Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hartke M2000
1
W_I_B
17.03.2010 06:23:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin kun vahvarissani ei toiminut tuo putkipuoli ollenkaan (Tube), Vaan pelkästään se trankkupuoli (Solid State).
Kurkkasin vaffarin sisään ja kappas siellähän ei ollut sitä putkea ollenkaan paikallaan..
Kysymys siis on jos jollain saattas olla tietoa että: Millanen putki mulla täytyy sinne hommata (piirilevyssä luki TUBE101). Mistä sellasen saa ja palion kustantaa ?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Haulla en löytänyt vastaavia kirjoituksia.. tai sit en vaan osaa
 
Visakoivu
17.03.2010 08:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

W_I_B: Mietin kun vahvarissani ei toiminut tuo putkipuoli ollenkaan (Tube), Vaan pelkästään se trankkupuoli (Solid State).
Kurkkasin vaffarin sisään ja kappas siellähän ei ollut sitä putkea ollenkaan paikallaan..
Kysymys siis on jos jollain saattas olla tietoa että: Millanen putki mulla täytyy sinne hommata (piirilevyssä luki TUBE101). Mistä sellasen saa ja palion kustantaa ?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Haulla en löytänyt vastaavia kirjoituksia.. tai sit en vaan osaa

 
Minkä tahansa valmistajan 12AX7-tyyppinen putki tuohon käy. Muistaakseni sellainen noissa on vakiona. Ja kysessä siis ilmeisesti malli HA2000?
 
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
Etvi
17.03.2010 13:13:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kympillä saa JJ electronicin ECC83S-putken. Niitä olen itse tykännyt käyttää varsin hyvän hinta-laatusuhteen takia. Itselläni on kotivahvarina HA-2000 ja ajattelin siihen laittaa JJ:n kun vanhasta putkesta alkaa aika jättää.
 
"We put the sex in dyslexia."
Visakoivu
17.03.2010 13:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etvi: Kympillä saa JJ electronicin ECC83S-putken. Niitä olen itse tykännyt käyttää varsin hyvän hinta-laatusuhteen takia. Itselläni on kotivahvarina HA-2000 ja ajattelin siihen laittaa JJ:n kun vanhasta putkesta alkaa aika jättää.
 
Selvyyden vuoksi laitetaan, että kyseessä sama putki kuin 12AX7.
 
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
Teijo K.
18.03.2010 13:22:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Visakoivu: No jos kerran kymmeneen vuoteen vaihdat niin riittää. Ei niitä tuossa käytössä useammin tartte vaihtaa.
 
Vähän hätävarjelun liioittelua toikin. Soundihommien vuoksihan niitä tietty voi vaihtaa useamminkin. Tosin mulla on omat epäilyni ton Hartken yksinäisen putken merkityksestä mutta joo.
Visakoivu
18.03.2010 13:28:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Vähän hätävarjelun liioittelua toikin. Soundihommien vuoksihan niitä tietty voi vaihtaa useamminkin. Tosin mulla on omat epäilyni ton Hartken yksinäisen putken merkityksestä mutta joo.
 
Juu ensin ajattelin laittaa, ettei sitä tartte vaihtaa, mutta heti olis joku tullut kyselemään perusteluja, ja koska ei niitä jaksa antaa niin lopputulos oli noin kymmenen vuotta.
 
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
Tympee Huttunen
18.03.2010 15:22:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Vähän hätävarjelun liioittelua toikin. Soundihommien vuoksihan niitä tietty voi vaihtaa useamminkin. Tosin mulla on omat epäilyni ton Hartken yksinäisen putken merkityksestä mutta joo.
 
Kyllä tolla merkitystä on. Kaverin nuppiin vaihdettiin orkkiksen tilalle TungSol ja soundi oli täysin erilainen. Oli kyllä niin paljon erilainen, että epäilen alkuperäisessä olleen oleellisesti jotain vikaa:) Ei se kuitenkaan hehkulamppuna siellä turhaan ole.
hollstro
18.03.2010 16:09:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkrö: Kyllä tolla merkitystä on. Kaverin nuppiin vaihdettiin orkkiksen tilalle TungSol ja soundi oli täysin erilainen. Oli kyllä niin paljon erilainen, että epäilen alkuperäisessä olleen oleellisesti jotain vikaa:) Ei se kuitenkaan hehkulamppuna siellä turhaan ole.
 
No kyllä sen kuulee jos putki on rikki, mutta yhdellä lampulla ei sitä putkisaundia siihen millään saa. Vedätystä koko idea. On noita mullakin ollut, yhden etuasteputken "putkikoneita".
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Heikki L.
18.03.2010 16:13:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkrö: Kyllä tolla merkitystä on. Kaverin nuppiin vaihdettiin orkkiksen tilalle TungSol ja soundi oli täysin erilainen. Oli kyllä niin paljon erilainen, että epäilen alkuperäisessä olleen oleellisesti jotain vikaa:) Ei se kuitenkaan hehkulamppuna siellä turhaan ole.
 
Mulla on myös positiivinen kokemus TungSolin etusputkista. Ampegin SVT3:ssa ainakin saundi muuttui vähän elävämmäksi.
 
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Tympee Huttunen
18.03.2010 17:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: No kyllä sen kuulee jos putki on rikki, mutta yhdellä lampulla ei sitä putkisaundia siihen millään saa. Vedätystä koko idea. On noita mullakin ollut, yhden etuasteputken "putkikoneita".
 
No siis ei sillä tosiaan mitään "putkisoundia" saanut, mutta kyllä putkella oli merkitystä ja se vaikutti ihan oikeasti soundiin. Olikohan se joku Marshallin Valvestate-sarjalainen, missä putken saattoi ottaa ihan oikeasti pois ja soitto jatkui.
 
Eikä siinä, kyllä yhdelläkin putkella saadaan vaikka mitä aikaan, hyvänä esimerkkinä Ibanezin Tubeking, tuosta vaan ei ole Hartken tapauksessa kyse.
reos
19.03.2010 11:43:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkrö: No siis ei sillä tosiaan mitään "putkisoundia" saanut, mutta kyllä putkella oli merkitystä ja se vaikutti ihan oikeasti soundiin. Olikohan se joku Marshallin Valvestate-sarjalainen, missä putken saattoi ottaa ihan oikeasti pois ja soitto jatkui.
 
Eikä siinä, kyllä yhdelläkin putkella saadaan vaikka mitä aikaan, hyvänä esimerkkinä Ibanezin Tubeking, tuosta vaan ei ole Hartken tapauksessa kyse.

 
Tubeking mainittu!! kyllä kyllä, hienosti toimii. Hartke taasen, noh, ei se ihan hirveesti se putki etunen siinä ainakaan mulla ole auttanut soundia.
 
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
JaS
19.03.2010 16:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli HA7000:ssa orkkiksena sovtekin putki, ja se oli aika surkean kuuloinen. Soittelin pitkään niin, että mulla oli puolet trankkua ja puolet putkea etusessa. Jossain vaiheessa sitten vaihdoin vanhan tilalle tungsolin ja nuppi todella heräs eloon. Soundi muuttui musikaalisemmaksi. En ole sen jälkeen siihen trankkupuoleen koskenut.
 
Ei sillä yhdellä putkella mitään ihmeitä aikaan saada, mutta on se paremman kuuloista, kuin trankkuetusella. Ja paljon on merkitystä sillä putkella.
 
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
Dropped C
19.03.2010 16:40:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on EBS ValveDrive ja lähtee kyllä yhdellä röörillä sellanen pörinä, ettei uskoisi enää samaksi peliksi, kun tunkee trankkuvaffarin eteen.
 
hollstro
19.03.2010 16:45:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Itellä on EBS ValveDrive ja lähtee kyllä yhdellä röörillä sellanen pörinä, ettei uskoisi enää samaksi peliksi, kun tunkee trankkuvaffarin eteen.
 
Toki lähtee kun se on säröpedaali. Yksi putki ei kuitenkaan tee etuasteesta putkietusta. Kunnollisessa sellaisessa on viisikin putkea ja ne vaikuttavat niin tasasuuntaukseen, vahvistukseen kuin sävynsäätöihin.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
kojones
19.03.2010 17:40:00 (muokattu 19.03.2010 17:43:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Toki lähtee kun se on säröpedaali. Yksi putki ei kuitenkaan tee etuasteesta putkietusta. Kunnollisessa sellaisessa on viisikin putkea ja ne vaikuttavat niin tasasuuntaukseen, vahvistukseen kuin sävynsäätöihin.
 
Putkietunen putkitasurilla oiskin melkoinen tekniikan ja tuotesuunnittelun riemuvoitto. Ei mitään hyötyä, pelkkää haittaa. Noh, voishan siitä ehkä muutaman satasen enemmän pyytää kun on sinisemmät sävelet.
 
E: Hartken LH500 ainakin hyötyi selvästi putkenvaihdosta, orkkiksella vaivasi melkoinen kohinakin.
 
hollstro
19.03.2010 17:48:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Putkietunen putkitasurilla oiskin melkoinen tekniikan ja tuotesuunnittelun riemuvoitto. Ei mitään hyötyä, pelkkää haittaa. Noh, voishan siitä ehkä muutaman satasen enemmän pyytää kun on sinisemmät sävelet.
 
E: Hartken LH500 ainakin hyötyi selvästi putkenvaihdosta, orkkiksella vaivasi melkoinen kohinakin.

 
Eli putki oli sökö. Toki silloin putken vaihto hyödyntää.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
kojones
19.03.2010 17:58:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Eli putki oli sökö. Toki silloin putken vaihto hyödyntää.
 
Ei se rikki ollut, käyttöympäristö ja kytkentä vain toi esiin siitä sen kohinan. Sama putki valikoitui parhaaksi kaikudriveriksi yhteen toiseen vahvistimeen, siis ihan soundin perusteella. Eikä tullut kohinoita.
 
Toki hyvät vahvistimet soundaa hyvältä melkein millä vain tuubeilla ja makuja on miljoona, mutta onhan niissä eroja myös hybridivahvistimissakain, jos se putki vain ääntä lävitseen kuljettaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «