Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cobham ja Tuppu Orrenmaa
1
sutikomppi
20.03.2010 09:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paikallisessa Anttilassa oli halvennuksessa Orrenmaan cd. Ostin kiinnostuksen ja Cobhamin vuoksi. Mitä siitä seurasi ? Nyt täytyy sanoa, ettei Billy ollut ollenkaan vireessä. Ei hyvä. Toki herra on jo iäkäs.. mutta nyt ei lähtenyt. Itseasiassa puuduttavaa ja.. No. Minä kuitenkin arvosta kyseistä herraa erittäin paljon ja jätän sanomatta. 4,99 euroa kannattaa sijoittaa vaikka happy hour hetkeen.
 
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
arhipp
24.03.2010 10:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuosi sitten keskustelua käytiin kyseisen levyn julkistamiskeikasta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=175696&co=150
 
Kyllä levyllä homma toimii huomattavasti paremmin kuin keikalla tuolloin (olin paikalla ja kuullut myös levyn). Toki mahtui levyllekin muistaakseni jotain epätarkkuutta. Mutta korjatkaa jos olen väärässä, että Cobham ei nuorenakaan ollut tunnettu tarkkuudestaan.
 
jazzmies
24.03.2010 10:41:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arhipp: Mutta korjatkaa jos olen väärässä, että Cobham ei nuorenakaan ollut tunnettu tarkkuudestaan.
 
Jep, älytön riskinottaja. Toimiakseen kunnolla Cobham tarvitsee ympärille joustavia soittajia eikä mitään klikkitähtääjiä.
 
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
hollmi-5
24.03.2010 20:48:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Jep, älytön riskinottaja. Toimiakseen kunnolla Cobham tarvitsee ympärille joustavia soittajia eikä mitään klikkitähtääjiä.
 
Cobham ottaa hurjia riskejä, mutta aina tuntui jaloilleen tippuvan.
 
Olin pikkupoika, kun TV1 lähetti Cobhamin keikan. Pakko sanoa, että mitään en tajunnut, mutta mies jäi mieleen ja myöhemmin ostelin jo levyjäkin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
LaKu
25.03.2010 13:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette, millä levyllä/levyillä Cobham on parhaimmillaan? Itse olen kuunnellut A Funky Tide of Sings-levyä aika paljonkin, ja siinä mies on kyllä huippuvedossa. Spectrum on myös hyvä, kitaristi Tommy Bolin aika isossa roolissa.
Pistäkää vähän suosituksia tänne.
 
jazzmies
25.03.2010 13:45:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaKu: Mitä mieltä olette, millä levyllä/levyillä Cobham on parhaimmillaan? Itse olen kuunnellut A Funky Tide of Sings-levyä aika paljonkin, ja siinä mies on kyllä huippuvedossa. Spectrum on myös hyvä, kitaristi Tommy Bolin aika isossa roolissa.
Pistäkää vähän suosituksia tänne.

 
Mahavishnun Inner Mountin Flame ja Birds of Fire.
 
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
hollmi-5
25.03.2010 14:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaKu: Mitä mieltä olette, millä levyllä/levyillä Cobham on parhaimmillaan? Itse olen kuunnellut A Funky Tide of Sings-levyä aika paljonkin, ja siinä mies on kyllä huippuvedossa. Spectrum on myös hyvä, kitaristi Tommy Bolin aika isossa roolissa.
Pistäkää vähän suosituksia tänne.

 
Toi on minulla vinyylinä ollut jo kohta kolmekymmentä vuotta. Hyvä levy. Noita Mahavisnu-orkan levyjä on CD-painoksena. Hukan liian korkeakulttuurista meitsin makuun.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
sutikomppi
25.03.2010 16:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaKu: Mitä mieltä olette, millä levyllä/levyillä Cobham on parhaimmillaan? Itse olen kuunnellut A Funky Tide of Sings-levyä aika paljonkin, ja siinä mies on kyllä huippuvedossa. Spectrum on myös hyvä, kitaristi Tommy Bolin aika isossa roolissa.
Pistäkää vähän suosituksia tänne.

 
No nuo mitä mainitsit. Itse pidän eniten spectrumista. Levyt missä Cobham on ohjelmoinut konekompit, Eivät oiken putoa. Myös Youtubessa löytyy Cobhamia oikein nuorena, soittamassa be- bopia. Kannattaa tsekata. Vaasassa katselin kun mies soitti. On mielenkiintoinen tyyli herralla.
 
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Lemon
25.03.2010 23:22:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle uppoo Cobhamilta ainaki juuri tuo Funky Tide of Sings sekä Crosswinds, jota oon vinyyliltä kuunnellu erittäin paljon. Arvostan herran tyyliä kyllä, oon jotenki onnekseni onnistunu välttymään niiltä huonoilta Cobham -levyiltä ja videoilta, niitä kun varmasti noin pitkään uraan mahtuu roppakaupalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «