Aihe: Kysely kitarankielistä;
1 2 3 4 5
vänkylä
17.03.2010 17:35:53
P-man: Elixirit. Kirkassoundi ja kestää 3-4 kertaa pidempään ku tavalliset.
Ja Elixireillä varustetuissa kitaroissa otelauta pysyy paremmin puhtaana.

Onko Elixirit todellakin niin paljon kirkkaampi soundiset tavan kieliin(esim.Ernie Ball)vai onko mulla korvissa vikaa koska kun vaihdoin Stratooni kokeilu mielessä Elixirit niin vahvistimesta sai trebleä ottaa reippaasti alaspäin.Onko muilla saman kaltaisia kuulo kokemuksia?

..heinäsirkkaa en oo vuosiin kuullutkaan,onneksi.
P-man
17.03.2010 17:44:56
vänkylä: Onko Elixirit todellakin niin paljon kirkkaampi soundiset tavan kieliin(esim.Ernie Ball)vai onko mulla korvissa vikaa koska kun vaihdoin Stratooni kokeilu mielessä Elixirit niin vahvistimesta sai trebleä ottaa reippaasti alaspäin.Onko muilla saman kaltaisia kuulo kokemuksia?

..heinäsirkkaa en oo vuosiin kuullutkaan,onneksi.

On ne jonkun verran kirkkaammat, mut samalla ne hävittää lämpöä soundista.
Ite tykkään Elixireistä ja mulla on nykyään ne kaikissa kitaroissa kiinni.
vänkylä
17.03.2010 17:53:17
Joka kerta kun mä oon vaihtanut uudet kielet niin on se soundi kirkastunut jonkin verran mutta noiden Elixirien kirkkaus oli n.kaksinkertainen uusiin kieliin verrattuna.
JeKo
17.03.2010 18:08:05

Mä taas haluan aina päästä mahdollisimman äkkiä eroon sitä uusien kielten kirkkaudesta, sen takia en pahemmin Elixireistä diggaa. On myös jäykemmät kuin muut kielimerkit. Muuten kyllä laadukkaan oloisia.
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Bilemeininkiä Tsekkaa ulos!
Vahooo
17.03.2010 19:21:48 (muokattu 17.03.2010 19:22:40)
Nykyään tulee ostettua Elixiriä ja Ernie Palloa. Myös D'addario on ok merkki. E-G on .010 tai .009 setistä. Loppu on sitten .010 setistä, koska sillä saa mukavaa komppia aikaseks.
I think this might just be my masterpiece. -Lt. Aldo Raine
Tjero
17.03.2010 19:44:17
Nyt on lespassa kiinni Dean Markleyn Blue Steel 11-setti, noista oli sen verran paljon juttua täällä että piti itekin testata. Etenkin tuo punottu G-kieli kiinnosti, josta en sitten loppujen lopuksi pitänyt... Ennen oon Elixirejä käyttänyt, ihan hyviltä nuo Blue Steelitkin vaikuttaa, saas nähdä kumpia alan jatkossa ostelemaan.
Jäsen #75428.
Morri
17.03.2010 22:04:28
Monta vuotta on ollut merkkinä pelkästään Elixir, pidän siitä "liukkaudesta", kitka on pahasta, 10-setillä Eb-vireestä, D-vireessä 11-49. Stratossa pakosta joutunut käyttämään D'addarioita.
"Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla..."
Tuomoo
17.03.2010 22:11:03
Itse käytin ennen kaikkea mitä vaan löytyi, kokeilin ja etsin. Kokeilin mm. Ernien palloja, D'Addariota, DR:ää, GHS:ääkin taisin kokeilla. Nyt kuitenkin kokeilin Elixirejä ensimmäistä kertaa elämässäni joulun tietämillä, enkä taida enää muilla soittaa.

Onhan noissa Elixireissä huonotkin puolensa, tosiaan se heleys ärsyttää joitakin ihmisiä. Itse kuitenkin tykkään siitä että kielet kuulostavat kohtuullisen uusilta eivätkä tunkkaisilta. Trebleä sai kyllä pudottaa vahvistimesta pois, mutta ei se minua ainakaan haittaa. Eniten noissa aluksi haittasi se, että kuulostavat melkoisen "kylmiltä". Sitä kitaran luonnollista lämpöistä soundia ei noilla niin hyvin saa kuulumaan mitä esim. EB:llä. Parasta noissa on vaan se soitettavuus.

Basson kielinä Elixireistä en tykännyt, kyllähän ne aika mahtavilta kuulostivat bassossa mutta omalle soittotyylille (lue: tyylittömyydelle) nuo ovat väärät kielet. Tai ehkä sekin on totuttelukysymys.
Lopussa siitos seisoo.
Apaas
18.03.2010 14:52:36 (muokattu 18.03.2010 14:56:36)

Boomersseja on monesti haukuttu paskoiksi kieliks. Miksi? Thomanin tilauksien ohessa kymmenkunta settiä aina mukaan tilaukseen, ei tule edes kalliiksi. 3,5e paikkeilla/setti. Enkä ole poikki saanut soittamalla, ja soundi pysyy ihan napakkana pitemmänkin aikaa. Soittan kyllä hi-gain kamoilla, joten se soundi ei tule esille ihan niin radikaalina. Hyväntuntuset ne 52-10 Boomersit on. Kielien nopeesti paskasiks menemisestä kärsvivät, käsienpasu ja soiton jälkeen kielien nopeeksi pyyhkäsy ei ole huono idea.

Soundirunkkariks lukeudun itsekin, kiinnostas että mikä niissä GHS-boomerseissa niin huonoa on.
aristoteles666
18.03.2010 14:59:12

kuten olet itse huomannut, ei mitään vikaa.
Apaas
18.03.2010 15:00:44 (muokattu 18.03.2010 15:04:06)

aristoteles666: kuten olet itse huomannut, ei mitään vikaa.

Se on vain minun mielipide.

E:fakin dildou... :)
McNulty
18.03.2010 15:15:13
Apaas: Se on vain minun mielipide.

Siehän se niillä soitteletkin... vain teikäläisen mielipiteellä on silloin merkitystä :)
Näinhän tän kuuluukin mennä.
Getcha Pull - 6604
Apaas
19.03.2010 09:16:58

McNulty: Siehän se niillä soitteletkin... vain teikäläisen mielipiteellä on silloin merkitystä :)
Näinhän tän kuuluukin mennä.

Näinhän se meneekin. En mä kielimerkkiä ole vaihtamassa, vaikka haluan kuulla muiden mielipiteitä GHS:stä. Vai oliko tämä keskustelufoorumi..?
aristoteles666
19.03.2010 09:27:17 (muokattu 19.03.2010 09:27:42)

Apaas: Näinhän se meneekin. En mä kielimerkkiä ole vaihtamassa, vaikka haluan kuulla muiden mielipiteitä GHS:stä. Vai oliko tämä keskustelufoorumi..?

olen minäkin kokeillut vaikka mitä mutta suurin osa kitarankielistä tulee samoista 4-5 tehtaasta joten en ala maksamaan erivärisestä paperilipukkeesta kielipaketisssa, lukee siinä mitä tahansa ja muutenkin kielet ovat niin kulutustavaraa että pitkäikäisyydellä ei ole merkitystä kun ne on jo venytetty kuoliaaksi.
eli ostan oikealla paksuudella olevat kielet jotka maksaa mahd vähän.
hapan
19.03.2010 10:40:54
Apaas: Näinhän se meneekin. En mä kielimerkkiä ole vaihtamassa, vaikka haluan kuulla muiden mielipiteitä GHS:stä. Vai oliko tämä keskustelufoorumi..?

Itse käytin pitkään 10-46 boomerseja. Hyviä ja halpoja kuin saippua. Sitten tilasin 12 settiä 10.5-48 boomers custom- settejä millbrookin kautta siirtyäkseni 11-settiin, mutta sopivin 11-setti löytyikin Daddariolta (11-49).
Krice
19.03.2010 16:51:53

Apaas: haluan kuulla muiden mielipiteitä GHS:stä.

Aika usein tulee käytettyä kun ovat halpoja. Ei mitään valittamisen aihetta ole ollut tähän mennessä.
McNulty
20.03.2010 01:33:07
wirtala: Dogal - Carbonsteel Electric Hexagonal

These strings are realized with the exclusive carbon alloy that enables the sound to be louder. Moreover, thanks to its flexibility, it results to be a soft string, easy to play without stressing the top of the instrument: they are played by those who prefer a "warmer" tone.

http://saitenkatalog.de/shop1/produ … id=801d3e192ef48f2750767903f66f5f3e

Teräskieliksi todella lämmin "tone" ja ennen kaikkea todella miellyttävä soittaa. Onhan noi kalliita, mutta toisaalta kestävät kovaa käyttöä huomattavasti pidempään kuin monen muun merkin kielet.

edit. Merkin vaihto ei ole enää näiden jälkeen käynyt mielessä.

Mie meinasin nuita Dogalin "Chrome Steel" settejä juuri Saitenilta tilata kokeeksi. Löytyypi vielä suosimassani 11-52 vahvuudessa. Chrome Steel on siis Carbonsteeliä kirkkaampi ja "hevimpi". Katsotaan nyt mitä sieltä tulee.
Getcha Pull - 6604
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)