Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvää vastinetta rahalle
1
Jopel
17.03.2010 00:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tässä sain pienen potin rahaa ja ajattelin että ostan joko uuden kitaran tai vahvarin
kumpi nyt ikinä tulisikaan enemmän tarpeeseen. Tällä hetkellä löytyy peavey valve
king 112 ja esp ltd dj-600. budjetti olis semmonen 700-1500e ja pitäis nyt ostaa
jompikumpi niin mietin että olisiko joku marshalin halpa nuppi+kaappi vai ehkä jokin
gibsonin keppi parempi sijoitus. Uutena kitaran olin aatellut gibsonin les paul studiota
tai prs se paul allenderia. Onko kellään kokemuksia näistä tai noista halvemmista
marshaleista tai vastaavasti muista saman hintaluokan kamoista?
 
ReBeat
17.03.2010 00:58:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kumpi nyt ikinä tulisikaan enemmän tarpeeseen
 
Aivan.
 
pitäis nyt ostaa jompikumpi
 
Miksi?
 
Onko kellään kokemuksia näistä tai noista halvemmista
marshaleista tai vastaavasti muista saman hintaluokan kamoista?

 
Varmasti tuhottoman monella. Mielestäni sun täytyy nyt tunnistaa paremmin tarpeesi. Mitä ominaisuuksia haluaisit tuotteella olevan?
 
Mr. Speed
17.03.2010 01:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Jaska. Siitä parasta vastinetta rahalle.
 
Ei mutta, itse neuvoisin panostamaan kitaraan. Myyt noi vanhat roippeet pois, ja ostat niillä rahoilla jonkun kelpo styrkkarin. 1500 euroa sitten laitat kitaraan.
 
Millasta kamaa sä soittelet? Makkarissa vai bändissä?
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Umas
17.03.2010 07:14:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti vahvistimeen. Ei se puolentoistakilon kitara pääse oikeuksiinsa paskalla vahvarilla.
 
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
Twinkle
17.03.2010 07:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Umas: Ehdottomasti vahvistimeen. Ei se puolentoistakilon kitara pääse oikeuksiinsa paskalla vahvarilla.
 
Hyvä kitara on kiva soittaa vaikka ilman sähköjäkin mutta joo, itsekin tuossa tilanteissa sijoittaisin vahvistimeen. Se määrittelee soundia kumminkin melkolailla enemmän kuin se kitara.
 
Punisher
17.03.2010 10:47:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihme leukailua taas täällä.
 
Ihan perushyvä kitara sulla jo on, ja jos kitara on kaikilta osin lapaseen ja henkilökohtaiseen arvomaailmaan sopiva, niin turhaanpa sitä on tässä vaiheessa (vielä?) vaihtamaankaan lähteä. Jos asiantola kitaran puolelta on näin, niin ainakin itse neuvoisin sijoittamaan löysät rahat vahvistinpuolelle. Kitaran tyylistä (osien ja ulkonäön puolesta) voisin melkeinpä veikata rankemman puolen hevanderiosastolle menevän asiakkaan preferenssimaailman kohdilla.
 
Uutta uutta, eli kaupasta haettua vahvistinta jos lähdetään hakemaan, niin tuohon hintahaarukkaan sopii kombona vaikkapa Englin Thunder tai Screamer (Screamer itse asiassa oli todella huokeaan hintaan käytettynä Mnetin Torilla alkuviikosta). Jos kireämpi ja tiheämpi särö on mieleen, niin Engliin olen ainakin itse ollut todella tyytyväinen Screamer, Powerball, Blackmore ja E530 -kokemuksien perusteella. Ei tarvitse raskaammassakaan jyrinässä ylimääräistä säröpurkkia tiukentamaan soundia.
 
Toinen laita on melkeinpä se Mesan rectopörinäosasto, johon moni päätyy, ja jonka yleisilmeestä itsekin edelleen pidän kovasti. Hintaluokka on melko kova näissä vehkeissä, mutta kyllä sitä rahalle saa vastinettakin - ja onhan se Mesa-mojokin, jota ei muista hevipuolen vehkeistä löydy (vaikka Foo Fighters ja Paramorekin luottavat ko. puljun recto-sarjalaisiin). Kombopuolelta löytyy Rect-o-Verbiä ja Trem-o-Verbia, joita uutena ei taida edes mainitun budjetin ylärajoille löytää tältä mantereelta.
 
Hughes & Kettnerillä on myös mielipiteitä jonkin verran jakava Switchblade (löytyy sekä kombona että nuppina suht. edulliseen hintaan - ainakin käytettynä). Efektit on sisäänrakennettu, särössä piisaa ja säätövaraakin tuntuu olevan riittävästi. Onpa tuo ollut viime aikoina monen murskasaundin takanakin.
 
Nämä yleisvalotukset on tosiaan vain aloittajan "vaatimuksien/toiveiden" raskaiden oletusten pohjalta rakenneltua mutuilua, joten elekää ny hyvät miehet vedelkö herneitä nenäänne. Paras - ja yleispätevin - neuvo kylläkin on, että "kipin kapin lähimpään musiikkiliikkeeseen LTDn kanssa kokeilemaan" josko jostain vehkeestä se oma soundi löytyy.
Jucciz
17.03.2010 12:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on kyllä jännä ilmiö sinänsä, että ihmiset käyvät nykyään kysymässä netin kautta toisilta ihmisiltä, mitä he tarvitsevat - etenkin jos vaihtoehtoina on kaksi niinkin erilaista asiaa kuin kitara tai vahvistin.
 
Toivottavasti kysyjä kuitenkin löytää mieleisensä päivitykset kalustoonsa. Mun oma vinkki on se, että jos et ole täysin varma, mitä olet vailla, älä osta mitään. Kannattaa tehdä hankintoja vasta kun tietää, mitä tarvitsee (tai edes haluaa) - ja yleensä se selviää käymällä testailemassa kaikessa rauhassa kavereilla, musaliikkeissä yms.
 
Simo78
17.03.2010 16:00:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Se on kyllä jännä ilmiö sinänsä, että ihmiset käyvät nykyään kysymässä netin kautta toisilta ihmisiltä, mitä he tarvitsevat - etenkin jos vaihtoehtoina on kaksi niinkin erilaista asiaa kuin kitara tai vahvistin.
 
Toivottavasti kysyjä kuitenkin löytää mieleisensä päivitykset kalustoonsa. Mun oma vinkki on se, että jos et ole täysin varma, mitä olet vailla, älä osta mitään. Kannattaa tehdä hankintoja vasta kun tietää, mitä tarvitsee (tai edes haluaa) - ja yleensä se selviää käymällä testailemassa kaikessa rauhassa kavereilla, musaliikkeissä yms.

 
Aika samoilla linjoilla, vähän turhan paljon rahnua heräteostokseen. Joka tapauksessa tolla budjetilla kannattanee pysyä kaukana halvoista marsuista.
 
Jii-Gee
17.03.2010 16:11:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jopel: vai ehkä jokin gibsonin keppi parempi sijoitus. Uutena kitaran olin aatellut gibsonin les paul studiota
 
Studiot nykyään tosi edullisia;
 
http://www.dv247.fi/invt/36765/
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Grugi
17.03.2010 16:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Studiot nykyään tosi edullisia;
 
http://www.dv247.fi/invt/36765/

 
Juu eikä edes niin kaksisia keppejä.
 
SDMF
Numb
17.03.2010 16:39:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Juu eikä edes niin kaksisia keppejä.
 
Jaa. Omastani tykkäsin kyl, silloin kun se mulla vielä oli. Ei lähtenyt kiertoon suinkaan sen takia, että olisi ollut huono, vaan kun viitsi suurta määrää kitaroita pitää, eikä ollut LP -soundille sillä tavalla oikeaa käyttöä.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Andy Six
18.03.2010 11:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibsonin Joan Jett Melody Maker on hyvää vastinetta rahalle,jollei kitaran tarvitse olla koristeellinen...Soundissa ja soitettavuudessa löytyy.....
 
"Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter
Mr. Speed
18.03.2010 11:45:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CeeCeeÄr: Gibsonin Joan Jett Melody Maker on hyvää vastinetta rahalle,jollei kitaran tarvitse olla koristeellinen...Soundissa ja soitettavuudessa löytyy.....
 
...PALJON PUUTTEITA!
 
*khihihihihi*
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Andy Six
18.03.2010 12:14:13 (muokattu 18.03.2010 15:41:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: ...PALJON PUUTTEITA!
 
*khihihihihi*

 
Hyvä yritys aloittaa Gibson/Jackson vääntö...=) Mutta en minä rupea....Ei Jacksonista ole vastusta...PROVOPROVOPROVO....=) Edit.Sullahan on Les Paul,joten tämä oli henkilökohtaista väheksyntäää....(Syvä Loukkaannus..=) Näytti muuten Gibson sivuilla olevan musta versio Jettikepistä....Tykkään kyllä enemmän tästä valkoisesta...
 
"Behind these shades, the visions fade...." Ian Hunter
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «