Aihe: Koch Twintone Combo
1
Tony-
10.03.2004 19:16:16

Kokeilin kyseistä vahvaria eilen ja tykästyin isosti sekä puhtaisiin soundeihin sekä säröihin. Kertokaa ihmiset mielipiteitänne Twintonesta, hyviä ja huonoja.
Long Live Rock'N'Roll!
wuchi
11.03.2004 15:53:03
Mulla on ollu twintone nyt muutaman kuukauden ja olen tykännyt tosi paljon. Mua ei toi reverbinappulan sijainti häiritse, kun mulla on reverbi aina samassa asennossa ja vaan hiukan soundia pyöristämässä.
Puhtaat ja säröt on molemmat mun mielestä loistavia. Kuten aikaisempi kirjoittaja sanoi, mitään sirkkelisäröjä ei ilman lisäpedaaleja lähde. Mut vahvistimessa on mahtava dynamiikka ja tottelee kyl soittajaa tosi hyvin.
Kallis kone se on mutta mun mielestä on kylllä sen arvoinen.
penatuna
11.03.2004 19:22:03
Kochin twintone ollu kuukauden päivät, ja huomenna toinen keikka sen kanssa. Keikkaa on ollut nyt muutaman kuukauden pari viikossa, mutta uskalsin vasta viime viikolle ottaa mukaan, kun piti päästä sinuiksi vahvarin kanssa. No miksaajamiehemme kehu vahvarin soundia pirusti, ja kyllähän se hyväsoundinen peli on. Tosin efektit puuttuu multa vielä(hankinnassa), ja taitaa pari seuraavaa keikkaa vielä mennä Koch Twintone + Ibanez tubescreamer yhdistelmällä. Itsekin olisin halunnut hallita kaikua jalkapolkimella, mutta minkäs voit. Ehkä tuon pystyy teettämään jossakin liikkeessä, tietääkö joku? Itse pidän kaikua useimmin suunnilleen kolmosella, mutta joihinkin biiseihin käännän sen oikein kunnolla päälle. Mitäs laitteistoa teillä on Twintonen kanssa?
Tony-
11.03.2004 23:00:06

Miten ton teho riittää bändikäytössä nimenomaan puhtaalla kanavalla? Jääkö rumpalin jalkoihin vai kuuluuko?
Te, joilla toi on mistä olette ostanut ja mitä on maksanut?
Long Live Rock'N'Roll!
Flash
12.03.2004 09:19:49 (muokattu 12.03.2004 09:20:18)

Miten ton teho riittää bändikäytössä nimenomaan puhtaalla kanavalla? Jääkö rumpalin jalkoihin vai kuuluuko?

No mulla ei kärsi olla bändin kanssa soittaessa puhdas kanava kuin siinä kello 9:00 ja 11:00 välillä, eli liian pienellä. Tehon puolittaminen ei paljon auta. Särökanava kärsii olla hiukan isommalla. Eli tehot kyllä riittää.

Te, joilla toi on mistä olette ostanut ja mitä on maksanut?

Kaverilta ostin. En muista hintaa, mutta reilusti alle ovh:n.
Rock And Roll Can Never Die
wuchi
12.03.2004 09:20:25
Puhdas kanava riittää hyvin bändisoittoon. Nykymalleissa twintonessa on 90w elementti nimenomaan siksi, että kaiuttimen puolesta soundi pysyis selkeänä ja puhtaanakin pitkään. Säröpuolella soundi ei mee mössöksi. Vanhemmissa tais elementtinä olla celestion vintage 30. Se on arvostelujen mukaan hiukan agressiivisempi kuin nykymalleissa oleva.

Uutena custom-soundsissa 1590e, käytettynä liikkuu tosi vähän ja silloinkin hinta yli tonnin.
Flash
12.03.2004 09:23:59

Mitäs laitteistoa teillä on Twintonen kanssa?

Riippuu vähän minkä bändin kanssa soittaa. Räyhäkkäämpää materiaalia soittaessa käytössä ei ole mitään pedaaleita vaan pelkästään Kochin särökanava. Joskus saattaa olla käytössä myös Budda wah. Niin ja tietysti se Bossin viryspedaali. Vintage henkisemmissä hommissa käytössä on vain puhdas kanava ja sen edessä pari Tubescreameria ja joskus myös analogi delay, chorus sekä phaser. Kitaroina on Les Paul, Strato ja Tele. Kaikki toimivat erinomaisesti Twintonen kanssa.
penatuna
12.03.2004 09:31:40
Niin sen verran pitää tarkentaa, että tarkoitin tosiaan lähinnä särö/overdrive purkkeja tohon eteen. Eli esim. puhtaalle kanavalle tube Screamer blues sooloiluun(SRV-soundi), ja särölle sopivasti overdrivea tykimpää sooloilua varten.
Silloin olisi siis
a) puhdas soundi
b) blues (soolo) soundi
c) tiukka komppisärö
d) Soolosoundi ikuisella sustainilla.

Lähinnä kokemuksia särökanavassa käytetyistä overdrive tms. pedaaleista olisi kiva kuulla. Muiksi efekteiksi olen ilmeisesti hankkimassa G-major räkkimultieffuu. Siinä kun on releet tms. ja ilmeisesti pätevä laatu. Pitää tosin käydä ensin testaamassa.
Flash
12.03.2004 12:58:36

Lähinnä kokemuksia särökanavassa käytetyistä overdrive tms. pedaaleista olisi kiva kuulla.

No minä en käytä särökanavalla mitään säröpedaaleja. Käytän Kochin kanavanvaihtopedaalissa olevaa boosteria sooloissa. Puhtaalla kanavalla käytän orkkis Ibanez TS-9:ä ja Maxon OD808:a. Ibanezin särö miellyttää enemmän, sen takia Maxon onkin yleensä boosterina antamassa tarvittaessa lisätujauksen sooloihin. Rajumpia särösointeja varten olisi tarkoitus hankkia vielä hyvä fuzz pedaali.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)