Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muun kuin "kitarakamoille tarkoitetun taajuuskorjaimen" käyttö
1
Zalakazar
16.03.2010 23:57:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kiinnostaisi tietää voiko / onko järkevää tahi turvallista hyödyntää stereo-ekvalisaattoria kitaravahvistimen kanssa? Vaaraa komponenttien yhteensopimattomuudesta, kärventymisestä? :)
 
Olen hankkimassa joka tapauksessa jonkinnäköistä taajuuskorjainta, mietin vain että onko tyytyminen johonkin esim. Bossin pedaaliin vai onko kellään kokemusta em. kokoonpanosta? Stereo-EQ:ssa kiinnostaa lähinnä laajempi taajuusalue.
 
aristoteles666
17.03.2010 00:06:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toimii eikä riko mitään, voi säätää tarkemmin joka voi olla hyvä tai huono asia,
kannattaa ainakin yrittää vain leikata huonoja taajuuksia.
 
ReBeat
17.03.2010 00:16:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinasitko laittaa sen eq:n vahvistimen efektilenkkiin vai ennen vahvistinta? Kannattaa varmistaa että tasot sopii suurinpiirtein kohdalleen. Stereo-ominaisuudesta ei välttämättä ole paljon iloa. Voi ne kanavat kytkeä peräkkäin, mutta samat alueet kahteen kertaan... paitsi jos on parametrinen. Jos laitteen kytkee kitaran & vahvistimen väliin + efektilenkkiin, niin häiriölenkki on myös mahdollinen.
 
maxillaris
17.03.2010 00:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zalakazar: Eli kiinnostaisi tietää voiko / onko järkevää tahi turvallista hyödyntää stereo-ekvalisaattoria kitaravahvistimen kanssa? Vaaraa komponenttien yhteensopimattomuudesta, kärventymisestä? :)
 
Olen hankkimassa joka tapauksessa jonkinnäköistä taajuuskorjainta, mietin vain että onko tyytyminen johonkin esim. Bossin pedaaliin vai onko kellään kokemusta em. kokoonpanosta? Stereo-EQ:ssa kiinnostaa lähinnä laajempi taajuusalue.

 
ibanezilta löytyy kyseisen tyyppinen mylly...yllättäen 1980-luvulta;) mulla on kanssa sellainen...malli on ge1502
 
SininenIII
17.03.2010 06:44:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossin GE-131, 31-alueinen räkkimallinen (mono)eq efektiloopissa. Ollut mulla 90-luvun alusta, toimii mainiosti kitaravahvistimen kanssa.
 
Zalakazar
17.03.2010 22:18:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt taisin antaa ymmärtää itseni väärin. "Stereo"lla en niinkään tarkoittanut 2-kanavaisuutta, vaan ihan normiradio/cd-soitin/kotistereo-yhdistelmän taajuuskorjainta. En siis tarkoita noita em. BOSSin tai Ibanezin kitara-EQuja :)
 
Efektilooppiin olin kytkemässä, nupissani saa vain sarjaan kytkettyä. On "SEND" ja "RETURN" -portit.
 
aristoteles666
17.03.2010 22:20:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zalakazar: Nyt taisin antaa ymmärtää itseni väärin. "Stereo"lla en niinkään tarkoittanut 2-kanavaisuutta, vaan ihan normiradio/cd-soitin/kotistereo-yhdistelmän taajuuskorjainta. En siis tarkoita noita em. BOSSin tai Ibanezin kitara-EQuja :)
 
Efektilooppiin olin kytkemässä, nupissani saa vain sarjaan kytkettyä. On "SEND" ja "RETURN" -portit.

 
toimii ihan samalla tavalla.
 
mattim
18.03.2010 08:32:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on nurkissa jossain 80-luvulla ostettu 10 alueinen ADC SS-315 "hifiequ". Muistaakseni +-15dB:tä säätöalue ja mukana "spektrianalysaattorikin" oikeaa discofiilistä tuomaan. Tarttee kaivaa esille ja testata kuis futaa. Kiitos ideasta.
 
Matti
 
Zalakazar
18.03.2010 16:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kiitos vastauksista :) Nyt vaan hommaa / tekee sopivat piuhat liitäntöjä varten.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «