efunkelist 20.03.2010 17:46:55 | |
---|
Ai niin ja: kun koneeseen kytkee virrat se päästää jonku älyttömän äännähdyksen integroiduista kajareistaan. Milläs sen saa tapettua? Vaikka kuulokeliitännässä on johto kiinni niin starttisoundi tulee integroiduista. Ylipäätään noi integroidut kajarit pitäis kaikesta keskinkertaisuudestaan huolimatta saada tapettua takuuta menettämättä, onhan kone toki aktiivimonitoreissa kiinni. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
J.Hollström 20.03.2010 17:47:06 | |
---|
efunkelist: Onko toi tietoturvallinen vai tarviinko jotain perus kondomisoftaa niinku puuceellä? Ei tarvi. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! |
anapena 20.03.2010 18:02:42 | |
---|
efunkelist: Ai niin ja: kun koneeseen kytkee virrat se päästää jonku älyttömän äännähdyksen integroiduista kajareistaan. Milläs sen saa tapettua? Vaikka kuulokeliitännässä on johto kiinni niin starttisoundi tulee integroiduista. Ylipäätään noi integroidut kajarit pitäis kaikesta keskinkertaisuudestaan huolimatta saada tapettua takuuta menettämättä, onhan kone toki aktiivimonitoreissa kiinni. Kyllä siihen tottuu ;) Tai sitten käy Järjestelmäasetuksissa laittamassa volat nollille tai mutelle, se on ainakin ennen auttanut. Tosin ennen vanhaan toi plugi-konstikin toimi... |
Lennu 20.03.2010 18:08:00 | |
---|
Mä en ikinä sammuta sitä :D My life is like an Opel-highway. |
Aki 20.03.2010 21:49:27 | |
---|
Johnny Buzz: Löytyykös muuten Macille jotain vaihtoehtoista mp3:sia pyörittävää softaa iTunesin rinnalle? Jos Vellin ohje ei riitä, niin noita muitakin on. Songbird, Winamp for Mac, MacXAmp, ja mitä kaikkea. Mutta huonosti ne mielestäni toimii. Vihasin iTunesia aluksi, mutta olen tottunut käyttämään sitä enkä korvikkeita halua enää. efunkelist: Onko toi tietoturvallinen vai tarviinko jotain perus kondomisoftaa niinku puuceellä? Toisaalta tarvitset, koska mäkkien määrä on lisääntynyt huimasti, ja jotkut sanoo ettei mäkki ole sen turvallisempi kuin Windows, se vaan ei ole aiemmin ollut virustekijöille houkutteleva. Toisaalta et, koska jotkut sanoo että mäkin tietoturva-aukot eivät ole niin vakavia kuin Windowsissa. Toisaalta monet sanovat että käyttämällä Operaa tai edes Firefoxia torjuu suurimman osan sekä mäkin että Windowsin tietoturvaongelmista. En muista missä luin pitkän kirjoituksen siitä miten antivirus-ohjelmasta olisi mäkillä enemmän haittaa kuin hyötyä. Päätä itse. Jos haluat, kokeile vaikka ohjelmia iAntivirus, ClamXav, Avast for Mac, jne. Mä en ole käyttänyt. Käynnistysäänen saa pois Startupsoundilla: http://www.macupdate.com/info.php/id/16425 "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
JPQ 20.03.2010 22:06:46 | |
---|
näistä nykyistä mac mineistä kysyn toimiiko 1440x900 ja 1600x900 näyttötilat suorilta? Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Pylkkänen 20.03.2010 23:20:31 | |
---|
efunkelist: Ai niin ja: kun koneeseen kytkee virrat se päästää jonku älyttömän äännähdyksen integroiduista kajareistaan. Milläs sen saa tapettua? Vaikka kuulokeliitännässä on johto kiinni niin starttisoundi tulee integroiduista. Ylipäätään noi integroidut kajarit pitäis kaikesta keskinkertaisuudestaan huolimatta saada tapettua takuuta menettämättä, onhan kone toki aktiivimonitoreissa kiinni. Juu ei tosiaan sitä tartte sammutella. Annat koneen nukahtaa tarvittaessa, muuten kännistykset turhia. Muistaakseni ainoastaan Officen asennus tartti bootin, muuten uptime on useampi kuukausi, ja tämäkin johtuen akun kalibroinnista MBP:llä. Viikset miehen tekee! |
Johnny Buzz 21.03.2010 00:10:03 | |
---|
Velli: VLC-playerilla voit myös kuunnella mp3-tiedostoja. VLC kannattaa ladata myös elokuvien katselua varten. Nii joo, VLC Player soittaa kanssa mp3:sia. Sillähän pärjää. |
JPQ 21.03.2010 04:31:09 | |
---|
Miten Wav looppeja garabebandissa käytetään ? (latasin netistä). Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
efunkelist 21.03.2010 07:22:45 (muokattu 21.03.2010 07:25:12) | |
---|
No kyllä mä ton konen yöksi sammutan ja varsinkin kun lähden kotoa pois pidemmäksi aikaa. Standby kuluttaa virtaa kuitenkin sekin ja pyrin tekemään kestäviä valintoja ja vihreitä tekoja jne. (olen kyllä tietoinen applen luonnonriistoista ja ihmisten sortamisesta mutta niille en nyt voi mitään eikä ole parempia vaihtoehtoja löytynyt) En mä tuohon nyt varmaan mitään virussoftia ala asentelemaan. Aion kytkeä konetta verkkoon vain tarvittaessa, eli ladatessani jonkun harkitun softan tai hakeakseni päivityksiä. Serveriyhteydetkin voi lopulta niistä tarvittavista asioista ajaa läppärin kautta kun tavaraa kuitenkin siirtyy koneiden välillä edes takas muistikortin/usb-kowon välityksellä. Juuri nyt akuutisti näyttäis iMac kylläkin kyykähtäneen kun ihan tavallista valokuvaa editoin tässä :D Tietokone kuin tietokone, ne on vain tietokoneita... E: kyllä, force quittia piti laittaa iPhotolle ja sinne meni tallentamaton editointi :D "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Cathi777 21.03.2010 10:37:15 | |
---|
efunkelist: En mä tuohon nyt varmaan mitään virussoftia ala asentelemaan. Aion kytkeä konetta verkkoon vain tarvittaessa, eli ladatessani jonkun harkitun softan tai hakeakseni päivityksiä. Serveriyhteydetkin voi lopulta niistä tarvittavista asioista ajaa läppärin kautta kun tavaraa kuitenkin siirtyy koneiden välillä edes takas muistikortin/usb-kowon välityksellä.
No ei tosiaan tarvitse laittaa mitään virustorjuntoja, kun ei niillä ole mitään torjuttavaa. Ja kyllä sen nettiyhteyden voi ihan hyvin päällä pitää, vaikka koko ajan, ei siitä mitään haittaa ole eikä konetta mitenkään hidasta. Voipahan hakea päivityksiä silloin, kun tarvitsee tai jotain muita näppäriä lisäkikkareita. Tai ylipäätään on joskus ihan hyvä tehdä jotain muuta kuin sitä omaa settiä vääntää. Ei siis ole mitään syytä jättää nettiyhteyttä pois käytöstä. Only pop music can break my heart... |
efunkelist 21.03.2010 10:46:20 (muokattu 21.03.2010 10:47:01) | |
---|
Nettiyhteys voi olla vaikka samaan aikaan auki tuolla kakkoskoneella kun ykköskoneella lepää tyhjä nuottirivi... Mut heitelkääpäs sitten jotain perusvinkkejä näin alkutaipaleelle! Lähinnä jos perus-asetuksissa on mäkeissä jotain mitä "kannattaa heti tehdä" kuten PC:llä on suorastaan välttämätöntä moni juttu. Ja mitä alkuperäissoftia kannattaa korvata jollain tuoreella, esim nettiselaimeksi taidan laittaa operan kun sitä oon tottunu käyttää puuceelläkin. Openoffice taulukoihin ja teksteihin. iPhoto tekee ihan perusjutut ok mutta välillä vähän enemmän kaipais. Ja ollakseen näin tuore kone ja tehokas mylly niin ihmeen tahnainen kuvankäsittelijä tuo on. Perus 4MP digikuvan käsittely, korjailu, kevyt efektointi ja alkuun kone kaatui. Sitten kun hommia jatkoi niin oli yhtä hidasta ja tahmeaa kuin vanha photari vanhassa pc-läppärissä... VLC medioiden toistoon. Mut enimmäkseen koitan minimoida muokkauksia ja asennuksia tuossa koneessa koska pyhitän sen työntekoon ja haluan että se TOIMII. Ainakin peeceellä kaiken hilavitkutuksen asentelu ei tehostanu koneen käyttöä. Se käynnistysääni joka tulee integroiduista kajareista saa pysyä jos ei sitä koneen omilla asetuksilla hiljaiseksi saa. Se em. linkki jostain erillisohjelmasta joka käynnistysäänen poistaa vaikuttaa juuri mainitsemaltani turhalta ylimääräisyydeltä joka ei palautteiden mukaan edes täysin vakaa lisä ole. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
moscowian 21.03.2010 10:48:30 | |
---|
JPQ: Miten Wav looppeja garabebandissa käytetään ? (latasin netistä). Drag & Drop? Eli Finderin ikkuna siihen garagebandin päälle ja heität sieltä vain sinne projektiin sen. Sattuiko kenelläkään muulla muuten häviämään viimeisimmän Logic Pro 9:n päivityksen myötä sellainen ominaisuus, että bouncauksen jälkeen tekele lisättäisiin automaattisesti iTunesiin? Sehän päivittyi tässä muutama päivä sitten.. Lelut:
-Mac Pro 2x2.26GHz (8-core), neljä räväkkää kovoa ja 6Gt muistia. Logic Studio 9, Spectrasonics Omnisphere, EWQLSO Play Platinum+, HAlion Symphony Orchestra, QL Voices Of Passion, QL Stormdrum, Kontakt3 and so many more.. |
tuluppa 21.03.2010 12:04:02 (muokattu 21.03.2010 12:49:47) | |
---|
efunkelist: No kyllä mä ton konen yöksi sammutan ja varsinkin kun lähden kotoa pois pidemmäksi aikaa. Standby kuluttaa virtaa kuitenkin sekin ja pyrin tekemään kestäviä valintoja ja vihreitä tekoja jne. Tuo on vähän kaksipiippuinen miekka. Ainakin vuoden 2008 Macbook pro vie saman verran virtaa standby-tilassa kuin sammutettuna virtalähde seinässä. Vasta johdon seinästä irrottaminen laskee kulutuksen nolliin. Ja toki koneen käynnistykset vie aina virtaa hetkellisesti enemmän. EDIT: eikäkö ei mitään: http://images.apple.com/environment … 5inch-2008-Environmental-Report.pdf :) Tiedä sitten mikä tilanne on alumiinimalleja edeltävässä mbp-mallistossa, onko se todellakin noin mitä oon asiasta kuullut. |
tuluppa: Tuo on vähän kaksipiippuinen miekka. Ainakin vuoden 2008 Macbook pro vie saman verran virtaa standby-tilassa kuin sammutettuna virtalähde seinässä. Vasta johdon seinästä irrottaminen laskee kulutuksen nolliin. Ja toki koneen käynnistykset vie aina virtaa hetkellisesti enemmän. Niin kun se joutuu pyörittämään starttimoottoria. Ei kait? My life is like an Opel-highway. |
Aki 21.03.2010 12:26:05 | |
---|
efunkelist: Mut heitelkääpäs sitten jotain perusvinkkejä näin alkutaipaleelle! Tän teen aina kun asennan mäkkikäyttiksen: System Preferences > Appearance > Highlight colour Red. Mäkissä ei ole samanlaista must-do listaa kuin Windowsissa. Jos et halua ylimääräisiä asennella, niin eipä niitä välttämättä tartte. iTunesin Advanced asetuksista otan Media Folder rastit pois. Jos käytät konetta pelkkään äänityöskentelyyn, ota Airport pois päältä. Ja mitä alkuperäissoftia kannattaa korvata jollain tuoreella Opera for Mac tulee pikkasen Windows-version perässä toiminnoiltaan ja vakaudeltaan. Mutta on se silti paras selain. Kohta on 10.51 valmis, jos ne saa betan bugit kuntoon ni sit on vihdoin erittäin hyvä Opera mäkille. Picasa on tosi alkuvaiheessa, mutta editointiin suht kätevä. iPhotoa en alkanut käyttämään, se oli jotenkin kovin hankala ja kankea. Tällaista listaa olen kasaillut: http://teuvvo.wippiespace.com/mac/M … oftware_I_Couldn't_Live_Without.xls Ja tuollaisiakin: http://teuvvo.wippiespace.com/mac/Tips&Guides/ "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
efunkelist 21.03.2010 14:34:27 | |
---|
Kiitos Aki! Kyähän noilla alkuun pääsee. Kunhan alkuun oon päässy tuleekin harkinta: hommatako se logic kun se on niin kaikenkattava ja siihen nähden halpa... Vaiko spelaillako reaperilla ja renoisella kun ne saa molempiin koneisiin mut sit tarvii vähintään logicin verran pistää rahaa plugareihin eikä sillä saa kuin perustarpeet katettua - harvinaisemmat soundit jotka on joskus just se rikkaus jäis pois koneelta... "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
JPQ 21.03.2010 15:41:43 (muokattu 21.03.2010 15:43:05) | |
---|
Tuosta highlightcolourista en ole samaa mieltä oletus ilmeisesti itsellä käytäössä vai muutamaa muuta voin edes miettiä (yritän ympäristön värit säilyttää tyylikkäinä) ja täytyy operaa katsoa täälläkin jos on parempi kkuin Firefox. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Aki 21.03.2010 15:49:22 | |
---|
efunkelist: hommatako se logic kun se on niin kaikenkattava Mä olen miettinyt Logicin hankintaa ihan vain työkalujen hallinnan takia, mutta aika paljon olen kuullut rajuista käytön keskeyttävistä bugeista sekä 8- että 9-versiossa. En sitten ole uskaltanut hankkia. Mielestäni Logicin kaltaisten soundien toistaminen ulkoisilla plugareilla ei ole kallista, mutta käytön helppoudessa ei Logicin asteelle tokikaan päästä, ainakaan noilla edullisemmilla/ilmaisilla. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
markkuliini 21.03.2010 16:22:09 | |
---|
Aki: Mä olen miettinyt Logicin hankintaa ihan vain työkalujen hallinnan takia, mutta aika paljon olen kuullut rajuista käytön keskeyttävistä bugeista sekä 8- että 9-versiossa. En sitten ole uskaltanut hankkia. En ole huomannut moista. Yhden outouden olen yhdessä projektissa toistaiseksi huomannut (pari sivua taakse päin). Ja tasan vain yhden kerran olen saanut projektin kaatumaan kahden vuoden aikana. Oli kokeilujuttu jota en ollut edes tallentanut. Mutta Logic tallensi sen ennen kaatumistaan, joten nou problem. Ollut tosi vakaa. 8 versio itselläni. Olen ollut enemmän kuin tytyväinen. Ot: Juuri eilen fiilistelin ottokansioiden uskomattoman helppoa editointia. (Laulu)otot ovat pinossa, ja niistä vain maalataan mieluisat palat joita Logic automaattisesti reaaliajassa miksaa koosteeksi crossfadeineen kaikkineen. Ottoa pystyy vaihtamaan helposti vaikka kesken sanan. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |