Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: G-amajor 2, kokemukset ja tarinat.
1
Woodoo
21.03.2010 14:30:10 (muokattu 21.03.2010 14:35:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuoden olen keikkaillut kitaristin leivissä ja pikkuhiljaa rupean kässäämään livesoundin tarpeet. Vaihdoin Blackstarin series one 100 nuppiin ja serie one 4x12 kaappiin.
 
Soundi on just mitä haen, säröt ja kliinit kunnossa. Tässä vahvistimessa taitaa efektilooppi olla sarjamuotoinen ja luin että edellisen majorin kanssa joitakin epätöivottuja äänen värittymisiä huomattiin laitteen kanssa. Voi tosin olla että sen vois saada kompensoitua vaikkapa omiin tarpeisiini riittävän hyväksi vahvarin omalla eglla. Kysehän on kuitenkin live-soundista missä pienet kompromissit on sallittuja.
 
Kysymys kuuluukin onko major kakkosen kanssa samoja ongelmia havaittu. Himottaa hirmuisesti Blackstarin ollessa myös midillä ohjattavissa.
 
Toinen seikka vielä olis löytää sopiva midi ohjain. Vahvistin asettaa pienet vaatimukset kanavien kiinteiden midi-komentojen takia. Eli 1-kanva=clean, 2 =warm, 3=crunch, 4=super crunch, 5=clean jne..
Majorissa ilmeisesti voi kanavat mapata haluamallaan tapalla. Eli kaipaan ohjainta missä on nappulat ohjelmoitavissa, eli vinkkejä tämänkin suhteen kaipailisin.
 
Voi rähmän käpylä... otsikossa jo kirjoitusvirhe.
 
JuSu
21.03.2010 15:09:49 (muokattu 21.03.2010 15:14:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Woodoo: Vahvistin asettaa pienet vaatimukset kanavien kiinteiden midi-komentojen takia. Eli 1-kanva=clean, 2 =warm, 3=crunch, 4=super crunch, 5=clean jne
 
Ei pidä paikkaansa, kyllä noita saa muokattua, eivät ole kiinteitä. Lue manuaalia tarkemmin.
 
http://www.blackstaramps.co.uk/pdf/ … s/series%20one%20100%20handbook.pdf
 
Sivulla 13 seisoo:
 
"Program Change Assignment
To change the default assignments and set the amp up to respond to a different set
of Program Changes:
1. The amp must be powered on with either the Standby switch set to on, a jack
in the Input socket, or both.
2. Send the appropriate Program Change message to the amp.
3. Press and hold in the appropriate front panel Channel Select switch for 2
seconds.
The corresponding channel will be selected and its LED will flash three times in quick
succession to indicate it has been assigned to the last received Program Change.
The amplifier will now remember the selection. Repeat the operation until all your
Program Changes have the desired amp channel assigned to them."
 
G-Major 2:sta ei mulla ole kokemusta, sorry. Ykkösversion olen omistanut vuositolkulla, enkä siitä hevillä luovu. Soundin värittymisen suhteen kantsii muistaa, että ei se automaattisesti ole huono asia. Mulla on ollut G-Major monenlaisessa setissä messissä (mm. mainitun Blackstarin kanssa), ja vaikka se hieman soundia värittää, ei se ole mua koskaan haitannut. Makuasioita, kantsii testata, haittaako omaa korvaa.
 
Midi-ohjattavia efektimasiinoita on myös paljon markkinoilla, eli valinnanvaraa on, jos G-Major ei tyydytä. Esim. Rocktronilla on useitakin päteviä malleja.
 
JuSu
 
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
Silppuri
21.03.2010 17:27:49 (muokattu 21.03.2010 17:28:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäki G-majorin omistajana kiinnostaisi kokemukset tuosta kakkosversiosta. Speksien mukaan kai varsinaisesti muuta eroa ei ole kuin wahwah (efektilenkissä!!) ja intelligent pitch shifter (huijausta....). Mutta millanen laite on OIKEASTI verrattuna ykkösmalliin?
 
"Tätä ja tätä ja tätä ja tätä..."
oiva tumpeloinen
21.03.2010 18:05:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silppuri: Itseäki G-majorin omistajana kiinnostaisi kokemukset tuosta kakkosversiosta. Speksien mukaan kai varsinaisesti muuta eroa ei ole kuin wahwah (efektilenkissä!!) ja intelligent pitch shifter (huijausta....). Mutta millanen laite on OIKEASTI verrattuna ykkösmalliin?
 
Jos Pitch shifter on ollenkaan samanlainen kuin G-Forcessa, se toimii oikein hyvin whammyna. Mulla oli lankussa Whammy4, mut otin sen pois, kun sain G-Forcesta saman lopputuloksen mut paremmalla tuntumalla jalan alla.
 
Silppuri
22.03.2010 08:17:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Jos Pitch shifter on ollenkaan samanlainen kuin G-Forcessa, se toimii oikein hyvin whammyna. Mulla oli lankussa Whammy4, mut otin sen pois, kun sain G-Forcesta saman lopputuloksen mut paremmalla tuntumalla jalan alla.
 
Juu kyllähän tuossa ykkösessä on whammykin. Tuo intelligent pitch shifter on sellanen, että siihen laitetaan sävellaji ja se osaa itse ottaa sävelen mukaan joko ison terssin tai pienen terssin stemmaksi. Normaali pitch shifterihän nostaa säveltä aina sen saman verran. Ihan kiva, mutta tosi käytössä varmasti aika tarpeeton...
 
"Tätä ja tätä ja tätä ja tätä..."
jrom
22.03.2010 15:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... ja Univibe. Olisi kiinnostavaa kuulla tuo muljuaminen.
 
Silppuri: Itseäki G-majorin omistajana kiinnostaisi kokemukset tuosta kakkosversiosta. Speksien mukaan kai varsinaisesti muuta eroa ei ole kuin wahwah (efektilenkissä!!) ja intelligent pitch shifter (huijausta....). Mutta millanen laite on OIKEASTI verrattuna ykkösmalliin?
 
aristoteles666
22.03.2010 16:08:47 (muokattu 22.03.2010 16:11:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jrom: ... ja Univibe. Olisi kiinnostavaa kuulla tuo muljuaminen.
 
kaikki leslie ym efektit kuulostaa ihan makeilta, mieluiten vielä että nopeus on jalalla säädettävissä.
 
edit. mieluiten rinakkaisloopissa, H&K rotosphere kuulostaa liian känniseltä/ epävireiseltä jos se on suoraan kitaran ja vahvistimen välissä, se kaipaa suoraa kitaran signaalia mukaan niin sitten kuulostaa hyvältä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «