Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä 15" elementti bassokaappiin?
1
NootNoot
18.03.2010 17:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistimena Ampeg BA500 http://www.modernguitars.com/musicg 0_500_Watt_2x10_Bass_Combo_Amp.html ja siihen lisäkaapiksi 15" elementillä varustettu kaappi, johon minulla löytyy jo kaapin runko.
 
Mitä mieltä Eminence Basslite C2515 elementistä, sopisiko tuohon käyttöön: http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=9atb25icj2034mcta3khthg0j7
 
Kriteerit: 15", 4ohm, tehonkesto >250W
 
Kertokaa kokemuksia kyseisestä elementistä ja ehdottakaa muitakin!
 
Örrrrrr!!!!
asaksala
18.03.2010 18:49:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kotelossa aukkoa, refleksiputkea yms? Mulla on 2X15-kaapissa Fane sovereign 15-400 -elementit ja olen erittäin tyytyväinen.
 
"Mark Knopfler has an extraordinary ability to make a Schecter Custom Stratocaster hoot and sing like angels on a Saturday night, exhausted from being good all week and needing a stiff beer." -Douglas Adams
NootNoot
18.03.2010 19:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asaksala: Onko kotelossa aukkoa, refleksiputkea yms? Mulla on 2X15-kaapissa Fane sovereign 15-400 -elementit ja olen erittäin tyytyväinen.
 
Kaappi on tällainen Hartken VX115 http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=44&brandID=3 , eli refleksikotelo on siis kyseessä.
 
Örrrrrr!!!!
NootNoot
18.03.2010 19:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asaksala: Onko kotelossa aukkoa, refleksiputkea yms? Mulla on 2X15-kaapissa Fane sovereign 15-400 -elementit ja olen erittäin tyytyväinen.
 
Mutta eikös tuo kyseinen Fane sovereign 15-400 elementti ole 8 ohminen? Täytyisi ehdottomasti olla 4 ohm.
 
Örrrrrr!!!!
Antti K.
18.03.2010 20:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NootNoot: Mutta eikös tuo kyseinen Fane sovereign 15-400 elementti ole 8 ohminen? Täytyisi ehdottomasti olla 4 ohm.
 
Joo, kato 2x8 ohm on 4 ohm. Ei ihan Ojalan laskuopin vaan Ohmin laskuopin mukaan.
 
* karkuun *
 
Muusikon "paras" ystävä...
asaksala
18.03.2010 21:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NootNoot: Mutta eikös tuo kyseinen Fane sovereign 15-400 elementti ole 8 ohminen? Täytyisi ehdottomasti olla 4 ohm.
 
Ninpä joo. Meitsi vaan hätäsesti kehu omia vermeitä... :)
 
"Mark Knopfler has an extraordinary ability to make a Schecter Custom Stratocaster hoot and sing like angels on a Saturday night, exhausted from being good all week and needing a stiff beer." -Douglas Adams
NootNoot
19.03.2010 09:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta taas asiaan, eli miltä vaikuttaa specsien mukaan tuo eminencen elementti, josta alunperin laitoin linkin ja mitä muita kannattaa huomioida?
 
Örrrrrr!!!!
M.Hanski
19.03.2010 10:00:09 (muokattu 19.03.2010 10:12:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NootNoot: Mutta taas asiaan, eli miltä vaikuttaa specsien mukaan tuo eminencen elementti, josta alunperin laitoin linkin ja mitä muita kannattaa huomioida?
 
Pikaisella tsekkauksella BassLite C2515 vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Refleksinä saattaa korostaa pikkasen 100 Hz:n ympäristöä riippuen viritystaajuudesta. Suljettuna eli takapanelin refleksiporttaus tukittuna saa ihan kelpoisen old school -botnen.
 
Edit: jos on aikaa ja kiinnostusta, niin mittaa refleksiporttauksen halkaisija ja pituus, jos siinä on pelkän reiän sijaan jonkunmoinen rööri.
 
Edit2: jos kaapissa on jakosuodin, niin mitoituksen kanssa voi tulla hippasen ongelmia. Jos siellä on pillille pelkkä ylipäästö, niin sitten ei tule.
 
reos
19.03.2010 11:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NootNoot: Kertokaa kokemuksia kyseisestä elementistä ja ehdottakaa muitakin!
 
Itelläkin olis projektia edessä Yamahan 2x15" kaappi haluais uusia elementtejä sisälleen. Jos jollain nyt sattuu olemaan hyviä ehdotuksia niin laitetaan tähän samaan ketjuun niin voi poimia jatkeeksi omalle pähkäilylle.
 
Rajoittavina tekijöinä ei oikeastaan ole muuta kuin mielellään kokonaiskuormaksi mielellään 4 ohmia. Pääasia olis että alapäätä löytyy kun pyöritään tuola alemmissa vireissä, jossain Bb:n tietämillä. Niin ja kaappi ei siis ole suljettu.
 
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «