Samili 06.04.2009 14:29:59 (muokattu 06.04.2009 14:50:05) | |
---|
Punisher: Tohtiiko kysyä paljonko maksoit tuosta? 950e kovan keissin kanssa. Kitaran osuus tais olla ~890e. Ois siitä varmaan saanut vielä pienellä lisätinkaamisella pois vähän, mutta tyydyin tuohon. EDIT: Tuossa laskeskelin esim. jos ostais jenkeistä tuon kitaran, niin viime perjantain kurssilla mentäessä hinnaksi tulisi 655 euroa. Tuohon tulis vielä postikulut ja tullit päälle. Näistä hinnoista ei oo kokemusta ja ois mukava kuulla turinoita jos jollain on. Linkki vielä mistä katoin ton jenkkihinnan: http://www.adirondackguitar.com/lefty/schecter/c_7_hellraiser.htm |
Samili 06.04.2009 14:52:15 | |
---|
nenäreK: Itse vasurina ratkaisin tuon ainaisen kitaraongelman siten, että opettelin soittamaan kitaraa oikeakätisten puolelta. Kannatti :) Tarjontaa on paljon enemmän. Tietenkin jos massia löytyy, niin customia kehiin vaan ;) Opettelitko heti alussa oikealta puolelta soittamaan? Miten kauan meni että löyty samanlainen tatsi hommaan kuin mitä vasemmalta? :) |
Jucciz 06.04.2009 17:38:02 | |
---|
Vasenkätisten saunavastat ne vasta kiven alla on. |
HeavyMachinery 06.04.2009 19:55:33 | |
---|
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Shredator 06.04.2009 21:46:15 | |
---|
Samili: Opettelitko heti alussa oikealta puolelta soittamaan? Miten kauan meni että löyty samanlainen tatsi hommaan kuin mitä vasemmalta? :) Kyllä se aika alkupuolella "uraa" oli. Huomasin vain, että vasemman käden sormet on nopeammat :) Tosin pikkauskäden kanssa joutu todella tekemään töitä, että sai toimimaan optimaalisesti. http://www.youtube.com/watch?v=vciCWOYDhfU |
Sensonic 07.04.2009 16:38:59 (muokattu 07.04.2009 16:39:59) | |
---|
Tuli tuplat... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Deluxe Broken Wings,
Landola F6/Cut
+ roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-) |
Sensonic 07.04.2009 16:39:39 | |
---|
nenäreK: Itse vasurina ratkaisin tuon ainaisen kitaraongelman siten, että opettelin soittamaan kitaraa oikeakätisten puolelta. Kannatti :) Tarjontaa on paljon enemmän. Tietenkin jos massia löytyy, niin customia kehiin vaan ;) Noh, noita vasenkätisiä "customeitakin" saa nykyään aika kohtuuhinnalla. Suomeen tuotuna saa 375-420 eurolla itselleen vasenkätisen seiskakielisen kitaran haluamallaan skaalalla (mm. 24.75"-27.00") jne. Valmistaja on indonesialainen Radix Guitars ja olen vetänyt heille kaksi kimppatilausta. Kolmas lähtee, kun toisen kimpan kitarat ovat tulleet maahan. Homman kulku on siinä, että mallistosta valitaan haluttu malli. Sitten vain valitaan siihen haluamansa skaala (24.75"-27.00"), väri olemassa olevista vaihtoehdoista jne. Eli täysin 100% customia (=kitaramalli rakennetaan ilman mitään aikaisemmin tuotannossa ollutta mallia) tuolta ei saa, mutta jos haluaa esim. PRS-, Explorer- tai SG -mallisen kitaran seiskakielisenä vasurina, niin se onnistuu melko kohtuuhinnalla. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
Twinkle 07.04.2009 17:20:31 (muokattu 07.04.2009 17:22:32) | |
---|
Samili: Jos joku on tilannut tuolta jenkeistä Schecteriä (tai muuutakin?), niin pystyiskö kertoa kokonaiskustannuksia, onko kohonnut postikuluineen ja tulleineen miten korkealle? Ja mistä tilannut? Entä toimitusaika? Ongelma on siinä, että jenkeistä ei paljoa schectereitä suomeen tilailla. Valmistaja on asettanut myyntikiellon eurooppaan ja täkäläisille saa myydä ainoastaan alueellisen maahantuojan kautta. Toki esim ebaystä löytyy myyjiä jotka tätä kieltoa kiertävät, mutta niitä on tapauksesta riippuen hankalampi löytää. nenäreK: Itse vasurina ratkaisin tuon ainaisen kitaraongelman siten, että opettelin soittamaan kitaraa oikeakätisten puolelta. Kannatti :) Tarjontaa on paljon enemmän. Itse olen tehnyt saman vedon, olen vasuri mutta soitan oikeakätisesti. Jälkikäteen sanoisin, että on ollut ihan kannattava valinta. |
Juicy 07.04.2009 20:57:15 | |
---|
Itse olen tehnyt saman vedon, olen vasuri mutta soitan oikeakätisesti. Jälkikäteen sanoisin, että on ollut ihan kannattava valinta. Mulle ei tullut edes mieleen soittoharrastusten alussa kokeilla vasurimalleja, otin vain lainaan kaverilta vanhan ritsan kokeiltavaksi. :-) "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
Ziggy Bubba 07.04.2009 22:05:58 | |
---|
Juicy: Mulle ei tullut edes mieleen soittoharrastusten alussa kokeilla vasurimalleja, otin vain lainaan kaverilta vanhan ritsan kokeiltavaksi. :-) Niinpä otin minäkin, mutta soittelin sitä "vasuristi" kielet väärinpäin alkuun :) Itelle ei olisi tullut mieleenkään opetella soittamaan väärinpäin (oikuristi), sen verran luonnottomalta tuo tuntui. Toiset on kai enemmän umpivasureita kuin toiset... |
jyrkalt 07.04.2009 22:19:56 | |
---|
sikki-six: Niinpä otin minäkin, mutta soittelin sitä "vasuristi" kielet väärinpäin alkuun :) Itelle ei olisi tullut mieleenkään opetella soittamaan väärinpäin (oikuristi), sen verran luonnottomalta tuo tuntui. Toiset on kai enemmän umpivasureita kuin toiset... Sama homma mulla. Sitten tuli seinä vastaan kivasti ja käänsin kielet "oikeinpäin". Sama seinä tollottaa taas edessä. |
Sensonic 08.04.2009 07:33:03 | |
---|
Mulle on ollut 8 -vuotiaasta asti selvää, että soitan vasurikitaralla. Sain silloin ekan kitaran, jota aloin soittamaan tosissani vasta 13 -vuotiaana. Pikkuskidinä kaiken maailman musiikkikauppojen sedät sanoivat mulle, että homma esim. oikeakätinen Stratocaster ja käännä siitä kielet toisin päin. Hmm, olisivatkohan joten fiksaantuneet Hendrixiin... No onneksi oli Tony Iommi, joka näytti soittavan vasenkätisesti vasurikitaralla. Se loi uskoa siihen, että tulevaisuudessakin tulisi soiteltua vasurikitaralla. Tuo vasurikitaroiden tarjonta valitettavasti on vain "melko ohkaista", joten tässä on joutunut turvautumaan noihin kimppatilauskitaroihin, mikäli on halunnut itselleen mielensä mukaisen kitaran. Tietty silloin siinä lavassa ei välttämättä lue sitä omaa suosikkimerkkiään (mikä mulle on itse asiassa yhdentekevää), vaan pääasia on silloin siinä, että voi saada itselleen haluamansa vasurikitaran valmistajan mallistosta hieman customoituna. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
Samili 08.04.2009 09:01:23 | |
---|
Sensonic: Tuo vasurikitaroiden tarjonta valitettavasti on vain "melko ohkaista", joten tässä on joutunut turvautumaan noihin kimppatilauskitaroihin, mikäli on halunnut itselleen mielensä mukaisen kitaran. Tietty silloin siinä lavassa ei välttämättä lue sitä omaa suosikkimerkkiään (mikä mulle on itse asiassa yhdentekevää), vaan pääasia on silloin siinä, että voi saada itselleen haluamansa vasurikitaran valmistajan mallistosta hieman customoituna. Totta. Onneks muutaman vuoden sisällä on tapahtunut aika paljon kehitystä valmistajien rintamalla. Monet valmistajat on ruvenneet enemmän valmistamaan vasureita ja sivuillakin on niitä jopa näytillä. Vielä kun jälleenmyyjät heräisi tähän kehitykseen mukaan myös. Itselläni ollut kanssa pienestä pitäen selvää, etten oikealta puolelta soita. On se vaan niin luonnotonta. |
Sensonic 08.04.2009 09:49:59 | |
---|
Samili: Totta. Onneks muutaman vuoden sisällä on tapahtunut aika paljon kehitystä valmistajien rintamalla. Monet valmistajat on ruvenneet enemmän valmistamaan vasureita ja sivuillakin on niitä jopa näytillä. Vielä kun jälleenmyyjät heräisi tähän kehitykseen mukaan myös. Ne valmistajat ovat vain sellaisia, joita en välttämättä fanita ihan kybällä, kuten esim. Schecter. OK, löytyyhän tuolta kaapista kotelosta Schecter Omen-7 vm. 2003, mutta ostin sen lähinnä siksi, että halusin itselleni vasuriseiskan. Se lähti kuitenkin niin kohtuuhintaan, että oli "pakko" ostaa se. Ja onhan se ihan kelpo skeba. Ei ole vähään aikaan tullut mieleen myydä sitä. Itse fanitan Ibanezia ja PRS:ää, joiden vasurimallivalikoima on, valitettavasti, lähes olematon. Siksipä täytyykin satsata esim. noihin Radixin kitaroihin, jotta saa itselleen haluamiaan kitaroita haluamillaan spekseillä (tallavaihtoehto, väri, skaala jne.). Jälleenmyyjät tuskin koskaan heräävät ottamaan varastoonsa/myymäläänsä vasuriskeboja, koska niiden menekki on sangen olematonta. Kitarassa on kuitenkin kiinni rahaa, ja jos se ei mene kaupaksi, niin "varastointiarvo" voi ajan myötä kasvaa suuremmaksi kuin kitaran arvo, jos ei nyt puhuta mistään tuiki kalliista kitarasta. Täytyy ottaa huomioon, että 11% väestöstä on vasenkätisiä ja siitä sitten vielä murto-osa vasenkätisiä kitaristeja, joten eipä noita vasurikitaroita kannata minkään liikkeen hamstrata varastoon. Josta tietysti seuraa se, että vasurin on yleensä suoritettava kitaranosto "sikana säkissä", kun ei pääse testaamaan ostokiinnostuksen kohteena olevaa kitaraa... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
Aarni Joakim 07.05.2009 14:17:56 | |
---|
Multa löytyy Ibanezin RG seiska vasurina. Saattaisin luopua kyseistä soittimesta, jos sattuisin sopivan tarjouksen siitä saamaan. |
Antroid 07.05.2009 15:14:48 | |
---|
Aarni Joakim: Multa löytyy Ibanezin RG seiska vasurina. Saattaisin luopua kyseistä soittimesta, jos sattuisin sopivan tarjouksen siitä saamaan. Uuf, toi ois kyllä melko jees...Mikä malli kyseessä? |
ozymandias 20.03.2010 06:39:13 | |
---|
No niin. Mitäs tästä on ketjun aloittamisesta...? Jokunen vuosi. Eli: Asun nykyään Joensuussa, mikä sinänsä ei tee mitään varsinaiseen kitaran tilaamiseen, mutta mitä sain kuulla toimitusehdoista paikallisessa liikkeessä oli niin voittamattoman hienoa, että on pakko jakaa: Tämä siis on schecterin tehtaan sana, mikäli käsitin oikei, Aasian; jos joku kysyy tarkempaa sijaintia. Käytännössä siis euroopan jakelijasta oli kyse. Kokemuuttani ja naiiviuttani oikeastaan unohdin kaiken Suomen ulkoisen toimitusmahdollisuuden yhtään mihinkään. Pistin silloin tilaukseen paikalliselta hakijalta 7-kielisen checterin( Eipä ehkä oikein kirjoitettu). Sen kummemmin kitaran yksityiskohtiin pureutumatta kitaran toimitusaika oli noin 6 kk. 9kk myöhemmin, kitaran saapumatta, hyväksyin kohtaloni ja hommasin maahantuojan varastossa olevan 6-kielisen checterin (Ei vieläkään mene ehkä ihan oikein, eli siis seserin tästä eteenpäin). Mikä minua aivan hirvittävästi pännii tilanteessa on se että seteri tekee vasureita hauskasti junttamitalla. Eli siis saat joko tehdashinnan mukaisen vasurin TAI, jos et satu jaksaa odottaa seuraavia viittä tai yhtätoista vastaavaa vasuritilausta, niin maksat sitten spessutilauksena siitä samasta kitarasta kolme tonnia... Täytyy sanoa että oma kitara on seseri, enkä sinänsä kadu ostosta pätkääkään. Harmittaa vaan että välillä nimetön hakee edelleen sitä seitsämäntä kieltä ja sitähän tässä oltiin alunperinkin hakemassa. En siis luovu toivosta, mutta en myöskään tässä parin vuoden aikana ole tehnyt muuta kuin vaihtanut 'uskollisuuttani' schecteriin... Eli Jos ei mitään muuta, niin nyt on merkki testattu. Seuraava etappi lienee lukea tämä ketju läpi ja etsiä sieltä ne kriittiset vastaukset. Eli kiitos kaikille vastanneille. Paitsi "olen vasuri, mutta soitan oikean käden kitaralla"-kavereille. Mitä sitten? Kertooko se nyt laiskuudesta vai alistumisesta? ;D Shit doesn't just happen. Shit takes time. Shit takes effort. |
P-man 20.03.2010 12:56:19 | |
---|
Carvinilta saa vasurin ilman lisämaksua. Seiskan saa alle 1000e, jos siihen ei ota mitään erikoisuuksia. |
EB tekee Petruccia seiskana ja vasurina. Sellainen olisi kovasti tulossa ellen olisi tilannut uutta PRS:ää. |
Sensonic 21.03.2010 20:19:52 | |
---|
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more." |