Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seymour Duncan SSH-6 Set Distortion Mayhem
1
Ironica
23.03.2010 22:39:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis kun ajattelin tehdä tommosen Gibsonin mallisen Flying V:n ja siihen mietin otsikon mikkejä eli:
 
http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_ssh6_set_distortion_mayhem.htm
 
Niin onko kellään kokemuksia, sopiiko semmoseen metallicaan tai muuhun samanlaiseen musaan niinkuin lupaavat, ja onko muutenkaan hyvät, vaikka luulisi olevan kun kerran oikein duncanit ovat..
 
Antti1
23.03.2010 22:40:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sä kaipaat tosi kuumia mikkejä, niin ihan hyvät noi on. Puhtaille ne on jopa huonot mun mielestäni, mutta heviturinat hoitavat kunnialla.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Ironica
23.03.2010 22:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jos sä kaipaat tosi kuumia mikkejä, niin ihan hyvät noi on. Puhtaille ne on jopa huonot mun mielestäni, mutta heviturinat hoitavat kunnialla.
 
Viititkö tarkentaa noista kliinien huonoudesta, eikö kehtaa edes soittaa vai miten on?
 
Satu ja Tuija
23.03.2010 22:59:04 (muokattu 23.03.2010 23:00:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta miks pitää olla jotku ihmeen hotit mikit jos on pre amp gain käytössä, ellei hae sitten jotai spesiaali honotusta?
 
Ziggy Bubba
23.03.2010 22:59:26 (muokattu 23.03.2010 23:01:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ironica: Viititkö tarkentaa noista kliinien huonoudesta, eikö kehtaa edes soittaa vai miten on?
 
Eiköhän noilla puhtaitakin soita, vaikkei soundi ihan yhtä heleä tai pehmeä olisikaan kuin joillain pienempitehoisilla mikeillä/eri magneeteilla. Ite ole asentamassa omaan kitaraan tallaan SH-6:n - kunhan kerkeän. Katotaan kuin käy, voin heittää tilannekatsausta jos "tilanne on päällä" yhä tämän keskustelun suhteen..
 
Jossain kuulin huhua, että kyseessä oli sama mikki kuin Duncanin JB, mutta eri magneeteilla, tiedä häntä.
 
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta miks pitää olla jotku ihmeen hotit mikit jos on pre amp gain käytössä, ellei hae siten jotai spesiaali honotusta?
 
Kyllä ton tyylinen kuumempi mikki potkii varsinkin vähemmän tiukkaan hevijunttaan soveltuvan vahvarin paremmin tarvittavalle "tiukkuusasteelle". Eikä nuo nyt mitkään ihan älyttömän hotit mikit edes ole.
 
This Is Sonar Transistor...
McNulty
23.03.2010 22:59:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ironica: Viititkö tarkentaa noista kliinien huonoudesta, eikö kehtaa edes soittaa vai miten on?
 
Kyllä niillä kehtaa "cleania" soitella... joskin saattavat vetää cleanin ihan aavistuksen ruvelle jos oikein huonosti käy. Mie taas tykkään Duncan Distortionista kovastikin... se on ehkäpä parasta mitä S.Duncanilta löytyy hevihommiin. Niin, ja kun on riittävän kuumat kelat, niin ne toimivat myös puolitettuina.
 
Jos tuon setin hommaat, niin heitä Gibsonin tone-potikoihin esim. push/pull-potikat ja puolitukset. Soundipaletti sen kuin kasvaa... ja silloin toimii cleanitkin aivan taatusti!
 
Getcha Pull - 6604
pekurides
24.03.2010 00:11:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minen tykänny taas tuosta sitten yhtään, kovin oli ohut,piikikäs ja sirisevä säröosasto ja munaskikkeliosasto oli jotenkin kateissa alakerran osalta... ehkäpä mörkövireessä sitten erottelee hyvin?
 
Tosin siihen aikaan ainoastaan alnicomikeistä löyty ne halutut pörinät silloin ja vasta nykyään olen onnistumaan löytämään keraamisista magneeteista niiden hienoudet esiin, eli agressiivisuus ja tiukkuus.
 
Melkein voisi jb/jazz setti saattaisi olla turvallisempi valinta...
 
Tai pistä muutamia kymppejä lisää ja osta kerralla metallitouhissa loistaviksi todetut BKP:n joku kova käämi tai Lundgren M6.
 
nää taitaa olla kyllä sitten puolta kalliimmat mutta harva niiden hankkimista on katunut:)
 
Katteleppa saundiklippejä....
 
They see me rollin, they hatin.
hapan
24.03.2010 09:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo oli pitkään meikäläisen vakimikki tallapaikalla. Oikein kiva soundi, erotteleva ja kun vahvistimen päästä pakitti treblessä ja middlessä, ni sai vähän perinteisempää soundia. Selvä juttuhan on se, että toi mikki on ohut ja riipivä, jos soittaa ohuella ja riipivällä säröllä varustetulla vahvistimella.
 
Shredator
24.03.2010 09:31:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämäpäs on mielenkiintoinen topikki, kun juuri satuin hommaamaan ko. tallamikin.
 
Onko kellään kokemuksia tuosta kaulaversiosta? Haussa olisi siis tiukka ja voimakas tilutusmikki. Saisi olla soundiltaan yläkeskiäänivoittoinen ja terävähkö. Ilmeisesti tuo SH-6N ajaisi asian? Vai kokeilisiko jopa JB:tä kaulaan?
 
Nomen est omen.
aalataur
28.03.2010 15:36:08 (muokattu 28.03.2010 15:41:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vanhassa Jacksonissani SSH-6 setti, eli tallassa ja kaulassa. Kaulamikki on minusta vähän huono siinä mielessä, että jos haluat jotain cleaneja siitä irti niin parhaalta mahdolliselta ei ehkä kuulosta. Itse harvoin käytän kaulamikkiä särön kanssa, on kyllä käynyt sen takia mielessä että siinä voisi olla parempi esim. se '59 SH1N. Tallassa taas tosi hyvä mättöön, ärhäkkä passiiviksi. Selkeesti vihasempi mikki kuin esim. Soloisteissa vakiona tallassa oleva JB.
Ziggy Bubba
28.03.2010 15:47:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Tämäpäs on mielenkiintoinen topikki, kun juuri satuin hommaamaan ko. tallamikin.
 
Onko kellään kokemuksia tuosta kaulaversiosta? Haussa olisi siis tiukka ja voimakas tilutusmikki. Saisi olla soundiltaan yläkeskiäänivoittoinen ja terävähkö. Ilmeisesti tuo SH-6N ajaisi asian? Vai kokeilisiko jopa JB:tä kaulaan?

 
Kyllä Jazz vois olla passeli. Tuo pysyy erittäin kirkkaana ja erottelevana kovillakin säröillä. Tuo sun kuvailu kuulostaa kyllä siltä, että tykkään lähinnä tallamikin soundista :)
 
Kaulamikki ei nimittäin ikinä ole niin keskialuevoittoinen, terävä tai tiukka kuin tallamikki. Miksi olisikaan? Sittenhän kitarassa olis kaks samanlaista mikkiä... Tuosta syystä moni "tilumies" ei tunne edes kaulamikkiä tarttevansa.
 
This Is Sonar Transistor...
Shredator
28.03.2010 21:59:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six:
 
Kaulamikki ei nimittäin ikinä ole niin keskialuevoittoinen, terävä tai tiukka kuin tallamikki. Miksi olisikaan? Sittenhän kitarassa olis kaks samanlaista mikkiä... Tuosta syystä moni "tilumies" ei tunne edes kaulamikkiä tarttevansa.

 
Meikäläinen luottaakin tässä Michael Romeon filosofiaan, eli tallamikki kaulaan (Hänellä Emg 81 kaulassa aiemmin, nykyään Tone Zone). Itekkin oon pitänyt alavirekitaroissa tallamikkiä kaulassa juurikin sen takia, että soundi on yläkeskiäänivoittoinen ja tiukka. Mutta samalla pystyy hyödyntämään kaulamikin parasta ominaisuutta, eli sen anteeksiantavuutta armottomassa shreddauksessa ;)
 
Itse olen tässä kahden vaiheilla, löisikö Jacksonin kaulaan tuon distortionin vai JB:n.
 
Nomen est omen.
aalataur
29.03.2010 18:15:02 (muokattu 29.03.2010 18:18:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Mutta samalla pystyy hyödyntämään kaulamikin parasta ominaisuutta, eli sen anteeksiantavuutta armottomassa shreddauksessa ;)
 
Mä en just käytä tähän tarkotukseen kaulamikkiä :F Mun mielestä toi on jotenkin kumma vaikkakin yleinen asenne, että kaulamikki päälle niin ei tarvitse muka soittaa puhtaasti..
Shredator
29.03.2010 18:51:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On siitä kieltämättä joskus hyötyä, sitä ei voi kieltää :)
 
Nomen est omen.
Numb
29.03.2010 21:36:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Mun mielestä toi on jotenkin kumma vaikkakin yleinen asenne, että kaulamikki päälle niin ei tarvitse muka soittaa puhtaasti..
 
Noh, jotkut kun vetävät semmoisella soundilla, että kaulamikillä kun nopsemmin soittaa, niin sieltä kuuluu vain "pilitipilitipilitipiliti". Sit jos soittaa semmoisella soundilla josta saa selvää, niin kyl se sit kiva on puhtaasti vetää. Hymiö tähän.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
pekurides
29.03.2010 23:18:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Mä en just käytä tähän tarkotukseen kaulamikkiä :F Mun mielestä toi on jotenkin kumma vaikkakin yleinen asenne, että kaulamikki päälle niin ei tarvitse muka soittaa puhtaasti..
 
juu ei ymmärrä tätä asennetta.
 
Jos tyyppi vetää vituiksi niin kyllä sen kuulee vaikka olisi mikä mikki päällä ja kuuluu vain epämääräistä plörinää niin aika paskaltahan semmoinenkin saundaa.
 
niin ja jos sattuukin vetää oikein hyvin niin ei sitäkään kukaan erota:=)
 
minusta suoraan sanottuna kuulostaa aivan paskalta joku yngvien ylinopea kaulamikkiplörinäliidisaundi.. lähinnä pelkkää typerää ulinaa.
 
They see me rollin, they hatin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «