Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Trankkunuppien kunkku?
1 2 3
J.Nikkanen
23.03.2010 22:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka sitä aina yllättää itsensä unelmoimasta Marshallin VBA nelisatkusta tai muusta vastaavasta lamppuvehkeestä, olisi varmaan järkevää tämmösen harrastelijan sijoittaa johonkin pomminvarmaan trankkupeliin. Niin, mutta onko niitä?
 
Hittoon kaikki hemmetin putkietuset tai graafiset EQut. Mä haluan raakaa trankkuvoimaa luotettavana ja tehokkaana pakettina. Mitä alan siis etsimään? Ei ole hajuakaan. Jos jollain on selkeä ja kokemukseen perustuvaa tietoa trankkunuppien kuninkaasta, vois ilmoitella että mikä se on. Uutta tai vintagee, kuhan pelittää ja puhuu!
 
Vai onko tyytyminen sittenkin class-D diginuppiin?
 
Kiitos ja blöm.
 
-Jarno
 
Jo pentatoninen duuriasteikko sai sormeni pahasti solmuun.
hollstro
23.03.2010 22:05:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diginupit on erisaundisia kuin noi vanhat trankut. Mun suosikit on ilman muuta:
- Acousticin isot ja painavat nupit
- Trace Elliottin vanhat pelit
- Peavey Mark-sarja, ne vanhemmat
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
ela
23.03.2010 22:07:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Acoustic 370 on trankkunuppien kunkku. Ei taida kovinkaan montaa liikkua vaan Suomessa.
 
2541
23.03.2010 22:45:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites Sunn Coliseum Bass tai Coliseum 880? Arvostettuja pelejä, mutta ei taida paljoa täälläpäin likkua.
hollstro
23.03.2010 22:46:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Mites Sunn Coliseum Bass tai Coliseum 880? Arvostettuja pelejä, mutta ei taida paljoa täälläpäin likkua.
 
En oo kolmeenkymmeneen vuoteen nähny missään, joten ei taida liikua.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
24.03.2010 08:24:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, sehän olisi tietty kiva, jos näitä hyviä trankkunuppeja jonkin verran olisi liikkeellä että olisi jopa semmoinen mahdollista itselle hankkia.
 
Jo pentatoninen duuriasteikko sai sormeni pahasti solmuun.
pekezu
24.03.2010 08:42:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tracen vanhat nupit on koviksia, mutta kuulemma uudetkin potkii ihan kelvollisesti. Munsta Ampegin SVT-3 oli kans jees, mitä nyt tutun luona pääsin testailemaan. Se oli jenkkimalli, vietnampegeista ei ole kokemusta.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
poppamies
24.03.2010 09:09:42 (muokattu 24.03.2010 09:15:13)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Diginupit on erisaundisia kuin noi vanhat trankut. Mun suosikit on ilman muuta:
- Acousticin isot ja painavat nupit
- Trace Elliottin vanhat pelit
- Peavey Mark-sarja, ne vanhemmat

 
Mulla on kokemusta noista kaikista. Tosin peavey oli MKVI, eli ei ihan vanhimpia. Acoustic on kovin kandidaatti. Tracen 300w G7 etuastella on varma valinta mutta ainakin tuo MKVI oli, sanoisinko aaviatuksen tunkkainen eikä reaktioltaan aivan niin herkkä kuin nämä kaksi muuta.
Siis tässä järjestyksessä:Acoustic, Trace, Peavey. Acousticeja ei näe torilla. Traceja silloin tällöin. Peavey'tä aina.
 
P.S. Muistin että tää kaverin Acoustic haettiinkin ruotsista .
 
Lord Of The Strings
sirdickyj
24.03.2010 09:21:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on AMP ja diggaan. Kuulostaa bassolta, kun sen kanssa soittaa.
 
Oli myös Marshallin DBS400, ja sekin oli hyvä.
 
Trankulla pärjää.
 
Tiukempaa linjaa
kallefuture
24.03.2010 09:44:22 (muokattu 24.03.2010 09:44:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies:
Muistin että tää kaverin Acoustic haettiinkin ruotsista .

 
Mä löysin kans oman ruattista. Etsintä kesti tosi kauan. Ennen nettiä..Harrastajan kautta löyty. Selvitti mitä oli siitä korjaillut ja vastasi mielellään kaikkiin kysymyksiin. Sitten ymmärtääkseni eräällä tanskalaisella harrastajalla olisi kokonaisia 360 ja 370 settejä. Uusia 360 malleja (2 x 360 w) ja kaappeja on alettu tehdä uudestaan ameriikassa. Setin hinnaksi veikkaavat 4000-6000 dollarii.
 
Kalle
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
Saimou
24.03.2010 11:00:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hittoon kaikki hemmetin putkietuset tai graafiset EQut. Mä haluan raakaa trankkuvoimaa luotettavana ja tehokkaana pakettina. Mitä alan siis etsimään?
 
http://www.glockenklang.com/en/prod … /bass_systems/heart-rock_II_top.htm
 
Näkisin tämän Glockenklangin olevan aika lähellä kuvaustasi. Itselläni on kokemusta kyseisen vahvistimen "pikkuveljestä", Soul-nupista joka on loistopeli. Kyseisten vahvistinten etuaste on identtinen ja on ominaisuuksiltaan todella hyvä.
 
Myös Glockenklangin kaapit ovat erittäin hyviä, olen käyttänyt 2x12" kaappia ja 4x10" kaappia keikoilla nyt n. 6 vuotta, 4x10":llä on tehty varmaan n 800 keikkaa ja aina pelittää yhtä hyvin. Glocken idea on toistaa basson ääni mahdollisimman värittymättömästi ja siinä on mielestäni onnistuttu hyvin. Tuolla 4x10":llä soitin esim. Levin Hullu Poro-areenalla viime ja edellisellä viikolla kolme keikkaa. Minun ja äänimiehemme valinta oli ottaa nimenomaan Glocke käyttöön paikalla vakiona seisovan SVT+8x10" yhdistelmän sijaan...
 
Simo
 
PnukBassist
24.03.2010 14:07:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikä on viime aikoina haaveillu tuosta MoMarkista. Sais 800wattisen trankkunupin johon sitten vaan volume ja gain-nappulat. Ah!
 
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
paso
24.03.2010 15:41:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedä tuosta kunkku hommasta, mutta joskus vielä hommaan Peaveyn Super Festival F-800B nupin. On vaan kovasti harvinainen näillä kulmilla. Saa tarjota jos jollain sellainen löytyy.
 
"Sunrise, wrong side of another day.."
Mr.Sit.com
24.03.2010 17:29:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti Trace Elliot.
 
okabass
24.03.2010 18:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Sit.com: Ehdottomasti Trace Elliot.
 
Ääni Tracelle. (AH 500 vm. -81).
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
aho
24.03.2010 18:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä kokemuksia Traceista minullakin, joskin Edenin world tour sarjan nuppi ja 4x10" kaappi antoi muutamalla keikalla erinomaisia fiboja. Joku päivä vielä...
 
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO
Fetfotad
24.03.2010 20:18:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESB HD-350 on ainakin itellä toiminu kivasti
 
Geezler
24.03.2010 20:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trace...kliini. Jos rokkikonetta haet niin ehdottomasti vanha Peavey Mark III tai IV. Itsellä hakusessa moinen kakkosnupiksi mutta eipä näy liikkuvan nykyään.
 
molder
24.03.2010 21:15:37 (muokattu 24.03.2010 21:17:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Geezler: Trace...kliini. Jos rokkikonetta haet niin ehdottomasti vanha Peavey Mark III tai IV. Itsellä hakusessa moinen kakkosnupiksi mutta eipä näy liikkuvan nykyään.
 
-Peavey MkIII 400BH BASS 300W -Bass Amp -78 vm.
Löytyy täältä. Hyvä peli, mutta trankku-kunkkuja on Trace Elliotin vanhemmat trankut; niistä trankuista mitä itse olen kunnolla kokeillut.
Geezlerille tiedoksi, että noita Peavey Markkeja liikkuu kyllä mielestäni aika hyvinkin tuolla torilla koko ajan?
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=392766
 
"The SOUND of VOLUME"
Antti1
24.03.2010 21:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa lähtee ääni Tracen tuotteille. Vaikka ne onkin kliinejä, niin ei siltikään sellasta superhifiä. Kivan smoothia pöhinää ja voimaa piisaa soundissa.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «