Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Guitar Rig + Reaper --> Mallinnukset ei toimi
1 2
aalataur
20.03.2010 18:00:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikä Guitar Rig 4 on käytössä ja esim. särömallinnukset toimii mainiosti sen läpi soittaessa, mutta Reaperissa kun yrittää äänittää tätä soundia, niin tulos on vain kitaran "akustinen" soundi, eli mitään mallinnuksia ei raidalle tallennu. Pod Farmin kanssa homma toimii mainiosti, mutta Guitar Rigin ei. Missähän vika?
Antti1
20.03.2010 18:09:08 (muokattu 20.03.2010 18:18:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Missähän vika?
 
Ei oo mitään vikaa, se on suunniteltu toimimaan juuri noin. Sun pitää lisätä se plugari softan insertiin haluamallesi raidalle ja sitten bouncata, tai freezellä vetäistä mekkala pysyväisemmin kuuluviin, jos ylimääräinen prossun rasitus harmittaa.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Grugi
20.03.2010 18:10:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Elikä Guitar Rig 4 on käytössä ja esim. särömallinnukset toimii mainiosti sen läpi soittaessa, mutta Reaperissa kun yrittää äänittää tätä soundia, niin tulos on vain kitaran "akustinen" soundi, eli mitään mallinnuksia ei raidalle tallennu. Pod Farmin kanssa homma toimii mainiosti, mutta Guitar Rigin ei. Missähän vika?
 
Nopealla googlettelulla tuli vastaan samaa ongelmaa ja ilmeiseti kyseessä on softan bugi jota korjaillaan seuraavassa päivityksessä.
 
SDMF
Antti1
20.03.2010 18:13:29 (muokattu 20.03.2010 18:14:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Nopealla googlettelulla tuli vastaan samaa ongelmaa ja ilmeiseti kyseessä on softan bugi jota korjaillaan seuraavassa päivityksessä.
 
Enkö mä vaan tajua kysymystä, vai missä ongelma..? Siis onko tarkoituksena äänittää standalonena pyörivästä gr:stä ääntä Reaperiin, Reaperin insertissä olevasta plugarista Reaperiin, vai jotain muuta? Eikö meteli kuulu äänittäessä ollenkaan Guitar Rigin läpi? Vai onko ongelma seuraava: GR on insertissä, äänität raidan, otat efektin pois päältä --> kuuluu pelkkä linjasoundi? Jos toi viimeinen on ongelma, niin silloin ei ole mitään ongelmaa. Vai onko kenties niin, että GR on insertissä, äänität raidan ja efekti päälläkään ei tuu mallinnukset mukaan?
 
E: Ja siis ei ollut Grugille suunnattu, vaikka lainasinkin. Ihmettelin vaan vastaustasi.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
aalataur
20.03.2010 18:15:53 (muokattu 20.03.2010 18:17:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ei oo mitään vikaa, se on suunniteltu toimimaan juuri noin. Sun pitää lisätä se plugari softan insertiin haluamallesi raidalle ja sitten bouncata, tai feezellä vetäistä mekkala pysyväisemmin kuuluviin, jos ylimääräinen prossun rasitus harmittaa.
 
Miten tapahtuu bouncaaminen/feeze? Sorry, olen täysin pihalla näiden kanssa :/ Tietty prossun rasitus olisi kiva minimoida kun yleensä on vaikka mitä plugaria auki äänitysvaiheessa.. Ja tähän asti olen yrittänyt äänittää standalone päällä samaan tapaan mitä Pod Farmilla äänitän, koska ainakin kun Farmia käyttää ns. pluginina, eli Reaperissa raidalle avattuna, niin se kuormittaa mielettömästi konetta. Sitten jos raitoja on vaikka enemmänkin niin ei hyvä.
 
Eli Guitar Rigillä ei ilmeisesti voi äänittää muuta kuin plugin-tyyliin? Miten tota kuormittavuutta voisi vähentää?
Antti1
20.03.2010 18:17:23 (muokattu 20.03.2010 18:17:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Miten tapahtuu bouncaaminen/feeze? Sorry, olen täysin pihalla näiden kanssa :/ Tietty prossun rasitus olisi kiva minimoida kun yleensä on vaikka mitä plugaria auki äänitysvaiheessa..
 
Tohon mun edelliseen viestiin viitaten: kerro vielä ihan kohta kohdalta, että mitä sä oot tekemässä. Sitten on parempi paneutua ongelmaan, kun pystyy vähän kartoittamaan sitä myös.
 
E: Ja siis tosiaan freeze, ei feeze. Sori, että sekoitan entisestään. :)
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Antti1
20.03.2010 18:21:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Miten tapahtuu bouncaaminen/feeze? Sorry, olen täysin pihalla näiden kanssa :/ Tietty prossun rasitus olisi kiva minimoida kun yleensä on vaikka mitä plugaria auki äänitysvaiheessa.. Ja tähän asti olen yrittänyt äänittää standalone päällä samaan tapaan mitä Pod Farmilla äänitän, koska ainakin kun Farmia käyttää ns. pluginina, eli Reaperissa raidalle avattuna, niin se kuormittaa mielettömästi konetta. Sitten jos raitoja on vaikka enemmänkin niin ei hyvä.
 
Eli Guitar Rigillä ei ilmeisesti voi äänittää muuta kuin plugin-tyyliin? Miten tota kuormittavuutta voisi vähentää?

 
Noniin, eli eli... Sä voit kyllä äänitellä sillä Guitar Rigin kasettidekkijutullakin, mutta se on vähintäänkin kankea tapa. Laita se plugari raidan insertiin, ei se vie yhtään sen enempää prossutehoa kokonaisuudessaan. Jos haluat äänitysvaiheeseen vähempi rasitusta, niin vähemmän romua sinne plugariin pyörimään ja high quality pois päältä oikeasta ylänurkasta. Lisäät sitten miksaukseen lopullisen soundin ja bouncaat uudeksi raidaksi edit-valikon kautta, tai pistät raidan freezelle.
 
Niihin mä en osaa sen enempää auttaa oikeastaan, kun en oo käyttänyt Reaperia ykkösversion julkistamisen jälkeen lainkaan. Helpissä noi kyllä lukee 300% varmuudella.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
aalataur
20.03.2010 18:23:46 (muokattu 20.03.2010 18:25:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tohon mun edelliseen viestiin viitaten: kerro vielä ihan kohta kohdalta, että mitä sä oot tekemässä. Sitten on parempi paneutua ongelmaan, kun pystyy vähän kartoittamaan sitä myös.
 
E: Ja siis tosiaan freeze, ei feeze. Sori, että sekoitan entisestään. :)

 
Eli tosiaan joo.. editoin tohon edelliseen viestiini, mutta:
 
Olen äänittänyt Pod Farmilla niin, että se pyörii erikseen omassa ikkunassaan, EIKÄ Reaperin kautta avattuna FX-napilla, koska vaikka mulla onkin plugari-ominaisuus maksettuna Pod Farmista, niin olen huomannut että projekteista tulee todella raskaita kun on vaikkapa kaksi komppikitaraa ja kasa leadeja + harmonioita päälle. Mutta Guitar Rig 4 ei ilmeisesti toimi muulla tavalla?
 
Yritin kyllä nyt avata sen Pluginiksi Reaperiin FX-namiskan alta, mutta vieläkään ei kuulu kuin akustinen ääni kitarasta äänitetylllä raidalla, vaikka Guitar Rigin ikkuna kyllä aukesi Reaperiin ja modeli on sieltä valittuna (kuuluu myös, paitsi ei äänitetyssä lopputuloksessa).
 
E: Jaahas, ehditkin jo.. No mutta hyvä tietää toi Freeze, olen tosiaan miettinytkin että eikö sitä kanavaa voi jotenkin "jäädyttää" sitten kun soundi on mieleinen ettei kuormita niin paljon.. missäs tämä freeze-toiminto sijaitseekaan muistatko?
Antti1
20.03.2010 18:27:15 (muokattu 20.03.2010 18:28:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Yritin kyllä nyt avata sen Pluginiksi Reaperiin FX-namiskan alta, mutta vieläkään ei kuulu kuin akustinen ääni kitarasta äänitetylllä raidalla, vaikka Guitar Rigin ikkuna kyllä aukesi Reaperiin ja modeli on sieltä valittuna (kuuluu myös, paitsi ei äänitetyssä lopputuloksessa).
 
Kun kun kun... Ymmärräs nyt tämä perusperiaate: sulle tallentuu aina raidalle raakamateriaali, ei efektoitu signaali. Tässä tapauksessa se on se kitara. Sun täytyy laittaa siihen insertiin se GR päälle aina, kun haluat sen metelin kuulla. Jos haluat päästä prossun rasituksesta eroon, niin se kokonaisuus täytyy muuntaa audioksi. Siinä kohtaa tulee apuun mainitsemani freeze ja bounce. Freeze jäädyttää materiaalin vain väliaikaisesti, mutta bounce tekee kokonaan uuden tiedoston, josta sitä soundia ei voi enää muokata. Freezen sensijaan saa pois päältä, jos haluaa palata säätämään.
 
Jaahas, ehditkin jo.. No mutta hyvä tietää toi Freeze, olen tosiaan miettinytkin että eikö sitä kanavaa voi jotenkin "jäädyttää" sitten kun soundi on mieleinen ettei kuormita niin paljon.. missäs tämä freeze-toiminto sijaitseekaan muistatko?
 
Sorry, ei mitään havaintoa. Kyllä se siinä jossain raidan perusnäkymässä kuitenkin on melko suurella todennäköisyydellä mute, solo ja rec -nappien lähettyvillä.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
aalataur
20.03.2010 18:35:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kun kun kun... Ymmärräs nyt tämä perusperiaate: sulle tallentuu aina raidalle raakamateriaali, ei efektoitu signaali. Tässä tapauksessa se on se kitara. .
 
Aivan, aivan.. toki tämän käsitän, sorry kun epäselvästi selitin. Mutta nyt siis ongelma että efektoitua soundia ei kuulu toistovaiheessa äänitetyltä raidalta, vaikka Guitar Rig on raidalla ja aktiivisena.
 
Toisena asiana, Guitar Rig 4:n Standalone-version äänitys ei onnistu siis ollenkaan? Miksiköhän sitten tuolla Pod Farmilla onnistuu? Tämä on siis ohjelmien välinen normaali ero, ei mikään väärä asetus tms..?
Antti1
20.03.2010 18:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Aivan, aivan.. toki tämän käsitän, sorry kun epäselvästi selitin. Mutta nyt siis ongelma että efektoitua soundia ei kuulu toistovaiheessa äänitetyltä raidalta, vaikka Guitar Rig on raidalla ja aktiivisena.
 
Ahaa, okei. No siihen mä en osaakaan auttaa näkemättä systeemiä. Se on nimenomaan käytettävän raidan insertissä?
 
Toisena asiana, Guitar Rig 4:n Standalone-version äänitys ei onnistu siis ollenkaan? Miksiköhän sitten tuolla Pod Farmilla onnistuu? Tämä on siis ohjelmien välinen normaali ero, ei mikään väärä asetus tms..?
 
Miten sä tuota Pod Farmia oikein äänität? Luoko se jonkinlaisen softarajapinnan ulostulon, jonka Reaper tajuaa erilliseksi tuloksi? Jos näin, niin ei onnistu Guitar Rigillä tietääkseni.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
aalataur
20.03.2010 18:42:13 (muokattu 20.03.2010 18:46:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ahaa, okei. No siihen mä en osaakaan auttaa näkemättä systeemiä. Se on nimenomaan käytettävän raidan insertissä?
 
Kyllä. Pod Farmin esim. olen saanut toimimaan vastaavalla tavalla plugarina. Guitar Rigistä kuuluu kyllä efektoitu soundi kun soittelee se lisättynä raidan inserttiin, mutta kun äänitettyä raitaa toistaa, se ei suostu sitä efektointia siihen lisäämään.
 
Miten sä tuota Pod Farmia oikein äänität? Luoko se jonkinlaisen softarajapinnan ulostulon, jonka Reaper tajuaa erilliseksi tuloksi? Jos näin, niin ei onnistu Guitar Rigillä tietääkseni.
 
Nyt on liian vaikea kysymys :S Mä en tiedä mitä tarkoittaa rajapinta tässä yhteydessä, mutta Farmin äänitys on onnistunut vaivattomimmin noin. Tietenkään soundia ei sitten voi muokata oton jälkeen. Siis ihan sillein, että Pod Farm standalone päälle, Reaper päälle, Reaperista record aktiiviseksi raidalle, ja äänittämään. En tiedä miten se toimii käytännössä tarkalleen, aina toiminut noin.
Antti1
20.03.2010 18:48:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Nyt on liian vaikea kysymys :S Mä en tiedä mitä tarkoittaa rajapinta tässä yhteydessä, mutta Farmin äänitys on onnistunut vaivattomimmin noin. Tietenkään soundia ei sitten voi muokata oton jälkeen. Siis ihan sillein, että Pod Farm standalone päälle, Reaper päälle, Reaperista record aktiiviseksi raidalle, ja äänittämään. En tiedä miten se toimii käytännössä tarkalleen, aina toiminut noin.
 
Mitenkä tämän nyt selittäisi maanläheisemmin... Siis, mitä sä olet valinnut sen äänitettävän kanavan inputiksi sinne Reaperiin, kun olet äänittänyt standalone-tilassa pyörivää Pod Farmia?
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
aalataur
20.03.2010 18:51:16 (muokattu 20.03.2010 19:13:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mitenkä tämän nyt selittäisi maanläheisemmin... Siis, mitä sä olet valinnut sen äänitettävän kanavan inputiksi sinne Reaperiin, kun olet äänittänyt standalone-tilassa pyörivää Pod Farmia?
 
Wittu kun en ymmärrä näistä hevon helvettiäkään :/ Aina se on toiminut noin, eli ilmeisesti jokin defaultti on tuossa äänittävän kanavan inputissa. Reaperissa on Monitor Input ja Record: Input ruksitettuna tuolla kanavalla. Send 1 lukee myös tossa päänäkymässä kanavan kohdalla.
 
E: No nyt sain toimimaan! Boottasin koneen ja kokeilin uudestaan, niin nyt toimii. Tuon freezauksen kun vielä saisi tietää jostain, pitänee katsoa helppiä... ainakaan tuossa muten ja soolon vieressä ei ole kuin tollanen missä lukee että Track Phase (mikä lie?)
 
E2: Jaahas toi freezaus Reaperissa kulkee nimellä Stem tracks, tapahtuu oikeella napilla klikkaamalla raitaa päänäkymässä --> valikosta valitaan.
Gipkor
22.03.2010 15:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi vaihtoehtohan on laittaa raidalle record output, niin tällöin se äänittää raidan "valmiiksi". Eli se valittu mallinnus on sit pysyvä siinä.
 
Aki
27.03.2010 09:52:38 (muokattu 27.03.2010 10:01:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: E: No nyt sain toimimaan! Boottasin koneen ja kokeilin uudestaan, niin nyt toimii.
 
Ohjelmien asennuksen jälkeen on yleensä tarpeen bootata.
 
Tuon freezauksen kun vielä saisi tietää jostain
 
Nopeampi tapa hoitaa Reaperissa toi on klikkaamalla sitä äänitettyä tapahtumaa hiiren oikealla ja valitsemalla "Apply track FX to items as new take". Sen jälkeen voit laittaa plugarin pois päältä.
 
Jos haluat tuon jälkeen säätää soundia, valitse aiempi otto ja laita plugari takas päälle.
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
jonneh
10.07.2010 12:08:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs mun onkelma ratkaistaan kun hommasin kans tuon guitar rig 4 pro:n ja kitaran oon kytkenyt tietokoneen audio sisääntuloon line6 pod:n kautta. ja kun ohjelmaa käyttää niin ne äänet tulee myöhässä?kun kitaraa rämpyttää niin ensin tulee podin äänet ja het sen jälkeen kuuluu ton rigin äänet?
 
Hevillä ei hävitä!
Antti1
11.07.2010 13:24:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sä tarvitset paremman äänikortin, tai ainakin asio-ajurit ja lyhyeksi säädetyn latenssin nykyiseen.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Kaakatus
13.07.2010 07:34:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jonneh: Mitenkäs mun onkelma ratkaistaan kun hommasin kans tuon guitar rig 4 pro:n ja kitaran oon kytkenyt tietokoneen audio sisääntuloon line6 pod:n kautta. ja kun ohjelmaa käyttää niin ne äänet tulee myöhässä?kun kitaraa rämpyttää niin ensin tulee podin äänet ja het sen jälkeen kuuluu ton rigin äänet?
 
Kokeile ladata Asio4All ajurit ja säädät niistä 'Asio buffer size'-arvon niin pieneksi, kuin kone ja jaksaa rutisematta pyörittää. Jos käytät Reaperiä, sen oikeassa ylänurkassa näkyy koneen tuottama viive millisekunteina.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Kalmo
14.07.2010 02:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö tuossa Reaperissa ole manuaalia tai Help filettä?
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «