Aihe: Tim Burtonin Alice In Wonderland
1 2 3 4
Rhapa
15.03.2010 17:07:59
Bluesmies: http://www.youtube.com/watch?v=eGdJsOqGIn0 Näin meillä Oulussa.

Yhdellä ainakin oli hauskaa siellä teatterissa. Tiedä sitten oliko muilla tuon mölinän aikana.
gigity gigity
Kalamazoo
15.03.2010 17:30:02

Tätä oli juuri itsekin mainitsemassa. Itsehän olen ollut muistaakseni yhdessä näytöksessä, jossa on aploodeerattu leffan päätteeksi, nimittäin South Park-leffan jälkeen...
Thet
15.03.2010 18:25:07
Itchy: Joskus miettinyt että tapahtuuko tätä oikeasti missään, ihan hieno ajatushan se vaikkei mitään funktiota välttämättä ole.

Rambo nelosen jälkeen pieni sali taputti hienosti. Sillo ei hävettäny mut nyt pieni myötähäpeä iski ku joku yritti taputtaa.
"After the break i'm going to soak my hand in kerosene, light it up, and fistfuck a goat!" - Jon Lajoie
Akitus
15.03.2010 18:31:26
Juu eivät ole aplodit kovin harvinaisia leffoissa, etenkään ensi-illoissa. Viimeisimpinä tapauksina muistuu mieleen ainakin Kunniattomat Paskiaiset, Sinkkuelämää, Slummien Miljonääri ja tuo Yön Ritari.. Taisivatpa Twilight-pätkätkin saada teineiltä taptaput. Itse kävin Paskiaiset katsomassa ensi-illan jälkeisenä sunnuntaina, ja silloinkin vielä heltisi aplodit, joihin itsekin liityin kyllä mielelläni; siihen loppuun ne sopivatkin jotenkin niin hyvin.

Mitä tuohon Liisaan tulee, niin itse olen ollut kovin välinpitämätön koko leffaa kohtaan koko ajan. Katselin perjantaina alusta kuitenkin muutaman minuutin verran ja sen perusteella näytti siltä, että olisi voinut pidempäänkin katsella. Saapa nähdä tuleeko katsottua, vielä on kuitenkin niin paljon muutakin ohjelmistossa tarkastettavana.
42. www.myspace.com/sirpenth http://maihinnousu.net/a/1133
Quru
15.03.2010 18:38:38
OT: Kunniattomissa paskiaisissa kyllä teki mieli vähän taputtaa. Ehkä se on se meikäläisen teatteritausta.

Mutta, kävin Liisaa katsastamassa lauantaina. Kyllä se ihan mainio leffa oli. Ei Burtonin parhaimmistoa todellakaan, mutta ihan perushyvä. Alku lähti hyvin, mutta ihmeen notkahdus kävi kun sinne ihmemaahan tupsahdettiin. Alkoihan se siitä taas rullaamaan ja loppua kohden parani huimasti. Ehkä suurin miinus lievästä epätasapainoisuudesta siis. Depp toimi Hatuntekijänä, Mia Wasikowska oli ihana ja hyvä näyttelijä, muutkin ihan mainioita. Ei ollut ihan niin sieninen kokemus kuin voisi tarinan ja miljöön puolesta olla, Burtonilta löytyisi myös rahkeita siihen.
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
hevari666
16.03.2010 01:36:45 (muokattu 16.03.2010 01:36:53)

Tuli heti mieleen Vintiöt ja "Tervis! Tervis! Tervis!"
HEVIÄ HAUTAAN SAAKKA!!!
AP
16.03.2010 09:17:54
Nähty on, kyllä vaan.

Visuaalisesti mahdottoman rikas ja timburtonmaisen koreilla väreillä piirretty elokuva. Katsoja pääsee, kiitos 3d:n todella putoamaan kaninkoloon tai kulkemaan sienen hatun alta kuten pieni Liisakin. Osa hahmoista on hyvin ilmeikkäitä kuten keikaroiva irvikissa (jolla muuten Stephen Fryn hauska ääni). Lopun pahislisko oli ehkä vähän pettymys kyllä. Johnny Depp saa käyttää komiikantajuaan ja Mia Wasikowska on tietty söpö.

Ehkä suurin ylläri oli, miten normaaleja tässä kaikki olivat. Alun sekoilujen jälkeen löytyy hyvinkin hullulta vaikuttaneesta hatuntekijästä hyvinkin järkevä tyyppi.
Juoni on onnneksi uskallettu tehdä reilusti uusiksi.

Ei tämä elokuvataiteen merkkiteos ole mutta burtonin satujen sarjassa ehjä ja näyttävä teos kyllä.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Cujo
17.03.2010 20:07:58
Eääh... Jos Avataria syytetään tylsästä ja ennalta-arvattavasta juonesta, niin tämä oli kyllä vielä omanlaisensa rimanalitus. Ei kyllä jännitettä juuri saatu rakennettua ja melkoista edestakaisin kohkaamista oli. Ja juonenkäänteet olivat jotenkin hirveän helpon tai halvan oloisia ratkaisuja. Visuaalinen ilme ja hahmot toki onnistuivat, mutta olisivat tarvinneet jonkun mielekkään käsikirjoituksen, jotta tuosta olisi kunnon elokuva saatu.
dipshit
17.03.2010 22:34:22
bedlam: Mun jotkut suurimmat lempileffat kautta aikojen on jossain 5 pinnan tuntumassa Imdb:ssä.

Sori offtopic, mut ihan mielenkiinnosta, voitko antaa jotain esimerkkejä?
bedlam
18.03.2010 10:34:41 (muokattu 18.03.2010 10:35:01)

Dipsetcityboy: Sori offtopic, mut ihan mielenkiinnosta, voitko antaa jotain esimerkkejä?

No ainakin Sphere oli keskiarvoltaan jotain viitosen päälle ja kyseessä on henkilökohtaisesti omia scifi/trillerisuosikkeja kautta aikojen. Sitten mm. Tuhrihampaat-parodiahölmöily nauratti ainakin aikoinaan ihan älyttömästi ja sen leffan keskiarvo oli muistaakseni jossain vaiheessa alle kolmen. Nyt oli noussut jopa neloseen.
dipshit
18.03.2010 12:43:42
bedlam: No ainakin Sphere oli keskiarvoltaan jotain viitosen päälle ja kyseessä on henkilökohtaisesti omia scifi/trillerisuosikkeja kautta aikojen. .

Tuo oli kyllä oikeasti kova leffa, ja ihmettelin itekin sen surkeahkoja pisteitä. Sit toinen joka aiheutti hämmennystä oli suht tuore psykologinen trilleri Killing Room. Vuokrattiin kavereiden kanssa ihan summanmutikassa ja liimauduttiin kaikki sitten n. parin tunnin ajaks totaalisesti sohville kiinni. Mun mielestä todella hyvä ja mielenkiintoinen trilleri, joka kuitenkin oli IMDb:ssä saanut 5 pistettä, eli ihan paskasti.

Eli kyllähän nuo pisteet tottakai välillä heittää omasta mielipiteestä aika reilusti, mutta useimmiten tuppaan olemaan aika samaa mieltä IMDb:n pisteytyksien kanssa, ja sen takia sieltä yleensä tsekkaankin että minkä leffan näkemisestä viitsisi maksaa.
Informaatiokameli
19.03.2010 20:30:16

Ihan jees oli, tuskinpa tulee toista kertaa katsottua. Depp tuntui vetävän vaan Jack Sparrowin roolin uudestaan ja se ärsytti. Muutenkin mies oli vähän turhankin suuressa roolissa leffassa. Liisan näyttelijä oli oikein hyvä ja vielä sieväkin. Crispin Glover ja Helena Bonham Carter vetivät myös oivat roolisuoritukset. Visuaalisestihan tämä oli komea muttei mikään päänräjäyttäjä, mieluummin olisin oikeastaan katsonut leffan ihan kaksideenä koska välillä meni melkoiseksi mössöksi tapahtumat kankaalla. Kolme ja puol tähteä olisi voinut antaa mutta se lopun saatanan kammottava Deppin tanssi vetää puoli pistettä pois, meinasi pilata koko leffan.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
arppah8
20.03.2010 10:12:32 (muokattu 20.03.2010 11:26:30)

Eilen kävin tämän katsomassa. Ihan 2Dnä, ei täällä Rovaniemellä mitään hienouksia ole. Tykkäsin visuaalisesta puolesta kovastikin, sääli että tarina oli lattea eikä hahmoista juuri saanut otetta. Hätinä 3 pinnan leffa.

E: Näyttelijäsuorituksissa ei siis sinänsä ollut vikaa, kovin olivat vaan hahmot ohuiksi kirjoitettu.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Rattata
20.03.2010 10:55:59
Informaatiokameli: Ihan jees oli, tuskinpa tulee toista kertaa katsottua. Depp tuntui vetävän vaan Jack Sparrowin roolin uudestaan ja se ärsytti. Muutenkin mies oli vähän turhankin suuressa roolissa leffassa.

Mun mielestä Deppin hahmo oli oikein mainio, vaikka kieltämättä hieman Sparrow tuli välillä mieleen.

Liisan näyttelijä oli oikein hyvä ja vielä sieväkin.

Kun taas Liisa oli sievä kyllä mutta turhan mitäänsanomaton.

Kolme ja puol tähteä olisi voinut antaa mutta se lopun saatanan kammottava Deppin tanssi vetää puoli pistettä pois, meinasi pilata koko leffan.

Mä voisin melkein ottaa kaikki tähdet pois siitä Liisan tanssista. Mitäh se oli ???

Mut ihan hyvä oli silti. 3 pinnaa multa.
Brian May jr.
20.03.2010 11:13:22
Akitus: Juu eivät ole aplodit kovin harvinaisia leffoissa, etenkään ensi-illoissa. Viimeisimpinä tapauksina muistuu mieleen ainakin Kunniattomat Paskiaiset, Sinkkuelämää, Slummien Miljonääri ja tuo Yön Ritari.. Taisivatpa Twilight-pätkätkin saada teineiltä taptaput. Itse kävin Paskiaiset katsomassa ensi-illan jälkeisenä sunnuntaina, ja silloinkin vielä heltisi aplodit, joihin itsekin liityin kyllä mielelläni; siihen loppuun ne sopivatkin jotenkin niin hyvin.

Mä kävin katsomassa Kuninkaan paluun jonkun viikon sen ensi-illan jälkeen ja silloinkin koko sali päätyi taputtamaan, eli näkeehän noita.

Ja nyt kun tämä OT on saatu pois tieltä, niin kaipa ton Alice in Wonderlandinkin käydä joku päivä katsomassa ja tulla tänne kommentoimaankin.
Vettä!
Wolfgang
20.03.2010 12:19:50
Jos tää taputus-offtopicointi viedään vielä pidemmälle niin sanottakoon että ärsyttää suunnattomasti kun ihmiset taputtaa lentokoneessa laskeutumisen jälkeen.
Se lentäjä tekee vain työtään ja henkilökohtaisesti meikäläistä ainakin pelottaa ajatus siitä että koneen saaminen kentältä toiselle on niin suuri saavutus että onnistuessaan se ansaitsee ablodit...

Ja itse aiheeseen vielä sen verran etten kovinkaan innostunut ole menemään leffaa kattomaan. Tim Burton tekee mielikuvituksellisia juttuja ja Johnny Depp näyttelee outoa. Hiukan kyllästyttävä kaava alkaa olla....
Don't think twice it's all right.
Bluesmies
20.03.2010 21:32:11
Wolfgang: Jos tää taputus-offtopicointi viedään vielä pidemmälle niin sanottakoon että ärsyttää suunnattomasti kun ihmiset taputtaa lentokoneessa laskeutumisen jälkeen.
Se lentäjä tekee vain työtään ja henkilökohtaisesti meikäläistä ainakin pelottaa ajatus siitä että koneen saaminen kentältä toiselle on niin suuri saavutus että onnistuessaan se ansaitsee ablodit....

OT: Tämä! Ei vittu että tuo vituttaa, onneksi olen tosin vain kerran ollut niin juntissa matkaseurassa, että taputus tapahtui koneen laskeuduttua.
päänahka
21.03.2010 03:53:25 (muokattu 21.03.2010 03:53:58)
E: Tai no joo, ei mulla ole tähän mitään sanottavaa. Onneksi en maksanut mitään.
Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa.
Teijo K.
21.03.2010 15:42:13

Wolfgang: Jos tää taputus-offtopicointi viedään vielä pidemmälle niin sanottakoon että ärsyttää suunnattomasti kun ihmiset taputtaa lentokoneessa laskeutumisen jälkeen.
Se lentäjä tekee vain työtään ja henkilökohtaisesti meikäläistä ainakin pelottaa ajatus siitä että koneen saaminen kentältä toiselle on niin suuri saavutus että onnistuessaan se ansaitsee ablodit...

Ja itse aiheeseen vielä sen verran etten kovinkaan innostunut ole menemään leffaa kattomaan. Tim Burton tekee mielikuvituksellisia juttuja ja Johnny Depp näyttelee outoa. Hiukan kyllästyttävä kaava alkaa olla....

Must pitäis taputtaa aina. Esim. kun tarjoilija tuo kahvit pöytään läikyttämättä jne. "Olipas onnistunut matkalipun leimaaminen konnarilta, pienet aploodit sille"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)