Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Visainen Lexicon Omega ongelma.
1
Cauppi
17.03.2010 18:52:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin väsätä itselleni mukana kulkevan pienen kotistudion, mutta haaveeksi näyttää jäävän.
 
Menin ostamaan Lexicon Omega usb-äänikortin ja hankin läppärille Sonar 8 producer ohjelman.
Ongelma on se, että lukuisista buffer size kokeiluista huolimatta en saa äänikorttia toimimaan kunnolla.
Koneessa pitäisi kyllä mielestäni tehot riittää.
Käyttis on windows vista ja kokoonpano AMD ATHLON X2 DUAL CORE QL-62 JA 3GT RAM.
 
En saa Sonaria kuitenkaan toimimaan äänikortin kanssa, vaikka olen kuinka bufferia yrittänyt säätää ja vaikka mitä.
Kitaraa nauhoittaessa tulee viivettä ja musiikkia toistaessa taustalta kuuluu koko ajan sellaista rahisevaa/rätisevää
taustahälinää. Rätinä alkaa kuulumaan myös heti kun avaa kanavan nauhoittamista varten. Buffer size on tällä hetkellä 64. Olen kokeillut 128 ja 256 ilman tuloksia.
Tällä hetkellä käytän WDM- puolta, koska ASIO-ajurit eivät toimi laisinkaan. Asio ei tunnu skulaavan sitten tippaakaan.
 
Kohta alkaa potuttamaan sen verran, että lentää Lexicon seinään.
 
Auttakaa, hyvät ihmiset, jos jotain näistä asioista tiedätte.
 
Ystävällisin terveisin.
 
Grugi
17.03.2010 19:22:10 (muokattu 17.03.2010 19:25:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cauppi: Ajattelin väsätä itselleni mukana kulkevan pienen kotistudion, mutta haaveeksi näyttää jäävän.
 
Menin ostamaan Lexicon Omega usb-äänikortin ja hankin läppärille Sonar 8 producer ohjelman.
Ongelma on se, että lukuisista buffer size kokeiluista huolimatta en saa äänikorttia toimimaan kunnolla.
Koneessa pitäisi kyllä mielestäni tehot riittää.
Käyttis on windows vista ja kokoonpano AMD ATHLON X2 DUAL CORE QL-62 JA 3GT RAM.
 
En saa Sonaria kuitenkaan toimimaan äänikortin kanssa, vaikka olen kuinka bufferia yrittänyt säätää ja vaikka mitä.
Kitaraa nauhoittaessa tulee viivettä ja musiikkia toistaessa taustalta kuuluu koko ajan sellaista rahisevaa/rätisevää
taustahälinää. Rätinä alkaa kuulumaan myös heti kun avaa kanavan nauhoittamista varten. Buffer size on tällä hetkellä 64. Olen kokeillut 128 ja 256 ilman tuloksia.
Tällä hetkellä käytän WDM- puolta, koska ASIO-ajurit eivät toimi laisinkaan. Asio ei tunnu skulaavan sitten tippaakaan.
 
Kohta alkaa potuttamaan sen verran, että lentää Lexicon seinään.
 
Auttakaa, hyvät ihmiset, jos jotain näistä asioista tiedätte.
 
Ystävällisin terveisin.

 
No ihan ensiksi tulee mieleen että tukeeko toi laite Vistaa ollenkaan ja jos ASIO-ajurit eivät toimi niin et saa latenssia kuriin oikein mitenkään.
 
Njoo näyttäs tukevan, olethan kokeillut näillä uusimmilla ajureilla?
 
http://www.lexiconpro.com/product_d … e_and_drivers/OmegaInstaller2.5.zip
 
SDMF
Cauppi
17.03.2010 20:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, olen kyllä uusimmat ajurit asentanut, mutta ei auta. Asio-ajureilla playback pätkii aivan helvetisti ja nauhoittamisesta ei tule yhtään mitään. :(
Olen myös Asio puolella yrittänyt eri buffer asetuksia ilman tuloksia.
 
Grugi
17.03.2010 21:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cauppi: Joo, olen kyllä uusimmat ajurit asentanut, mutta ei auta. Asio-ajureilla playback pätkii aivan helvetisti ja nauhoittamisesta ei tule yhtään mitään. :(
Olen myös Asio puolella yrittänyt eri buffer asetuksia ilman tuloksia.

 
Mahtaako sulla olla kuinka nopea kovalevy? 7200rpm? Ja eihän ole päällä mitään ylimääräisiä prosesseja yms ohjelmia silloin kun nauhoituksia teet.
 
Tällä saa ainakin tapettua turhia prosesseja ja ohjemia.
 
http://www.iobit.com/gamebooster.html Suunnattu pelaajille mutta hyvin se pelittää myös musiikki hommissa.
 
SDMF
Jäärä
18.03.2010 12:41:55 (muokattu 18.03.2010 12:47:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cauppi:
Koneessa pitäisi kyllä mielestäni tehot riittää.
Käyttis on windows vista ja kokoonpano AMD ATHLON X2 DUAL CORE QL-62 JA 3GT RAM.

 
Itselläni tuo toimi vanhalla monta kertaa tehottomalla xp-läppärillä (Cubase Le) ja uudemmalla Vista-läppärillä (Reaper) ongelmitta (molemmissa ei ole mitään nopeampaa kovalevyä, Omegan omilla ASIO-ajureilla), että ei varmaan jää niistä tehoista kiinni.
 
Koita sillä Omegan mukana tulleella Cubasella, toimiiko silläkään?
 
Miten muuten ton Sonarin laitevaatimukset?
 
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Pop Corn
18.03.2010 13:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wlanihan on otettu pois päältä?
 
.
juha_p
18.03.2010 15:49:01 (muokattu 18.03.2010 21:22:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeileppa tuota
 
http://www.usbaudio.com/
 
EDIT:
 
Bufferin koko 64 tarkoittaa jo 44.1kHz näytteenottotaajuudellakin melko alhaista latenssia (~1,45ms). Mihin tarvitset näin tiukkoja asetuksia kun jopa 7-10 ms on käyttökelpoinen äänityksessä. Toistossahan (esim. miksaus) asetus voi olla vaikka 1 sekunti.
Pari lisä tarkistusta ehdottaisin:
- onko DPC Latenssit kunnossa? - http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
- oliko se multicore support joka aiheuttaa ongelmia Sonarissa
 
t. Juha
 
Cauppi
20.03.2010 08:00:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos ja syvä kumarrus kaikille vastanneille.
On ilo aina huomata, että apua löytyy kun pyytää.
 
Ei toiminut Cubase myöskään Lexiconin ASIO-ajureilla, mutta
sitten kävin imuroimassa tuon usb-asio 2.8 ajurin ja alkoi
heti homma pelittämään! Kumma juttu.
 
Ilmeisesti aika paskat ajurit nuo Lexiconin omat. Itse en ainakaan
saanut niistä kuin harmia. En ole siltikään täysin tyytyväinen, sillä olisihan
tietenkin mukava, että tuote toimisi omillaan ilman ongelmia.
No, onneksi löytyi tuo usb-asio. www.usbaudio.com
 
Ainoa asia mikä vähän keljuttaa tuossa ajurissa on se, että mielestäni hinta
on helvetin korkea!!! 59 euroa ajurista! Voisin ymmärtää vielä jonkun 20-30 euroa,
mutta että noin paljon. Jos et rekisteröi tuotetta, siis osta sitä, niin se lähettää
sellaista "häiriösignaalia" aina säännöllisin väliajoin, jotta et pysty hyödyntämään sitä ilman kukkaron köyhdyttämistä.
 
Mutta sentään toimii ! Kai se on pakko sitten harkita ostamista. :)
 
Kiitos vastanneille!
 
jp8000
20.03.2010 08:05:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi:
Tällä saa ainakin tapettua turhia prosesseja ja ohjemia.
 
http://www.iobit.com/gamebooster.html Suunnattu pelaajille mutta hyvin se pelittää myös musiikki hommissa.

 
Tommosta ohjelmaa on ehtinykkin, mutta uskaltaako tuon asentaa?
 
(ei sillä, että pahaa ongelmaa latenssista olisi, mutta ylimääräsen p*skan poistaminen käytöstä on vaan hyvä asia)
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
juha_p
20.03.2010 09:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cauppi:
 
Ainoa asia mikä vähän keljuttaa tuossa ajurissa on se, että mielestäni hinta
on helvetin korkea!!! 59 euroa ajurista! Voisin ymmärtää vielä jonkun 20-30 euroa,
mutta että noin paljon. Jos et rekisteröi tuotetta, siis osta sitä, niin se lähettää
sellaista "häiriösignaalia" aina säännöllisin väliajoin, jotta et pysty hyödyntämään sitä ilman kukkaron köyhdyttämistä.
 
Mutta sentään toimii ! Kai se on pakko sitten harkita ostamista. :)
 
Kiitos vastanneille!

 
Löytyy ainakin yksi toinen mahdollinen vaihtoehto (en tosin ole testannut toimiiko esim. E-MU 0404 USB laitteen kanssa) mutta, sen hinta on hieman korkeampi.
 
http://www.aqvox.de/asio-usb-e.html
 
t. Juha
 
Grugi
20.03.2010 09:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jp8000: Tommosta ohjelmaa on ehtinykkin, mutta uskaltaako tuon asentaa?
 
(ei sillä, että pahaa ongelmaa latenssista olisi, mutta ylimääräsen p*skan poistaminen käytöstä on vaan hyvä asia)

 
Mä olen sitä käyttänyt jo tovin ja homma toimii erittäin hyvin.
 
SDMF
duca
20.03.2010 11:40:21 (muokattu 20.03.2010 11:45:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän Lexicon Omegaa XP:ssä asio4all ajureilla koska ne omat eivät suostuneet toimiminaan. Saan säädettyä sen bufferasetuksen asentoon 72 tommosella normaalilla Intelin Dual Core koneella ja ei tule koskaan dropouttia. Softana käytän Reaperia.
 
Hyvänä bonuksena on että samassa setupissa pystyy yhtäaikaa käyttämään toista audiointerfacea ja sisääntuloja / outputteja saa reippaasti lissee. Tuo USB-audio toimii myös on mutta on todella kallis ajuriksi.
 
-J-
 
Ps. eli yhteenvetona että kandee koittaa sitä asio4allia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «