![]() 18.03.2010 11:39:51 | |
---|---|
mitja: No toi kuulosti kyllä aivan saatanan paskalta mielestäni... Ja nimenomaan ihan samalta kihinästä mitä POD:sta saa irti. Mulla ei ikävä kyllä oikein ole äänitysvehkeitä millä demota omia soundejani tuosta vehkeestä. Pitää yrittää iskeä vehje kiinni läppäriin ja demota jotain. Samaa mieltä. Tuttu POD kihinä ainakin tuossa pätkässä. Eikä tuo cleani mitään maailmoja mullistava ollut. "Ihan ookoo". Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. | |
![]() 18.03.2010 13:04:15 | |
Mr. Speed: Samaa mieltä. Tuttu POD kihinä ainakin tuossa pätkässä. Eikä tuo cleani mitään maailmoja mullistava ollut. "Ihan ookoo". No toi tyyppi nyt oli ehkä aika perinteinen "räkkikitaristi" jolle kelpaa vain mahdollisimman paljon efektoitu synteettinen clean... Tuntuu että aika harva ymmärtää ja osaa tehdä särösoundeista dynaamisia Axe-FX:llä. Ja tietää eron esim. etuaste- ja pääteastesärön välillä. Axen hyviä puolia on just se että vahvistimen eri asteita pystyy vapaasti säätämään. Tuntuu tai ainakin kuulostaa siltä että moni ottaa vehkeestä mallinnuksen, säätää gainin etuastemallinnuksella ja korkeintaan nostaa masteria saadakseen lisää hönkää. Tuloksena on usein aikamoista kihinää. Ei oikea JCM 800 myöskään kuulosta kovin erikoiselta sillä metodilla. | |
![]() 18.03.2010 13:27:14 | |
Mr. Speed: Hoho.. Aika kovaa puhetta kaverilta, joka käyttää jotain hedelmäpeliä :D Noeivaan.. Vielä en oo mallintavaan törmännyt, joka ois parempi ku oikeesti kovat putkarit. Toisaalta on paskoja putkivahvareita paljon, ja Axe-FX on livenä kokematta. Clipit ei vakuuta, ja oikeesti kova putkivahvistin on yhdellä kanavalla monipuolisempi ku joku hedelmäpeli, jossei nyt efektejä lasketa. Aika kovaa puhetta kaverilta, joka puhuu kovista putkivahvareista ja kuitenkin omassa kuvassa näkyy VHT ???.. Hehe! Eikä se 1 putkikanava nyt ihan oikeesti ole niin monipuolinen.Höh! Soita samalla putkikanavalla cleania ja reipasta säröä hiljaisella volyymillä esim studiossa tai hiljaisessa sessiossa ja katsellaan sitten uudelleen. Mut laitteita on eri tarpeisiin ja mieltymyksiin ja sitten myös kaikkiin muihin tarpeisiin! "meiän isi voittaa teiän isit".... Nettiklipit ovat kaikki enemmän tai vähemmän huonoja. Koneesta riippumatta. Ja hyvälle kuulostavat laitteet saattavat sitten omissa sormissa ja omassa setupissa kuulostaa huonolle. Mä joudun kyllä aina itse ensin kokeilemaan laitetta ennenkuin ostan. Axe-on kokeilematta, mun mielestä se on tautisen kallis, mutta ei se ilmeisesti huono ole, koska sitä monessa yhteydessä kovasti kiitellään... Se, että onko se hintaeron verran parempi kuin podit ja muut hedelmäpelit jää sitten jokaisen itsensä päätettäväksi. Ei sitä oikein tällä "yhyy huono clippi"- keskustelulla täällä pysty ratkaisemaan. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 18.03.2010 14:16:36 | |
Tami: Axe-on kokeilematta, mun mielestä se on tautisen kallis, mutta ei se ilmeisesti huono ole, koska sitä monessa yhteydessä kovasti kiitellään... Se, että onko se hintaeron verran parempi kuin podit ja muut hedelmäpelit jää sitten jokaisen itsensä päätettäväksi. Voihan tuota katsella myös siltä kantilta, että mitä Eventiden ym. räkkiefektien hinnat on. Alkaa Axe-Fx näyttää yhtäkkiä aika edulliselta. Tuotahan ei kuitenkaan ole pakko käyttää vahvistinmallinnukseen lainkaan jos ei halua. Klippejä kuunnellessa kannattaa myös muistaa mikä on ero äänitetyn ja samassa huoneessa kuunnellun välillä. Ei se putkivahvistinkaan samalta kuulosta mikitettynä kuin ihan suoraan kitaraskoben ämyreistä korvaan kuultuna. | |
![]() 18.03.2010 14:28:23 | |
Tami: Aika kovaa puhetta kaverilta, joka puhuu kovista putkivahvareista ja kuitenkin omassa kuvassa näkyy VHT ???.. Hehe! Eikä se 1 putkikanava nyt ihan oikeesti ole niin monipuolinen.Höh! Soita samalla putkikanavalla cleania ja reipasta säröä hiljaisella volyymillä esim studiossa tai hiljaisessa sessiossa ja katsellaan sitten uudelleen. Mut laitteita on eri tarpeisiin ja mieltymyksiin ja sitten myös kaikkiin muihin tarpeisiin! "meiän isi voittaa teiän isit".... Aijoo.. VHT olikin kinkkivahvari :( Mutta kun niin mä soitankin yhdellä kanavalla cleanit ja rässi/deathisäröt, niin kovalla ku hiljasellakin. Onko siinä jotain uskomatonta? Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. | |
![]() 18.03.2010 14:31:50 | |
Hmmm, vai että joku nettiklippi kihisee kuin Line6... No siitäpä on hyvä lähteä antamaan tuomio laitteelle, joka on ainakin meikäläiselle luotettavalta lähteeltä kuullun kokemusten perusteella helvetin hyvä ja kaikinpuolin putkareihin verrattava vehje - mikäli osaa edes vähän säätää. Read the fucking manual ja muita klassisia sutkautuksia tähän väliin. Pitääpä itsekin testata ko. mylly ennen kuin lähden hedelmäpeliksi leimaamaan. Fractalin mallinnostekniikka on lähtökohdiltaan ihan jotain muuta kuin Line6:ssa yms. einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ | |
![]() 18.03.2010 14:34:31 | |
Terry Pantheras: Hmmm, vai että joku nettiklippi kihisee kuin Line6... No siitäpä on hyvä lähteä antamaan tuomio laitteelle, joka on ainakin meikäläiselle luotettavalta lähteeltä kuullun kokemusten perusteella helvetin hyvä ja kaikinpuolin putkareihin verrattava vehje - mikäli osaa edes vähän säätää. Read the fucking manual ja muita klassisia sutkautuksia tähän väliin. Pitääpä itsekin testata ko. mylly ennen kuin lähden hedelmäpeliksi leimaamaan. Fractalin mallinnostekniikka on lähtökohdiltaan ihan jotain muuta kuin Line6:ssa yms. Senpä takia itse vain tuomitsin clipin soundin, ja putkivahvareiden dissaamisen, kun ilmeisesti kokemukset perustuu lähinnä JCM - sarjan Marsuihin, tai Markku-Mesoihin, kun ei kuulemma saa tiukkaa metallijyystöä pienellä volalla, eikä kuulemma edes onnistu tiukka jyystö ja cleani samasta kanavasta koskematta säätöihin. Pojat on ihan hakuteillä. Onnistuu jopa EMG-mikeillä. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. | |
![]() 18.03.2010 14:53:47 (muokattu 18.03.2010 15:18:40) | |
Mr. Speed: Senpä takia itse vain tuomitsin clipin soundin, ja putkivahvareiden dissaamisen, kun ilmeisesti kokemukset perustuu lähinnä JCM - sarjan Marsuihin, tai Markku-Mesoihin, kun ei kuulemma saa tiukkaa metallijyystöä pienellä volalla, eikä kuulemma edes onnistu tiukka jyystö ja cleani samasta kanavasta koskematta säätöihin. Pojat on ihan hakuteillä. Onnistuu jopa EMG-mikeillä. Heh!! hieno mies.. Joo tsori mä olin väärässä ja sinä olet oikeassa, hyvä että kaltaisiasi asiantuntijoita on täällä foorumilla. Me muut mentäisiin ihan metsään, jos et olisi kertomassa meille sitä oikeaa totuutta.. Mä olen Jlummaan/ Mr LP70:n kanssa periaatteessa samaa mieltä ettei millään raaskisi tuhlata puoltatoista tonnia digilaitteeseen joka lienee nykyelektroniikan tavoin parissa vuodessa "so - last - season"... Laxu on kuitenkin siinä mielessä oikeassa, että jos/kun vekottimessa on paljon hyviä ominaisuuksia/ vipstaakeja, niin sitä pitääkin ajatella monivatkaimena eikä vain putkistyrkkarin yhden kanavan korvikkeena... ;D. Edelleen mä haluan kokeilla axea ennen osotpäätöstä.. PS: Halutaan ostaa EMG:n mikit ;D En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 18.03.2010 15:08:09 | |
Tami: Heh!! hieno mies.. Joo tsori mä olin väärässä ja sinä olet oikeassa, hyvä että kaltaisiasi asiantuntijoita on täällä foorumilla. Me muut mentäisiin ihan metsään, jos et olisi kertomassa meille sitä oikeaa totuutta.. Mä olen Jlummaan kanssa periaatteessa samaa mieltä ettei millään raaskisi tuhlata puoltatoista tonnia digilaitteeseen joka lienee nykyelektroniikan tavoin parissa vuodessa "so - last - season"... Laxu on kuitenkin siinä mielessä oikeassa, että jos/kun vekottimessa on paljon hyviä ominaisuuksia/ vipstaakeja, niin sitä pitääkin ajatella monivatkaimena eikä vain putkistyrkkarin yhden kanavan korvikkeena... ;D. Edelleen mä haluan kokeilla axea ennen osotpäätöstä.. PS: Halutaan ostaa EMG:n mikit ;D Oot aika huono provo, tiesitkös? ^^ No eipä oo multa mitään pois, jos halutaan käyttää digivehkeitä, ja niinku jo totesin, en oo moista livenä kuullut. nää hyvinä esitetyt clipit ei vaan millään vakuuta, mutta sepäs taitaa olla käyttäjän vika. Toisaalta sitten kannattaa oikeasti tutustua siihen putkivahvistimen säätöönkin, jos tuntuu siltä, että tarvit sen jalkakytkimen soundin vaihtoon, niin sitten on kyllä heikko vahvari kyseessä. Jos et millään pysty sitä uskomaan, että putkistyrkkari voi oikeasti toimia hiljasella, ja että putkistyrkkarista voi saada kaikkea mättösärön ja cleanin välillä kitaran volapotikalla ja soittotatsilla, niin et varmaan ole kunnollista styrkkaria kokeillut. Tai sitten et osaa säätää. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. | |
![]() 18.03.2010 17:35:42 (muokattu 18.03.2010 17:37:08) | |
Mr. Speed: että putkistyrkkarista voi saada kaikkea mättösärön ja cleanin välillä kitaran volapotikalla ja soittotatsilla, niin et varmaan ole kunnollista styrkkaria kokeillut. Tai sitten et osaa säätää. Kuten mainitsin, olen soitellut yksinomaan putkivahvistimilla yli vuosikymmenen lähes halveksuen kaikkea digi/mallinnos krääsää, mutta pakko se on myöntää, Axe vastaa soittoon ja pikkausdynamiikkaan kuin putkivahvistin. Soitat hiljaa, ääni puhdistuu, soitat lujaa saat lisää särmää. Ja mikä hienointa, se "särmä" tulee soundiin hyvin luonnollisen kuuloisesti eikä esim. portaittain. Laitetta on kokeillut jo monen monta soittajaystävääni, ja kaikki ovat olleet samaa mieltä. | |
![]() 18.03.2010 18:39:28 | |
Tomi_R: Kuten mainitsin, olen soitellut yksinomaan putkivahvistimilla yli vuosikymmenen lähes halveksuen kaikkea digi/mallinnos krääsää, mutta pakko se on myöntää, Axe vastaa soittoon ja pikkausdynamiikkaan kuin putkivahvistin. Soitat hiljaa, ääni puhdistuu, soitat lujaa saat lisää särmää. Ja mikä hienointa, se "särmä" tulee soundiin hyvin luonnollisen kuuloisesti eikä esim. portaittain. Laitetta on kokeillut jo monen monta soittajaystävääni, ja kaikki ovat olleet samaa mieltä. No sittenhän se voi olla oikeasti kova vehje. Clipit ei vakuuta, sen olen sanonut ennemminkin, mutten halveksi tuota laitetta. Kyllähän tuota kehutaan, ja varmaan on kova. Tiedä sitten. Ei kaikki putkarit mielytä. Nyt jos jätetään Bugerat ja Valve Kingit pois, niin tähän ei mielyttäviin kuuluu vakio Dual Recto, Krankit, Marsun JVM(muut myös), ENGL Powerball...ymsyms. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. | |
![]() 18.03.2010 18:42:17 | |
Mr. Speed: Marsun JVM(muut myös) Pitääkö tää ymmärtää niin, että Marshall ei oo sun mielestä tehnyt ainuttakaan hyväsoundista vahvistinta? | |
![]() 18.03.2010 18:50:40 | |
Jucciz: Pitääkö tää ymmärtää niin, että Marshall ei oo sun mielestä tehnyt ainuttakaan hyväsoundista vahvistinta? Jos sä haluat. Ykskään testaamani Marsu ei oo mielyttänyt. Enhän mä niitä kaikista vanhimpia legendoja ole testannut, mutta jos niistä löytyy sieltä ylemmältä keskialueelta se "Marsun rouheus", niin ei nekään mielytä. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. | |
![]() 18.03.2010 18:56:38 | |
Mr. Speed: Jos sä haluat. Ykskään testaamani Marsu ei oo mielyttänyt. Enhän mä niitä kaikista vanhimpia legendoja ole testannut, mutta jos niistä löytyy sieltä ylemmältä keskialueelta se "Marsun rouheus", niin ei nekään mielytä. Okei. Tarkistin vaan. Eihän kaikkia voi miellyttää. | |
![]() 18.03.2010 20:44:39 | |
En tiiä onko nää jo tähän ketjuun tuupattu, mutta näyttävät YouTuben paskalla laadullakin ihan hyvin miten Axe-Fx:lla pääsee nätisti lähelle monia levytettyjä soundeja. http://www.youtube.com/watch?v=vZ1-rF_rG7I http://www.youtube.com/watch?v=2-nHCW0eg0E http://www.youtube.com/watch?v=dEwxZsZqJbA http://www.youtube.com/watch?v=yXP4Q83--eI Tässä taas hevimiehille melko jörniä soundia. Ihan liikaa gainia mun makuun, mutta silti ihan tykki soundi. http://www.youtube.com/watch?v=nTFtpiydk5U http://www.youtube.com/watch?v=t11dyhUuDg8#t=1m17s Axe-Fx:n kokeilu ennen lopullista ostoa onnistuu postimaksujen hinnalla. Eli G66.eu:sta voi tilata laitteen, kokeilla sitä kymmenen päivää ja jos ei nappaa niin lähettää takaisin. | |
![]() 18.03.2010 21:47:25 | |
LaXu: Tässä taas hevimiehille melko jörniä soundia. Ihan liikaa gainia mun makuun, mutta silti ihan tykki soundi. http://www.youtube.com/watch?v=nTFtpiydk5U http://www.youtube.com/watch?v=t11dyhUuDg8#t=1m17s Axe-Fx:n kokeilu ennen lopullista ostoa onnistuu postimaksujen hinnalla. Eli G66.eu:sta voi tilata laitteen, kokeilla sitä kymmenen päivää ja jos ei nappaa niin lähettää takaisin. Nää kaks oli aika hyviä klippejä. Suurimmassa osassa ton Axe-Fx:n klipeissä on häirinny semmoinen tietty soundin pyöreys soundista riippumatta, puuttuu semmoinen tietty terävyys vaikka mallinnetaan esim. Marshallia. Varsinkin tossa Fat Tone-klipissä ei pyöreyttä ollu vaan kuulosti erittäin paljon Mark IV:ltä, löyty ne kaikki harmoniat vai miksi niitä kutsutaan. Se Ozzy-klippi oli kans hyvä, siinä oli kuitenkin taas hieman sitä pyöreyttä. Tuleekohan moinen soundin jälkikäsittelyssä vai onko tuo sitten se miinuspuoli noissa pro-luokan mallintavissa? Kyllä se siitä. | |
![]() 18.03.2010 22:26:35 | |
Vladi: Nää kaks oli aika hyviä klippejä. Suurimmassa osassa ton Axe-Fx:n klipeissä on häirinny semmoinen tietty soundin pyöreys soundista riippumatta, puuttuu semmoinen tietty terävyys vaikka mallinnetaan esim. Marshallia. Varsinkin tossa Fat Tone-klipissä ei pyöreyttä ollu vaan kuulosti erittäin paljon Mark IV:ltä, löyty ne kaikki harmoniat vai miksi niitä kutsutaan. Se Ozzy-klippi oli kans hyvä, siinä oli kuitenkin taas hieman sitä pyöreyttä. Tuleekohan moinen soundin jälkikäsittelyssä vai onko tuo sitten se miinuspuoli noissa pro-luokan mallintavissa? Riippuu varmaan vaan pitkälti siitä miten paljon rakastaa keskialuetta. :) Axe-Fx:ssahan saa soundin justeerattua juuri sellaiseksi kuin haluaa, sen verran äänenväriin vaikuttavia säätöjä siitä löytyy. Vahvarin säädöt aina biasointia myöten, kaappimallinnuksen säädöt, graafiset ja parametriset EQ:t, filtterit... Paljon tietysti vaikuttaa myös se, minkä kautta sitä soundia tuutataan. Studiomonitorit, kuulokkeet, oikeat kitarapäätteet ja kaapit, Atomic FR..kaikki kuulostavat jossain määrin erilaisilta (vaikka eivät välttämättä huonoilta kuitenkaan). | |
![]() 18.03.2010 22:29:12 (muokattu 18.03.2010 22:37:21) | |
Aika hyvältähän tuo saundaa mutta sitä jotain "karvaa" kuitenkin puuttuu jos vertaa putkareihin, tosin youtube klippi ei kaikkea kerro tietenkään. jotain sellaista "räkää" ja luonnetta varmaan yrittää hakea kun nämä melkein liiankin skarpeilta ja siloisilta kuulostaa ja demppisaundissa aina sellainen luonnoton "metalzone" tirinä alla... tai sitten sitä kuulee mitä haluaakin:) Olisi kiva testiä/kuulla miten wörkkii ihan livenä keikalla tai reeniksellä vaikkapa ihan kunnon putkipäättärin kanssa? Tähän mennessä kaikki kokeilut POD:lla ja muutamilla mullakin trankkuetusilla on ollu kyllä aika karuja saundin suhteen, samalla tavoin sitten skeptinen kaikkien mallintavien suhteen.... Sansamp PSA-1 ainoa vehke millä viittiny putkipäätteenkin kanssa soitella pitempään. Olishan se kiva kun ei tarvisi aina niiden putkien kanssa puljailla... They see me rollin, they hatin. | |
![]() 19.03.2010 01:15:44 | |
Tän kuulemisesta lähtien oon himoinnu axe fx:ää. http://www.youtube.com/watch?v=uD-qMU2CQeg&feature=related Ja jos en ihan kauheen väärin muista niin tässä pätkässä ei ollu jälki käsittelyä kitaroille vaan kaikki oli tehty valmiiks axe:lla. | |
![]() 19.03.2010 01:26:33 | |
turd85: Tän kuulemisesta lähtien oon himoinnu axe fx:ää. http://www.youtube.com/watch?v=uD-qMU2CQeg&feature=related Ensin jotain onttosoundista sahausta, sitten jotain avaruusmölinaa ja lopuksi synteettisen kuuloinen lead. Mielestäni saman tai paremman kuuloista on tehty podilla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)