Aihe: Apulanta ja kuinka rahastetaan "tyylikkäästi"
1 2 3 4
Simo78
21.03.2010 22:04:47
TommiTomminen: Ja onhan se melkoisen hyvää julkisuutta tälle hyväntekeväisyyden kohteelle, kun yksi Suomen nuorison suurimmista suosikeista selkeästi kannattaa ajatusta. Tällaset jutut kuitenkin tuppaa vaikuttamaan niihin asenteisiin ja mielipiteisiin.

Juurikin näin. Varmaan tässä tapauksessa mainostus on heille tärkeämpää kuin Apiksen pojille, jotka ihan varmasti pärjäisivät ihan mainiosti ilman tälläistäkin "rahastusta". Ongelma ei mun mielestä heissä, vaan näissä netin mankujissa...
Supreme74
21.03.2010 22:12:42 (muokattu 21.03.2010 23:08:52)
volvo240: Pointtini on se, että hyvän asian varjolla "faceliftaaminen" on erittäin vastenmielinen veto.

Kuinka niin? - Kuten sanoit - se tehdään "hyvän asian varjolla" - Otetaanpa vertailukohta: Mä pidän paljon vastenmielisempänä esimerkiksi Mötley Crue yhtyeen tapaa julkaista Hittikokoelma, jonka nimi on "Music To Crash Your Car Vol 1 & 2" Kun ottaa huomioon, että Mötleyn laulaja ajoi kännissä autoa ja syyllistyi Hanoi Rocksin rumpalin kuolemaan.

Onhan nyt toisen ihmisen kuolemalla rahastaminen paljon kuvottavampaa, kuin tämä Apulannan hyväntekeväisyys. ( Joku pösilö/naivi mötley fani voi vielä kuvitella, että mötley cruen sekoilussa on jotain coolia. Music to crash your car - voiko mikään olla yhtä mautonta)

En kyllä ymmärrä sun pointtia. Hyvän asian varjolla "faceliftaaminen" on ihan jees. Itse asiassa helvetin "tyylikäs veto "
kiriminni
21.03.2010 23:43:27
Vaan kiinnostaa tuossa avauspostissa mitä se on kun leikitään hyväntekijää?
Onkos ne jotain leikkirahoja mitä Apulanta jakaa?
Pistän silti pojot Tonille ärsyttävän viisas ja laskelmoiva tyyppi(tarkoittaa menestyjä).
Olen myös ärsyyntynyt,kun liikaa on näitä "hyväntekeväisyys"juttuja.
Hyvää se tekee vain bändin lompakolle.No ainakin Tonin tapauksessa rahat on kohdennettu oikein.
TommiTomminen
22.03.2010 06:16:17
kiriminni:Onkos ne jotain leikkirahoja mitä Apulanta jakaa?

Tässä on myös se, että se raha on aina rahaa. Oli se sitten 5 euroa, tai se 9000 euroa tai ehkäpä jopa enemmän. Se jeesaa tässä tapauksessa jotakin, ehkä enemmän kuin voisi kuvitellakaan. Ja ehkäpä jopa joku ihminen ennemmin ostaa sitten tuon levyn kuin sen Mötleyn uusimman kokoelman kun siitä menee rahaa oikeasti hyvään tarkoitukseen. Oli se prosentti sitten mikä tahansa.

Kuten mainittua, win-win -tilanne, ja se raha, mikä tuosta levystä hyväntekeväisyyteen irtoaa ei varmastikaan ole yhtä arvokas kuin kyseisen kamppiksen julkisuusarvo.

Ja lopuksi OT: Tuo Mötley-kokoelma hakee nimellään mauttomuudessaan vertoja. Vaikka setien muut tumpeloinnit usein hauskoja ovatkin, ja musastakin hetkittäin nautin.
Schönen Donau under Vienna sun!
Stain
22.03.2010 13:29:23
"Minä olen katkera kusipää, kuka teki musta tällaisen?"

Ihme perseilyä ketjun aloittajalta.
"no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau, vittu tehdään levy sitten."
kiriminni
22.03.2010 13:57:56
Stain: "Minä olen katkera kusipää, kuka teki musta tällaisen?"

Rahattomuus.Jos on vitusti rahaa ei enää tarvitse olla kusipää.
Sliv
22.03.2010 15:25:16

Kieltämättä mielenkiintoista paatosta. Voi vain kuvitella jos tuo energia olisi käytetty biisinkirjoittamiseen, ties vaikka olisi syntynyt uusi & hieno stadionhymni.
Supreme74
22.03.2010 16:29:41

Sama juttu näillä " Miksi pitää auttaa Haitin kodittomia, kun on täällä kotimaassakin ongelmia" - ne on just niitä arvostelijoita jotka ei auta
kotimaan ongelmissa, eikä missään muuallakaan. Kyyniset ihmiset selittää
itselleen sitä, että miksi ollaan laiskoja, eikä tehdä itse hevon paskaa.
Vähän sitä "Minä kyllä kirjoittaisin paljon paremman kirjan,
kuin tuo " - ajattelua, jota harrastaa ne jotka eivät saa koskaan
itse edes paskaa kirjaa aikaiseksi.
Sitten katkerina tsiigataan sivusta kun oma elämä menee ohi.
Pluto
22.03.2010 17:11:15
Supreme74: Sama juttu näillä " Miksi pitää auttaa Haitin kodittomia, kun on täällä kotimaassakin ongelmia" - ne on just niitä arvostelijoita jotka ei auta
kotimaan ongelmissa, eikä missään muuallakaan. Kyyniset ihmiset selittää
itselleen sitä, että miksi ollaan laiskoja, eikä tehdä itse hevon paskaa.
Vähän sitä "Minä kyllä kirjoittaisin paljon paremman kirjan,
kuin tuo " - ajattelua, jota harrastaa ne jotka eivät saa koskaan
itse edes paskaa kirjaa aikaiseksi.
Sitten katkerina tsiigataan sivusta kun oma elämä menee ohi.

Plussan arvoinen kirjoitus.
Dillon, you son of a bitch!
LaeLea
22.03.2010 19:48:59
kiriminni: Rahattomuus.Jos on vitusti rahaa ei enää tarvitse olla kusipää.

Rikas kusipää on eksentrinen, köyhä kusipää vaan kusipää.
Kick Out The Mother, Mother!
oo-p
22.03.2010 20:18:53

Hienoa!! Tämä on paras ketju johon olen pitkiin aikoihin törmännyt!

..Mietippäs volvo nyt; juuri niillä rahoilla, joita Apulanta nuorisotyöhön kerää, voidaan pian auttaa myös sinua :)
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Simo78
22.03.2010 20:25:32
oo-p: Hienoa!! Tämä on paras ketju johon olen pitkiin aikoihin törmännyt!

..Mietippäs volvo nyt; juuri niillä rahoilla, joita Apulanta nuorisotyöhön kerää, voidaan pian auttaa myös sinua :)

Aikasta paha heitto:-DD
Pelsi
22.03.2010 20:58:53
T. Wirtanen on fiksuimpia muusikoita mitä mä tiedän. Eikä lauseen tartte välttämättä rajoittua edes muusikoihin. Totta kai kokoelmalla on tarkoitus myös tienata, musiikkihan on äijien leipätyö, mutta silti 10% siitä hyvään tarkoitukseen on melkoisen iso siivu. Tästä ison hatun iso nosto.

Apulantaa myös kunnioitan siitä, että singleillä on oikeasti B-puoli, mikä tahtoo nykyään olla aika harvinaista. Ja biisit ovat monesti hyviäkin. Kyllä tämä kyseinen levy menee ostoslistalle, oli hyväntekeväisyyttä tai ei, eikä tunnu yhtään että minua rahastettaisiin.
Bald Anus
22.03.2010 21:18:38

volvo240: Noh. Bändi joka yrittää olla henkeen ja vereen punk/indie ja saldo tähän asti: 10 pitkäsoittoa ja viisi kokoelmaa. Eihän tuo nyt jätä mitään epäselväksi halusta myydä asiat kahteen kertaan ja tuo levyn markkinointi hyväntekeväisyydellä on vain yksinkertaisesti halpamainen veto. Jos 15000 myydystä levyjstä menee kohteeseen 9000e niin kiva. Mutta mediahuomio jonka bändi on tuolla vedätyksellä saanut, on helposti enemmän kuin 9000e arvoista. Hyvin toimii homma ja laskupää kalkulaattorikapinallisilla.

Yleensä kokoelmalevyt tulevat levy-yhtiön pyynnöstä, eikä bändin omasta päätöksestä. 9000 euroa hyväntekeväisyyteen on aika mittava summa. Ja mitä pahaa rahastuksessa on, jos levyt tuovat keikkojen ohessa leipää pöytään? Helvetin hauska tuon kokoelman mainos ainakin on.
oo-p
22.03.2010 23:09:51

volvo240: Noh. Bändi joka yrittää olla henkeen ja vereen punk/indie ja saldo tähän asti: 10 pitkäsoittoa ja viisi kokoelmaa. ...

-ja näppi 30 Sinkkua (ja EP:tä) B-puolineen. Joista koostettu Sinkkukokoelmat 93-97, 98-03, 04-09 Mikä on erittäin hienoa.

-vain YKSI best of kokoelma ja kaksi live-levyä (joista toinen erittäin harvinainen)

..Nykysellään apulanta julkaisee itse levynsä, se on aikas iso merkki indepentti meinigistä. Tätä aiemmin levyt julkaisi pieni ja itsenäinen levy-yhtiö. Sekin on aika indietä..

Aatteellisesti Apulanta on aika punk, mutta on nykysellään jo semmosessa asemassa että ei tarvi osoittaa mieltään potkimalla roskapönttöjä, vaan vaikkapa sillä, että antaa osan tuotoistaan hyväntekeväisyyteen.

Ja se että levyä mainostetaan paljon, tarkoittaa tietenkin sitä, että sitä rahaa tulee enemmän ja sitä menee enemmän hyväntekeväisyyteen. Eikö se oo kuitenki aika hienoa? Luulen, että Apulannan asemassa oleva bändi olisi saanut ilman tuota hyväntekeväisyyttäkin aikas hyvin massia ja näkyvyyttä. ..On ollu kuitenki tapana mennä kaupaksi nuo bändin levyt..

..Että semmosta. Katoppas vaikka Kauko Röyhkän julkaisulistaa. Sillä on jo 14 best of -tyyppistä kokoelmaa ja levyjä, joissa vanhoja kappaleita versioidaan uusiksi.

Oletko tyhmyri sinä joka maksat, vai sinä joka myyt? Vai sinä, joka valitat siitä, että joku toinen myy ja joku toinen ostaa. Ja rahatkin menee perkele vielä väärään osotteeseen.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Ziggy Bubba
22.03.2010 23:12:08

Kaikki kiusaa porukalla yhtä kaveria, ei oo enää reilua :P
This Is Sonar Transistor...
Supreme74
22.03.2010 23:13:14 (muokattu 22.03.2010 23:14:27)
oo-p: Hienoa!! Tämä on paras ketju johon olen pitkiin aikoihin törmännyt!

Ei kiusata.
Volvoo, volvoo, ...tuus ny tänne nii rupatellaan.
volvo240
22.03.2010 23:58:48
Kiusatkaa ihmeessä! Olen silti sitkeästi sitä mieltä hyväntekeväisyys on tyylikkäämpää hoitaa muutoin kuin valjastamalla se osaksi kokoelman markkinointia. Levy-yhtiöhän on heidän , eli itse he julkaisupäätökset tekevät. Ei minulla ole mitään sitä vastaan että he pärjäävät hyvin. Bonoilu on perseestä.
Cathi777
23.03.2010 01:23:03

volvo240: Kiusatkaa ihmeessä! Olen silti sitkeästi sitä mieltä hyväntekeväisyys on tyylikkäämpää hoitaa muutoin kuin valjastamalla se osaksi kokoelman markkinointia. Levy-yhtiöhän on heidän , eli itse he julkaisupäätökset tekevät. Ei minulla ole mitään sitä vastaan että he pärjäävät hyvin. Bonoilu on perseestä.

Luuletko oikeasti, että tämä jotenkin tulee lisäämään tämän levyn myyntiä, että siinä on tuo hyväntekeväisyys aspekti mukana? Kyllähän Apulanta on siinä asemassa, että levyt myyvät aina hyvin. Voisit kertoa edelleen, että mikä tässä niin kauheata on, että tällä tavoin kerätään hyväntekeväisyyteen rahaa? Olisiko siis parempi, että äijät ottaa kaikki hillot itselleen ja sitten avustuskohde voi yrittää hankkia saman rahan muilla keinoin? Kyllä se on kumma, että aina vilpilliseksi tuomitaan toimintaa jos samalla kantaa omaan pöytään leipää kuin auttaa muita. Sitten se vasta on oikein, kun antaa kaikki mitä on. Eikös siellä raamatussa juuri jostain tällaisesta lässytetä...?...
Only pop music can break my heart...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)