Intohimo 07.03.2003 10:29:35 | |
---|
Lontoo on todellakin hieno paikka. Fish and chipsit? En tiedä mikä niissä on niin hienoa. Helvetin rasvaista. Mäkkäristä vaan perussafkat vaikka ne pahvilta maistuukin..;) Itte asuin siel vajaa 2 kk ja newburys 3 kk, kunnes sitten sairastuin ja piti tulla suokkilaan takaisin. Sen verran jäi kaivertaan, että pakko päästä takasin vielä. Intialaiset nnnaiset.. aahh... Kallis kaupunki. Mutta ei kannata olla niin pässi ku minä, että raahaa hostelliin raahaa minidiskiä ja kasettinauhuria. Niistä pääsee eroon. Sitten vitun Leinster Inn mulqvisti hostelli ei korvannu mankkaa ja paria muuta varastettua staffia, ku ne oli siirtänyt mun kamat jonnekin komeroon ku laskin maksetut päivät väärin ja joku ##@*.tun *.rpä (henkilökunta?) oli hukannu mun tavarat eikä korvannut. En suosittele Leinster Inniä, vaikka siellä baari onkin. No, okei oma mokahan se oli. Elämä opettaa. Jos nörttäily kiinnostaa ni Bayswateris oli yks halpa cheap internet niminen lafka jossa saa surffata netissä punnalla tunnin. Edellämainittu Mean Fiddleri on joku maineikas rockpaikka. Enempääpä en osaa sanoa ku olin 6 päivää töissä, eikä jaksanu enää mitään sen jälkeen... Englantilaiset on neroja. Kolonialismia vielä tänä päivänä. Vapaaehtoisesti mennään englantiin tekemään paskahommat huonolla palkalla muka hienon englannin oppimisen nimissä... Noo, onhan siinä hienotki puolensa. Mut laski arvostus brittejä kohtaa. Pitävät itteensä parempina. Travel-card ja sillä pääsee kruisaileen. Jos töitä hakee ni eka duuni kandee ottaa vastaan, toista tarjousta saattaa joutuu venaamaan. Itselleni työnlöytäminen osoittautui vaikeaksi. "Hyvä itseluottamus lähentelee röyhkeyttä". |
joku muu sikko 22.03.2010 09:38:33 | |
---|
Tämmöinen vanha Lontoo -ketju löytyi. Olisiko kellään päivitettyä/lisätietoa soitinliikkeistä mitä kannattaa tätä nykyä tsekata? Pääpaino olisi käytettyjen kitaroiden & räkkihärpäkkeiden hankinnassa. |
Jzci 22.03.2010 09:53:52 | |
---|
joku muu sikko: Tämmöinen vanha Lontoo -ketju löytyi. Olisiko kellään päivitettyä/lisätietoa soitinliikkeistä mitä kannattaa tätä nykyä tsekata? Pääpaino olisi käytettyjen kitaroiden & räkkihärpäkkeiden hankinnassa. No tuolla denmark streetillä on niin paljon noita erillaisia soitinliikkeitä että sieltä luulisi löytyvän. Itse en valitettavasti kiireessä kerennyt kovinkaan hyvin tutustumaan ko. paikkaan. Ja tuo Camden Town jäi paikkana kyllä mieleen. Koko alue oli kuin jostain sarjakuvasta. Monenlaista kulkijaa tuolla tuli vastaan ja joka puolella haisi muuan poltettava luonnontuote. |
paavi 22.03.2010 10:49:40 | |
---|
Nimimerkit musa tai kivi varmaan tietäis jotain. Kumpikin asunut/asuu siellä päin. Itse käyny muutaman kerran Lontoossa, mutta en oo musakauppoja katellu. Luulisi, ettei kannata mennä ihan keskustaan. Oxford / Regent streetiltä varmaan löytyy, mutta hinnatkin kaksinkertaiset... Hhmmm... tuon linkin mukaan musakaupat keskittyis tosiaan sinne Sohoon: http://maps.google.fi/maps?hl=fi&am … n=0.013647,0.02738&t=h&z=15 Mutta tosiaan kauempana keskustasta ehkä sais halvemmalla. En mää tiedä... :) |
paavi 22.03.2010 10:56:23 | |
---|
|
Jzci 22.03.2010 11:13:36 | |
---|
|
joku muu sikko 22.03.2010 11:22:02 (muokattu 22.03.2010 11:22:43) | |
---|
Jzci: Tämä taitaa kyllä olla joku toinen denmark street..? Joo tämä kitarakauppa -Denmark street on kai tuossa Sohon liepeillä. Onko nuo britit niin pöljiä että laittaa 2 samannimistä katua samaan kaupuntiin? |
paavi 22.03.2010 12:55:21 | |
---|
|
jannu79 22.03.2010 13:20:44 | |
---|
Ite ostin denmark streetiltä uuden akustisen muutama kuukausi sitten. Oli hyviä käytettyjäkin tarjolla. Yks keino on ostaa suoraan joltain käytetty kitara. Niin mulle ainakin suositeltiin, mutta en jaksanu nähdä vaivaa niin paljon. Hyviä sivustoja yksityisten myyjien löytämiseen on tietty amazon ja sitte www.gumtree.com.Kun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen. |
spp 23.03.2010 09:22:23 | |
---|
- MOMI (= Museum of moving image) - London Dungeon - Marquee club ja tietty ne sadat pubit. Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa |
Pubeissa kannattaa tutustua oluttarjontaan (siis muuhunkin kuin pelkkään peruslageriin jos yhtään bitterit ja stoutit uppoaa) ja pubiruokaa pitää kokeilla ainakin kerran, vaikka shephards pie tai se perinteinen fish and chips. Ja siis pubeja onkin sitten joka nurkalla. Toinen mikä on suomalaiselle hämmentävää on pika- ja take-away paikkojen kirjo. Näistä saa kaikkea mahdollista todella hyvää kiina-intia-jne immigrant-ruokaa tosi edullisesti. Ja ei kannata kavahtaa paikkojen ulkonäköä - näyttävät usein kulahtaneelta matkatoimistolta. Taidan olla jonkin sortin kulinäärimatkailija - juuh... Camden town on hauska paikka ja Harrod'silla kannattaa käydä pällistelemässä. Ja perusnähtävyydet on pakollisia tietty, jos on ekaa kertaa liikkeessä. Itse harrastan sitä, että kävelen kaikki matkat. Näkee paljon enemmän, rahaa säästyy ja kunto kasvaa. Kandee olla hyvät kengät. |
Johnson D 23.03.2010 10:11:43 | |
---|
Kysymys: Montako pubia on Lontoon pääkadulla, Oxford Streetilla? Vastaus: 1 Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja! |
arsu 23.03.2010 13:04:48 (muokattu 23.03.2010 13:05:48) | |
---|
Ihmetyttää vähän tämä kallis-mesta höpötys. Oltiin Lontoossa tyttöystävän kanssa -05 ja jo silloin ennen reissua mulle vouhotettiin paikan kalleudesta. Meillä oli melko pieni budjetti, Ryanairilla lennettiin ja halvahkossa hostelissa yövyttiin (Albany hostel - perseestä, vältä). Käyttörahana molemmilla oli n.40-50€/päivä ja mainiosti pärjättiin. Lähes kaikkiin museoihin tms. oli ilmainen sisäänpääsy, ja tehtiin myös niin että aamulla katsottiin määränpää toisella puolella Lontoota, metrolla sinne ja lähettiin kävelemään takaisinpäin. Ja matkalla tuli nähtyä aina kaikennäköistä. Futistakin käytiin katsomassa, ei tarvitse valita sitä kalleinta valioliigavääntöä. Crystal Palace-Stoke Championshippiä ja 20 € liput. Ja loistava meininki. Muuten käytiin stadionkierroksilla Chelsean ja Arsenalin luolissa. Kyllähän sitä rahaa saa kulumaan missä tahansa kaupungissa, mutta mulle jäi hintatasosta sellanen suurinpiirtein Suomen kanssa sama-kuva. Ja loistava reissu oli, upea kaupunki. |
C 23.03.2010 13:21:40 (muokattu 23.03.2010 13:46:46) | |
---|
Käymisen arvoinen paikka on myös London Dungeon, kauhuteemainen näyttelijöiden opastama hauska kiertokävely. Hevimiehet käy tietenkin täällä koska ainakin Iron Maidenin ekan (tai tokan) levyn promokuvia otettiin Dungeonissa. :) Ja huomiona, että suomalaiselle Lontoo ei ole niin kallis paikka kuin usein annetaan ymmärtää. Ruuan ja (hyvän) oluen saa aika edullisesti vaikkapa Helsinkiin verrattuna. (E. Kuten tuossa ylempänäkin todetaan) Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
*tuuh* |
kylereese 23.03.2010 13:32:14 | |
---|
C: Ja huomiona, että suomalaiselle Lontoo ei ole niin kallis paikka kuin usein annetaan ymmärtää. Ruuan ja (hyvän) oluen saa aika edullisesti vaikkapa Helsinkiin verrattuna. tämä on kyllä totta. |
kivi 23.03.2010 13:39:21 | |
---|
arsu: Ihmetyttää vähän tämä kallis-mesta höpötys. Onhan Lontoo kallis, mutta niin on Suomikin, ja Helsinki eritoten. Nyt vahva, deflaationalainen euro ja heikko punta tekevät sateiden saaresta verrattain edullisen paikan kyläillä, että suosittelen. Muitakin kaupunkeja kuin Lontoo on meillä myös, ja lähes jokaisessa on joku soitinkauppa. Esimerkiksi Brightonissa on aivan erinomainen ja kohtuuhintainen kitaramyymälä, vaikka kaupunki muuten on Englannin kalleimpia. Denmark Streetillä kannattaa toki käydä ajan kanssa, se on pikkuinen kujanpätkä jolla on pari pubia ja kaikki muu onkin sitten soitinkauppoja. Suomen hintatasoon nähden löydötkin ovat edullisia, ja aina on tarjolla jotain hienoa ja houkuttelevaa. Valitettavasti Sohoa ei enää ole (yksi kurja kadunväli ja pari klubia muistuttaa entisistä kunnian päivistä), Carnaby Streetillä myydään jotain casualwearia ja Bossia, Portobello Roadin markkinat sentään ovat, samoin Camden Town Chalk Farm Roadin varrella, joskin nykyään siellä on vain turisteja. Pohjoisessa, Manchesterissa, missä mä asun, onkin kaikki sitten paljon halvempaa. Manchester on muutenkin äkkiä neuvottu, koska kaikki mestat, klubit ja soitinkaupat, ovat Oxford Streetin / Oxford Roadin (katu muuttaa nimeään Mancunian Wayn kohdalla) varrella tai sitten Deansgatessa tai Deansgaten varrella. |
Spiral 23.03.2010 14:52:06 | |
---|
Imperial War Museum. Tuota ei voi tarpeeksi hehkuttaa. Ja liittyy musiikkiin siten että Aeron Meiden. |
joku muu sikko 24.03.2010 12:19:55 | |
---|
Joo eka kertaa olen tuonne menossa. Vanhaksi piti elää näköjään ennen kuin Lontooseen tuli lähdettyä, koneen vaihtoja on siellä kyllä tullut tehtyä. Jos vanhat merkit suurkaupunkimatkailustani pitävät paikkansa niin mukaan tarttuu joku kitara. joku pulttikaulainen USA super strato ehkä.. Minne laittaisi emännän siksi aikaa että Denmark street on koluttu? 1000eur käteen ja Luis Vuittonin laukkukauppaan? ;) Oma ihmettelynsä on jo liikkumistakin suunnitellessa että mikä matkakortti että pääseee halvalla 4 päivää metrolla ja siirtymiset u-banalla Heathrow välit. Jos oikein jaksaisi panostaa kitaran ostemiseen niin paikallinen keltainen pörssi / mnet-tori pitäisi tietää. Sitten vaan treffit kaupungille.. |
jannu79 24.03.2010 12:59:04 (muokattu 24.03.2010 13:00:32) | |
---|
Oyster card on järkevin hankinta matkustukseen. Saa hommattua kaikilta metro-asemilta. Siihen ladataan sitte puntia ja helppo käyttää. Toimii myös busseissa jos haluaa käydä kerrosbussissa fiilistelemässä. Kortin pantti on muistaakseni 3 puntaa. http://www.tfl.gov.uk/tickets/14869.aspxKun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen. |
Osteri 24.03.2010 22:09:32 | |
---|
Jos tämä olisi taiteilijoiden.net niin saattaisin suositella käyntiä Tate Gallery :ssä. Sellaisia futiskentän kokoisia aivan loistavasti maalattuja taideteoksia ja mikä teema milloinkin on lisäksi. Eräs keskeisiä maalaustaiteen paikkoja Euroopassa. Kannattaa käydä. |