Aihe: Settikuvat Volume 6
1 2 3 4 5 6327 328 329 330 331
hemmo
18.03.2010 11:27:43

hollmi-5: Kuva on kuin esitteestä. Hieno...

*tyrsk* Holmi kehuu leikkikehärumpuja...
Huippulia!
markkuliini
18.03.2010 12:33:05

hemmo: *tyrsk* Holmi kehuu leikkikehärumpuja...

Kokkeileppa itteki kehua joskus muitakin ku omia, yllättävän kivvaa on se. ;)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Bacchus
18.03.2010 12:39:08
markkuliini: Kokkeileppa itteki kehua joskus muitakin ku omia, yllättävän kivvaa on se. ;)

Ei se voi kun häviää mainosalennukset Fasulta samantien.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
hemmo
18.03.2010 12:42:41

markkuliini: Kokkeileppa itteki kehua joskus muitakin ku omia, yllättävän kivvaa on se. ;)

munsta kaikki on hyvää

Jammu, Sabiään ja Aquarian höpötykseni ovat silkkaa leikkisää provokaattiota
Huippulia!
-imp-
18.03.2010 19:52:24
hollmi-5: Markkuliini vain kertoo kiertotietä, että kokemuksen ja kilometrien kertyessä realismi ottaa vallan ja peltisetti pienenee vain tarpeelliseen (näyttävyyden sijaan).

Mä kyllä täysin allekirjoita tätä. Olen huomannut tätä palstaa lukiessani, että Mika on aika kärkkäästi kommentoimassa isoja (lue: paljon tavaraa sisältäviä) settejä. Mä katson tuota symbaalien paljoutta soundimaailman rikkauden kannalta. Vaikka osaisi soittaa rummuilla kaiken mahdollisen, ei yhdellä tai kahdella crashillä ja ridellä saa soitettua esim. rakastamaani pikkukiinalaisen sähäystä.

Soitettavalla musatyylillä on toinen suuri vaikutus. Vaikka setissäni on paljon tavaraa, pyrin bändin kanssa soittaessa aina tukemaan itse biisiä, mutta kuinka hauskaa on maustaa sitä soittoa jollain peltikalkatuksilla.

Välillä vaihtelunhalu ottaa vallan ja riisun setistä kaiken ylimääräisen, mutta täytyy myöntää, että varmaan 80 % ajasta peltejä on paljon. Tänne lähetettäviin kuviin tietty laitetaan aina iso arsenaali kiinni. (sitä näyttävyyttä + turhamaisuutta)

Vielä suuria settejä puolustaakseni: Onhan huippurumpaleillakin Suomessa ja maailmalla isoja settejä. Voi vielä ehkä olla mahdollista, että joku niistä on Hollminkin mielestä "ihan hyvä".
ketkä vitun muut?
moderndrummer88
18.03.2010 20:03:31
-imp-: Mä kyllä täysin allekirjoita tätä. Olen huomannut tätä palstaa lukiessani....

Jäbä missas nyt pointin. Hollmi taisi nyt tarkoittaa sitä, että kun alkaa keikkoja olla enemmänkin, niin jo ihan roudausteknisistäkin syistä on mukavampi vetää pikkusetillä.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Krisse82
18.03.2010 20:17:22
moderndrummer88: Jäbä missas nyt pointin. Hollmi taisi nyt tarkoittaa sitä, että kun alkaa keikkoja olla enemmänkin, niin jo ihan roudausteknisistäkin syistä on mukavampi vetää pikkusetillä.

Kyllä toisinaan vahvasti tulee mieleen miksi jonkun settauksen on ottanut käyttöön, eikä silti huvita roudaus ja kasaus/purku.

Sitten kun joku muu tekee noi "paskahommat" niin varmasti lisään tavaramäärää minäkin...
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
kincy
18.03.2010 20:19:38

moderndrummer88: Menee kyllä tyylipisteet tosta chinan asettelusta... Hassunnäköinen ratkaisu, että se on yhtä rivistöä noiden crashien kanssa. Millos video valmistuu?

Heh, se piti laittaa samalle tasolle, koska se näytti todella paljon coolimmalta soittaa, siis siinä videolla.
Video valmistuu todennäköisesti parin viikon sisään, eli meidät tuntien menee juhannukseen. Siitä ilmoitellaan kuhan on valmista.

Tänään olimme Pilfink Recordsin studiolla purkittamassa Cold Front nimisen biisin, luvassa on kerrankin ihan kunnollista soittoa ja soundia, ilmoittelen siitä sitten tuolla pistäkää ääninäytettä soitostanne- ketjussa kuhan sekin on valmis.

Suuri kiitos kaikille mukavista kommenteista, tässä ihan herkistyy. =)
Kääntämällä L-raudat osoittamaan alaspäin, muuttuu rummun sointi heti paljon vapaammaksi, sellaiseksi riippuvaisemmaksi.
hollmi-5
18.03.2010 21:06:48
-imp-: Mä kyllä täysin allekirjoita tätä. Olen huomannut tätä palstaa lukiessani, että Mika on aika kärkkäästi kommentoimassa isoja (lue: paljon tavaraa sisältäviä) settejä. Mä katson tuota symbaalien paljoutta soundimaailman rikkauden kannalta. Vaikka osaisi soittaa rummuilla kaiken mahdollisen, ei yhdellä tai kahdella crashillä ja ridellä saa soitettua esim. rakastamaani pikkukiinalaisen sähäystä...

Vielä suuria settejä puolustaakseni: Onhan huippurumpaleillakin Suomessa ja maailmalla isoja settejä. Voi vielä ehkä olla mahdollista, että joku niistä on Hollminkin mielestä "ihan hyvä".

Kyllä se minullakin oli aika, jolloin keikkasetissä oli kahdet haitsut, viisi crashia, neljä splashia, ride, china ja kaksi belliä. Bändikaverit olivat jo tunnin tankanneet palautusjuomia, ennen kuin meikäläinen pääsi takahuoneeseen :-)

Sitten, kun niitä symbaaleja on kymmenittäin, ei ole tarvista ripustaa kaikkia kerralla näytille ;-)

Joskus laittelen isomman setin treenikselle pystyyn. Mukavahan se on itsekseen soitella ja tehdä kahdeksalla tomilla fillejä, mutta laiskana en kehtaa keikalle viedä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
M. Kekki
18.03.2010 22:24:00

hollmi-5: Laiskana en kehtaa keikalle viedä.

Kapakan nurkassa soittaa taustamusiikkia jurrisille ihan virpalla, basarilla, haikoilla ja yhdellä pellillä. Setin kasaa kymmenessä minuutissa ja purkaa vielä nopeammin. Autollakaan ei tarvitse rampata, kun koko lasti kulkee kerralla.
Suosittelen!
Ei surkutella vaan tehdään!
hansakemanelius
18.03.2010 22:30:04

M. Kekki: Kapakan nurkassa soittaa taustamusiikkia jurrisille ihan virpalla, basarilla, haikoilla ja yhdellä pellillä. Setin kasaa kymmenessä minuutissa ja purkaa vielä nopeammin. Autollakaan ei tarvitse rampata, kun koko lasti kulkee kerralla.
Suosittelen!

Selkäreppusetillä keikalle kuin katusoittaja konsanaan...
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
-imp-
18.03.2010 22:41:32
Juup eli unohdin tuosta kirjoituksesta kokonaan tuon keikka-aspektin. Tän hetkisen urpolauman kanssa ei varmaan tulla säännöllisesti keikkailemaan koskaan, ja niihin hajakeikkoihinkaan en tod. näk. jaksa koko kioskia raahata. Mutta kun setti on lähes koko ajan treeniksellä pystyssä, ni miksi siinä ei saisi riiputtaa sitä romua?

Ei tähän voi oikein tuota näyttävyyttäkään sekoittaa, kun ei sitä juuri muut katsele, kun minä itse. Ja omat rummuthan näyttää aina helevetin hyvältä, oli siinä setissä paljon tavaraa tai nou...
ketkä vitun muut?
Davos
21.03.2010 18:15:27
Vanhaa kuvaa, mutta eipä tuo tuosta ole muuttunut nykysetuppi muutakon 10" tomi on jäänyt varastoon ja 17" A-Customin sijasta keulilla on 18" K-Custom Hybrid.

http://img525.imageshack.us/img525/4221/img0003wm6.jpg

http://img219.imageshack.us/img219/9906/img0042uh8.jpg
www.myspace.com/cardiaccatalyst
tito
24.03.2010 13:30:00 (muokattu 24.03.2010 13:30:28)

Omastakuvasta löytyy. Sain vihdoin uuden tomit ja bd:n vanhojen Remo Quarduroiden (mun eka rummut vuodelta 89...) tilalle: 8x7 tt, 12x9 tt, 16x16 ft, 20x17.5 bd.
Snaret ja pellit on vanhempaa kauraa.
taas on tänään
Rockster
24.03.2010 16:26:47
Nyt on meikäläisellä vanhojen settien paluuta ilmassa. Myös Oakit palasivat vierailun jälkeen oikealle omistajalle tänään: http://muusikoiden.net/dyn/users/71780.jpg

Edellä mainittu kuva on vanha, mutta setti sama :D
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
hollmi-5
24.03.2010 16:58:55 (muokattu 24.03.2010 16:59:47)
tito: Omastakuvasta löytyy. Sain vihdoin uuden tomit ja bd:n vanhojen Remo Quarduroiden (mun eka rummut vuodelta 89...) tilalle: 8x7 tt, 12x9 tt, 16x16 ft, 20x17.5 bd.

Erikoinen tomikokoväli. 4"...

Miten toimii Alchemy reikäporasession jälkeen?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Stoalainen
24.03.2010 17:09:57
tito: Omastakuvasta löytyy. Sain vihdoin uuden tomit ja bd:n vanhojen Remo Quarduroiden (mun eka rummut vuodelta 89...) tilalle: 8x7 tt, 12x9 tt, 16x16 ft, 20x17.5 bd.

Basari näyttää paljon pienemmältä kuin 20", johtuu varmaan tomien korkeudesta ja niiden välisestä isosta kokoerosta. Näin sitä silmää huijataan.
Sen pituinen se
BanZai88
24.03.2010 17:25:15

Hieno setti! Käytätkö tuota 8" ihan ns. "normaalina" tomina? Itellä jos olisi nuo koot, niin laittaisin perus 12" & 16" moposetin ja 8" asettelisin jonnekkin hollille, mistä sen voi tarvittaessa kaivaa "efektiksi" silloin kun sitä tarvitsee.

Rockster: Nyt on meikäläisellä vanhojen settien paluuta ilmassa. Myös Oakit palasivat vierailun jälkeen oikealle omistajalle tänään: http://muusikoiden.net/dyn/users/71780.jpg

Edellä mainittu kuva on vanha, mutta setti sama :D

Kreeit! Oiskos sulla mitään pätkiä, missä voisi kuulla tuota oak customien soundia? Hyvin paljon jakaa porukan kahtia tuo oak customien soundipolitiikka vissiinkin. Jokos ne kohta ilmaantuu vielä vanhat Oderyt omistukseen (virppahan sulta jo löytyis) ? :D
Rockster
24.03.2010 19:06:29 (muokattu 24.03.2010 19:11:17)
BanZai88: Kreeit! Oiskos sulla mitään pätkiä, missä voisi kuulla tuota oak customien soundia? Hyvin paljon jakaa porukan kahtia tuo oak customien soundipolitiikka vissiinkin. Jokos ne kohta ilmaantuu vielä vanhat Oderyt omistukseen (virppahan sulta jo löytyis) ? :D

Ei mulla taida olla olemassa mitään järkevää soundia Oakeista. Voisin kyllä hupina äänittää kun roudaan Zoomin treenikselle. Itse tykkään Oakien soinnista, sehän on voimakas ja botnekas. Ei niin pyöreä kuin vaahtera. Setti soi akustisesti todella lujaa. Basarissa on jopa liikaa napsua :)

Oderyista on virppa jo ja settejä on torilla näkynyt. Mutta pidetään nyt jäitä hatussa.

Oakit irtosi Soundstoresta niin hyvään hintaan, että oli pakko ostaa...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)