Aihe: Sanoitus: Kylmä rauta 1 | |
---|---|
![]() 24.03.2010 09:52:47 | |
Vähän vanhempaa kamaa, mut silti. En muistaakseni ole tätä tänne laittanut. *** verse 1) olin ollut vasta kaksi minuuttia asunnossa jossa avaimet oli vain omistajalla minulla sorkkarauta, taskulamppu ja pistooli sitten hätkähdin ja vähän pelästyin kun keittiöstä tulvi valoa nostin pistoolin ovelle astelin sydän hakkas jännityksen paloa (verse 2) pöydän ääressä viski vieressä istui mies ja ääneen vollotti sitä porua ei voi torua kun punasilmät päästään mollotti tunsin häpeää astuin sisempään hän ei sanonut minulle mitään otin tuolinkin ja kaadoin lasiinkin sitten kysyin missä surunsa itää (bridge) sanoi: talossa punaisessa korttelin päässä rakastelee vaimoni toista miestä enkä voi mitään en yhtään mitään ei ole miestä sitä toista miestä piestä (chorus) mä vastasin: jos on täynnä lemmen humallusta on arki silloin antabusta eikä silloin terve järki laula laulujaan ja jos toinen vahvempi on toista älä silti hyväksy sä moista jos ei pelkkä nyrkki silloin auta niin kylmä rauta, jumalauta! (verse 3) sitten heräsin mietteet keräsin viskipullo oli pöydällä kallellaan ja siinä samassa taisin huomata että pyssy loisti poissaolollaan riensin ovesta ja oven lovesta päättelin pahan olevan merrassaan talo punainen saman värinen olisi nyt myös sisustukseltaan (bridge) näin kolme ruumista kylmää ja päättelin että tuskinpa nää lompakoitaan enää kaipaavat ja kun poliisit saapuivat sinne olin kadonnut jo luoja ties minne mietteissäni tuoreet vainajat (chorus) ja mä pohdin jos on täynnä raivon humallusta on järki silloin antabusta ja katumus vielä laulaa laulujaan ja jos väkivalta onkin siihen kysymykseen vastaus aivoriihen ei silloin auta ainakaan kylmä rauta, jumalauta! *** Tuossa myös liveäänite tuosta biisistä: http://www.youtube.com/watch?v=tX_ew7sG8Mg | |
![]() 24.03.2010 11:54:05 (muokattu 24.03.2010 11:55:53) | |
Tykkäsin kyllä kovasti! Nykyisellään aika harvoin olen jaksanut tänne mitään kirjoitella, sen suuremmin lauluja kuin kommenttejakaan, mutta tämä oli kyllä aikas jees. Muistaakseni olen ennenkin joskus, ainakin mielessäni, maininnut, että noissa sinun teksteissä on aika paljon martikaista, mikähän on toki kehu. Pitkiä järjestelmällisesti riimitettyjä tarinoita, jotka kuitenkin pysyvät kasassa. Ensimmäinen verse oli ensisilmäyksellä vielä vähän nahkeaa, jossain määrin, mutta sitten lähti kyllä rullaamaan. Tämä siis luettuna, mutta sitten katsoin tuon videon, niin toimihan se käytännössä. Ei moitetta. otin tuolinkin ja kaadoin lasiinkin Tässä on ainoa pari, joka jäi vähän häiritsevänä mieleeni. Nuo -kin-päätteet on aika riskaabelia hommaa, eivätkä kanna kovin pitkälle, mutta onneksi se jäi tuohon. Tämä muuten on typerää nyt tämmöistä huomautella, kun ralli on jo valmis ja tehty :D enkä voi mitään en yhtään mitään ei ole miestä sitä toista miestä piestä Tämä oli hyvä! Odotin martikaismaista mies-ken ties, mies-ies, mies-hies -ratkaisua, mutta tuo piestä tuli aika odottamatta: hienoa. Johtuu myös siitä, että taidokkaasti käytit kahteen kertaan ja merkitykseen tuota "miestä". Vollotti-mollotti oli vähän huvittava pari, ajattelin ensin että se tökkää vähän, mutta toimihan se silti. jos on täynnä lemmen humallusta on arki silloin antabusta Tämä oli myös jees. jos ei pelkkä nyrkki silloin auta niin kylmä rauta, jumalauta! Samoin tämä. Ja tuo lopun varioitu chorus toimii myös. Jeessöör. Kelporalli. Sama vanha kolmiodraamahan siinä pyörii pohjalla, mutta näin kertovassa musiikissa hyvälle versioinnille on aina tilaa. Ja tuo kertojapersoona, sekä loppuratkaisu olivat kuitenkin tuoreemmat kuin normaalisesti. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! | |
![]() 24.03.2010 12:15:47 | |
Jep! Yhdyn edelliseen. Lukiessa pisti silmään sana "sisempään", mutta mitäpä pienistä. Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... | |
![]() 24.03.2010 12:31:08 | |
tatta: Jep! Yhdyn edelliseen. Lukiessa pisti silmään sana "sisempään", mutta mitäpä pienistä. Mää mietin kans tuota sanamuotoa, että kuinkahan korrekti se on. ..mutta kyllä se parempi on kun vaikka peremmälle- "perempään" :D ..jos riimit pittää säilyttää. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! | |
![]() 24.03.2010 12:33:56 | |
Kiitos kommenteista! Lämmittää syöntä. Mitä tulee tuohon -kin -riimittelyyn ja "sisempään"-ilmaisuun, niin myönnetään, ne ovat vähän helpompia ratkaisuja jotta biisi olisi laulettavampi. Olisihan nuokin tietysti voinut pohtia uusiksi, mutta... no joo. :) Ensi kerralla tekee toisin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)