Mrezzye 12.01.2010 19:49:32 | |
---|
Onko suositella hyvää äänikorttia iMacin kaveriksi kotistudiointiin? Max hinta 500 euroa. Tarkoitus hankkia myös Komplete 6 paketti ja pääosin rumpuja, kitaroita ja softasynia tuolla meinaan värkätä. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
CHAOSWEAVER |
Johnny Buzz 17.01.2010 13:16:42 | |
---|
glow: Hankinnassa olisi ulkoinen äänikortti. Vaatimuksena on vähintään kahden raidan yhtäaikainen äänitys, 2 kuulokelähtöä ja tietenkin luotettava toiminta. Käytössä on mac ja logic pro 9. Hinta olisi hyvä olla alle 400€. Oon kattellut ainakin näitä: *M-audio Fast Track Ultra http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_ultra.htm *Alesis IO|26 http://www.thomann.de/fi/alesis_io26.htm Olisiko kenelläkään noista kokemuksia tai antaa muita suosituksia? Itseä kiinnostaisi myös tuo Alesis io 26. Vaikuttaa päälisin puolin juuri sellaiselta peliltä, jota olen etsimässä. Onko kellään tuosta omakohtaista kokemusta? Toinen vaihtoehto, jota olen tsekkailut on tämä: http://www.thomann.de/fi/cat_PG_2.h … irewire_audio_interfacet&oa=pra Olisi sopivasti esittelykappale myynnissä selkeästi alennettuun hintaan. Budjetti mulla olisi about 350 € ja luonnollisesti voi ehdottaa muita sopivia vehkeitä. Tarpeet olisi seuraavat: - Äänityskäyttöön treenikämpälle - Vähintään 6 audiokanavaa sisään yhdellä kertaa - Yhteensopivuus niin Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) kuin PC-ympäristöön - Mielellään ei liian vanha malli, jonka ajurituki kuitenkin loppuu, kun laitteen valmistus lakkautetaan |
Mrezzye 17.01.2010 14:59:28 | |
---|
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
CHAOSWEAVER |
artodaguitarist 18.01.2010 19:21:55 (muokattu 13.02.2010 02:13:41) | |
---|
|
Tepsutus 06.02.2010 19:54:07 | |
---|
Nyt olisi halpa äänikortti hakusessa. Oikeastaan ainoat vaatimukset ovat, että pystyisi tekemään omia kotiäänityksiä (äänenlaadulla ei ole paljoa merkitystä.) ja, että nauhoitus ja äänen ulostulo ovat mahdollisia samanaikaisesti. Tarvitaanko vielä jotain ominaisuuksia, jotka auttaisivat äänitysten teossa? |
Glacius 24.02.2010 11:55:46 | |
---|
Kellään suosituksia hyvistä äänikorteista läppärille ? itsellä tuollainen "line6 toneport ux 1" käytössä |
Glacius 04.03.2010 12:23:45 (muokattu 04.03.2010 12:24:21) | |
---|
Osaisikohan joku vastata mistä mahtaa johtua tuolla Line6 Toneport UX1 ilmenevästä ongelmasta, että äänittäessä kitaroita tai muuta ääntä tuon kortin kautta äänikortti välillä "pätkäsee" ihan kun äänikortti tökkisi, ja sen huomaa myös nauhoituksessa... koneen tehoista sen ei kuitenkaan pitäisi olla kiinni |
dyydfromhell 06.03.2010 20:22:09 | |
---|
Voiko Fast track pron kytkeä suoraan mac os x vai pitääkö olla joku ajuri? Jostain olen saanut sellaisen käsityksen, että tarvitsisi asentaa ajuri vain jos käyttää tuota pro tools m-poweredia. Minä käytän logicia |
Glacius 10.03.2010 11:50:39 | |
---|
ja tuota omaa tekstiä vielä sen verran korjatakseni että. Kyllä. olen tarkistanut asetuksista äänikortin buffaus asetukset ja paras suoritusteho pitäisi olla käytössä mutta ei ole auttanut asiassa |
Huutelenpa täälläkin vähän, jos olisi eri jengi katsastamassa. Eli mä kaipaisin perusteluita suuntaan tai toiseen TC Konnekt 24D ja Focusrite Saffire PRO 24 DSP:n välillä. Löytyykö jommastakummasta jotain negatiivista sanottavaa? Positiivista? Netistä löysin TC:stä vähän marmatusta, että porukka olisi epätyytyväisiä moiseen. Mitään varsinaista aihetta ja syytä ei kuitenkaan näkynyt. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
mhelin 25.03.2010 08:28:36 | |
---|
Antti1: Huutelenpa täälläkin vähän, jos olisi eri jengi katsastamassa. Eli mä kaipaisin perusteluita suuntaan tai toiseen TC Konnekt 24D ja Focusrite Saffire PRO 24 DSP:n välillä. Löytyykö jommastakummasta jotain negatiivista sanottavaa? Positiivista? Netistä löysin TC:stä vähän marmatusta, että porukka olisi epätyytyväisiä moiseen. Mitään varsinaista aihetta ja syytä ei kuitenkaan näkynyt. Eikös nuo käytä molemmat TC:n DICE II piirisarjaa? TC:n Impact Twin on saanut kehuja muuten paitsi aika isot latenssit. Varmaan ajurituki on tärkeä, itse laittaisin rahani piirisarjan valmistajan tuotteeseen. |
Antti1 26.03.2010 15:17:00 | |
---|
mhelin: Eikös nuo käytä molemmat TC:n DICE II piirisarjaa? You tell me... Mulla ei oo mitään käsitystä aiheesta. TC:n Impact Twin on saanut kehuja muuten paitsi aika isot latenssit. Varmaan ajurituki on tärkeä, itse laittaisin rahani piirisarjan valmistajan tuotteeseen. Latenssit kun pitäis nimenomaan olla aika pientä, kun pitäis pystyä paukkaamaan kitaraa, bassoa ja sähkökannuja softan läpi. :| No onneksi ei oo tämän hetken ongelma ihan kuitenkaan. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
mhelin 04.04.2010 12:36:32 (muokattu 04.04.2010 12:41:50) | |
---|
|
Keke Urlaub 27.04.2010 21:03:16 | |
---|
Kevyt kotistudio, jonka ytimenä lisänäytöllinen macbook pro ja logic studio. Ehdottakaapa kohtuuhintaiset ja toimivat: - audiointerface - keyboard - studiomonitorit - mitä muuta tarvii? Hei tuota meniskö soittamaan välillä -> |
Johnny Buzz 27.04.2010 23:33:38 (muokattu 01.05.2010 11:48:14) | |
---|
Keke Urlaub: Kevyt kotistudio, jonka ytimenä lisänäytöllinen macbook pro ja logic studio. Ehdottakaapa kohtuuhintaiset ja toimivat: - audiointerface - keyboard - studiomonitorit - mitä muuta tarvii? Vähän subjektiivinen toi kohtuuhintainen, mutta yritetään silti. Itellä on toiminut seuraava setti erinomaisesti: - Audio interface: MOTU Ultralite Mark III - Koskettimet: M-Audio Oxygen 25 Monitoreita ei ainakaan vielä löydy, mutta ehkä jossain vaiheessa tulee hommattua. |
south_of_heaven 28.04.2010 03:39:10 | |
---|
Keke Urlaub: Ehdottakaapa kohtuuhintaiset ja toimivat: - studiomonitorit Yamaha HS80M http://www.myspace.com/chaotechband |
Aki 28.04.2010 09:50:00 | |
---|
Keke Urlaub: Ehdottakaapa kohtuuhintaiset ja toimivat: - studiomonitorit - mitä muuta tarvii? Tuotteita on joka kategoriassa miljoona siksi koska eri ihmiset tarttee eri asioita. Noin geneeriseen kysymykseen et tule saamaan hyviä vastauksia. Hyviä monitoreita on Focalilla, Genelecillä, Yamahalla, Behringerillä, ja vaikka kuinka monella muullakin. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Keke Urlaub 01.05.2010 14:14:41 (muokattu 01.05.2010 14:27:47) | |
---|
Aki: Tuotteita on joka kategoriassa miljoona siksi koska eri ihmiset tarttee eri asioita. Noin geneeriseen kysymykseen et tule saamaan hyviä vastauksia. Hyviä monitoreita on Focalilla, Genelecillä, Yamahalla, Behringerillä, ja vaikka kuinka monella muullakin. Aki: juu, nyt kun soundonsoundia olen selaillut, huomasin tämän. Täytyy käydä paikallisessa kivijalassa vertailemassa. Voi olla, että jopa KRK:lta löytyisi mun käyttöön sopivat. Myös Yamaha HS50M voisi tulla kyseeseen. Lähinnä oikeastaan se askarruttaa, että onko noissa pikkuisissa firewire-audiointerfaceissa mitään sellaista merkkiä/mallia, josta kannattaa pitää näppinsä erossa? Johnny Buzz: kiitos ehdotuksista. MOTU on aika hintava uutena, mutta ehkäpä torilta käytettynä löytyisi...myös M-audion profire 610 ja presonuksen firebox mietityttää. Mikäs muuten olisi sellainen aika yleiskäyttöinen mikrofoni laulun ja akustisen kitaran äänittämiseen? AKG:lta varmaan löytyy passeli? Olen aika newbie noiden mikkien kanssa, mikä on periaatteellinen ero erilaisten laajakalvo- ja tavallisempien dynaamisten mikkien (shuren sm:t ym) käytössä? Dynamiikka? Hei tuota meniskö soittamaan välillä -> |
Aki 01.05.2010 16:17:28 | |
---|
Keke Urlaub: Mikäs muuten olisi sellainen aika yleiskäyttöinen mikrofoni laulun ja akustisen kitaran äänittämiseen? Studio Projects B1:stä on syytä suositella ensimmäisenä. Sen hintalaatusuhde on melko lyömätön. mikä on periaatteellinen ero erilaisten laajakalvo- ja tavallisempien dynaamisten mikkien (shuren sm:t ym) käytössä? Dynamiikka? Dynaaminen kuulee vain lähellä olevat äänet hyvin. Konkkamikki kuulee kuin ihmisen korva, myös kaukaiset äänet. Isokalvokonkka hieman herkuttelee äänellä tehden siitä joissain tapauksissa lämpimämmän ja kivemman kuin pienikalvoisen neutraali toisto. Ylikategorisoivasti: Dynaamiset: Lujaääniset äänilähteet läheltä, tai kun halutaan minimoida vuoto. Pienikalvoinen konkka: Kuorot, tilat, klassiset soittimet. Isokalvoinen konkka: Studiolaulu, joskus akkarit, rummut ja kitaravahvistimet. Ja lähes kaikkia voi käyttää ristiin jos se palvelee lopputulosta. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Keke Urlaub 01.05.2010 18:38:49 | |
---|
Aki: Studio Projects B1:stä ... Plussa napsahti, kiitoksia rautalankakiepistä! Hei tuota meniskö soittamaan välillä -> |