Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Stratocaster / ohkaiset kaulat
1 2 3 4
StevieRayVehkakoski
22.03.2010 20:09:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko nyt siis niin, että Fenderiltä ei kerta kaikkiaan löydy yhtään alle tonnin Stratocasteria jossa olisi tukeva kaula, tyyliin Gibson 50's?
 
Lisäspeksejä olisi otelaudan radius jotain 9" tai 12" ja medium-nauhat. Mä en kertakaikkiaan löydä muuta kuin Hot Rod 62 ja SRV mutta ne on kummatkin pitkälti toista tonnia?
 
Que?
 
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
duc
22.03.2010 20:12:36 (muokattu 22.03.2010 20:22:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites Classic '70s? Siinähän on u-profiilin kaula.
 
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0137000321
 
edit: jäi nuo muut speksit huomamatta, sori
Vladi
22.03.2010 20:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just katoin ProGuitarShopin videota, jotain American Specialeja vai mitä pukkasivat markkinoille. Niissä on ainakin tuota "liikkuvaa" radiusta tarjolla. Hinta oli dollareissa 1400 paikkeilla.
 
Kyllä se siitä.
StevieRayVehkakoski
22.03.2010 20:51:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeastaan yksinkertaistettuna näin: paljon puuta, radius jotain muuta kuin 7 1/4" ja ei vintage-nauhoja.
 
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
Confidentum
22.03.2010 21:06:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StevieRayVehkakoski: Oikeastaan yksinkertaistettuna näin: paljon puuta, radius jotain muuta kuin 7 1/4" ja ei vintage-nauhoja.
 
kenny wayne shepherd stratocasterissa on paksulti kaulaa ja radiuksia 12, sitä näyttäs vielä kaupoissa olevan
 
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
StevieRayVehkakoski
22.03.2010 21:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No perhana toi Kenny Wayne Shepherd valkoisenahan on aika kova sana. Onkos niitä Suomessa jossain tai sitten netin halpakaupoissa, pitäisi olla nimenomaan valkoinen ja juuri sitä taas ei näytä löytyvän esim. dv247:sta.
 
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
Eemil
22.03.2010 22:58:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StevieRayVehkakoski: Oikeastaan yksinkertaistettuna näin: paljon puuta, radius jotain muuta kuin 7 1/4" ja ei vintage-nauhoja.
 
Classic player '50s menis joten kuten myös.
 
Radius 9,5, kaulaprofiili Soft V joka on ainakin perus Ceetä jykevämpi. Nauhat medium jumbot.
 
Jii
22.03.2010 23:02:31 (muokattu 22.03.2010 23:02:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StevieRayVehkakoski: Onko nyt siis niin, että Fenderiltä ei kerta kaikkiaan löydy yhtään alle tonnin Stratocasteria jossa olisi tukeva kaula, tyyliin Gibson 50's?
 
Lisäspeksejä olisi otelaudan radius jotain 9" tai 12" ja medium-nauhat. Mä en kertakaikkiaan löydä muuta kuin Hot Rod 62 ja SRV mutta ne on kummatkin pitkälti toista tonnia?
 
Que?

 
Toisaalta Gibson '50 -profiili omassa reissussa on julmasti vahvempi kuin mihin olen stratossa tai telessä törmännyt. ehkä nocaster olisi sun juttu?
 
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
aristoteles666
23.03.2010 00:14:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nimikkokitaroiden ostaminen on aina noloa.
 
kimurantti1
23.03.2010 00:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: nimikkokitaroiden ostaminen on aina noloa.
 
Jos nimikkokitara sopii omaan käteen parhaiten, niin sen ostamatta jättäminen asennevamman takia on musta aika noloa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
aristoteles666
23.03.2010 00:21:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Jos nimikkokitara sopii omaan käteen parhaiten, niin sen ostamatta jättäminen asennevamman takia on musta aika noloa.
 
ihminen tottuu mihin kitaraan vaan, ihmistä ei ole luotu soittamaan mitään kitaraa.
 
kimurantti1
23.03.2010 00:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: ihminen tottuu mihin kitaraan vaan, ihmistä ei ole luotu soittamaan mitään kitaraa.
 
Joo, mutta toisiin tottuu helpommin. Siispä miksi totutella johonkin toiseen, joka natsaa huonommin, siksikö että nimikkokitarat on noloja? Se että antaa moisen asian vaikuttaa ostopäätökseensä on musta paljon nolompaa, se soittajan nimi tai sen puuttuminen kun ei muuta sitä itse kitaraa yhtään miksikään.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
aristoteles666
23.03.2010 00:32:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Joo, mutta toisiin tottuu helpommin. Siispä miksi totutella johonkin toiseen, joka natsaa huonommin, siksikö että nimikkokitarat on noloja? Se että antaa moisen asian vaikuttaa ostopäätökseensä on musta paljon nolompaa, se soittajan nimi tai sen puuttuminen kun ei muuta sitä itse kitaraa yhtään miksikään.
 
ei tarvi, mitään ei tarvi.
 
vmak
23.03.2010 00:45:56 (muokattu 23.03.2010 00:46:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: ihminen tottuu mihin kitaraan vaan, ihmistä ei ole luotu soittamaan mitään kitaraa.
 
Omat kädet sattuu olemaan siitä ongelmalliset, etten yksinkertaisesti pysty hyvin ohutkaulaisilla kitaroilla soittamaan. Kyllä kokeilin totutella vuoden päivät ohutkaulaseen Ibaneziin, mutta mitäänhän siitä ei tullut.
 
Sori, aiheen vierestä vähä mentiin.
 
quit the ratrace
Lennu
23.03.2010 01:23:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olin kyllä Arsitoteleen (hoho) kanssa vähän samaa mieltä, ja jopa nykyäänkin. Mutta kun sain näppeihini musarin Luken, niin etin monta vuotta ihan ilman mitään järjellistä syytä just sitä 90-luvun mallia, mikä käsiin tuntui just silloin testatessa siltä the täydelliseltä kitaralta. Kunnes löysin. Ja onhan se, hommaa palkitsee vielä se, että sitä haaveili niin kauan ennenko löysi.
 
Mutta, oliko siinä mitään järkeä? Ei varmaan, varmaan joku muukin musari olis istunu näppiin ihan yhtä hyvin. Mutta kun nää on aina vähän henkimaailman juttuja, että miten se aivo johonkin vehkeeseen nyrjähtää.
 
ps. en ole mikään ihan älytön Steve Lukather -fani edes.
 
My life is like an Opel-highway.
roopeok
23.03.2010 08:32:26 (muokattu 23.03.2010 08:32:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: ihminen tottuu mihin kitaraan vaan, ihmistä ei ole luotu soittamaan mitään kitaraa.
 
Onhan jokaisen ihmisen käsi "luotu" tietyn muotoiseksi, jolloin siihen sopii myös parhaiten tietyn muotoinen kaula. Itse en esimerkiksi hyvin pienien käsieni kanssa kovin paksulla kaulalla kykene soittamaan edes tiettyjä sointuja.
Mutta kaipa sitä aina jokseenkin tottuu uudenmallisiinkin kauloihin, en vain näe syytä totutella jos se tuntuu pakolta vääntämiseltä ja samalla olisi tarjolla luontevampiakin malleja. Mitä nimikkokitaroihin tulee, onhan niissä toki sitä lisähintaa, mutta jos se tuntuu olevan hintansa väärti kaikin puolin ei siitä nimestä kannata välittää.
 
Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, eikös Fender Classic Player 50's sarjalaiset täytä melko hyvin nuo vaaditut ominaisuudet?
 
MuzaK
23.03.2010 08:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Fender 50's Classic Series on ihan ohut V-mallin rimpula!
 
Allpartsia kehiin!!
 
duc
23.03.2010 08:49:19 (muokattu 23.03.2010 08:50:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Classic Player ja Classic ovat eri sarjoja, tosin ei muistaakseni Classic Playerissakan kovin paksu kaula ollut. Custom Shopin '65-kaula on jo ihan kohtalainen, sellanen Gibsonin '50-profiilia ehkä pikkasen isompi. Mutta paksuja kauloja taitaa löytyä vasta Nocastereista.
StevieRayVehkakoski
23.03.2010 09:01:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

American ja Mexicon standardeissa on ihan liian tikku kaula ja mun käteen vielä oudon lättänä. Classic player 60's oli hyvän mallinen mutta liian ohut kaula ainakin satulan päästä, runkoa kohden tosin parani kummasti. Baja-Telessä ja 50's classic Telessä olis mun käteen oikeanpaksuiset ja -malliset kaulat mutta eipä noita malleja taida Stratoissa olla.
 
Toi Kenny Wayne on edelleen aika hyvä ehdokas mutta löytyykö sellaista Suomesta testattavaksi? Mitäs niitä halpanettikauppoja oikein olikaan, DV247:lla ei ole kuin mustaa ja Sunburstia ja mä haluaisin tietysi valkoisen..
 
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
Shredator
23.03.2010 09:16:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StevieRayVehkakoski: American ja Mexicon standardeissa on ihan liian tikku kaula ja mun käteen vielä oudon lättänä. Classic player 60's oli hyvän mallinen mutta liian ohut kaula ainakin satulan päästä, runkoa kohden tosin parani kummasti.
 
Hurjaa. Itse taas en pystynyt soittamaan American standardilla optimaalisesti juuri tuon kaulan paksuuden ja leveyden vuoksi. Ranne vääntyi huonosti aina tietyissä soinnuissa. Parhaiten itselle on sopineet American Vintage '62 ja Meksikon Classic 60's kaulojen puolesta.
 
Nomen est omen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «