Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipiteitä soundista ja laitteista
1
Musiikkimies100
17.03.2010 22:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin elikkäs mitäs luulette, miten lähelle tollasella zoom g2.1u:lla pääsee esim. maidenin soundia? Tällä hetkellä vahvistimena spider iv 15 wattinen.
Saa myös vapaasti ehdotella et kummonen härpäke tohon väliin kannattais hommata, jotta sais soundia paranneltuu.
 
Kiitän.
 
Antti1
17.03.2010 22:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väliin ei mun mielestä kannata hommata mitään. Sulla on esikuvana sellainen soundimaailma, joka irtoaa parhaiten vahvistimesta itsestään. Siihen auttaa noiden laitteiden vaihtaminen rahaksi ja uuden, sopivamman vahvistimen ostaminen. Mallintavat ja Zoomin multsarit ei oo oikea ratkaisu mun mielestä.
 
Väittäisin kuitenkin, että noillakin pääsee kyllä tarkasti säätämällä samalle maaperälle. Oletko ihan varmasti ottanut laitteistasi kaiken irti?
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Ziggy Bubba
17.03.2010 22:25:30 (muokattu 17.03.2010 22:25:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä musta multiefekti on parempi kuin joku "blues-vahvari" noihin hevi/raskas rock -hommiin.
 
Eli eikun opettelet säätämään sitä Zoomia, kyllä siitä ihan passeliakin soundia saa. Ja Spideristä voi testata laittaa jonkun mahd. neutraalin soundin - tai sitten yrität kaivaa sen särön siitä vahvarista, kaikkea kannattaa testata, miksei myös molempien käyttämistä yhtä aikaa (vähän säröä molemmista).
 
Muistaakseni m.netin käyttäjällä Krice oli joku ton tyylinen Zoom, ehkä hän voi jeesata jos apua tarttet sen säätämisessä.
 
This Is Sonar Transistor...
Antti1
17.03.2010 22:29:48 (muokattu 17.03.2010 23:20:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Kyllä musta multiefekti on parempi kuin joku "blues-vahvari" noihin hevi/raskas rock -hommiin.
 
Tota... Mistä tää "blues-vahvari" tähän keskusteluun nyt pomppas ja mikä se sellainen edes on? :)
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Ziggy Bubba
17.03.2010 23:11:43 (muokattu 17.03.2010 23:12:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tota... Mistä tää "blues-vahvari" tähän keskusteluun nyt pomppas ja mikä se sellainen edes oni? :)
 
Heh, meinasin lähinnä, että joku tyypillinen pikkuputkari ei musta noissa hommissa niin hulluna loista, varsinkaan niitten säröjen osalta. Se, että joku vahvari toimii putkilla ei meinaa että se olisi automaattisesti jotenkin parempi. Hyvä mallintava on halvempi kuin vähänkään monipuolinen putkivahvari - Zoomilla pääsee hyvin vauhtiin.
 
Tiiät kyllä mitä meinasin, eipäs saivarrella :)
 
E: Pistetään nyt vielä linkkiä ;)
http://www.thomann.de/fi/search_dir … d11699&sw=blues+amp&x=0&y=0&gk=&bn=
 
This Is Sonar Transistor...
rize88-
17.03.2010 23:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla ei ole kokemusta zoomeista kuin 606/707 ajoilta, joten en yhtään tiedä miten paljon nuo uudemmat mallit on kehittyneet niistäpäivistä. en nyt suosittele mitään, mutta itse meinasin seuraavaksi päivitykseksi tuon pod xt live hommaamista.
 
jotenkin tuo vanha artikkeli lupaa senverran hyvää:
http://muusikoiden.net/artikkelit/437
 
Antti1
17.03.2010 23:24:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Heh, meinasin lähinnä, että joku tyypillinen pikkuputkari ei musta noissa hommissa niin hulluna loista, varsinkaan niitten säröjen osalta.
 
Vaan kun ei oo kukaan putkivahvareistakaan vielä ehtinyt puhumaan. Hekoheko... ;)
 
Mut niin tai näin, niin mä sijoittaisin uuteen vahvariin, mikäli noista kahdesta ei haluttua soundimaailmaa lähde. Mikään taikalaatikko ei tuollaista pientä kurkkupurkkia paranna. Mikä se oikea vahvari sitten on, niin se riippuu tosi paljon budjetista.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Juicy
17.03.2010 23:41:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei muuta kuin iso satawattinen putkimörssäri 412-kaapin päällä nupit kaakossa makkariin. Sillä se lähtee millä se on tullutkin, sano. =)
 
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Ziggy Bubba
18.03.2010 02:02:40 (muokattu 18.03.2010 02:03:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Vaan kun ei oo kukaan putkivahvareistakaan vielä ehtinyt puhumaan. Hekoheko... ;)
 
Mutta minähän just puhuin, huomasitko? ;)
 
Halusin just puolustella vähän noita mallintajia, kyllä niilläkin saa monasti ihan hyvää jälkeä - ainakin ennen kuin tietää paremmasta :)
 
This Is Sonar Transistor...
tender.insanity
18.03.2010 08:19:44 (muokattu 18.03.2010 08:20:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rize88-: mulla ei ole kokemusta zoomeista kuin 606/707 ajoilta, joten en yhtään tiedä miten paljon nuo uudemmat mallit on kehittyneet niistäpäivistä. en nyt suosittele mitään, mutta itse meinasin seuraavaksi päivitykseksi tuon pod xt live hommaamista.
 
On Zoomien taso mennyt noista reippaasti ylöspäin. Esim. G9.2tt on kyllä hyvä laitos. Gainia vaan oli ihan pirusti kaikissa vahvarimalleissa, vaikka namiska oli nollissa.
 
Uusi halpis-zoom vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta myös, eli tämä G2Nu/G2.1Nu:
http://www.zoom.co.jp/english/products/g2nu/index.php
 
Twinkle
18.03.2010 10:53:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyl minä uskon että tuolla zoomilla pääsee just niin lähelle maiden-soundia kui se on kotioloissa mahdollista... tai ainakin niin lähelle kuin se on tarpeen. "autenttista", jos tällä nyt levyihin viitataan on monenlaista ja toisekseen, levysoundissa soi niin paljon muutakin kuin kitara niin vaikea ottaa malliakaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «