toimii avonaisempi bassarisaundi, joten hieman "boomia" kehiin, jotta se blendautuisi kontran ja läskistagan kanssa yhteen. Nyt se on hieman "töp". Nyt harmiksesi molemmat likkibiisit olivat kolmijakoisia, ja sinun liidikäsi ei pysty vielä kantaa vastuuta kylliksi kolmijakoisessa metrissä, minkä seurauksena bassari meinaa hokea ykkösiä turhan painavasti. Mutta tuon perusteella taatusi pystyt groovaamaan tosi hienosti neljäneljäsosassa, sillä timefeelisi on hyvä ja taimi stabiili sekä saundi OK. Olet todella hyvässä vauhdissa, ukko, jeah! Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
Epämuusikko 27.03.2010 00:02:15 (muokattu 27.03.2010 00:03:12) | |
---|
dumbass: Seuraava pläjäytys onkin jo vappuna Kurkelan ja Iivanaisen kanssa. Ehkä siihen mennessä on taas opittu jotain, edes kapulan vaihtaminen :--) Se on hyvä pläjäys. olen itsekin sen soittanut. sikälimikäli biisilistan corpus on sama. e: ja jotta ei menis itsekkääksi huuteluksi niin kuuntelen näytteesi paikassa missä on kajarit. Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
Olet todella hyvässä vauhdissa Ahaa, siis nappisuoritus? |
dumbass 27.03.2010 14:01:31 (muokattu 28.03.2010 11:04:39) | |
---|
Kiitos palautteesta! jazzmies: Ensinnäkin, onneksi olkoon että pääset soittamaan noin hyvätasoisessa bigbandissa. Se ei ole itsestäänselvyys se. Ja klaaraat jo melko mukavasti sen, ettet jää nuottikuvaan liikaa jumiin, vaan uskallat ohittaa suurimman osan "joutavanpäiväisistä" ensemble-linjoista. Niihin ei kannata juuri ottaa kantaa, ja tuttikohdistakin vain ne välttämättömimmät, jotta svengi ja groove ei katoaisi. Nyt vielä Vellun biisissä se alkupään kommervenkkinen komppi hieman takkuaa, sillä ei ole helppoa toteuttaa samalla säveltäjän tahtoa ja omaa visiota taustaan sopivasta kompista. Vellu kun soittaa itse rumpuja tosi hyvin, on parasta toteuttaa säveltäjän tahtoa tarkastikin, milloin hän on rumpalille osoittanut tarkan kompin. Eli kiltisti vain lusikka kauniiseen käteen ja hammasta purren todeta "Vellu, väärin sävelletty!" Itseasiassa Vellu oli kirjoittanut ainoastaan tuttirytmejä jonkin verran ulos. Nojasin kylläkin siellä täällä Brussels Jazz Orchestran vetoon rummuissa. En oikein saanut jännityksen alta raidikättä rentoutumaan ja hätähän sieltä kyllä kuuluu. Olis pitänyt mennä vielä jonkin verran yksinkertaisemmilla ratkaisuilla. Bigbandeissa toimii avonaisempi bassarisaundi, joten hieman "boomia" kehiin, jotta se blendautuisi kontran ja läskistagan kanssa yhteen. Nyt se on hieman "töp". Laiskoja kun oltiin niin ei alettu roudaamaan alakerrasta parempaa settiä, tuossa soi nyt (kai) huonovireiset taman rockstarit. Ehkä tilaisuuden arvokkuus olisi kuitenkin vaatinut hieman vaivannäköä myös saundien puolesta. Tässä vielä yksi rokkibiisi näytöksestä. Biisin alkuun oli kirjoitettu 16 tahtia rumpusooloa, mutta päädyttiin kuitenkin ns. koneenkäynnistelymeininkiin :--) http://www.youtube.com/watch?v=UTjTVKSSwmU |
Kailis 27.03.2010 14:08:27 | |
---|
Oikein hyvää leffamusaa! Ainoa mikä mun korvaan otti oli yksi hapuileva lähtö siinä 5:00 paikkeilla eikä sitäkään varmaan moni livenä ole havainnut. Bra! |
Gardiner 27.03.2010 15:36:25 | |
---|
Kailis: Ahaa, siis nappisuoritus? Har har, pulverit näppikselle. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
moderndrummer88 27.03.2010 16:57:14 | |
---|
dumbass: Tässä vielä yksi rokkibiisi näytöksestä. Biisin alkuun oli kirjoitettu 16 tahtia rumpusooloa, mutta päädyttiin kuitenkin ns. koneenkäynnistelymeininkiin :--) http://www.youtube.com/watch?v=UTjTVKSSwmU Kateuden peikko hyytävi mun veren, kun näitä sun pätkiä kattoo :P Hyvä meininki! Mutta itseasiassa puhallinsektio kuulosti mun mielestä olevan vähän levällään tossa? En tiedä johtuuko sitten kehnon laatuisesta videosta... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Cimble 28.03.2010 11:12:55 | |
---|
Kailis: Ainoa mikä mun korvaan otti oli yksi hapuileva lähtö siinä 5:00 paikkeilla eikä sitäkään varmaan moni livenä ole havainnut. Bra! Käviskö tähän sanonta, että sattuu sitä paremmissakin piireissä... :) Ihan hienoa vetoa koko isolta orkesterilta, vaikka pidemmän päälle tuo menee mulla taustamusiikiksi hillityn ilmaisutapansa ja hellän varovaisen otteensa vuoksi. Kunnioitan toki musiikin ja soittajien moninaisuutta ja taitoa. T: juntti |
Linnunlaulupuu 28.03.2010 12:05:23 | |
---|
Kyl se on saatana se rokkänroll ja runkku joka tässä elämässä on tärkeetä. "Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen" |