Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 12-kielisen mikittäminen
1
oo-p
15.03.2010 11:30:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjensta.
 
Tarkoitus olisi mikittää vanha, hyväksi havaittu, joskin halpa, 12-kielinen kitarani ja valjastaa se täten keikkakäyttöön bändin kanssa.
 
Olen pelaillut soittimen kanssa aika paljon levyhommia ja akustistisia keikkoja, mutta jos rokkenrollikeikkaa lähdetään vetämään, niin se ei oikein luonnistu ilman mikittämistä.
 
Tuolla SP-elektroniikassa olisi jos jonkinnäköistä, halpaa, ehdokasta, mutta en oikein tiedä kuinka soveltuvat 12-kielisen kanssa. Kaiken lisäksi palauttavat vain 80% rahasta takaisin, jos käyn tuolta lainaamassa, eikä olekaan hyvä.
 
http://www.spelektroniikka.fi/tuott … itara-mikrofonit-ja-viritysmittarit
 
Olisko joku piezo parempi kuin tuommoset kaikuaukkomikit vai..?
 
Jos kitaraan ei tarvitse kairailla kauheita lovia ja reikiä ja jos soundi on selkeä, eikä hinta nouse pilviin, niin minulle on aivan sama minkälaisen mikin vehkeeseen laitan.
 
Kokemuksia, neuvoja, apua, apua, apua..
 
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Osteri
19.03.2010 18:49:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere,
 
Tuosta laitat SD Woody mikrofonin siihen kopan reikään ja kopan sisällä johto menee pohjassa olevaksi hihnan tapiksi, joka siis samalla on pistoke, johon vahvistimen johto sujuvasti liittyy.
http://www.thomann.de/fi/search.html?bf=seymour_duncan&hl=orgdeals118
 
Mulla on 12-kielisessä tuollainen ja pelittää mainiosti. Googleta vielä tarkemmin mitä siihen pakettiin kuuluu. Mulle tuo asennettiin ostopaikassa, joten en tiedä mitkä hilut siinä tulee mukana.
 
Veikko
19.03.2010 22:26:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä muuten sen alkuperäisen hihnatapin saa parhaiten poistettua jos tuollaisen mikrofonihärpäkkeen hankkii?
 
rautasahalla katki ja poraa?
 
Mr. Treehorn treats objects like women, man - The Dude
juikka111
20.03.2010 01:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän nuo ole yleensä ruuvilla kiinni. Siihen reikään sitte poraileepi.
 
-Jack-
Puavali
21.03.2010 09:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikko: Millä muuten sen alkuperäisen hihnatapin saa parhaiten poistettua jos tuollaisen mikrofonihärpäkkeen hankkii?
 
rautasahalla katki ja poraa?

 
Tuo lienee viisain tapa, jossa tuskin onnistuu mitää rikkomaan. Maalarinteippiä voi laittaa lakkapinnan suojaksi, ettei sahalla sitä naarmuta.
 
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
milahtee
21.03.2010 10:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hihnatappeja on kahdenlaisia: kiilamainen, joka työnnetään kiertäen porattuun aukkoon (esim. Martin, engl. end pin) tai ruuvattava hihnanuppi (strap button), jonka päässä on metalliruuvi. Kumpaakaan ei sahata pois. Kiilamainen hihnatappi irtoaa (jos joku ei ole laittanut sitä epoksilla kiinni) kun otat pihdeillä tukevan otteen ja käännät vastapäivään samalla vetäen tappia itseesi päin. Ruuvattava aukeaa kuten ruuvi. pihdeissä voi käyttää pehmikettä, ettei tappiin jää jälkiä.
 
Sahaus tulisi siis kyseeseen vain silloin, jos kyseessä on kiilamainen tappi, joka olisi laitettu epoksilla kiinni. Ruuvikiinnitteistä ei pidä lähteä sahaamaan, koska ruuvin kanta jää kantapalikkaan ja estää poraamisen.
 
Kun tappi on irti, poraat olemassa olevan reiän kohdalle sopivan kokoisen reiän. Kannattaa laitta porattavaan kohtaan maalarinteippiä, ettei lakkaan tule jälkiä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «