Tsugu Way 25.02.2010 11:55:42 | |
---|
Helkkarin hyviä vinkkejä ja tietoa tulee paljon - kiitos. Mietin samalla myös sellaista, että kun itselläni on "pelimerkkejä" käytössä noin 200-300 euroa, niin kummin kannattaisi tehdä - tuunaan oman tuolla rahalla (riittääkö edes vaihtotöineen) teleni paremmaksi, vai käytän pelimerkit välirahaan musaliikkeeseen ja vaihdan vaikkapa "humppariteleen". Jälkimmäisessä vaihtoehdossa saattaisi käydä toki niin, että USA vaihtuisi Meksikoon. Mutta väliäkö sillä? Ja en toki ole aivan varma, että kuinka 100% USA tuo mun California Series edes on, vaikka lavassa lukeekin USA. Omani maksoi 1999 vuonna 6000 markkaa. Veikkkaisin, että vaihtoarvo nykyisellään musaliikkeessa ei taida kuitenkaan olla paljoa parempi, kuin 500 euroa. Osaisiko muuten kukaan arvioida ns. käypää arvoa? Eli vielä mielipiteitä kehiin, jos jaksatte: Osien vaihtoa - vai koko kitaran vaihtoa? Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
weelie 25.02.2010 23:09:45 | |
---|
kalifoorniat oli muistaakseni sellaisia semi-mexicolaisia. Henkkoht mulle kyllä ihan sama onko made in usa vai made in mexico (vaikka myönnän että esim. CS 62 Esquire ja 52RI ovat messeviä pelejä). Mutta senhän tiedät sinä itse että kannattaako tuunata vai ostaa uusi. Suurimmassa osassa kaupan kitaroita on mielestäni aina jotain "pielessä", mikit tai kaula tai jotain. Että tuunata saa jos siihen on yhtään taipuvainen. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
Jii 25.02.2010 23:53:50 | |
---|
Lienen ehkä yksinkertainen, mutta telestä pidän. Kitara on silti semmoinen, että sitä saa komentaa. Hyvä napsuva soundi lähtee omasta kitarasta, kun ei turhia kaunistele. Paikoitellen sormilla soittavana rakot ovatkin pienen tauon jälkeen selviö. Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home. |
Ziggy Bubba 26.02.2010 03:59:30 (muokattu 26.02.2010 03:59:40) | |
---|
fox: Jos hakee Telestä sitä "perinteistä" näkkäriä ja Tele-soundia (joka ilmeisesti ei ole se "sun juttu" kuitenkaan) niin vaihtoehtona olis kaiketi esim. DiMarzion Twang King- pari. Kyllä Tuosta Twang Kingistä saa paljon muutakin, ei se ihan perinteinen - tai ainakaan siihen suuntaan ohut - mikkisetti ole. Myönnetään, että itellä on tuntumaa vasta tuohon kaulamalliin, mutta se on jo aivan mahtimikki. Vois melkein hoitaa TK:n myös tallaan. Teleä pitää tosiaan käskeä erityisesti liidihommissa, ihan niinkun stratoakin... Ite olen tykästynyt kovasti tuohon rankkaa rouhintaa vaativaan soittotyyliin - Lepakko tuntuu melkein tylsältä Telen jälkeen :) Jos jollain sattuu ylimääräistä Twang King -tallamikkiä olla nurkissa, niin ostan pois. |
Freewheeler 26.02.2010 10:06:34 | |
---|
sikki-six: Jos jollain sattuu ylimääräistä Twang King -tallamikkiä olla nurkissa, niin ostan pois. Mulla olisi myynnissä vielä vähän parempaakin... DiMarzio VT-1 (DP-114) Telecaster tallamikki 80-luvulta. Twang Kingin faija! Tekstiä Ebaysta: "NOS PART! Out of Production and not often seen. DiMarzio VT-1 (DP-114) Tele Bridge PU. A reproduction of the 1st Tele pickup circa 1952-54 (Esquire/Broadcaster/Nocaster). These meter at 6.7K and are still Factory Sealed (I opened one for the photo & meter reading). Like the ORIGINALS the coils are wound with a heavy white waxed cotton string to protect the windings. Fender only used the WHITE COTTON on the VERY EARLY pickups. Nothing else has ever sounded quite the same... The current production Fender repro doesn't even get close! Personally, I think DiMarzio got VERY close and THIS is THE pickup!!! -I- wouldn't use anything else... I have 3 of these available, when they're gone... That's it!" Alunperin ilman metallista pohjalevyä, myyn omani sellaisen kanssa. Hinta 120 € / tarjous. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
SirElwood 26.02.2010 10:11:41 | |
---|
Voiskohan tavallista mikkiä modata silleen että vaihtaa kelan ympäriltä sen mustan narun valkoiseksi? Saiskohan sillä AIDON VINTAGE SOUNDIN? |
Freewheeler 26.02.2010 10:25:25 | |
---|
SirElwood: Voiskohan tavallista mikkiä modata silleen että vaihtaa kelan ympäriltä sen mustan narun valkoiseksi? Saiskohan sillä AIDON VINTAGE SOUNDIN? No tietenkin voi, vielä parempi on käämiä siihen rautalankaa - siitä saa lisäpotkua vaikka hevin soittamiseen! Toi teksti on ihan skeidaa... Mutta mikki soundaa todella hyvältä. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Jii-Gee 26.02.2010 11:41:03 | |
---|
SirElwood: Voiskohan tavallista mikkiä modata silleen että vaihtaa kelan ympäriltä sen mustan narun valkoiseksi? Saiskohan sillä AIDON VINTAGE SOUNDIN? Ja jos pannaan puolestavälistä,niin harmaalla narulla sit joku modern vintake meining ?? " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
El_Jyrkkä 27.02.2010 23:19:21 | |
---|
Jees, eli telekuume on todella kova, ja nyt näin rahatilanteesta johtuen, taidan ostaa itselleni tuollaisen J&D Telen, mikä löytyy tuolta Jerry's Music:sta; http://www.jerrysmusic.fi/jd_tl.html Kellään kokemuksia moisesta vehkeestä? laitanko rahani tuohon vaiko uuteen leimaan? Polte on kova molempia kohden :D "Shhh! My common sense is Tingling!" -Deadpool
!BARCA! |
Dunga 28.02.2010 05:49:33 | |
---|
El_Jyrkkä: Jees, eli telekuume on todella kova, ja nyt näin rahatilanteesta johtuen, taidan ostaa itselleni tuollaisen J&D Telen, mikä löytyy tuolta Jerry's Music:sta; http://www.jerrysmusic.fi/jd_tl.html Kellään kokemuksia moisesta vehkeestä? laitanko rahani tuohon vaiko uuteen leimaan? Polte on kova molempia kohden :D Mulla oli tuollainen taannoin. Olihan se tietysti osiltaan ja viimeistelyltään ihan halpis-laatua ja mikit aika surkeat. Vähän laittamalla tosta saa varmaan ihan hyvän värkin, mutta ite kyllä ostaisin suosiolla jonkun Classic viben. War... war never changes. |
El_Jyrkkä 28.02.2010 18:28:19 | |
---|
Void: Mulla oli tuollainen taannoin. Olihan se tietysti osiltaan ja viimeistelyltään ihan halpis-laatua ja mikit aika surkeat. Vähän laittamalla tosta saa varmaan ihan hyvän värkin, mutta ite kyllä ostaisin suosiolla jonkun Classic viben. eli oliko se laadultaan affinityn tasoa vaiko parempi/paskempi? projektiksi se todennäköisesti meneekin, mielenkiinnosta vaan että onko noi puut sitten ihan haperoa vai? Viimeistelytasokaan ei ole iso haitta, tarkoitus onkin ostaa hieman nykyistä halvempi kitara, mitä sitten kehtaa ruuvailla ja maalailla ilman pelkoa kitaran täydellisestä pilaamisesta :D "Shhh! My common sense is Tingling!" -Deadpool
!BARCA! |
Dunga 28.02.2010 18:40:54 | |
---|
El_Jyrkkä: eli oliko se laadultaan affinityn tasoa vaiko parempi/paskempi? projektiksi se todennäköisesti meneekin, mielenkiinnosta vaan että onko noi puut sitten ihan haperoa vai? Viimeistelytasokaan ei ole iso haitta, tarkoitus onkin ostaa hieman nykyistä halvempi kitara, mitä sitten kehtaa ruuvailla ja maalailla ilman pelkoa kitaran täydellisestä pilaamisesta :D En osaa verrata affinityyn, kun siitä ei ole kokemuksia. Aika monesta palasta se runko ainakin oli, kaulassa ihan kiva lakkaamaton tatsi. Nauhat halpaa seosta ja päät törröttivät saapuessa. Kai tollanen silti modailuun ja ruuvailuun on ihan käypä värkki. Taisi tosta olla artikkelikin täällä, jossa kehaistiin ihan kelpo värkiksi. War... war never changes. |
El_Jyrkkä 28.02.2010 19:18:05 | |
---|
Void: En osaa verrata affinityyn, kun siitä ei ole kokemuksia. Aika monesta palasta se runko ainakin oli, kaulassa ihan kiva lakkaamaton tatsi. Nauhat halpaa seosta ja päät törröttivät saapuessa. Kai tollanen silti modailuun ja ruuvailuun on ihan käypä värkki. Taisi tosta olla artikkelikin täällä, jossa kehaistiin ihan kelpo värkiksi. jees, katoin vaan tuolta jerry's musicin sivuilta, että pyydettäessä säätävät valmiiksi, hiovat nauhat jne. tilasitko itte tuolta vaiko kenties muualta? "Shhh! My common sense is Tingling!" -Deadpool
!BARCA! |
slerbis 07.03.2010 20:14:14 | |
---|
Classic Vibe perustelen kävin noutamassa. Eipä näitä turhaan ole kehuttu. Viimeistely on erittäin hyvää ja soittotuntuma on mainio jo valmiiksi. Hiukan säätöä päälle ja elixirit sisään, niin hyvä tulee. A tergo in bona nates |
El_Jyrkkä 07.03.2010 20:55:03 | |
---|
joo, itse kävin katselemassa paikallisessa musiikkiliikkeessä noita halvimpia telejä, ja matkaan tarttui sitten DiMavery - merkkinen halpis, maksoi parin kielisetin, laukun, plektrojen ja hihnan kanssa 160e. Sointi on todella hyvä, siis hintaan nähden, ja kaula oli todellinen yllätys, kevyt ja helppo soittaa, sekä nätisti hieman loimukuvioinen? mutta joo, joutuihan sitä säätämäänkin, hioin nauhat, säädin tallan, vaihdoin kunnolliset kielet ja kas, tämähän on ihan soitettava peli. pleksi on kuprulla, kun se on hiton pehmeää seosta, jossain vaiheessa vaihtoon. mikit tosiaan ihan ok hintaan nähden, mutta kyllähän ne vaihtoon menevät, samoin satula. Summasummarum, projektikitaraksi varsin mainio peli. "Shhh! My common sense is Tingling!" -Deadpool | Visca El Barca! "Més que un club" | |
novo 08.03.2010 00:04:47 | |
---|
Mää hommasin sitten Wolfin näkemyksen Thinlinesta P90-mikeillä ihan vain pirruuttani ja hämmästyttävän hyvin se napsahti lapaseen ja soundas akustisesti kivalta. Vielä ku pääsis tesmimään isoilla volilla treeniksellä niin tietäis jääkö kotipeliks vai päätyykö vielä jopa tositoimiin. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
sami-s 20.03.2010 14:48:29 | |
---|
Telenistit hoi, Haluaisin suosituksia tallamikin vaihtoon, elikkä hakusessa olisi sinkkukokoinen humppari telen tallaan. Soundiltaan haluaisin sen olevan paksumpi kuin nykyinen singlecoili. Nykyinen on suht kirkas joten tummempi ja paksumpi särökäyttöön ois hakusessa. Eli satunnaiset higain soittelut hoituisi ja raskaampi rokki ja vanhat hevit löytyisi myös. Kitarana toimii tämä: http://www.thomann.de/fi/fender_62_tele_custom_rw_bk.htm(jos sillä mitään merkitystä asiaan on?) Kiitosta jo etukäteen ehdotuksista, tässä on basisti vähän ymmällään kitarakamoista :) "Mitä vaikeampi ongelma sen helpompi se on ratkaista"- Anssi Kela |
JOPPA 20.03.2010 22:52:07 | |
---|
Vielä viikko sitten vihasin kaikkia telejä. Ei vaan oikeen mielestäni hienoja. Ja nyt eilen huomasin että enää en pidä joitain teleja täysin rumina. Itseasiassa ajattelin, että ensi vuonna voisin telen tekaista. E:stä C#:ään |
madcow2 20.03.2010 23:16:10 | |
---|
Kertokaas kun paremmin tiedätte, että kannattaisko ostaa Squier Classic Vibe Custom Telecasteri? On kuulemma aika hyvä Squieriksi, ja oon miettiny vanhan soittoharrastuksen elvyttämistä. Lähinnä haluun tietää että onko Squierit ylipäänsä hintansa arvoisia, ja eikö Tele menekin noihin alla mainittuihin genreihin? Kävin tänää kokeilemassa ja tuntui aika hienolta: tuntuma ja soundi oli miellytti mua enemmän kuin kaverin ESP LTD EC-1000. Vois tässä yo-kirjotusten tuomalla vapaa-ajalla soitella kavereitten kanssa (bluesia, klassista rokkia, rautalankaa ja muuta kevyempää settiä) mut ei tuu suunnitelmasta mitään tolla noin 130 euron Harley Benton strato + Behringer 15w setillä joka mulla nyt on =) Ja jos joku vois ihan ystävällisenä eleenä auttaa tumpeloa ja linkata jonkun hyvän threadin/toisen foorumin mistä sais jotain tolkkua vahvistimien viidakkoon... Kun en osaa päättää et tarvisko ostaa putki vai transu, jne. jne. |
madcow2: Kertokaas kun paremmin tiedätte, että kannattaisko ostaa Squier Classic Vibe Custom Telecasteri? On kuulemma aika hyvä Squieriksi, ja oon miettiny vanhan soittoharrastuksen elvyttämistä. Varmasti hintansa haukkuu, mutta käy kokeilemassa ensin miten sopii käteen. Yhtä CVC:tä olen hypistellyt ja kaula oli todella ohut - muuten erittäin siistin oloinen keppi. |