isojussi 20.03.2010 01:36:20 | |
---|
Kysymys olikin Elli siitä sun määritelmästä "upea", joka ainakin mun kirjoissa tarkoittaa ihan muuta, kuin laulua, joka löyty sun postaaman linkin takaa... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi: Kysymys olikin Elli siitä sun määritelmästä "upea", joka ainakin mun kirjoissa tarkoittaa ihan muuta, kuin laulua, joka löyty sun postaaman linkin takaa... Mulle se oli upeampaa ja kerroin syyt, se oli hyvällä mielellä ja tekstiä ajatellen laulettu niinkuin pitääkin ja lisäksi laulajalla on kaunis lauluääni. Kun taas sun linkkis jossa se ukko mörisi rutiininomisesti ja mitäänsanomattomasti, se oli tosi karua! Siinä toisessa linkissä laulu oli lisäksi vielä väkinäistä ja fraseeraus sen mukaista, johtui varmaan osittain myös säestyksestä, ehkä? |
isojussi 20.03.2010 08:06:57 (muokattu 20.03.2010 08:11:09) | |
---|
EP: Mulle se oli upeampaa ja kerroin syyt, se oli hyvällä mielellä ja tekstiä ajatellen laulettu niinkuin pitääkin ja lisäksi laulajalla on kaunis lauluääni. Piti oikein kuunnella linkit uusiks Hyvästä mielestä en voi tietää, mutta jos toi on sun mielestä niin kuin pitääkin... Sanon edelleen, että aika karuja vireheittoja varsinkin pitkissä äänissä ja omituinen soittokuntafraseeraus yhdistettynä tankeroenklanttiin... Sit toi äänenmuodostus.... no, se selittää osaks surkeen vireen... imeisesti laulutunneilla on jonkun verrankin käyty, mutta terveen äänenmuodostyuksen mekaniikkaa ei oo kunnolla ymmärretty. Se on iso paletti... mä olin ittekin sen kanssa vielä vuosi sitten ihan pihalla, mutta onneks pääsin parinkin ammattiauttajan pakeille ja vaikka laulu on muuttunu ja laulusuoritus helpottunu tod dramaattisesti on viä ihan vitun iso tinki edessä. Tolla tytelillä voi käydä niin, että asiat eiu koskaan avaudu, mitä pahioittelen, sillä hän klienee joku tuttusi, koska kirjoitat seruraavaks tommosta schaissee: Kun taas sun linkkis jossa se ukko mörisi rutiininomisesti ja mitäänsanomattomasti, se oli tosi karua! Mä oon tosta äärimmäisen eri mieltä, sitä paitti hän ainakin osaa laulaa, toisin kun se sun kaveris. Vielä kummallisemmin jatkat: Siinä toisessa linkissä laulu oli lisäksi vielä väkinäistä ja fraseeraus sen mukaista, johtui varmaan osittain myös säestyksestä, ehkä? Kuuntelitko oikeesti ajatuksen kanssa kumpaakaan linkkiä? Mä kuuntelin vielä kaikki vähintään kolme kertaa ajatuksen kanssa. Mun mielestä kummankin laulu oli vähäeleistä ja rentoa, joka fraasi johti oikeeseen, vireessä olevaan ääneen, tavut oli luonnollisen mittasia, timing ja aika-arvot tyylimukaisia. Mutta se, mihin mä kiinnitän ekana huomiota on että laulusaundi ja vire on terve - siitä pitää enspelissä lähtee. Niin kai perkele, kun itte tein ymmärtämättäni kaiken päin persettä vuositolkulla...toisaalta oli sevverta edes tolkkua, että ihmettelin, miks en saa toimiin, niin kun pitäis. Nooo... toisaalta pitää kai mun ymmärtää, onhan tää maa, jossa iskelmäötähdeks pääsee semmoset, jokka jenkeissä sais porttikiellon karaokebaariin, ohan tää A.Aaltojen, Simo Silmujen, Topi Sorsakoskien ja mikä prkl se fado-mimmi ny olikaan luvattu maa... Toisaalta - kuunnelkaa "Mamma mia"-musikaalin elokuvaversion lauluja...aika karua tavaraa varsinkin pääosanesittäjien taholta. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
omarklah 20.03.2010 11:22:43 (muokattu 20.03.2010 11:24:05) | |
---|
Ekstiätuanoikato... |
EP 20.03.2010 11:44:04 (muokattu 20.03.2010 11:44:26) | |
---|
isojussi: Piti oikein kuunnella linkit uusiks Hyvästä mielestä en voi tietää, mutta jos toi on sun mielestä niin kuin pitääkin... Sanon edelleen, että aika karuja vireheittoja varsinkin pitkissä äänissä ja omituinen soittokuntafraseeraus yhdistettynä tankeroenklanttiin... Sit toi äänenmuodostus.... no, se selittää osaks surkeen vireen... imeisesti laulutunneilla on jonkun verrankin käyty, mutta terveen äänenmuodostyuksen mekaniikkaa ei oo kunnolla ymmärretty. Se on iso paletti... mä olin ittekin sen kanssa vielä vuosi sitten ihan pihalla, mutta onneks pääsin parinkin ammattiauttajan pakeille ja vaikka laulu on muuttunu ja laulusuoritus helpottunu tod dramaattisesti on viä ihan vitun iso tinki edessä. Tolla tytelillä voi käydä niin, että asiat eiu koskaan avaudu, mitä pahioittelen, sillä hän klienee joku tuttusi, koska kirjoitat seruraavaks tommosta schaissee:
Mä oon tosta äärimmäisen eri mieltä, sitä paitti hän ainakin osaa laulaa, toisin kun se sun kaveris. Vielä kummallisemmin jatkat:
Kuuntelitko oikeesti ajatuksen kanssa kumpaakaan linkkiä? Mä kuuntelin vielä kaikki vähintään kolme kertaa ajatuksen kanssa. Mun mielestä kummankin laulu oli vähäeleistä ja rentoa, joka fraasi johti oikeeseen, vireessä olevaan ääneen, tavut oli luonnollisen mittasia, timing ja aika-arvot tyylimukaisia. Mutta se, mihin mä kiinnitän ekana huomiota on että laulusaundi ja vire on terve - siitä pitää enspelissä lähtee. Niin kai perkele, kun itte tein ymmärtämättäni kaiken päin persettä vuositolkulla...toisaalta oli sevverta edes tolkkua, että ihmettelin, miks en saa toimiin, niin kun pitäis. Nooo... toisaalta pitää kai mun ymmärtää, onhan tää maa, jossa iskelmäötähdeks pääsee semmoset, jokka jenkeissä sais porttikiellon karaokebaariin, ohan tää A.Aaltojen, Simo Silmujen, Topi Sorsakoskien ja mikä prkl se fado-mimmi ny olikaan luvattu maa... Toisaalta - kuunnelkaa "Mamma mia"-musikaalin elokuvaversion lauluja...aika karua tavaraa varsinkin pääosanesittäjien taholta. --------------------- |
EP 20.03.2010 12:38:16 | |
---|
Jummi!! Löytyihän se biisi täältä: http://www.youtube.com/watch?v=VRBg37cl7v0 Kukahan laulaa, eipä ollenkaan hassummin : ) Säv. Lasse Mårtenson Tähän lauluunhan liittyy eräs tapahtuma säveltäjän elämässä, voin vain kuvitella laulun syntyhetket. |
isojussi 20.03.2010 14:29:41 | |
---|
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 20.03.2010 16:07:17 (muokattu 20.03.2010 16:07:33) | |
---|
|
omarklah 20.03.2010 16:08:56 | |
---|
Ekstiätuanoikato... |
EP 20.03.2010 16:20:13 | |
---|
omarklah: Onks tässä nyt clave kohdallaan? http://www.youtube.com/watch?v=Tk1Ejash93w Olisi tulossa April jazziin - pitäis varmaan... Porissa on kanssa paljon tuota lattarimusaa, viime kesänä mm. ihan kotimaisin voimin tosi toimivaa, kokonpanon nimeä en muista. |
omarklah 20.03.2010 16:21:44 | |
---|
EP: Porissa on kanssa paljon tuota lattarimusaa, viime kesänä mm. ihan kotimaisin voimin tosi toimivaa, kokonpanon nimeä en muista. Poriin tulee Jeff Beck - sen haluan nähdä ja kuulla http://www.youtube.com/watch?v=xiOG6_A6GWQ Ekstiätuanoikato... |
EP 20.03.2010 16:52:11 | |
---|
|
omarklah 20.03.2010 16:59:57 | |
---|
Ekstiätuanoikato... |
pekkajau 21.03.2010 00:00:49 | |
---|
isojussi: Sanopa muuta - nyt on oikeesti kova pänti kehissä! Tätä mieltä minäkin olen ollut aina! |
tiukkapipo 21.03.2010 03:08:35 | |
---|
Toivottavasti ei ole ollut jo aiemmin täällä. Virheklikkauksella nousi esiin puolalainen youtube-laulajatar. Tuolla Lookilla uskoisi pärjäävän jopa Suomenkin Idolsissa, mutta mitä mieltä olette - riittäisikö laulutaito? http://www.youtube.com/watch?v=5F_x1wR9gZY |
Avanaq 21.03.2010 10:32:58 | |
---|
|
EP 21.03.2010 13:09:46 | |
---|
|
tarmo 21.03.2010 13:42:11 | |
---|
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii... |
EP 21.03.2010 13:49:20 | |
---|
|
Baryton-B 21.03.2010 14:37:10 | |
---|
tiukkapipo: Tuolla Lookilla uskoisi pärjäävän jopa Suomenkin Idolsissa, mutta mitä mieltä olette - riittäisikö laulutaito? http://www.youtube.com/watch?v=5F_x1wR9gZY Minun silmäni takertui rintavarustukseen tutkiessani käyttikö rintaliivejä vai ei. Samalla huomasin, että typy hengittää ihan oikeaoppisesti pallealihaksia hyväksikäyttäen. |