aristoteles666: siis noi on pitch shiftereitä, noi ei ole varsinaisia multi efektejä.
vaikka maksaakin paljon. Eventiden Harmonizer on paljon muutakin (kuten tuossa joku mainitsikin), periaatteessahan tuo on moduloiva delay, ja kun aika moni efekti perustuu moduloivaan delayhin, niin tuollahan saa vaikka mitä aikaiseksi ;)
Mulla on itsellä Eventiden H949, joka on siis 70-luvun versio tuosta harmonizerista, sillä saa varsin hyväsoundiset delayt, chorukset, flangerit, phaserit, doublerit yms. tehtyä, ja siihen päälle on vielä todella härskin kuuloinen pitch shifteri. Eventiden malleista oikeastaan toi H949 ja H3000 ovat olleet mun suosikkeja (olen käyttänyt/testannut malleja H910, H949, H3000, H4000, Eclipse ja H8000). H910 on ihan jännän kuuloinen, mutta jotenkin jätti silti kylmäksi. Eclipse on ihan ok, mutta koska on uusi laite, niin AD/DA muunnos on liian hyvä, monen noiden vanhan laitteen ns. "miellyttävä" soundi perustuu juurikin vanhoihin AD/DA muuntimiin, jotka leikkailevat turhia yläpäitä pois jo valmiiksi.
Jos THE multihärpätintä hakisin, niin kyllä se varmaan tuo H3000 olisi mikä räkkiin tulisi. Niitä saa hyvällä säkällä 700-900€ välillä käytettynä, jos sattuu löytämään.
Uusista laitteista Bricastin kaiku on ihan järjettömän hyvä, mutta menee kyllä hukkaan kitarakäytössä, ja harvempi meistä ostaa 3000€ kaiun pelkästään kitararäkkiin, varsinkin kun siitä ei ilman V2 päivitystä saa muuta kuin kaikuja (ja V2 on vasta betatestissä). Eipä kyllä oikeastaan tule yhtään laitetta mieleen, joka olisi huippuhyvä ja yleispätevä... tuo Eclipse varmaan on lähimpänä uusista. Tietysti jos haluaa pröystäillä niin mikään ei säväytä, kuin pizzerian nurkassa keikalla olevan bändin kitaristin huikea laiteräkki missä komeilee tällainen aparaatti:
http://www.sweetwater.com/store/detail/H8000FW/ Sillä kyllä lohkeaa baariruusulta kuin baariruusulta. Ja mikä parasta, tosta löytyy 5.1 optiot ja 8 kanavan yhtäaikainen prosessointi jo valmiiksi :P
Aiheesta vielä hieman...
Jos on mahdollista käydä paikan päällä (kuten tekstissä mainittiin), niin käytettynä voi löytyä vaikka minkämoista aarretta. Itse oikein palan halusta tehdä joskus road tripin jenkkilässä kiertäen käytetyn tavaran osto- ja myyntiliikkeitä yms.