Aihe: Kuorosota 2010
1 2 3 4
hevikivinen
16.03.2010 21:49:06
Tämän päivän Iltiksessä oli juttua Kuorosodan Tarot-skandaalista, ja siinä palattiin taas samaan outoon juttuun, jonka Marco Hietala kertoi Nightwish-kirjassa.

Eli että Tarot oli lämmittelemässä Tapio Rautavaaraa Tervon kesäpäivillä ja välittömästi sen jälkeen Rautavaara kuoli. Seuraavana kesänä Tarot lämmitteli Esa Pakarista ja välittömästi sen jälkeen hänkin kuoli.

Joko Marcolla on järkyttävän huono muisti tai sitten koko jutussa on jotain muuta mätää, mutta Rautavaara ja Pakarinen eivät suinkaan kuolleet vuoden välein, vaan kymmenen vuoden välein. Tapsa menehtyi syyskuussa 1979 liukastuttuaan uimahallissa Urheilulehden haastattelun yhteydessä ja Esa vapun alla 1989.

Kumma muuten, että tuo Hietalan stoori on mennyt jatkuvasti läpi toimittajille. Muutenkin luulisi aika monen suomalaisen vielä muistavan nuo kaksi mestarismiestä, jotta tuohon mokaan olisi jossakin tartuttu jo aiemmin. En ole ainakaan huomannut, että joku olisi siitä sanonut.
isojussi
17.03.2010 01:23:13
Hietalahan ON savolainen....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
TiVe
17.03.2010 15:20:36
Ei riittänyt, että käytävät playbackia...nyt tuli ilmi, että käytävät levyllä
(sijais)kuoroa joka osaa laulaa.
2+2=~5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
isojussi
17.03.2010 15:37:01
TiVe: Ei riittänyt, että käytävät playbackia...nyt tuli ilmi, että käytävät levyllä

HÄH? Eijumalautasaatananperkele.....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
mack the knife
17.03.2010 16:16:59
isojussi: HÄH? Eijumalautasaatananperkele.....

Et kai J hyvä ole liian sinisilmäinen telkkariohjelmien ja toteutusten kanssa. Johan se Remun pyytäminen mukaan osoitti, miten paljon virkaa sillä kuoronjohtajalla on.
COVS n:o 1.
KoskPaavo
17.03.2010 16:25:59
mack the knife: Et kai J hyvä ole liian sinisilmäinen telkkariohjelmien ja toteutusten kanssa. Johan se Remun pyytäminen mukaan osoitti, miten paljon virkaa sillä kuoronjohtajalla on.

Mä oon oottanut Jorma Uotista ja Sepi Kumpulaista mukaan myös. Ja onhan Tuksukin laulanut levylle.
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
isojussi
17.03.2010 18:13:45
mack the knife: Et kai J hyvä ole liian sinisilmäinen telkkariohjelmien ja toteutusten kanssa. Johan se Remun pyytäminen mukaan osoitti, miten paljon virkaa sillä kuoronjohtajalla on.

No joo - silti Remukin sentään laulaa levyillään ite.

Heh... "Mä olin kuorosodassa mukana ... tässä on meidän levy ... ei me kyllä siinä lauleta ... mut oltais voitu laulaa..."
EP
17.03.2010 20:02:35 (muokattu 17.03.2010 20:05:28)
TiVe: Ei riittänyt, että käytävät playbackia...nyt tuli ilmi, että käytävät levyllä

Niimpä, entäs sitten muuten?
Kuoronjohtajilla ei toisaalta ehkä yleensä ole tuo visuaalinenpuoli niin hanskassa, joten siksi ymmärrettävää nuo julkkis "johtajat".
Mutta musiikinteoriaa siinä kyllä vaaditaan ja johtamiset, sovitukset ym. onkin tehnyt aivan muut henkilöt kuin ohjelmassa esiintyvät.
KoskPaavo
17.03.2010 20:05:05
Siis ne "julkkisjohtajat" on niissä nimenomaan sen takia vaan että joku nyt edes niitä ohjelmia kattelis.
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
Riksteri
17.03.2010 20:24:45
KoskPaavo: Siis ne "julkkisjohtajat" on niissä nimenomaan sen takia vaan että joku nyt edes niitä ohjelmia kattelis.

Tele visio on nimenomaan tätä silmänruokaa. Vielä tarvitaan lisää tekniikkaa kaikelle kansalle, että saadaan se äänikin sieltä sellaiseen kuntoon että voisivat kilpailla radion kanssa.
Ukko
17.03.2010 21:39:10

KoskPaavo: Siis ne "julkkisjohtajat" on niissä nimenomaan sen takia vaan että joku nyt edes niitä ohjelmia kattelis.

Jep. Aika hirveetä ja teennäistä paskaa koko ohjelma.
COVS jäsen nro 6
half
18.03.2010 07:36:12
Ukko: Jep. Aika hirveetä ja teennäistä paskaa koko ohjelma.

En oo koskaan kattonu enkä kato.
COVS jäsen N:o 5
Ukko
18.03.2010 12:00:32

half: En oo koskaan kattonu enkä kato.

Viimeksi katsoin koko ohjelman kun ei kertakaikkiaan ollut muuta tekemistä. Tiedänpä vastaisuudessa välttää.
COVS jäsen nro 6
EP
18.03.2010 21:31:31
hevikivinen: ..Tapsa menehtyi syyskuussa 1979 liukastuttuaan uimahallissa Urheilulehden haastattelun yhteydessä..

Muistaakseni siitä kerrottiin niin, että lääkäri lähetti hänet tuon tapahtuman jälkeen vain kotiin lepäämään, tarkemmin tutkimatta ja hän menehtyi kotonaan tajuihinsa tulematta.
KoskPaavo
19.03.2010 01:25:00
Tankero: No sinnepäin. Tapsahan oli sekkeillään ja sitten kotona katkesi verisuoni päästä.

Jahas , mä olen kuullut täysin päinvastaisen version, jota en tässä julkista.
EP
19.03.2010 08:08:53
KoskPaavo: Jahas , mä olen kuullut täysin päinvastaisen version, jota en tässä julkista.

Jep, nää on niitä mistä olis ollu aihetta valittaa, mutta mitäs se olis auttanu? : /
jape2
19.03.2010 11:19:02
KoskPaavo: Jahas , mä olen kuullut täysin päinvastaisen version, jota en tässä julkista.

Jep. oon kuullut kanssa ilmeisesti saman version.
Mieluummin ceestä.
baron
19.03.2010 15:05:47

jape2: Jep. oon kuullut kanssa ilmeisesti saman version.

Mä nyt satun tietämään mitä oikeesti tapahtui mutta en aio tässä kertoa.
Missään nimessä se ei ollut päähaavat harsineen terveyskeskuslääkärin fiba joka kuitenkin otti syytökset niin raskaasti että erosi duunistaan.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Jäärä
19.03.2010 15:39:09

Sehän on vielä surullisempaa, sillä ainakin omasta mielestä suurin osa niistä kuorotaustoista on ihan viturallaan.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)